HE w 9th AGE by ETC - ROZPISKI I ROZKMINY

High Elves

Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2834
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Re: HE w 9th AGE by ETC - ROZPISKI I ROZKMINY

Post autor: Albo_Albo »

dobra fakt czytalem to na szybko i umknelo mi jedno magiczne slowo ... motyla noga te zasady to chyba prawnicy pisali momentami .. albo politycy bo podobnie sa ustawy napisane :-/

Awatar użytkownika
latarek
Warzywo
Posty: 10

Post autor: latarek »

Witam serdecznie. Mam nadzieję że odpowiedni wątek. Jestem rzadko grającym generałem elfów. Pewnie dlatego dostaję bęcki od mojego przyjaciela, leśnego elfa. ;) I tutaj prośba do was. Co na leśne elfy? Potwory się średnio sprawdzały (no dobra, nie próbowałem smoka, a to chyba podstawa). Klocki ginęły od podwójnych salw.
W wczorajszej bitwie jedyne co mi się udało to jak jeźdźcy z Calerodu z swordmasterami przegonili klocek driad. Tylko że potem dzięsiątka tancerzy ostrzy (czy jakoś tak) swoimi trzydziestoma atakami zmiażdżyła moich swordmasterów. Jestem otwarty na propozycje rozp. Z góry dziękuje.

Awatar użytkownika
latarek
Warzywo
Posty: 10

Post autor: latarek »

Dodam jeszcze że najbliższe gry to 3500 pts.

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

W zasadzie gry wygrywa sie orlami i fastami ;)
Uzyci w odpowiednim miejscu i czasie jak juz przeciwnik nie ma swoich odginaczek. Reszta to kwestia gustu;)
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
latarek
Warzywo
Posty: 10

Post autor: latarek »

Nie wiem jak to działa wsumie. :cry: Chodzi też o to że fasty szybko zostają rozgromnione przez łuki. Jak wytłumaczysz to będe wdzięczny. :)

AndrzejAndrzej
Chuck Norris
Posty: 531

Post autor: AndrzejAndrzej »

Nie do końca, tak było jak szarża faktycznie dawała bardzo dużą przewagę. Teraz odginaczki dalej są ważne, ale nie aż tak.

A na WE wygrać jest bardzo łatwo. Wizard master z pyromancją, w corach same łuki, do tego 3 balisty i duży oddział WL lub PG. Na pewno nie używaj SM. Stoisz, strzelasz, to co dojdzie rozbija się o WL lub PG.

Awatar użytkownika
latarek
Warzywo
Posty: 10

Post autor: latarek »

Właściwie to nie myślałem by na armię raczej defensywną pełną łuków wystawiać gorszych łuczników. :lol2: Rozumiem że na standartowe gry z innymi armiami (na razie nie grałem zbytnio, ale w przyszłości zamierzam) opierają się mimo wszystko na fastach. I co rozumiemy przez fasty? Piątki silver helmów i orły?

AndrzejAndrzej
Chuck Norris
Posty: 531

Post autor: AndrzejAndrzej »

Gorszych, ale znacznie tańszych ;)

Żeby grać na fastach trzeba być dość dobrym w tą grę. Z tego co piszesz, dopiero zaczynasz. Także jak chcesz wygrywać, to w corach ładuj punkty w łuki, ewentualnie speary.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Przecież masz 18" ruchu na fastach plus free reform.
Easy możesz to gdzieś schować i wyjechać jak trzeba.
Tak samo orł ma sporo lotu, trzymasz go z tyłu dopóki nie będzie potrzebny.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

I tu się mylisz Stan. Fastami gra się agresywnie i zajebiście uważnie. Fasty nie mogą stać za twoimi klocami, bo nie będą miały jak odgiąć przeciwnika. Przeciwnik jak chce szarżować naszą piechote na przykład kawalerią, to ustawia się dość daleko od frontu kloca. Przez co dystans jaki musisz przejechać jest daleki i jak nie latasz to przy dobrym ustawieniu przeciwnika może ci braknąć ruchu lub ustawisz się nieefektywnie, a on już presję wywiera. Tak jak to opisujesz to można grać orłem.

Na początek polecałbym orły. Orły są łatwe w obsłudze, uczą na czym polega granie odginaczką i mają większość wad fasta, poza brakiem latania. Jak opanujesz ustawianie sobie pola bitwy 2-3 orłami, to się przesiądź na fasty, bo są lepsze. Zaczynanie grania z odginaniem fastami skonczy się ich szybką stratą, panikami, brakiem zasięgu do odgięcia czy nieefektywnym odginaniem i frustracją.

