Pytania dotyczące wersji 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
- Shakin' Dudi
- Masakrator
- Posty: 2632
- Lokalizacja: Moria - Lublin
Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
Czy czary dające divine attacki lub lethalstrike działają na impact hity? Czy my will be done tj lethal strike dziala na rydwany ?
Nie chce mi się otwierać rbka ale jest tak że attack atribute nie działają na bodajże close combat attacki tzn impacty, stompy itp
Czynjak jestem w polu zboża / lesie / ruinkach i strzelam do kogoś w tym samym polu / lesie / ruinlach to jest soft/hard cover?
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Nope.
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
Zdaje się, że impacty, stompy itp to Special Attacks a nie Close Combat AttacksCiara pisze:Nie chce mi się otwierać rbka ale jest tak że attack atribute nie działają na bodajże close combat attacki tzn impacty, stompy itp
esgaroth pisze:Czynjak jestem w polu zboża / lesie / ruinkach i strzelam do kogoś w tym samym polu / lesie / ruinlach to jest soft/hard cover?
Akurat to dziwne, bo jednak target jest w coverze, ale rozumiem, że zastosowanie ma wprost na ta zasada ?wind_sower pisze:Nope.
Myślę, że intencja twórców mogła być jednak inna.
Kod: Zaznacz cały
Models always ignore their own unit and the target unit for Cover purposes, and also ignore whatever Terrain Feature
they are inside (e.g. a unit shooting from a Forest doesn’t suffer a Soft Cover modifier for shooting through that
Forest).
Ta, jak mówiłem nie chciało mi się otwierać rulebooka by to sprawdzić.
A co z tym pytaniem ?
Według mnie:
Charioteer (2) - ataki w walce mają Lethal Strike; strzał z łuku nie ma (bo Lethal Strike dotyczy Close Combat a nie Shooting)
Skeletal Horse (2) - nie ma Lethal Strike bo jest Harnessed i zasada Undying Will sama w sobie zabrania
Chassis - nie ma Lethal Strike bo to są impakty, które są Special Atakami
Rozumiem, że chodzi o sytuację gdy bohater z "Undying Will" jest w oddziale Chariotów.Shakin' Dudi pisze:Czy my will be done tj lethal strike dziala na rydwany ?
Według mnie:
Charioteer (2) - ataki w walce mają Lethal Strike; strzał z łuku nie ma (bo Lethal Strike dotyczy Close Combat a nie Shooting)
Skeletal Horse (2) - nie ma Lethal Strike bo jest Harnessed i zasada Undying Will sama w sobie zabrania
Chassis - nie ma Lethal Strike bo to są impakty, które są Special Atakami
- sorinmarkov
- Chuck Norris
- Posty: 525
Siemanko, mam takie małe, szybkie, dziwne pytania:
1. Czy Command Group jest uznawane za R&F na potrzebę Make Way! Postaci w jednostce?
2. Czy jeśli muzyk/czempion/chorąży jednostki styka się z wrogiem, można go podmienić na postać, jeśli są spełnione wszystkie warunki?
3. Czy jeśli postać wbija do jednostki z "lewej" strony, to czy może przeskoczyć na jej "prawą" stronę, jeśli starcza jej ruchu, oczywiście po drodze przesuwa R&F i trafia na CG?
Odpowiedź na 2 i 3 wynika też troszkę z odpowiedzi na 1
1. Czy Command Group jest uznawane za R&F na potrzebę Make Way! Postaci w jednostce?
2. Czy jeśli muzyk/czempion/chorąży jednostki styka się z wrogiem, można go podmienić na postać, jeśli są spełnione wszystkie warunki?
3. Czy jeśli postać wbija do jednostki z "lewej" strony, to czy może przeskoczyć na jej "prawą" stronę, jeśli starcza jej ruchu, oczywiście po drodze przesuwa R&F i trafia na CG?
Odpowiedź na 2 i 3 wynika też troszkę z odpowiedzi na 1
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
Z tego co ja rozumiem z zasad położenie muzyka w oddziale nie ma żadnego znaczenia dla mechaniki gry. Położenie sztandarowego jest istotne tylko w przypadku gdy posiada on jakiś sztandar z działaniem obszarowym (np. w DH jest Runic Standart of Shielding, który działa w 6" od sztandarowego, a nie oddziału). W związku z powyższym muzyk i sztandarowy są przezroczyści dla zasad ruchu, o które pytasz.sorinmarkov pisze:Siemanko, mam takie małe, szybkie, dziwne pytania:
1. Czy Command Group jest uznawane za R&F na potrzebę Make Way! Postaci w jednostce?
2. Czy jeśli muzyk/czempion/chorąży jednostki styka się z wrogiem, można go podmienić na postać, jeśli są spełnione wszystkie warunki?
3. Czy jeśli postać wbija do jednostki z "lewej" strony, to czy może przeskoczyć na jej "prawą" stronę, jeśli starcza jej ruchu, oczywiście po drodze przesuwa R&F i trafia na CG?
Odpowiedź na 2 i 3 wynika też troszkę z odpowiedzi na 1
Według mnie czempion też może być przesuwany w trakcie make way. Ważne tylko, aby zwrócić uwagę na to, że w trakcie make way boheter zamienia się miejscem z inną figurką, a potem następną, itd.
Efektywnie 3xTAK.
- sorinmarkov
- Chuck Norris
- Posty: 525
Okej, a jeżeli champion stoi z boku oddziału i styka się z wrogą jednostką, może zostać podmieniony na postać? Może tworzę sztuczne ograniczenia ale czempion to dość unikatowy upgrade w jednostce, ma sporo swoich zasad specjalnych. I z tego wynika moje pytanie, czy command group są modelami rank and file, bo jeśli nie, to imho przesunąć czy podmienić się ich nie da z racji brzmienia zapisu mejkłeja. To że mają stand behind chyba nic nie zmienia, muszą być z frontu, chyba że postacie ich wypchną.
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
takie dziwne pytanie, sam nie wiem czemu wcześniej się z tym nie spotkaliśmy, szarżuje na jednostkę na górce, dają flee, uciekają mało bo 5" ale zbiegają z górki, ja jestem przed, wróg jest za górką, nie mam już losa do nich, to co teraz? szarża nieudana?
Potrzebujesz losa w momencie deklaracji szarzy. Po deklaracji możesz stracić losa.
Nie. Koleś który krzyczy czelendz musi się stykać z przeciwnikiem a ten przeciwnik może przyjąć wyzwanie.
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3082
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
Jak działa battale focus z poisonami?
6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
nvm chłopaki, doczytałem co to znaczy dokładnie "engaged in combat". Mea culpa, macie rację. Aczkolwiek to wszystko do znalezienia w rbku było :d