Maszyny, maszyny i jeszcze raz maszyny...

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
monsterstar
Chuck Norris
Posty: 582

Post autor: monsterstar »

Ja mam :D Rozwiń nić i masz szpule jak znalazł :D :P

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

widzac na jakie tory schodzi ta dyskusja to przychylam sie do zdania Św.Barbary
trzeba rozroznic czy ktos ma ciekawy pomysl z zajebistym wykonaniem (czesto rownie drogie w wykonaniu jak orginalna figsa)czy ktos robi DD do houseplayow w ramach oszczednosci

Awatar użytkownika
kis1
Mudżahedin
Posty: 258
Lokalizacja: Bastion HypolytówCity

Post autor: kis1 »

To ja dorzucę do tej części dyskusji, która nie dotyczyła robienia, a tego co brać :

Na > 2000
4 Balisty + Katapulta lub 6 Balist
Plus oczywiście 2 Doom Divery :)

Na < 2000
To nie wiem , bo raczej się nie znam jeśli chodzi o grę na te punkty :)

Awatar użytkownika
Gobo
Masakrator
Posty: 2131
Lokalizacja: Tawerna - Płock / Toruń

Post autor: Gobo »

kis1...wiesz jak to sie nazywa? POwer Gamming ;p

osobiscie unikam tego rozstawienia poza turniejami...

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9570
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Power powerem, ale takie zestawienie slotów specjal i rare maszynkami jest jak na mój gust lekką przesadą. Osobiście daję 4 bolce i 2 doom divery, czyli mam jeden slot więcej na jednostki do walki. Trzeba pamiętać, ze im bardziej się przegina z maszynami, tym mniej rozpa się robi uniwersalna na niektóre armie.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

mnie wystarcza klopa,2x chukka i doom diver
z racji oszczednosciowych(w pktach) dodalem drugiego dooma

2 sloty special na inne jednostki to w tym przedziale pktowym dla mnie minimum

Awatar użytkownika
kis1
Mudżahedin
Posty: 258
Lokalizacja: Bastion HypolytówCity

Post autor: kis1 »

Ja bym nawet i z chęcią poprzestał na tym co proponuje Kołata, tylko mam straszny lęk przed smokami, a jakoś nigdy nie znalazłem na smoka czegoś lepszego niż spear chucki ...

Oczywiście zapchanie wszystkich slotów special maszynami też się mija z celem i tu się zgadzam. Poprostu 2 dodaktowe bolce lepiej się sprawdzą w walce ze smokiem, ale to kwestia gustu. Zresztą zawsze możecie mnie przekonać ,że się mylę, podając dobre argumenty

A Ty quas jesteś poprostu inny (w pozytywnym sensie )

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9570
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Tak się składa, że smoka ma tylko kilka armii.

Chaos, z którym mamy dość łatwo, bo doom divery miażdżą kawalerię, mamy lepsze i tańsze fasty, a resztki które się doczłapią nie mają lekko z klockami i fanolami. Jeśli grasz na full magii, to 4 bolce + stopy/testy inicjatywy powinny styknąć na smoka.
Ponadto w głównym klocku wystarczy mieć koleszkę z collarem. Gdy jeszcze uda się wrzucić "szóstki na jedynki" to smok się zesra a nie przepchnie pełnego regimentu piechoty.
Natomiast jeśli grasz bez magii, to faktycznie ze smokiem ciężko. 6 bolców musi być (albo klopa + 4). Z tym, że bless tak grał, a i tak te smoki go rozjeżdżały.. Trzeba mieć trochę farta w kościach ;)

Z elfami to mnie bardziej boli strzelanie niż smoczki, ale procedura jest podobna jak ze smokiem chaosowym.

Wampiry na smoku się napewno pojawią, ale akurat tu nie ma się o co specjalnie martwić :)


Generalnie uważam, że smok to nie ból dla naszej armii. Dużo gorsze są armie w całości w skirmishu, czyli lizaki i WE.

Awatar użytkownika
Gobo
Masakrator
Posty: 2131
Lokalizacja: Tawerna - Płock / Toruń

Post autor: Gobo »

tez uwazam ze 2 speciale sa potrzebne...wtedy kulturalnie wklada sie black orki i savagi an dzikach...a do teog 4 bolce...kies gralem na 2...i prawie sie nei sprawdzaly...oczywisicie zamiast 1 kloca mozna dac stone ;D i zapychac core...

