O&G na 1000pts - rozpiska mego nooba :)

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

O&G na 1000pts - rozpiska mego nooba :)

Post autor: Yahoo82 »

Witam!
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, iż moja przygoda z figurkowcem dopiero się rozpoczyna, stąd zarówno wiedza, jak i armia są na niskim poziomie 8)
Poniżej wrzucam rozpiskę na 1000pts, prosiłbym o:
1. Uwagi do niej
2. Sugestie rozwoju (tzn co kupować żeby milusio pograć)

Dodam jeszcze, że póki co gramy w 5 osób (O&G, krasnale, Imperium, Bretka i WE) i to z nimi będę się musiał zmierzyć.

Herosi
Black Orc Big Boss - General, Choppa, Heavy Armour; Shield, Bigged's 'ed Kickin Boots, Talisman of Protection
Night Goblin Big Boss- Light Armour; Shield; Sneaky Skewerer
Night Goblin Shaman- Magic Level 2; Staff of Baduumm; Magic Mushrooms (x2)

Core
10 x Goblin Spider Riders; Spear; Short Bow; Shield, muzyk, kapitan, chorąży
20 x Night Goblins; Short Bow, muzyk, chorąży
20 x Night Goblins; Spear, Shield, Nets, kapitan, chorąży, muzyk

Spec
14 x Black Orcs; Shield; Nogg's Banner of Butchery; kapitan, muzyk; chorąży

Rare
Troll

Strategia: BO Big Boss do oddziału BO, NGBB do goboli walczących. Troll jako wsparcie klocka BO (no i ma Ld generała). Szaman jakoś za nimi, żeby go nie ściągnęli za łatwo. Fasta chciałbym puścić jakoś skrzydłem, niech ostrzela co się da i może dojdzie do maszyn/strzelców. Moi łucznicy jako osłona (marna, ale zawsze) piechoty. Liczę na to, że dobrze krzyknięte Waaagh i BO dojdą do kawalerii (której się najbardziej boję), później wspomaganie trolla. NG niech w tym czasie zwiążą piechotę.

Czego mogę się po kumplach spodziewać?
Imperium - na pewno ciężka kawaleria (jak się dobrać do gości z AS 1+?), cannon, great swordy i strzelcy, może mag
Krasnale - sporo machin (działo, organki, balista), piechota
Bretonia - trebusz, pegazy, kawaleria, może łucznicy
WE - driady, masa łuczników i trochę jazdy

Z góry dziękuję za sugestie!

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Przejrzyj sobie rozpiski zielonych ktore sa na tym forum. Jakies wnioski z pewnoscia z nich wyciagniesz.

10 pajakow w jednym oddziale z full comandem to jest strata punktow. Ogolna zasada co do fastow to wystawiac jk njmniejsze i jak najtansze oddzialy. zrob z tego 2 razy po 5ciu z ewentualnym muzykiem.

gobliny z siatkami zwieksz liczebnie do 25.

Staff of badum na szamanie tez, masz tylko 3 kosci dispela wiec to +1 ci sie zbytnio nie przyda. Lepszy dispell scroll.
Jednym szamanem zbyt wiele nie pomagujesz, labo wystaw 2 2lvl, albo jednego 1 poziomowego z dwoma scrollami.

Night goblin BB to jest nieporozumienie, t4 i save 5+ nie zachwyca i poteznego kopa nie daje. Zamiast tego drugiego szamana albo zmien szamana na caddy'ego i zrezygnoj wogole z goblina. Masz wtedy kilka wolnych punktow za ktore mozna cos pokombonowac.

A na kawalerie najlepszy jest doom diver.

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Ten staff nie daje +1 do dispella, tylko do rzutu kośćmi przy czarowaniu (+1 to castng rolls - od razu pytanie, jak rzucam 2 kostkami to mam + 1 do każdej kostki, czy do całości? W końcu nie ma tam "total roll" tylko "rolls" więc chyba do każdej kości, co? Póki co ten szaman na kumpli powinien wystarczyć, bo raczej w magię nie idą.
Co do fastów pięcioosobowych - zastanawiam się nad ich zastosowaniem w praktyce. Uciekać bokami, strzelać i liczyć na to, że podejdą do maszyn?
Do gobosów przydałby się fanatyk, ale to będzie kolejny zakup.
Co do NG big bossa też właśnie myślę że szału nie robi, chyba, że uderzy pierwszy (z tym przedmiotem zdejmuje AS o -3, więc przy odrobinie szczęścia nawet knighta ściągnie). A może wrzucić go na squiga i zrobić kamikadze? Jak dobrze pójdzie to w coś wejdzie, on + pomidorek coś powinni ubić, a ginąc zawsze zada te d6 obrażeń z s6 (chroni przed nimi pancerz, czy nie?).
Co to jest caddy? :)
Co do doom divera - właśnie się zastanawiam co lepsze, kupić jego (ale zżera slot rare), czy zwykłą katapultę, a jako rare skompletować 4 trolle?
Dzięki!

Artemis
Chuck Norris
Posty: 495

Post autor: Artemis »

Caddy jest to 1- poziomowy mag, którego jedynym celem jest trzymanie Dispell Scrolli.

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Kilka rzeczy które mnie zastanawiają:

1. Lepszy doom diver, czy po prostu katapulta, a w slot rare oddział 4 trolli?
2. Jak najlepiej wykorzystać małe oddziały fastów?
3. czy Staff of Baduumm (+1 to castng rolls) daje +1 do całego wyrzutu, czy +1 do każdej z kości?
4. jak się w praktyce spradza NGBB na squigu z Brimstone Bauble (kamikadze)?
5. Fanatycy:
a) zabić takowego może wyrzucenie 2x 1 na kostkach, uderzenie w przeszkode, ostrzał, czar lub celowe wejście oddziału w niego, tak? Z tym że szarżować na fanola nie można? Czyli wrogi unit ma prawo po prostu skończyć ruch na fanatyku, a wtedy ten zadaje d6 obrażeń i jeszcze raz d6 w pośmiertnym spazmie?
b) jeśli np unit knightów szarżuje na moich NG, na 8" wypluwam fanola, ten idzie o 5", knighci muszą kontunuować szarżę, tak? I nadziewają się na fanola, ten zadaje d6 obrażeń i co dalej? Fanol trafia za knightów, a oni kontynuują szarżę na NG? A może to się liczy jako wejście oddziału na fanola, ten daje 2x d6 i ginie? Co dalej z szarżą?

Wiem, że pytania te powinny trafić do innego działu, ale dotyczą one planu tworzenia i rozbudowywania armii, a co za tym idzie opracowania rozpiski na bitwy.
Z góry dziękuję za pomoc i wyrozumiałość!

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

1. doom diver
2. do screenowania, odginania szarz, unieruchamiania przeciwnikow
3. d calego rzutu
4. wcale.. :p chociaz jardzioch na nim gra i nie narzeka
5. nie 2x1 tylko dowolny dublet wiec tez np 2x4. reszta jak piszesz
musza kontynuowac, staja na fanatyku, on ginie, dostaja 2xd6, szarza dochodzi normalnie.

pzdr

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Poczytałem, pomyślałem i wykombinowałem dwie ulepszone (chyba ;) ) wersje pierwszej rozpiski.

Wersja A:

1 Black Orc Big Boss @ 136 Pts
General; Choppa; Heavy Armour; Shield
Bigged's 'ed Kickin Boots [30]
Talisman of Protection [15]

1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Waaagh! Miscast Table; Magic Level 2; Little Waagh
Staff of Baduumm [40]
Magic Mushrooms [10]

4 Goblin Spider Riders @ 82 Pts
Spear; Short Bow; Shield

1 Goblin Boss @ [12] Pts

5 Giant Spider @ [0] Pts

5 Goblin Spider Riders @ 70 Pts
Spear; Short Bow; Shield

5 Giant Spider @ [0] Pts

20 Night Goblins @ 72 Pts
Shortbow; Standard; Musician

19 Night Goblins @ 135 Pts
Netters; Spear; Shield; Standard; Musician

1 Night Goblin Boss @ [8] Pts

13 Black Orcs @ 259 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Nogg's Banner of Butchery [25]

1 Black Orc Boss @ [20] Pts

1 Night Goblin Big Boss @ 109 Pts
Light Armour; Shield
Brimstone Bauble [25]

1 Great Cave Squig @ [0] Pts

Casting Pool: 4
Dispel Pool: 3
Models in Army: 67
Total Army Cost: 998


Wersja B:

1 Black Orc Big Boss @ 136 Pts
General; Choppa; Heavy Armour; Shield
Bigged's 'ed Kickin Boots [30]
Talisman of Protection [15]

1 Night Goblin Shaman @ 145 Pts
Waaagh! Miscast Table; Magic Level 2; Little Waagh
Magic Mushrooms [20]

4 Goblin Spider Riders @ 82 Pts
Spear; Short Bow; Shield

1 Goblin Boss @ [12] Pts

5 Giant Spider @ [0] Pts

5 Goblin Spider Riders @ 65 Pts
Spear; Shield

5 Giant Spider @ [0] Pts

20 Night Goblins @ 72 Pts
Shortbow; Standard; Musician

19 Night Goblins @ 135 Pts
Netters; Spear; Shield; Standard; Musician

1 Night Goblin Boss @ [8] Pts

13 Black Orcs @ 259 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Nogg's Banner of Butchery [25]

1 Black Orc Boss @ [20] Pts

1 Night Goblin Shaman @ 105 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Magic Mushrooms [20]

Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4
Models in Army: 67
Total Army Cost: 999


Myślę, że wresja B jest chyba pewniejsza, w wersji A tak naprawdę liczę na to, że podejdę NGBB, coś ściągnę nim i squigiem, a na końcu dobiję kamikadze. Ale sporo tu niepewności (mogą go ustrzelić, zmusić do ucieczki itp). Jeszcze pytanie do kamikadze: on zadaje d6 obrażeń z S6 tylko figurkom sąsiednim, czy całym sąsiadującym unitom? (w pierwszym wypadku obrażenia wejdą przecież w max 3 figurki). Czy AS tutaj działa (a jedynie jest modyfikowany o -3 za S6?).