EDIT:
Tak mnie jeszcze naszło, że w sumie bardzo podobny patent jest z kilkoma jeszcze oddziałami w naszym booku.
Zamiast -> bierz
Bolce -> skysloopy
Sword masterzy -> Lion Guardzi
Grey watchers -> Queens guard

I, żeby mnie doświadczeni gracze nie zjedli, to zastrzegam, że to jest porada typu "czym się łatwiej gra", a nie "co jest lepsze w rozpisce", bo w ten drugi aspekt jest tak szeroki, że można by o tym magisterkę pisać.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

AndrzejAndrzej
Chuck Norris
Posty: 531

Post autor: AndrzejAndrzej »

Akurat sloopy są trudniejsze w grze, bo musisz podlecieć bliżej zeby strzelić i wystawiasz się na wiele rzeczy więc łatwo je stracić, a jest to dość duzo punktów w 4W z T4. Bolca raz postawisz na skraju stołu i strzela przez całą grę z bezpiecznej odległosci.

Już nie mówię o tym, że trzeba wiedzieć, kiedy szarżować a kiedy strzelać, co często nie jest takie proste.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Z bolcami chodziło mi o to, że bardzo ciężko je ustawić w dobrym miejscu, szczególnie przy nowych zasadach LoSa. Dodatkowo nie jesteś w stanie ich ruszyć, bo to tylko 5" co najczęściej nie poprawia sytuacji, a okrągła podstawka daje przeciwnikowi bardzo dużo możliwości kreatywnych szarż.

Sky sloop za to, zawsze sobie przeleci te 9" i strzela nad piechotą.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

AndrzejAndrzej
Chuck Norris
Posty: 531

Post autor: AndrzejAndrzej »

Ale zanim się nauczysz nimi grać to będziesz je głupio tracił w 1-2 turze, bo sobie będziesz chciał strzelić w coś i zejdziesz z d6s4 :D Mi zajeło 2 turnieje żeby nauczyc się nimi dobrze grać i nie oddawać ich za darmo, a trochę już w tą grę gram ;) Dla początkującego polecam zestaw 2 bolce i sloop.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

To się możemy zgodzić, że czy bolec czy skysloop, gra się tym ciężko :wink:

Edit:
A takie pytanie do znawców tematu. Czemu bierzecie skysloopy a nie bolce? Największy problem jak widzię, to jakiś bolo na czariocie czy innym koniu z 1+4++. Jak chcecie go odstrzelić bez bolców?
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

AndrzejAndrzej
Chuck Norris
Posty: 531

Post autor: AndrzejAndrzej »

2 sloopy i 1 bolec, poza tym mamy teraz lorda otwieracza takich puszek

Awatar użytkownika
SZKODNIK-HE
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 130

Post autor: SZKODNIK-HE »

a co powiecie o czymś takim:

Unnamed4500 Pts - Highborn Elves Army

1 High Prince @ 470.0 Pts
General; Lance; Longbow (0+); Light Armour; Shield
Nova Flare [115.0]
Dragon Staff [30.0]
Lucky Charm [10.0]
Starmetal Alloy [35.0]

1 Mount: Ancient Dragon (Prince) @ 675.0 Pts

1 Commander Adept @ 445.0 Pts
Master of Canreig Tower; Sword Sworn; Master of Spellcrafting; Wizard
Adept; Great Weapon; Dragonforged Armour; Shield; Battle Standard
#Druid 0: The Oaken Throne [0.0]
Magical Heirloom [40.0]
Ghostly Guard [40.0]

20 Citizen Spears @ 255.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Musician

29 Citizen Spears @ 530.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician
War Banner of Ryma [65.0]
Champion @ [20.0] Pts

5 Elein Reavers @ 190.0 Pts
Light Lance; Bow (3+); Light Armour

5 Elein Reavers @ 190.0 Pts
Light Lance; Bow (3+); Light Armour

14 Sword Masters @ 510.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician; Sword Sworn
War Banner of Ryma [65.0]
Champion @ [20.0] Pts

14 Sword Masters @ 510.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician; Sword Sworn
War Banner of Ryma [65.0]
Champion @ [20.0] Pts

7 Grey Watchers @ 242.0 Pts
Fae Miasma; Longbow (2+); Light Armour; Shield

1 Sky Sloop @ 240.0 Pts
Sky Reaper (3+)

1 Sky Sloop @ 240.0 Pts
Sky Reaper (3+)



Models in Army: 96
Total Army Cost: 4497.0

watchersi są świetni z tym -1 to hit, małe oddziałki sm mają niesamowity wygar, speary taniutkie a ten większy klocek potrafi zrobić swoje :D jedyne co to papierowość/brak jakiej kolwiek odporności na pestki :/

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Słabe ;)

Jak tam po krakowie? Jakieś przemyślenia a propos mety i naszej armii?
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

AndrzejAndrzej
Chuck Norris
Posty: 531

Post autor: AndrzejAndrzej »

@kosa

Mocne 2 na 10 ;)

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

Najslabsza czesc tej rozpy to smok;)

Chcialem sie poradzic jak skladacie malego dragon maga i bsb adepta?

