Zasady
- Skavenblight
- Naczelna Prowokatorka
- Posty: 6092
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
@Inkq ja wiem czy chore, trzeba się pilnować, mogę się tak zastawiać Twoimi modelami, że nie będziesz miał pożytku z tego czaru, IMO to powoduje, że musisz więcej kombinować, inna sprawa że można się zapomnieć i przysmażyć plecki swojemu;)
@Skavenbligt nie wiadomo co autor miał na myśli Może zapomniał dopisać, a może było dla niego oczywiste, że nie będzie się czarowało w swoje modele, a może właśnie o to mu chodziło, trudno powiedzieć. Wg. mnie dodaje to smaczku grze i nie traktowałbym tego jako przeoczenie autora systemu.
@Skavenbligt nie wiadomo co autor miał na myśli Może zapomniał dopisać, a może było dla niego oczywiste, że nie będzie się czarowało w swoje modele, a może właśnie o to mu chodziło, trudno powiedzieć. Wg. mnie dodaje to smaczku grze i nie traktowałbym tego jako przeoczenie autora systemu.
- Skavenblight
- Naczelna Prowokatorka
- Posty: 6092
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Celujesz w przeciwnika, ale Twój model zasłania Ci go i obrywa, proste Trzeba się tak ustawić, żeby Twój model nie był na linii tego czaru.
- Kapitan Hak
- Bosman
- Posty: 1041
- Lokalizacja: z krańca świata
- Kontakt:
Popieram! Zresztą charakter tych czarów, które mają zapis "hits the first model in its path", czyli "Dark Blood", "Fires of U'zhul" i "Warpfire", na ten przykład, jest taki, że raczej nie nadają się do rzucania zza pleców kolegi . Dlatego nie uważam, by były tu jakieś niedociągnięcia ze strony twórców gry i zasady tych czarów IMO najlepiej traktować dosłownie .Motor pisze:Celujesz w przeciwnika, ale Twój model zasłania Ci go i obrywa, proste
BTW, warto też zwrócić uwagę na to, że przy niektórych czarach mamy zapis typu "a single model", a przy innych "a single enemy model", a jeszcze przy innych "a single model: friend or foe". Tu dopiero można by się posprzeczać, co autor miał na myśli . Wydaje mi się jednak, że dla spokoju sumienia najlepiej potraktować to wszystko dosłownie, mimo że czasami możliwość trafienia własnego modelu wydaje się absurdalna.
Nietykalny pisze:NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!
Z Warpfire-m dobry przykład dałeś, często się zdarza tak, że gracz Skaveński rzuca ten czar w swój najbliższy model, z którym sąsiadują albo walczą wrogie modele i przy okazji one obrywają.
- Kapitan Hak
- Bosman
- Posty: 1041
- Lokalizacja: z krańca świata
- Kontakt:
Rozumiem, że chodzi Ci o garłacz (blunderbuss)?
Tylko wtedy, kiedy mają dostęp do umiejętności strzeleckich (shooting skills) i przy awansie wybiorą umiejętność ekspert broni (weapons expert); inaczej się nie da - bohaterowie najemników nie mają garłacza na swojej liście ekwipunku.
Tylko wtedy, kiedy mają dostęp do umiejętności strzeleckich (shooting skills) i przy awansie wybiorą umiejętność ekspert broni (weapons expert); inaczej się nie da - bohaterowie najemników nie mają garłacza na swojej liście ekwipunku.
Nietykalny pisze:NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!
Mam pare pytan, na których odpowiedzi nie znalazłem w polskim podreczniku:
1. czy strefa rozstawienia jest jak w battlu? czyli trzeba zachowac 24" od przeciwnika przy rozstawianiu?
2. w jaki sposób wystawia sie jednostki? od razu wszystkie czy na przemian?
3.wchodzenie po drabinach to wspinanie inaczej?
4. w mordheimienie ma ograniczen do 6 tur?
jak cos mi sie przypomni to bede pytał. Z góry dzieki za odpowiedzi
1. czy strefa rozstawienia jest jak w battlu? czyli trzeba zachowac 24" od przeciwnika przy rozstawianiu?
2. w jaki sposób wystawia sie jednostki? od razu wszystkie czy na przemian?
3.wchodzenie po drabinach to wspinanie inaczej?
4. w mordheimienie ma ograniczen do 6 tur?
jak cos mi sie przypomni to bede pytał. Z góry dzieki za odpowiedzi
- Skavenblight
- Naczelna Prowokatorka
- Posty: 6092
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Rada numer 1 - zapomnij o battlu
Po 1. - Zasady rozstawiania są w każdym scenariuszu - tam możesz to znaleźć. Z reguły wystawiasz się do 8" lub 6" od swojej krawędzi. Ale są scenariusze, gdzie te zasady są inne.
Po 2. - Od razu wszystkie.
Po 3. - Nie, drabiny to open ground, można po nich normalnie biegać. Wspinasz się po ścianach
Po 4. - Nie ma żadnych czasowych/turowych ograniczeń, chyba że scenariusz mówi inaczej. Zwykle gra się do routa.
Po 1. - Zasady rozstawiania są w każdym scenariuszu - tam możesz to znaleźć. Z reguły wystawiasz się do 8" lub 6" od swojej krawędzi. Ale są scenariusze, gdzie te zasady są inne.
Po 2. - Od razu wszystkie.
Po 3. - Nie, drabiny to open ground, można po nich normalnie biegać. Wspinasz się po ścianach
Po 4. - Nie ma żadnych czasowych/turowych ograniczeń, chyba że scenariusz mówi inaczej. Zwykle gra się do routa.