Awatar użytkownika
kis1
Mudżahedin
Posty: 258
Lokalizacja: Bastion HypolytówCity

Post autor: kis1 »

Kołata wszystko ładnie pięknie tylko opcja z colarem to trzeba chyba na tępaka wpaść, żeby dał się złapać :) a d6 S10 też raczej mała szansa, bo smoki mają I3 a bierze się chyba i tak bohatera, więc raczej na 6 tylko dostaną

W każdym razie na >2000 to 4 bolce to raczej mus, do tego 2 DD. A jakie propozycje na <2000 ?

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9570
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Opcja z collarem jest super zawsze. Na tajne to nie trzeba tłumaczyć, jaki to kombos. Na bazyliszku grałem z Maćkiem Morycem (WE) i wpadł mi smokiem w black orki z tym szamankiem. Wczesniej dostał "szóstki na jedynki". Nawet nie zranił szamana, który oczywiście wymówił mu challenge. Przegrał o 5 i się odbił.

Na jawne, to by pewnie wogóle się nie wbijał, a te black orki z magiem to sporo punktów (500). Więc to dobrze, jak sie ma taka odporność na te monstery ;) Zwłaszcza za 5 pts.

Co do ilości maszyn na małe pts, to zawsze brałem 4 bolce i doom divera. I super się to sprawdza. Ale teraz na Lublin chyba tylko 2 bolce wejda, bo niestety mam braki figurkowe. Liczę jednak na to, że trzeci szaman nadrobi to, co tracę na 2 boltach. A w specjalach będzie jazda i herd. Jutro pierwszy test. Zobaczymy jak zadziała.

Awatar użytkownika
monsterstar
Chuck Norris
Posty: 582

Post autor: monsterstar »

A na 1650pts jakie specjale i rare byście dali ??

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

kis1 pisze:Kołata wszystko ładnie pięknie tylko opcja z colarem to trzeba chyba na tępaka wpaść, żeby dał się złapać :) a d6 S10 też raczej mała szansa, bo smoki mają I3 a bierze się chyba i tak bohatera, więc raczej na 6 tylko dostaną

W każdym razie na >2000 to 4 bolce to raczej mus, do tego 2 DD. A jakie propozycje na <2000 ?
Z tego co wiem, przy różnych wartościach I modelu bierzemy przy tym czarze tę najniższą

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

a mi się wydaje ze jak wybiorę smoka jako cel Morka to jeździec mnie wogóle nie obchodzi

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

No nie do końca, bo jeśli np. bierzesz na cel chariota z characterem(chariota jako cel na czar), chariot testuje inicjatywę bohatera/boara, w zależności co jest niższe.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9570
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Przy tym czarze testuje się inicjatywę dokładnie tego, co wybieramy na cel. I tyle.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Generalnie uważam, że smok to nie ból dla naszej armii. Dużo gorsze są armie w całości w skirmishu, czyli lizaki i WE.
to juz chyba zalezy od kompozycji armii
ja regularnie bije WE i Lizzie(szczegolnie fajne sa takie na slannie)
za to mam problem z LT

problem na 2k jest taki ze sa 4 sloty special i 2 rare:2x special ida na maszyny(kompozycja dowolna),doom diver(nawet x2 zeby zwiekszyc gunpower i jak sie szuka oszczednosci a niewykorzystane slot to zal)

pozostaja 2 sloty special na:
-rydwany
-hoppersow
-herd
-kawalerie

do tego standardowy tlok w slotach bohaterow:
-warboss(naprawde da sie zlozyc niezla madafakę do walki) czy szaman(szczegolnie goblinski ktory z zalozenia ma min 2 fajne czary)
-bsb?
-shaman?caddy?

ostatnio najbardziej odpowiada mi wersja z wyverna albo standardowy zestaw warboss+BObsb na rydwanie+2x shaman 2lvl(itti ring,2xDS,staff of sorcery jezeli uzywam totemu)

Awatar użytkownika
Reaper
Chuck Norris
Posty: 413
Lokalizacja: Bytom-Vendetta

Post autor: Reaper »

a jestem ciekaw Quas jak skladasz kolesia na wyvernie ? shaman czy warboss ? i jakie itemiki ?

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

warboss
entch shield,kapelusz,ulag's,KB

KB to smaczek...zawsze milo jak mozna ciutke fartownie sciagnac jakiegos kafara(ja zaliczylem bsb nurgla,king z kosiara,ragnara)

oczopek
Mudżahedin
Posty: 334

Post autor: oczopek »

odnawiając temat...
Kołata pisze:Przy tym czarze testuje się inicjatywę dokładnie tego, co wybieramy na cel. I tyle.
czyli jak wybiore maszyne, albo czołg, to dostaje automatycznie d6 s10 ??

ODPOWIEDZ