Wydaje mi sie ze na smoku hard target > ward
Bsb daje poki co destiny 4+/4++ zamiast 2+. Od sily 4+ lepiej wychodzi ten ward, tylko s3 go mozesz szybko zlozyc;)

Ktos testowal smoka z hard target i heroes heart? Save słaby ale wygar niezly.
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2834
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

z tych wyższych stołów HE rozpy to:

Furion

Prince High War z Sliver of the Blazing Dawn, Protection of Dorac, Willow's Ward i Ranger's Boots

Prince na kónió z Dusk Forged, Basalt Infusion, Hero's Heart

High Prince: Master of Canreig Tower z Book of Meladys, Talisman of the Void, Destiny's Call na druidyzmie

5 x ER
7 x HL
30 x speary
20 x flame wardens
1 x fire fenix
2 x sky sloop



Andrzej

1 High Prince @ 620.0 Pts
General; High Warden of the Flame; Spear; Dragonforged Armour; Shield
Sliver of the Blazing Dawn [75.0]
Daemon's Bane [40.0]
Willow's Ward [15.0]
Ranger's Boots [45.0]
Lucky Charm [10.0]

1 Commander Adept @ 450.0 Pts
Master of Canreig Tower; Sword Sworn; Master of Spellcrafting; Wizard
Adept; Great Weapon; Heavy Armour; Battle Standard
#Druid 0: The Oaken Throne [0.0]
Favour of Meladys [0.0]
Alch1: Quicksilver Lash [0.0]
Druid 1: Healing Waters [0.0]
Cosm1: Altered Sight [0.0]
Shaman1: Awaken the Beast [0.0]
Witch1: Raven’s Wing [0.0]
Book of Arcane Power [70.0]
Dragon Staff [30.0]

19 Citizen Spears @ 360.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician
War Banner of Ryma [65.0]

1 Champion @ [20.0] Pts

10 Citizen Archers @ 170.0 Pts
Longbow (3+); Light Armour

10 Citizen Archers @ 170.0 Pts
Longbow (3+); Light Armour

10 Citizen Archers @ 170.0 Pts
Longbow (3+); Light Armour

10 Citizen Archers @ 265.0 Pts
Longbow (3+); Light Armour; Standard
Banner of Becalming [75.0]

28 Lion Guard @ 868.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Fur; Standard; Musician; Scoring; Valiant
War Banner of Ryma [65.0]

1 Champion @ [20.0] Pts

1 Sky Sloop @ 240.0 Pts
Sky Reaper (3+)

2 Crew @ [0.0] Pts
Light Lance

1 Hawk @ [0.0] Pts

1 Sky Sloop @ 240.0 Pts
Sky Reaper (3+)

2 Crew @ [0.0] Pts
Light Lance

1 Hawk @ [0.0] Pts

1 Sea Guard Reaper @ 185.0 Pts
Elven Bolt Thrower (3+); Light Armour

1 Fire Phoenix @ 390.0 Pts
Fire Phoenix; Rebirth

5 Grey Watchers @ 185.0 Pts
Paired Weapons; Fae Miasma; Longbow (2+); Light Armour

5 Grey Watchers @ 185.0 Pts
Paired Weapons; Fae Miasma; Longbow (2+); Light Armour

Models in Army: 101
Total Army Cost: 4498.0

Big Boss


1 * High Prince @ 615.0 Pts
General; High Warden of the Flame; Spear; Longbow (0+); Dragonforged
Armour; Shield
Sliver of the Blazing Dawn [75.0]
Protection of Dorac [65.0]
Willow's Ward [15.0]
Lucky Charm [10.0]
Potion of Swiftness [10.0]

1 Mage Master @ 555.0 Pts
Wizard Master; Asfad Scholar; The Cosmology; Wizard Master item allowance;
Hand Weapon; Master of Spellcrafting
#Drain Magic [0.0]
Book of Meladys [90.0]

1 Commander @ 340.0 Pts
Queen's Companion; Great Weapon; Longbow (1+); Moonlight Arrows;
Dragonforged Armour; Battle Standard
Lightning Vambraces [50.0]

19 Citizen Archers @ 485.0 Pts
Longbow (3+); Light Armour; Standard; Musician
Banner of Becalming [75.0]

1 Champion @ [20.0] Pts

24 Citizen Spears @ 455.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Navigator's Banner [75.0]

1 Champion @ [20.0] Pts

5 Elein Reavers @ 190.0 Pts
Light Lance; Bow (3+); Light Armour

5 Elven Horse @ [0.0] Pts

1 Giant Eagle @ 100.0 Pts

1 Giant Eagle @ 100.0 Pts

27 Lion Guard @ 841.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Fur; Standard; Musician; Scoring; Valiant
War Banner of Ryma [65.0]

1 Champion @ [20.0] Pts

1 Sky Sloop @ 240.0 Pts
Sky Reaper (3+)

2 Crew @ [0.0] Pts
Light Lance

1 Hawk @ [0.0] Pts

1 Sky Sloop @ 240.0 Pts
Sky Reaper (3+)

2 Crew @ [0.0] Pts
Light Lance

1 Hawk @ [0.0] Pts

11 Queen's Guard @ 339.0 Pts
Spear; Longbow (2+); Moonlight Arrows; Light Armour; Musician

Models in Army: 0


Total Army Cost: 4500.0

ODPOWIEDZ