Pytania dotyczące wersji 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: Andrzej »

Teoretycznie moge wyciagnac wersje 1.3 i kazac Ci grac na nią, a nie na jakąś bete ;)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
MikiChol
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MikiChol »

W sumie widzę tutaj trend o który wielu graczy prosiło, czyli odchodzą od zasad dających zasady, które dają zasady. Zapewne jednostki, które miały dotychczas tylko skirmisz, będą miały teraz skirmisz, light troops oraz hard target przy swoich statach. Ale to trzeba poczekać do armybooków żeby się przekonać na 100%.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

W tym kontekście to dobry krok. Od razu zobaczymy jak dużo zasad specjalnych mają przypisane modele i może zauważą w końcu, że spamowanie zasadami specialnymi tworzy OP jednostki.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

MikiChol pisze:W sumie widzę tutaj trend o który wielu graczy prosiło, czyli odchodzą od zasad dających zasady, które dają zasady. Zapewne jednostki, które miały dotychczas tylko skirmisz, będą miały teraz skirmisz, light troops oraz hard target przy swoich statach. Ale to trzeba poczekać do armybooków żeby się przekonać na 100%.
To akurat potwierdzone, ktoś z czerwonym tagiem pisał na forum 9tki że tak będzie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1075
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

Andrzej pisze:Czyli jak rzucę 6 z div na smoka albo greatera 3 razy to ma - 6cr do końca gry?
jednak tylko -3. slabe to wiec :(

https://www.the-ninth-age.com/index.php ... ost1092036
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
Biały
Mudżahedin
Posty: 324
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Biały »

A jak będzie z tą 6 z div na klockach mających więcej szeregów. Zdają na swojej, czy modyfikowanej czarem?
ID: 2477

Mamut
Oszukista
Posty: 794
Lokalizacja: Kraków, ambasador "8smej Bili"

Post autor: Mamut »

Biały pisze:A jak będzie z tą 6 z div na klockach mających więcej szeregów. Zdają na swojej, czy modyfikowanej czarem?
To obniża CR, nie liderke, więc o ile mają steadfasta to zdają na normalnej liderce.
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"You make my heart pussy go poggers!"
~Anon to PM
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

tak dla potwierdzenia zrozumienia zasad rulebooka 0.205.0

przykład 1.
rzuciłem na szarżujący rydwan Glory of Gold (The target gains +1 Armour Penetration, Flaming Attacks, and Magical Attacks.). Rozumiem że na Impact Hity nie działa Flaming Attacks ani Magical Attacks bo "Attacks made using Special Attacks cannot be affected by weapons or Attack Attributes (...)" oraz nie działa +1 Armour Penetration bo "Other types of attacks (such as spells and Special Attacks) follow the general rules for their type and the individual rules specified in their description."

przykład 2.
rzuciłem na szarżujący rydwan Flaming Swords (The target gains Flaming Attacks and Magical Attacks. In addition, the target’s Melee and Shooting Attacks gain a +1 to-wound modifier.). Rozumiem że na Impact Hity nie działa Flaming Attacks ani Magical Attacks bo "Attacks made using Special Attacks cannot be affected by weapons or Attack Attributes (...)" ale działa +1 to-wound modifier bo Impact Hity są Special Attackami które są/zawierają się w Melee Attackach?

dobrze kminie?

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Co do 1go to myślę że ma dodatkowe ap. To zaklęcie, tak samo jak siła z cosmo czy sham modyfikuje statystyki modelu a impacty korzystają z statystyk modelu. Co do drugiego to masz +1 to wound.
Obrazek

Arrander
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 119

Post autor: Arrander »

Tak, natomiast jest to spowodowane tym, ze Flaming Attacks oddzialuja z zasady na Close Combat Attacki nie Meel Attacki.

Mamut
Oszukista
Posty: 794
Lokalizacja: Kraków, ambasador "8smej Bili"

Post autor: Mamut »

Nie mam niestety najnowszego booka ściągniętego(internet w akademiku - yay), ale pamiętajcie o tym:
Model parts with Magical Attacks also apply the Attack Attribute to their Special Attacks.
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"You make my heart pussy go poggers!"
~Anon to PM
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

No i masz Mamut. Trzeba było ściągnąć booka na telefon bo to się zmieniło.
Magical Attacks są normalnym attack attributem dizałają na Close Cobat i Shooting. Konkretnie Supernal ma zasadę która daje Magical attacks do special attacków także.
Obrazek

Mamut
Oszukista
Posty: 794
Lokalizacja: Kraków, ambasador "8smej Bili"

Post autor: Mamut »

ślivek pisze:No i masz Mamut. Trzeba było ściągnąć booka na telefon bo to się zmieniło.
Magical Attacks są normalnym attack attributem dizałają na Close Cobat i Shooting. Konkretnie Supernal ma zasadę która daje Magical attacks do special attacków także.
O, to duża zmiana.
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"You make my heart pussy go poggers!"
~Anon to PM
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

To co z tym Armour Penetration, przechodzi na Special Attacki czy nie? Bo to już nie jest Attack Atribiute tylko coś innego na początku rulebooka

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

Przechodzi jak zawsze.
Obrazek

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Modyfikowanie stat z zaklęć działa normalnie. Modyfikowanie stat poprzez zasady czy klamki czy itemy już nie, chyba że ofc maja dopisek jak np rock auroch.
Obrazek

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

aaa dobra już załapałem :D Armour Penetration to teraz jest statystyka modelu jak rany, siła czy wytrzymałość :D dzięki dzięki

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

kolega kupił sobie Warriorów... pytanie o Natural Roll, ziomek w Hell-Forged Armour ze Spiked Shieldem dostaje dwa laczki z ap3, na sejva rzuca 4 i 6. Laczkujący dostaje jeden czy dwa hity z S4ap1 z tarczy? po co jest ten zapis o Natural Roll?

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1051

Post autor: Dancaarkiiel »

Dostaje jednego lacza zwrotnego, sejw musi być zdany. Nie wiem co znaczy "Natural", raczej nie ma to już znaczenia. Zaraz wychodzi nowy book WDG i wording (pewnie) będzie już zmieniony. =')
Obrazek

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

Dancaarkiiel pisze:Nie wiem co znaczy "Natural"
dzięki

ODPOWIEDZ