Zasady

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Aż sprawdziłam, choć to niby oczywiste... faktycznie, closest model, nie ma "enemy"... niech mi kto teraz powie, że w podręczniku nie ma dziur :)

Awatar użytkownika
Motor
Chuck Norris
Posty: 500
Lokalizacja: Lublin [Moria]
Kontakt:

Post autor: Motor »

@Inkq ja wiem czy chore, trzeba się pilnować, mogę się tak zastawiać Twoimi modelami, że nie będziesz miał pożytku z tego czaru, IMO to powoduje, że musisz więcej kombinować, inna sprawa że można się zapomnieć i przysmażyć plecki swojemu;)
@Skavenbligt nie wiadomo co autor miał na myśli :) Może zapomniał dopisać, a może było dla niego oczywiste, że nie będzie się czarowało w swoje modele, a może właśnie o to mu chodziło, trudno powiedzieć. Wg. mnie dodaje to smaczku grze i nie traktowałbym tego jako przeoczenie autora systemu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Telchar
Wodzirej
Posty: 750
Lokalizacja: Łorsoł

Post autor: Telchar »

IMO to pomyłka. Nierealne (tak na logikę) jest żeby mag chciał walić po swoich. Ale niezbadane są ścieżki umysłu twórców... ;)

Awatar użytkownika
Nibas
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 183
Lokalizacja: Warschau

Post autor: Nibas »

Oczywiście, że to pomyłka bądź niedopatrzenie.. Chyba, że naturalne jest, że taki warlock uwielbia naparzać klątwami po swoich bodyguardach.
Obrazek

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

No, ale jednak nie jest to taki absurd jak -1 do testów dla kapitana Kislevu, gdzie niedopatrzenie językowe jest wręcz oczywiste... więc płacz i graj, człowieku :twisted:

Awatar użytkownika
Nibas
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 183
Lokalizacja: Warschau

Post autor: Nibas »

Taaaaak, kiedy ma wyjsc ta errata? ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Jutro w grudniu po południu... czyli nigdy. :)

Awatar użytkownika
Inkq
Wałkarz
Posty: 84
Lokalizacja: =][=Legion=][=

Post autor: Inkq »

Normalnie właśnie do takich rzeczy przydała by się lista sędziowska. :?

Nie ma tam w podręczniku jakiejś zasady że niemożna strzelać po swoich wprost?

Wiem ze można spudłować w el i trafić w swojego. Ale nie celować w swojego.

Awatar użytkownika
Motor
Chuck Norris
Posty: 500
Lokalizacja: Lublin [Moria]
Kontakt:

Post autor: Motor »

Celujesz w przeciwnika, ale Twój model zasłania Ci go i obrywa, proste :wink: Trzeba się tak ustawić, żeby Twój model nie był na linii tego czaru.
Obrazek

Awatar użytkownika
Inkq
Wałkarz
Posty: 84
Lokalizacja: =][=Legion=][=

Post autor: Inkq »

E, to przecież nie jest źle. :wink:

Awatar użytkownika
Kapitan Hak
Bosman
Posty: 1041
Lokalizacja: z krańca świata
Kontakt:

Post autor: Kapitan Hak »

Motor pisze:Celujesz w przeciwnika, ale Twój model zasłania Ci go i obrywa, proste :wink:
Popieram! Zresztą charakter tych czarów, które mają zapis "hits the first model in its path", czyli "Dark Blood", "Fires of U'zhul" i "Warpfire", na ten przykład, jest taki, że raczej nie nadają się do rzucania zza pleców kolegi ;). Dlatego nie uważam, by były tu jakieś niedociągnięcia ze strony twórców gry i zasady tych czarów IMO najlepiej traktować dosłownie ;).

BTW, warto też zwrócić uwagę na to, że przy niektórych czarach mamy zapis typu "a single model", a przy innych "a single enemy model", a jeszcze przy innych "a single model: friend or foe". Tu dopiero można by się posprzeczać, co autor miał na myśli ;). Wydaje mi się jednak, że dla spokoju sumienia najlepiej potraktować to wszystko dosłownie, mimo że czasami możliwość trafienia własnego modelu wydaje się absurdalna.
Nietykalny pisze:NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Motor
Chuck Norris
Posty: 500
Lokalizacja: Lublin [Moria]
Kontakt:

Post autor: Motor »

Z Warpfire-m dobry przykład dałeś, często się zdarza tak, że gracz Skaveński rzuca ten czar w swój najbliższy model, z którym sąsiadują albo walczą wrogie modele i przy okazji one obrywają.
Obrazek

Awatar użytkownika
Vincent
Kradziej
Posty: 978
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Vincent »

czy championi najemników mogą mieć rusznice?

Awatar użytkownika
Kapitan Hak
Bosman
Posty: 1041
Lokalizacja: z krańca świata
Kontakt:

Post autor: Kapitan Hak »

Rozumiem, że chodzi Ci o garłacz (blunderbuss)?

Tylko wtedy, kiedy mają dostęp do umiejętności strzeleckich (shooting skills) i przy awansie wybiorą umiejętność ekspert broni (weapons expert); inaczej się nie da - bohaterowie najemników nie mają garłacza na swojej liście ekwipunku.
Nietykalny pisze:NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Vincent
Kradziej
Posty: 978
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Vincent »

ok dzięki

Awatar użytkownika
PoNuRy
Mudżahedin
Posty: 208
Lokalizacja: StrefA Nowa Sól

Post autor: PoNuRy »

Mam pare pytan, na których odpowiedzi nie znalazłem w polskim podreczniku:

1. czy strefa rozstawienia jest jak w battlu? czyli trzeba zachowac 24" od przeciwnika przy rozstawianiu?
2. w jaki sposób wystawia sie jednostki? od razu wszystkie czy na przemian?
3.wchodzenie po drabinach to wspinanie inaczej?
4. w mordheimienie ma ograniczen do 6 tur?

jak cos mi sie przypomni to bede pytał. Z góry dzieki za odpowiedzi

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Rada numer 1 - zapomnij o battlu :)

Po 1. - Zasady rozstawiania są w każdym scenariuszu - tam możesz to znaleźć. Z reguły wystawiasz się do 8" lub 6" od swojej krawędzi. Ale są scenariusze, gdzie te zasady są inne.

Po 2. - Od razu wszystkie.

Po 3. - Nie, drabiny to open ground, można po nich normalnie biegać. Wspinasz się po ścianach :)

Po 4. - Nie ma żadnych czasowych/turowych ograniczeń, chyba że scenariusz mówi inaczej. Zwykle gra się do routa.

Awatar użytkownika
PoNuRy
Mudżahedin
Posty: 208
Lokalizacja: StrefA Nowa Sól

Post autor: PoNuRy »

czyli jak drabina ma 3" to tracę 3" ruchu? a moge po nich wbiegac?
psiaki u bestyjek sa na podstawce 25x50 czy na mniejszej? z tego co wiem WH maja psy na podstawkach 20x20, wiec chce sie upewnic.

Awatar użytkownika
Nibas
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 183
Lokalizacja: Warschau

Post autor: Nibas »

Ja mam podobne pytanie. Jak to jest z wchodzeniem na rozne obiekty? Muszą być wyższe niz dwa cale, bym musial sie wspinac? Musza byc wyzsze niz model? Nie doszukałem się tego.
Obrazek

Awatar użytkownika
sojowy
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 127

Post autor: sojowy »

A ja mam takie pytanko: czy jeśli twój model widzi w na przykład szczelinie między swoimi, to czy dają covera celowi?

ODPOWIEDZ