Pytania Ogólne v. 2.1
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania Ogólne v. 2.1
1) Działa na normalne ataki całego modelu. Impacty stompy grindy i inne dziadostwa z tego nie korzystają
2) War platforma MUSI stać idealnie na środku oddziału i tyle. Nie może się po nim poruszać w żaden sposób. btw make waya nie możesz robić na bok.
2) War platforma MUSI stać idealnie na środku oddziału i tyle. Nie może się po nim poruszać w żaden sposób. btw make waya nie możesz robić na bok.
2) nie musi, musi być na środku, albo w jednej z dwóch symetrycznych pozycji ( ma to miejsce gdy platforma ma inną parzystość szerokości niż oddział np. 3vs6, lub 2vs5) . Można robić make way na bok. Jeżeli przeciwnik złapie oddział od frontu, ale z boku (ot taka figura retoryczna), to bohater może się dosunąć do walki.Ciara pisze:1) Działa na normalne ataki całego modelu. Impacty stompy grindy i inne dziadostwa z tego nie korzystają
2) War platforma MUSI stać idealnie na środku oddziału i tyle. Nie może się po nim poruszać w żaden sposób. btw make waya nie możesz robić na bok.
W związku z powyższym wydaje mi się, że bohater na platformie (nie sama platforma!) może zrobić make way o jedną pozycję, zakładając, że przenosi się z jednej symetrycznej strony na drugą.
Oczywiście są wyjątki i można robić tak jak piszesz, więc w z związku z powyższym wydaje mi się, że bohater na platformie (nie sama platforma!) może zrobić make way o jedną pozycję, zakładając, że przenosi się z jednej symetrycznej strony na drugą jeśli nie stykała się uprzednio z przeciwnikiem.
Typowy plejs gdzie wjeżdzając na przód i bok klocka nie wiążąc walką bohatera ów potężny heros może się dostawić na róg jednostki by obsłużyć obu szarżujących przeciwników.
Anyway wszystko jest w rbku ¯\_(ツ)_/¯
Typowy plejs gdzie wjeżdzając na przód i bok klocka nie wiążąc walką bohatera ów potężny heros może się dostawić na róg jednostki by obsłużyć obu szarżujących przeciwników.
Anyway wszystko jest w rbku ¯\_(ツ)_/¯
To jest zbyt brzegowa sytuacja, aby być interesującą...
Ale mam inną zagwozdkę: czy da się zaszarżować jednostkę, dla której nie da się zaszarżować właściwej strony?
Przykład: duży klocek stoi za impasem, ja równolegle do impasu. Formalnie jestem na przodzie tego klocka, ale impas uniemożliwia całkowicie szarzę na front.
Jest to w 100% opisane przez 'blocked path' w BRB... Tylko, że blocked path można stosować tylko, gdy problemem są jednostki, a nie tereny
Ale mam inną zagwozdkę: czy da się zaszarżować jednostkę, dla której nie da się zaszarżować właściwej strony?
Przykład: duży klocek stoi za impasem, ja równolegle do impasu. Formalnie jestem na przodzie tego klocka, ale impas uniemożliwia całkowicie szarzę na front.
Jest to w 100% opisane przez 'blocked path' w BRB... Tylko, że blocked path można stosować tylko, gdy problemem są jednostki, a nie tereny
Szarża niemożliwa, proste. Jak nie masz możliwości dostawienia się czy wgl nie jesteś w stanie ominąć impasa to szarża jest niemożliwa.
Jestem w stanie dotknąć boku, a nawet narożnika.Ciara pisze:Szarża niemożliwa, proste. Jak nie masz możliwości dostawienia się czy wgl nie jesteś w stanie ominąć impasa to szarża jest niemożliwa.
Tylko nie stosują się zasady blocked path, więc broniący nie jest przymusowo reformowany, a technicznie rzecz biorąc nie wolno mi szarżować na bok
Ciara pisze:1) Działa na normalne ataki całego modelu. Impacty stompy grindy i inne dziadostwa z tego nie korzystają
No właśnie nie wiem z jakiego zapisu wynika że nie działa na special attacks? Wording bannera brzmi:
One use only. May be activated at the start of a Round
of Combat or before shooting with the bearer’s unit.
The bearer’s unit gains Flaming Attacks. If activated
when Engaged in Combat, the effect lasts until the
bearer’s unit is no longer Engaged in Combat. If activated
before shooting with the bearer’s unit, the
effect lasts until the end of the phase.
No i teraz jak ma to oddział, to zwykłe ataki bohatera i załogi war platforma ma flamingi?
przerabiałem to, generalnie doszedłeś to najtrudniejszej rzeczy w rulebooku, gorzej już nie będzie, czyli znasz już zasadyMagnus pisze:No właśnie nie wiem z jakiego zapisu wynika....
Flaming Attacks (str 114) są w dziale Attack Attributes
Impact Hits (str 117) są w dziale Special Attacks
Opis Special Attacks (str 116)
"A model part with Special Attacks can make a special type of attack specified by the corresponding rules. Attacks
made using Special Attacks cannot be affected by weapons or Attack Attributes, unless specifically stated otherwise"
czyli Special Attacks nie są affected przez Attack Attributes
No ale co jeśli jest możliwa? W sensie da się bez problemu dotknąć rogu?Abrasus pisze:Jak nie może się dotknąć i szarża jest niemożliwa, to jest niemożliwa ;] To akurat dość prosty i powszechny trick na uniemożliwienie przeciwnikowi szarży.
Zgodnie z zasadami oznacza to, że jest udana, tylko nie da się zrobić żadnego aligna, ani reforma. Nie jest taka sytuacja pokrywana przez żadną zasadę według mnie.
Udana jest wtedy jak możesz się dostawic do przeciwnika i kulniesz ten zasięg. Jak żaden z was nie może się domknac bo coś blokuje to jest niemożliwa i tyle.
1) Jak rzucisz dwie lub więcej szóstek to masz misfire. Zasady volley guna z rbka.
2) Tak.
2) Tak.
Również pozdrawiam.Bartas pisze:Dziękuje i pozdrawiam
Zaklęcia z kosmologii i szamanizmu dodają S+1 modelowi (wszystkim jego częsciom) więc jak najbardziej wpływają na impakty.JarekK pisze:Czy impakty dostają bonus z Flaming swordów lub bonusu do siły (cosmo/shamanizm)?
W Flaming Swords jest napisane wprost, że Melee Attacks dostają +1 to-wound. Czyli impacty, stompy, breath attacki i wszystko inne co zadaje obrażenia w zwarciu
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3082
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
Ale jedno oczko na kości to nie jest zawsze spalenie trafienia/ranienia?
6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki