WE 1300 Bydgoszcz

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

WE 1300 Bydgoszcz

Post autor: Christos »

Witam,
kto mnie zna ten wie, że lubię niekonwencjonalne rozpiski. Ciekaw jestem co powiecie na to:

Spellsinger
General; lvl 1;
Dispel Scroll
Dispel Scroll

Alter Noble
Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Hail of Doom Arrow
Helm of the Hunt

10 Glade Guard
10 Glade Guard
10 Glade Guard
6 Scouts
Lord's Bowman

3 Treekin
5 Wild Riders
Standard; Musician; Wild Hunter
War Banner

6 Waywatchers @ 144 Pts


Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3
Models in Army: 52
Total Army Cost: 1296

Jak sie domyślacie to ma być ostry defens. Kini i Wildzi to obstawa mająca powycinać wszystko co podejdzie za blisko.
Z chęcią wywaliłbym caddego wstawiając tam np bohatera waywatchera (powiedzmy z terrorem) ale widzę,że w rozpach pojawia się dość często nawet dwóch magów więc nie mogę pozwolić sobie na brak jakiejkolwiek osłony magicznej.

Awatar użytkownika
qlpin
Chuck Norris
Posty: 425

Post autor: qlpin »

ogólnie powinno chulać, nie tak dobrze jak treeman plus driady...

no i wiadomo, że jak dostaniesz bretonie, lub coś innego z dużym savem
to już nie powinno być tak hop siup...

Ale idea zacna...

Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3291
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Post autor: Crane »

Ja bym sprobowal wcisnac Banner of Zenith Scoutom, masz jeszcze Wayow wiec masz szanse cala armie przeciwnika nieco spowolnic. A moze pobaw sie magią? Przesuwanie lasu moze byc pomocne gdy przeciwnik probuje manewrowac miedzy terenami. Albo treekiny z armour savem, wysokim T, wardem i rzuconą na nie regenką? Moga byc nie do przebicia- gorzej jak trafią na rankowe oddzialy.

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

Prawdę powiedziawszy jak sie ostatnio nad tym zastanawiałem to nie wiem na jakiej podstawie można dać scautom magiczny banner.
Uściślenia załatwiły sprawę command groupa dla nich (jak dla mnie tez sprawa sporna bo o ile champion czy nawet muzyk jeszcze przejdą o tyle sztandar ni jak ma sie do idei harcowników) to o magicznych sztandarach cisza. Army book mówi jedynie o magicznym sztandarze dla Glade Guardow (i to dla jednego unity tylko).
Więc póki co odpuszczam problematyczne ustawienia.


Ale poruszę te sprawę na kwestii zasad. Może ls się tym zajmie.

Awatar użytkownika
slyslaysson
Mudżahedin
Posty: 230
Lokalizacja: Kraków

Post autor: slyslaysson »

W Army Book'u PL jest napisane:
"Każdego ze Strażników Polany mozna mianować na Zwiadowcę za +5 pkt./model."
Wygląda na to, że gościa z magicznym sztandarem też !?

Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3291
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Post autor: Crane »

Scouci to przeciez nie jest oddzielny oddzial, tylko upgrade Glade Guardow....wiec w czym problem?[/i]

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

No widocznie jest skoro trzeba było to uściślać.

Nie twierdze, że nie mogą mieć magicznego sztandaru. Twierdze, że niekoniecznie jest to oczywiste.

Poza tym musiałbym coś pociąć żeby dać sztandarowego i sztandar, a raczej nie mam czego sie pozbyć.

Co do inwestycji w magie: dwóch magów oznacza brak HoDA, a to istotny element tej rozpiski. Przy 44 łukach + w jednej turze HoDA ostrzał powinien coś zdziałać. Ma małe punkty to sie może sprawdzić.

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

nie bardzo rozumiem idee championow w scoutach i wildach... amiast nich wrzucilbym 6 wilda :D

a poza tym scouci to plewy jakich malo
Jesteś Aspołecznie Nastawionym Kutafonem, Inspirującym Ekstatyczne Lamenty Tłumu, Oraz Imbecylem Demonstrującym Ignorancję, Ogarniającym Tylko Alfabet.

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

Championa w wildach sie nie pozbede. Wierz mi że sie przydaje (jak boleśnie sie o tym przekonałem gdy go nie miałem).
Champion w scoutach to po prostu dopakowanie punktów (nie miałem co zrobić z końcówką). A poza tym jak wpadnie w scoutów jakis samotny bohater to challenge może uratować im życie i dac szanse na próbe ucieczki (nikłą ale zawsze).
Jeśli chodzi o 6ego Wilda to zwyczajnie nie mam modelu.

A co do plew to nie zorientowałeś sie że nie ustawiam mocnej rozpy ;)

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

A tu mamy coś alternatywnego. Myślę, że też dosyć niekonwencjonalna.


Wild Rider Noble on Elf Steed
General; Spear; Longbow; Light Armour
Stone of the Crystal Mere

Glamourweave Spellsinger on Elf Steed
lv 1;
Dispel Scroll
Dispel Scroll


9 Dryads
8 Dryads
8 Dryads

5 Wild Riders
Standard; Musician; Wild Hunter
Banner of Zenith
5 Wild Riders @ 191 Pts
Standard; Musician; Wild Hunter
War Banner


1 Treeman @ 285 Pts

Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3
Models in Army: 38
Total Army Cost: 1291


Zdaję sobie sprawę, że cholernie mnie mało, ale zabawa może być przednia. Od razu tez mówię, że więcej Dryad nie wcisnę bo zwyczajnie ich nie mam. Banner of Zenith to kolejne dopakowanie punktów (tak jak i pełne command na wildach).
Ewentualnie zamiast Treemana mógłbym dać 3 TreeKiny ale znowu zostanie mi trochę niewykorzystanych punktów które nie bardzo będę miał jak dopchać (więcej modeli FS nie mam ;) )

Główny cel na turze to dobrze sie bawić, a nie coś ugrać, więc tym się kierujcie doradzając która rozpe wybrać (bo na pewno tylko te dwie wchodzą w grę ;)

Awatar użytkownika
pingus
Oszukista
Posty: 878
Lokalizacja: W-wski Kult

Post autor: pingus »

Pierwszą Ci będą frustrowały ofensy, które do Ciebie dobiegną i Cię przemielą, a drugą defensy do których nie powinieneś dojść. IMO lepiej się możesz pobawić przy pierwszej, ale ja bym wywalił 1 waywatchera, jednego scouta, championa z wildów (moim zdaniem on więcej przeszkadza - ale może masz jakieś super zastosowanie?), war banner, i shielda/la z herosa i akurat starcza na jedna driady (thurion Cię pochwali za równe pkt).
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

Po marudzę Wam jeszcze chwile ;)

Oto (chyba) ostateczna wersja. Zdecydowałem się na czyste Forest Spiryty, ale opcja z dwoma szwadronami Wildów jest faktycznie miękka. Zmieniłem jednych Wildów na Tree Kiny. Bardzo lubię ten oddział, mimo że furory na stole nie robi ;)

Wild Rider Noble on Elf Steed
General; Spear; Light Armour
Stone of the Crystal Mere

Glamourweave Spellsinger on Elf Steed
lvl 1;
Dispel Scroll
Dispel Scroll


9 Dryads
8 Dryads
8 Dryads

3 Treekin
5 Wild Riders
Spear; Light Armour; Standard; Musician; Wild Hunter
War Banner


1 Treeman @ 285 Pts

Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3
Models in Army: 36
Total Army Cost: 1295


Jedyne co mógłbym jeszcze zmienić to sprzęt na herosie. Jakoś nie mam pomysłu co z nim zrobić.
Chce dzisiaj wysłać już rozpe więc będę wdzięczny za wszelkie rady w tej kwestii.

ODPOWIEDZ