Pytania dotyczące wersji 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
1. Czy Forest Prince oklep na Great Elku (Standard, Cavalry, 50x50 mm) jest chroniony przed strzałem z armaty gdy jest w oddziale pięciu i więcej Heath Ridersów (Standard, Cavalry, 25x50 mm) ?
2. Ogre Khans: Lygur’s Tongue (60pts) All enemy model parts in units in base contact with the bearer suffer -1 Attack Value. Jak ten przedmiot działa na modele które mają paru jeźdźców np. Battle Sphinx który ma na sobie Rider (4) kazdy po dwa ataki. Z góry, po modyfikacji przez Lygur’s Tongue jest wypłacanych 7 czy 4 ataki? Albo np taki Taurosaur który ma pięciu jeźdźców ale po jednym ataku, po modyfikacji będzie nadal 5 ataków czy 4 ?
2. Ogre Khans: Lygur’s Tongue (60pts) All enemy model parts in units in base contact with the bearer suffer -1 Attack Value. Jak ten przedmiot działa na modele które mają paru jeźdźców np. Battle Sphinx który ma na sobie Rider (4) kazdy po dwa ataki. Z góry, po modyfikacji przez Lygur’s Tongue jest wypłacanych 7 czy 4 ataki? Albo np taki Taurosaur który ma pięciu jeźdźców ale po jednym ataku, po modyfikacji będzie nadal 5 ataków czy 4 ?
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
Jak to jest ze strzelaniem katapultą do oddziałów z War Platformą? Chodzi o taką sytuację:
Katapulta z area attack (6) strzela do oddziału szczurów z dzwonem:
- szczury
- dzwon
Jeżeli dzwonek zajmuje miejsce 15 szczurów to ile hitów otrzyma ten oddział od katapulty?
a) 30 hitów - po 5 za każdy szereg do 6tego?
b) 11 hitów za szeregi z dzwonem + 5 hitów za 6ty szereg?
c) inna ilość hitów?
Katapulta z area attack (6) strzela do oddziału szczurów z dzwonem:
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Jeżeli dzwonek zajmuje miejsce 15 szczurów to ile hitów otrzyma ten oddział od katapulty?
a) 30 hitów - po 5 za każdy szereg do 6tego?
b) 11 hitów za szeregi z dzwonem + 5 hitów za 6ty szereg?
c) inna ilość hitów?
A
Dobrze rozumujesz, war platforma jest liczona jak modele których miejsce zajmuje na potrzeby area attacku.
Dobrze rozumujesz, war platforma jest liczona jak modele których miejsce zajmuje na potrzeby area attacku.
![Obrazek](https://casecoregames.com/wp-content/uploads/2023/07/animosity3.png)
For calculating the number of models in the unit’s ranks (e.g. for Full Ranks, Line Formation
, Area Attack
, Penetrating.
), the large base counts as the number of models it replaces.
W mismatching bases.
, Area Attack
, Penetrating.
), the large base counts as the number of models it replaces.
W mismatching bases.
![Obrazek](https://casecoregames.com/wp-content/uploads/2023/07/animosity3.png)
1. Tak. Oddział ma -1LD tak długo jak styka się z wrogiem z Fear, więc w momencie Break'a nadal ma ten minus.
2. Nie. Na początku zasady jest, że gdy styka się z przynajmniej jednym wrogim modelem ("one or more enemy model"), więc się nie kumuluje.
2. Nie. Na początku zasady jest, że gdy styka się z przynajmniej jednym wrogim modelem ("one or more enemy model"), więc się nie kumuluje.
jak to jest z wyszarżowywaniem bohatera z oddziału, chodzi o lorda w bretonskiej lancy odgiętej żyrocopterem, czy bohater może zacząć robić wheela już wewnątrz lancy zahaczając o swoich rycerzy, takiego wirtualnego wheela (wtedy ma szanse ominąć żyrocopter), czy jednak musi wyjechać z lancy i dopiero wtedy wheelować (no ale wtedy zahaczy o zyrosa), nie znalazłem nic z rulebooku na ten temat więc chyba obowiązują zwykle zasady szarzy, am I right?
