Co wolno sztandarowemu armii

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Co wolno sztandarowemu armii

Post autor: Maciek P. »

Dawniej było jasne, że Sztandarowemu Armii nie można dać magicznego dwuraka, magicznej tarczy, czy magicznego łuku, magicznej lancy itp. Teraz, po pojawieniu się nowych army listów, sytuacja się zmieniła.
Przestały też obowiązywać Q&A do VI edycji, a to w nich było uściślenie, że jednak nie może.

Chciałbym usłyszeć jakieś uściślenie:
- czy mogę dać BSB magicznego dwuraka?
- czy mogę dać BSB magiczną tarczę?

Interesują mnie przede wszystkim Ogry (Tenderiser na BSB), czy Wampiry (Great Axe of Krell na BSB)

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

Może mieć tarczę ale wtedy nie ma broni i nie walczy, a co do dwuraka to nie może.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Maciek Paraszczak pisze:Dawniej było jasne, że Sztandarowemu Armii nie można dać magicznego dwuraka, magicznej tarczy, czy magicznego łuku, magicznej lancy itp. Teraz, po pojawieniu się nowych army listów, sytuacja się zmieniła.
Przestały też obowiązywać Q&A do VI edycji, a to w nich było uściślenie, że jednak nie może.

Chciałbym usłyszeć jakieś uściślenie:
- czy mogę dać BSB magicznego dwuraka?
- czy mogę dać BSB magiczną tarczę?

Interesują mnie przede wszystkim Ogry (Tenderiser na BSB), czy Wampiry (Great Axe of Krell na BSB)
Nie.


Wyjątki;

BO BSB może korzystać z zasady ATTT.
HE BSB nie ma żadnych ograniczeń.


To jest oczywiście oczywisty stan przejściowy.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

karl1299 pisze:Może mieć tarczę ale wtedy nie ma broni i nie walczy, a co do dwuraka to nie może.
prosze cie. nie znasz zasad to nie wymyslaj ich tu na szybko bo to strasznie miesza ludziom w glowach.

co do broni magicznej to zadnego uscislenia w ta strone nie ma a sadzac po kierunku w ktorym idzie gw zaryzykowalbym stwierdzenie, ze bsb moze miec magiczna bron dwureczna.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Shino pisze:
karl1299 pisze: a sadzac po kierunku w ktorym idzie gw zaryzykowalbym stwierdzenie, ze bsb moze miec magiczna bron dwureczna.
Tak zapewne będzie, ale nie wprowadzajmy tego już teraz, straszne zamieszanie się zrobi.
Wyjdzie FAQ, nie będzie sprawy. Pamiętaj, że tajne wypowiedzi Alessio były już w 7 edycji.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

BSB może miec magicznego dwuraka.
Na tych samych zasadach, co na przykład bsb do WE może miec magiczny łuk (mimo tego, że nie moze mieć normalnego) czy mag, który mimo, że zwykłego dwuraka mieć nie może, z magicznego może korzystać.
Tak zapewne będzie, ale nie wprowadzajmy tego już teraz, straszne zamieszanie się zrobi.
Wprowadźmy. Mamy wystarczająco dużo wskazówek ku temu. Czemu bsb HE może mieć magicznego dwuraka (mimo braku wyraźnej zgody na coś takiego), a cała reszta herosów w dokładnie tej samej sytuacji nie moze z nigo korzystać?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Bo to BSB HE :wink:

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Jankiel pisze:BSB może miec magicznego dwuraka.
Na tych samych zasadach, co na przykład bsb do WE może miec magiczny łuk (mimo tego, że nie moze mieć normalnego) czy mag, który mimo, że zwykłego dwuraka mieć nie może, z magicznego może korzystać.
Tak zapewne będzie, ale nie wprowadzajmy tego już teraz, straszne zamieszanie się zrobi.
Wprowadźmy. Mamy wystarczająco dużo wskazówek ku temu. Czemu bsb HE może mieć magicznego dwuraka (mimo braku wyraźnej zgody na coś takiego), a cała reszta herosów w dokładnie tej samej sytuacji nie moze z nigo korzystać?
Każdy BSB zawsze mógł miec magiczną broń strzelającą, na podstawie Kronik 2004 i RB. Może nadal.
Każda Duża Czarka DE COP, zawsze mogła wziąć Chaos Demon Sword. :)


BSB HE może mieć wszystko - nie ma żadnych ograniczeń. Lanca, tarcza mózg na ścianie - może mieć w wersji zwykłej. Inni nie. Nie ma sprawiedliwości w świecie figurek i już.

