T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1537
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Re: T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Post autor: Ciara »

Rozumiesz to tak że:
Jak ma 7 ran to nic nie dostaje.
Jak 6, 5 lub mniej ran to odpowiednio 6, 5 lub mniej ataków?

Zasadę można przetłumaczyć mniej więcej tak: za każdy punkt życia który model obecnie jest poniżej 7 dostaje jeden atak. Mniej więcej, my inglisz is bad.
Obrazek

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

Dwuznaczność jest i to także gdy to przetłumaczyć.

Za każdy posiadany punkt życia poniżej 7, model zyskuje jeden +1Att.

Jak mam 4 punkty życia, to ile ich posiadam? 4. Czy 4 są poniżej 7? Są. Czyli mam 4 ataki. By było jednoznacznie, trzeba by to sformułować,

'Za każdy brakujący punkt życia...'

Swoją drogą nie model zyskuje, tylko model part :P

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1053

Post autor: Dancaarkiiel »

Piszesz dłuższe i "szczegółowe" zasady, a potem jest ryk bo nie chce się czytać, olaboga tyle do zapamiętania i ogólnie gejm iz hard.
"xD"
Obrazek

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

Ryk jest nie o to, że gejm iz hard, tylko że napisane jest to miejscami tak, że zrozumienie wymaga przeczytania 5 razy, znajomości wcześniejszej wersji, a najlepiej zagrania z kimś kto wie jak to działa. Krócej i treściwiej nie zawsze znaczy lepiej i czytelniej... szczególnie jak redakcji i skrócenia dokonuje sam autor, który przecież wie co miał na myśli.

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1537
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

JimMorr pisze:Dwuznaczność jest i to także gdy to przetłumaczyć.

Za każdy posiadany punkt życia poniżej 7, model zyskuje jeden +1Att.

Jak mam 4 punkty życia, to ile ich posiadam? 4. Czy 4 są poniżej 7? Są. Czyli mam 4 ataki. By było jednoznacznie, trzeba by to sformułować,

'Za każdy brakujący punkt życia...'
Możliwe że mogli to napisać inaczej. Większość rozumie ocb tak czy siak.
JimMorr pisze:Swoją drogą nie model zyskuje, tylko model part :P
Nie ma absolutnie żadnego znaczenia ale ok.
Obrazek

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Aby podsumować mój tok myślenia i rozróżnić na podsawie całego booka, czym faktycznie jest Footprint i Boundary Rectangle.

Footprint - służy tylko do wyznaczenia Boundary Rectangle

Boundary Rectangle - to jest realnie miejsce na planszy jakie zajmuje jednostka - mierzenie odległości od impassable terrain, strzelanie, czary, szarże itd - wszystko wykonujemy wg tego prostokąta. (Nawet jak chcemy strzelić lub zaszarżować oddział - jak BR jest w zasięgu to wszystko gra, mimo że fizycznie nie ma tam modelu)

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Zasięgi do rectangla ale LoS do footprint tylko, o ile dobrze się orientuję :)

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1537
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Tak.
Plus footprint używa się żeby określić czy dana jednostka/modele są w terenie (lasy, górka itp) i przy dangerous testach jak przeciwnik przebiega. Musi przejść przez footprint a nie rectangle.
Obrazek

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Czyli Footprint potrzebny jest do:
1. Wyznaczenia BR
2. LOS
3. Określenia, czy modele znajdują się na danym terenie.

Czyli możliwe są takie sytacje?:
1. Mam LOS do modelu znajdującego się 6" ode mnie, ale zasięg strzału itd. może wynosić 5", bo BR jest bliżej.
2. Mogę nie mieć LOS do oddziału, który swoim BD blokuje mi znacznie ruch. Przykład:
Obrazek

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1537
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Tak jak piszesz w obu przypadkach
Obrazek

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Sądzę, że przydałby się zapis w rule booku podsumowaujący czym różnią się obie zasady i jak działają.
Bo mamy raczej zapis jak je wyznaczyć, a to jak działają rozsiane jest po całym Rule Booku.