Proszę również o odpowiedzi na pytanka 1 i 4 z postu wyżej, chyba że wszyscy się zgadzają z TruePunkiem (thx) w sprawie DD i NGBB na squigu.
[/u]

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Yahoo, obrabiaj rozpiski. Jak to zrobic masz napisane w temacie na samym gorze dzialu.

Ogolnie rzecz biorac Twoja koncepcja nie jest jakas beznadziejna, ale chcialbym uwolnic Cie od paru stereotypow:
- po co wrzucac BO Big Boss do BO? To jest naprawde kozacki oddzial, ten koles az tak bardzo im nie pomoze. Lepiej wrzucic go do regimentu night goblins z siatami. Zwiekszy to jego przezywalnosc (siatki obniza sile wrogow, ktorzy beda go chcieli zjebac), da regimentowi quell animosity i w efekcie dwa niezle klocki do walki: BO i NG. Poza tym w turze Waaaagh! oba pojada automatycznie do przodu i skopia dupe frajerom.
- nie wystawiaj czempionow w oddzialach o&g. Sa za drodzy, a korzysci sa wymierne tylko w przypadku zwyklych boyz (bonus do sily, walki, atakow: pelen wypas!)
- kamikaze nie musi miec mounta za 50 pts - lepiej wrzucic go na wilka, bedzie tanszy
- BO nie chodza w 3 szeregach po 5 chlopa. Maja za duzy wypierd w walce wrecz, zeby jakies ataki mialy sie marnowac w tylnych szeregach. Wystaw ich 2x7. Bez problemu te dwa modele nabija ten 1 punkt CR. Musisz tylko pokombinowac przy deployment, zeby nie utkneli na jakims terenie w czasie bitwy.
- wystawiaj nieparzyste ilosci oddzialow. Zazwyczaj nie robi to duzej roznicy punktowej, a czesto moze zadecydowac o tym czy przeciwnik dostanie polowe punktow za oddzial. Poza tym pamietaj, ze paniki wzbudza u Ciebie strzelanie, ktore wyrznie przynajmniej 25% oddzialu. Wez to pod uwage przy wykupywaniu oddzialow: normalnie o ile jest to mozliwe zawsze wielokrotnosci 4 + 1 (17, 21, 25, 29 itd).
- bohaterzy w orkach kosztuja mnostwo punktow. Na male bitwy wystaw czarnuch w NG, caddego (czyli 1 lvl maga z 2xds) i wsio. Wystarczy, a Ty bedziesz mial pare punktow na to co najlepsze w orkasach, czyli:
- stary! Sloty Special sa w orkasach ubertanie i przepotezne. Dawaj, wystaw ze 2 balisty, malutkiego squig herda albo squig hopperow - punkty wezmiesz z tych wszystkich rzeczy, o ktorych wspominalem wczesniej.

A co do do Doom Divera, to musisz go miec na te punkty. To wyjebana maszyna, chyba najlepsza w calym WFB, nie brac jej to tak jakby wziac mlotek i gwozdzie i przybic sie za dupe do krzesla, a potem chodzic po ulicy i przyznawac sie do tego. To jest absolutny MUST HAVE!! Nie wymaga duzo wprawy, a frajde daje niesamowita. Zaufaj True Punkowi.


Edit: zeby nie byc goloslownym przedstawie rozpiske (juz po obrobce, patrz i ucz sie!), dosc podobna do Twojej i bazujaca na tym co juz masz z modeli oraz (jak pokazuje doswiadczenie) z 2 herosami i 2 slotami special - na turniejach w Polsce 3 heros jest od 1300 punktow, a 3 special od 1500 - przynajmniej w zalozeniu. Dosc gledzenia, akceptuj bol:

1 Black Orc Big Boss @ 110 Pts
General; Choppa
Amulet of Protectyness [25]

1 Night Goblin Shaman @ 100 Pts
Magic Level 1; Little Waagh
2xDispel Scroll [25]

5 Goblin Spider Riders @ 71 Pts
Spear; Shield; Musician

5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
Short Bow; Spear; Shield; Musician

21 Night Goblins @ 92 Pts
Shortbow; Musician
1 Fanatic @ [25] Pts

25 Night Goblins @ 147 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
1 Fanatic @ [25] Pts

15 Black Orcs @ 253 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Gorks Waaagh Banner [25]

2 Spear Chukka @ 70 Pts

1 Doom Diver @ 80 Pts

Total Army Cost: 1000

No i jak Ci sie podoba?

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Dziękuję za porady! Szczególnie ta uwaga z BO w oddział NG daje do myślenia.
Co do Twojej rozpiski - bardzo mi się podoba, w sumie to właśnie w tą stronę chcę iść z zakupami (tzn doom diver, fanatycy i chukki).
Co do caddiego - póki co gram z kumplami i znam ich armie na tyle by wiedzieć, że dispell nie będzie mi raczej bardzo potrzebny, a z kolei dobrze mieć 2 czary. Figurki szamana na wilku niestety jeszcze nie posiadam.
Jeszcze raz dziękuję!

ODPOWIEDZ