Tak jakbyś na podstawie kompozycji armii HE, pozwolił DE na wystawienie tylko 2 oddziałów core, bo takie będą nowe zasady GW.
Wątpliwe.
Que sera, sera.

Ja bym nie śpieszył sie odgadywać przyszłych wypowiedzi GW bez potrzeby.

Wyposażanie BSB w różne magiczne zabawki, nie wydaje mi sie taką potrzebą.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

A czy BSB imperialny czy też krasnoludzki może mieć pistolet?
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

Shino pisze:
karl1299 pisze:Może mieć tarczę ale wtedy nie ma broni i nie walczy.
prosze cie. nie znasz zasad to nie wymyslaj ich tu na szybko bo to strasznie miesza ludziom w glowach.

co do broni magicznej to zadnego uscislenia w ta strone nie ma a sadzac po kierunku w ktorym idzie gw zaryzykowalbym stwierdzenie, ze bsb moze miec magiczna bron dwureczna.
A znajdziesz ze BSB nie może mieć tarczy w roolbook'u to mi pokarz

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Jesli dzieki temu nie bedziesz wiecej pisal farmazonow na tym forum to prosze:

przy kazdym bsb (za wylaczeniem he oczywiscie) jest napisane, iz nie moze brac zwyklych broni oraz zbroi poza light/heavy armourem(ew. full platem) ergo nie moze brac tarczy.

w rulebooku jest z kolei, ze jesli character nie moze miec zwykleogo elementu zbroi to nie moze miec tez jej magicznego odpowiednika.

ciag logiczny powinien wiec wygladac tak: skoro bsb nie moze brac zwyklej tarczy a nie mozna brac magicznej jesli nie ma sie mozliwosci wykupienia zwyklej to bsb nie moze miecmagicznej tarczy.
skoro nie oze miec magicznej ani zwyklej tarczy to nie moze miec tarczy.

@ saint nie mam przy sobie ab do imperium ale sadzac po dwarfickim oraz kazdym innym to nie moze brac zwyklego pistoletu.

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

Shino pisze:
w rulebooku jest z kolei, ze jesli character nie moze miec zwykleogo elementu zbroi to nie moze miec tez jej magicznego odpowiednika.
To czemu mag np może mieć zbroje magiczną twoje myślenie jest błędne.

Kiedyś na masterze byłem świadkiem takiej kłótni i wyszło co innego niż twierdzisz ale może masz innego roolbook'a
Ostatnio zmieniony 24 gru 2007, o 14:37 przez PAWLAK, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

jak to czemu? bo walujesz? czemu z kolei mag moze miec 10 scrolli? taki sam tok myslania bo widze, ze nawet nie raczyles zajrzec do booka zeby sprawdzic czy dobrze podalem zasade :roll:

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

Shino pisze:jak to czemu? bo walujesz?
Jak byś przeczytał armybooka np do empire to zmienił byś zdanie :lol2:

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

nie. znam zasade tamtej zbroi podobnie jak zasade bone armour z vc. Nie zmienia to faktu, ze ogolna zasada jest taka jak podalem...

p.s. powiedz jaki to master kto tak uznal itd. bo cos mi sie nie chce w to uwierzyc...

p.s. 2 nie mam roolbooka...

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

przy niektorych zbrojach pisze ze moze ja nosic magus
w innych wypadkach jej nie ma

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

Shino pisze:nie mam roolbooka...
I tu cały problem sie wyjaśnia. Nie mam zamiaru sie kłócić gdy głównym argumentem jest pojazd rodem z przedszkola "bo oszukujesz" a do tego nigdy nie wystawiłem BSB z shield'em albo dwurakiem, po trzecie panowie jest wigilia .

Życzę WESOŁYCH ŚWIĄT i aby GW wreszcie wydało książkę, po której ludzie będą mile spędzali czas grają a nie kłócąc sie po każdym przeczytanym zdaniu.
Ostatnio zmieniony 24 gru 2007, o 14:50 przez PAWLAK, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

wystarczy usielnie nie szukac takich zdan o ktore mozna sie kłocic

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

karl1299 pisze:To czemu mag np może mieć zbroje magiczną twoje myślenie jest błędne.
Chodzi Ci zapewnie o Armour of Tarnus:
Light armour. The Armour of Tarnus confers a 5+ ward save to the wearer. Wizards can wear this armour and cast the spells.
Więc zasada tego pancerza pozwala na branie go magowi, a armybook jest przed rulebookiem. Tak jak w prawie przepis szczególny jest przed ogólnym.

Karl1299 popatrz na pisownie --> rulebook :)
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

dobra zostałem pokonany rulebook ale i tak życzę wam dobrych Swiąt Bożego Barodzenia.

ODPOWIEDZ