@Stan - Pisałem o rocku, a nie o mamucie. Z resztą w Twoim przykładzie więcej zależy od tego klocka 20 piechociarzy, niż od tego czy wpada w niego rock, mamut czy hunter na sterydach
@Jaku - Bardziej patrzyłem na defensywne staty tego oddziału, w którym na tyłach miałby siedzieć szaman i czarować. Jeżeli grasz tym mniejszym ofensywnie, to pewnie briusery lepsze.
No rozumiem, tak czy siak przeciwnik bardziej boi się bruiserów niż trybów przez wzgląd na różnice siły i ap więc w nich raczej mniej chętnie będzie wpadał
Jak docelowo ten unit ma unikać walki i tylko trzymać maga/powalczyć czasem o scena to nie ma większego znaczenia z czym będzie ten unit. Tym bardziej że jak masz dwuraki, koleś wyzeruje Ci 3 ogry, pozostałe ogry nie nadrobią tego, możesz nawet spierdzielić hita na 4+ bo o to bardzo łatwo i wroty. Więc proponowałbym 5 najtańszych ogrów z ew discipliną (aczkolwiek nie wiem czy potrzebna jak bsb ma 18") i reszta w dużych brajzerów lub ew kreska 3 tribsmenów czy czego tam chcesz po scena/odginanie itp.
Zacząłem nie dawno grać w dziewiątkę, w sumie to TK, ale kasa przycisła i muszę sprzedać. Złożyłem takie coś na 4500 z figurek które posiadam, no poza gigantem.
Unnamed4500 Pts - Ogre Khans Army
1 Shaman - Gut Roarer Master @ 585.0 Pts
General; Wizard Master; Magic Item allowance; The Thaumaturgy; Iron Fist;
Light Armour; Sons of the Avalanche
Big Name - Gut Roarer [45.0]
Crystal Ball [50.0]
Magical Heirloom [40.0]
1 Khan- Cult Leader @ 410.0 Pts
Iron Fist; Heavy Armour; Battle Standard; Scrapling Lookout; Sons of the
Avalanche
Big Name - Cult Leader [45.0]
Ghostly Guard [40.0]
Lygur's Tongue [50.0]
9 Bruisers @ 881.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician; Scrapling Lookout; Sons of
the Avalanche
Pennant of the Great Grass Sky [50.0]
1 Champion @ [20.0] Pts
5 Tribesmen @ 395.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; Standard; Musician; Scrapling Lookout; Sons of
the Avalanche
Banner of Discipline [35.0]
1 Sabretooth Tigers @ 80.0 Pts
1 Sabretooth Tigers @ 80.0 Pts
5 Tusker Cavalry @ 890.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; Standard; Musician
Banner of the Gyengget [80.0]
3 Tusker Cavalry @ 548.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; Standard; Musician
Banner of Speed [50.0]
1 Thunder Cannon @ 320.0 Pts
1 Slave Giant @ 300.0 Pts
Giant Club; Giant See, Giant Do; Sons of the Avalanche; Rage
Models in Army: 28
Total Army Cost: 4489.0
Ma to dalej jakieś prawa bytu? Może coś poprawić? 5 tuskerów mi się fajnie sprawdzała na 8ed, nie wiem jak to teraz wygląda.
Raczej spoko choć 5 tuskerów to raczej nie najlepszy pomysł za duży footprint mają i ciężko nimi będzie manewrować a szkoda tracić pkt na oddział który będzie brany pod ostrzał w zasadzie od razu ibdo tego każdy będzie go odginał jak tylko może, mi się trójki bardzo ładnie sprawdzają można by spróbować na czterech ale nie wiem czy warto
Co do działa to musisz nim trochę gier rozegrać jak grałem na jednym to ani razu się nie sprawdziło i była to tylko strata pkt dwa może by były lepsze ale jak dla mnie to strata pkt
Działo bardziej jako straszak na coś dużego, chociaż tak jak piszesz, grywałem kiedyś na dwóch, ale sporo punktów kosztują ;/ Co do 5 tuskerów, to zazwyczaj 1 padał zawsze od magii/strzelania na dzień dobry, a 4 jak wchodziła to robiła z tym sztandarem mielonkę, do tego teraz jak dobrze rozumiem przerzut "1" dotyczących special attack działa także na "1" impactów?