Footprint:
1. LOS
2. Interakcje z terenami, po których model się porusza lub na których stoi (np. Dangerous Terrain, Soft Cover)
2. Cover

Boundary Rectangle:
1. Do mierzenia wszelkich odległości pomiędzy obiekatmi (unity, impassable, itd.)

Dodatkowo - przykład podany wcześniej przeze mnie powoduje moim zdaniem absurdalną sytuację. Może Boundary powinno być tylko ograniczeniem do 1" gdze unit kończy ruch, a przy poruszaniu brać tylko 0.5" od Footprint?

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

Zrezygnujmy lepiej całkiem z footprinta i liczmy wszystko do boundary. Potraktujmy cały boundary jako obszar zajmowany przez jednostkę (maruderów, rannych, zagubionych). Przy szarży i tak dostawiasz się do boundary i bycie w kontakcie z boundary oznacza, że jesteś w walce...

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

JimMorr pisze:Zrezygnujmy lepiej całkiem z footprinta i liczmy wszystko do boundary. Potraktujmy cały boundary jako obszar zajmowany przez jednostkę (maruderów, rannych, zagubionych). Przy szarży i tak dostawiasz się do boundary i bycie w kontakcie z boundary oznacza, że jesteś w walce...

Generalnie byłbym za.

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Ma to sens :) Malo rzeczywiste, ale proste i skuteczne

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

Jeżeli jeden model to tak naprawdę odpowiednik wielu, to z 'rzeczywistością' wcale nie byłoby tak źle:

Obrazek

ślivek
Kretozord
Posty: 1691

Post autor: ślivek »

Do szarż bierzesz boundary rectangle.
Do strzelania footprint.
Obrazek

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

Blaesus pisze:Obrazek
jak to w końcu jest, jezeli warriorzy szarżowali by na jakąś tam jednostkę przed nimi to mogą przebiec w szarży kolo gryphonow na 0" czy na 1/2" ?

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1537
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

W szarży nie musisz trzymać cala między jednostkami ale możesz wejść do styku tylko z jednostką na którą deklarowałeś szarżę.
Obrazek

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Ciara pisze:W szarży nie musisz trzymać cala między jednostkami ale możesz wejść do styku tylko z jednostką na którą deklarowałeś szarżę.
Zgadza się, ja mówię o normalnym ruchu :)
ślivek pisze:Do szarż bierzesz boundary rectangle.
Do strzelania footprint.
I tutaj mam problem. Może potrzebuję instrukcji jak czytać rule book.

IV. Measuring Distances
(...)When measuring distances to and from a unit, measure from their Boundary Rectangles.(...)

XII.1.A Shooting With a Unit
(...)Measure the range to the target unit for each individual shooting model. This is measured from the actual position of each shooting model to the closest point of the target unit (even if this particular point is not within Line of Sight).(...)

czymkolwiek jest closest point of the target unit... ale mierzymy odległości wg. VI. czy jak?

XI.2.C Spell Types
Range X″
The spell has a maximum range. Only targets within X″ can be chosen.


Tu jak mniemam mierzymy do BR?

Focused
The spell may only target single models (including a Character inside a unit). If the target is a multipart model (such
as a chariot with riders and pulling beasts, or a knight and its mount), only one part may be targeted.


Jak to interpretować? Realnie celem jest model i model rzuca czar - także nie obchodzi nas zasada z VI.
Intuicyjnie - tak powinno działać, ale realnie nie jest napisane skąd się mierzy zasięg. (Może jestem upierdliwy, ale wiem, ze zasady piszą doświadczeni gracze i pewne rzeczy są dla nich oczywste, stąd pewne rzeczy mogą w RB się nie znaleźć.)


XX.1 Universal Rules
Commanding Presence
(...)All units within 12″ of a friendly non-Fleeing model with Commanding Presence may borrow the Discipline of the model with Commanding Presence, instead of using their own Discipline.(...)


Tutaj wyraźnie napisane jest, że mierzymy zasięg CP od modelu. Co tutaj oznacza "units within" - BR?

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1053

Post autor: Dancaarkiiel »

"When measuring distances to and from a unit, measure from their Boundary Rectangles"
To powinno odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania. =P~
Zaklęcia, strzelanie, generalska etc.
Obrazek

ODPOWIEDZ