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Na potrzeby ruchu szarży ignorujesz modele z oddziału. Musisz stanąć w legalnej pozycji po ruchu, nie możesz być na swoich modelach. Strona 90
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
no właśnie gdzie to jest zapisane? nie mogę znaleźć, możesz zacytować, w beta rules na str 90 są zasady specjalne, ja znalazłem tylko zapis o ignorowaniu jednostki na potrzeby s&s, działania bannerów, magii itp, ale nie ma nic na potrzeby ruchu szarzy
https://drive.google.com/file/d/0B2Y6TI ... p=drivesdk
Jak sie powinno wyszarżowywać? Bo to dużo zmienia, albo KoE jest cpo najmniej średnia albo zwyczajnie słaba
EDIT: dobra, chyba znalazłem odpowiedź, trzeba wystawić bohatera z jednostki na 1" (edit edit: albo na zero bo podczas szarzy chyba 0" do innych jednsotek) i wtedy wykonać resztę ruchów szarży: "If the charge is successful, move the Character out of the unit and charge as normal."
https://drive.google.com/file/d/0B2Y6TI ... p=drivesdk
Jak sie powinno wyszarżowywać? Bo to dużo zmienia, albo KoE jest cpo najmniej średnia albo zwyczajnie słaba
EDIT: dobra, chyba znalazłem odpowiedź, trzeba wystawić bohatera z jednostki na 1" (edit edit: albo na zero bo podczas szarzy chyba 0" do innych jednsotek) i wtedy wykonać resztę ruchów szarży: "If the charge is successful, move the Character out of the unit and charge as normal."
ślivek pisze:Strona 88. 20.B.4 Leaving a Combined Unit
The Character ignores models from the combined unit for movement purposes...
Czyli tak możesz wheelować w oddziele już.
A jak ma się do tego ten zapisek?
"- If the charge is successful, move the Character out of the unit and charge as normal."
_______________________________
my nie chcemy bić piany, tylko zaznaczamy że ten fragment rulebooka jest chyba niejasno zapisany i może potrzeba coś doprecyzować / zmienić wording w następnej wersji rb
my rozumiemy ten zapis jako: wystaw bohatera przed oddział a następnie wykonaj szarżę w normalny sposób (move the Character out of the unit and charge as normal)
co jest w sprzeczności z tym jak się gra, że bohaterem podczas szarży/ruchu zaczyna się wheelowac już w oddziale przez co można ominąć odginaczkę, a jeżeli miałbyś go najpierw wystawić przed oddział to trafiasz w odginaczkę i szarża jest spalona/niemożliwa
my rozumiemy ten zapis jako: wystaw bohatera przed oddział a następnie wykonaj szarżę w normalny sposób (move the Character out of the unit and charge as normal)
co jest w sprzeczności z tym jak się gra, że bohaterem podczas szarży/ruchu zaczyna się wheelowac już w oddziale przez co można ominąć odginaczkę, a jeżeli miałbyś go najpierw wystawić przed oddział to trafiasz w odginaczkę i szarża jest spalona/niemożliwa
Widziałem kilka opcji, żeby oddział tymczasowo stracił zasadę scoring (combat reform w ostatniej turze, banner green knighta w koe). Czy to oznacza że w przypadku flag zabicie tego oddziału w danym momencie nie daje Ci punktów do scenariusza? Czy jeśli niosłeś garnek ze złotem to musisz go upuścić? To są sytuacje bardzo rzadkie, ale zastanawiam się czy zasady je precyzują.
![Obrazek](http://www.fallensun.pl/fb/bannerpodpisMW.png)
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Jeżeli używasz banneru green knighta tracisz scoring, tym samym upuszczasz garniec ze złotem. W przypadku combat reformu jest wyraźnie napisane, że ignorujesz tę zasadę przy spoilsach.
W przypadku flag masz wyraźnie napisane, że liczysz "marked units" po grze. Marked units są wszystkie ze scoringiem na początku gry.
Ten podręcznik naprawdę jest nieźle napisany![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
W przypadku flag masz wyraźnie napisane, że liczysz "marked units" po grze. Marked units są wszystkie ze scoringiem na początku gry.
Ten podręcznik naprawdę jest nieźle napisany
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
Tak.
![Obrazek](https://casecoregames.com/wp-content/uploads/2023/07/animosity3.png)