I impacty i stompy, jeżeli 4 w szeregu to na pewno robili mielonkę, trzeba testować jak się nie sprawdza to albo zmieniać albo jakieś korekty drobne wprowadzać, w tej rozpisce co złożyłeś przeciwnik ma 3 bardzo groźne unity którymi musi się zająć dobrego gigant którego też nie może zlekceważyć
Piątką strasznie ciężko manewrować, to jak taki walec, który jak już się rozpędzi to ciężko go zatrzymać. Sensowne wydają się trzy trójeczki grubasów, przeciwnik ma wtedy co ogarniać, przykoksowanych hunterów, tuskery plus krowy albo olbrzymy dają naprawdę solidny napór i mają porządnego kopa. Do tego są to cholernie mobilne jednostki. Wszystko ma 14" marszu i swiftstride. Z górki możesz próbować szarży na 19" bez większych minusów przy spaleniu
Panowie powiedzcie jak się wam sprawdzają teraz ogry na turniejach ? Grzebię w army builderze i zupełnie mi się nie podoba to co widzę, grubasy chyba muszą jednak poczekać kolejne 2 lata za gablotką
Jak dla mnie to całkiem nieźle sobie radzą, mimo że jakiś super wyników niebukrecałem, ale było to spowodowane bardziej moimi błędami niż tym że ogry są "słabe" to dalej jest mocna armia mało co zmieniło się na - a i tak jest sporo rzeczy na + zawsze można sklecić jakąś spoko rozpe (gdzie oczywiste jest że na jedne armi/złożenia będzie na + a na inne na - na tym polega balans), możliwości wywarcia na przeciwniku presji od drugiej tury jest całkiem sporo a i pod defens można coś na pewno sensownego złożyć.
Ogólnie zdaje sobie sprawę, że kilka miesięcy temu ogry były armią #1 - były cholernie mocne, ale według mnie ta armia zrobiła się teraz tak nudna, że zupełnie nie czerpię żadnej przyjemności z gry nią. Myślałem, że może po usunięciu hellfista coś się zmieniło, ale chyba niezbyt wiele :/
Nuda spowodowana jest raczej mała ilością jednostek i opcji w naszym podręczniku, w stosunku do innych armii.
Już to kiedyś poruszalem na forum, dostaliśmy tak naprawdę jedną jednostkę ( traperow ) i uwolniony Wielkie Imiona po przejściu na t9A. Inne armie dostały znacznie więcej.
Od jakiegoś czasu jestem w ACS i aktualnie pracujemy nad kolejnym update. Patrząc na to co inne teamy zrobiły i na co zgodzili się ludzie na samej górze , wygląda to optymistycznie. Więc niedługo będzie jakiś powiew świeżości ( raczej dwa miesiące niż 2 lata )
Wygląda fajnie i wydaje się być uniwersalna:) Ten oddział vetów przy dobrych wiatrach w dwie pierwsze tury może Ci ustawić grę. Z drugiej strony w pierwszej turze 1/3 punktów może polecieć za stół (zdarzało mi się, że weterani zwiewali mimo przerzutu), będąc po drugiej stronie stołu to bym wszystkim co mam strzelał i czarował w ten klocek.
Pytanie na jakiej podstawce hunter 40mm czy 50mm (nie masz leader of the pack wpisanego)? I drugie: Gdzie siedzi BSB?
Bsb siedzi w wetach, dając im banner, dzięki czemu nie martwię sie o paniki w dwóch kluczowych oddziałach (tryby i mineciarze). Takim typem rozpiski warto zaczynać i mieć jakiś "alpha strike", żeby myśleć o wygranej
Mi się podoba i wg mnie jest ok, lecz dałbym te pistolety na najemników zawsze to jest szansa ustrzelic odginaczke
W kolejnym patchu combatowi najemnicy będą jeszcze lepsi ( wyporniejsi ) więc rozpiska będzie ok. Na tą chwilę nie podoba mi się to, że umierają tak samo jak inne Ogry a kosztuja x2
A jeśli możesz zdradzić to wyporniejsi bo zwiekszacie jeszcze ich potencjał bojowy czy zwiekszacie przezywalność? Combatowi tzn Ci nie pod strzelanie skonfigurowani?;)
Patch teraz w maju ma wyjść?
Podobno ma wyjść Maju, ale dokładnej daty nie znam.
Zmieni się parę zdolności i pewnie koszt, więc będzie można zostać przy accurate / poison lub robić jakieś mixy kosztem skuteczności strzeleckiej.