Cos Innego DE

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Vanirh
Chuck Norris
Posty: 620
Lokalizacja: Karak Beton(Karak Świebodzin)

Post autor: Vanirh »

a co zrobi z latającym magiem He? Co zrobi z damselkami w lancach? albo w oddziale wardancerów? Nie mówiąc tu o krasnalach, gdzie to co by doszło(rydwany raczej mała szansa), widząc coś takiego krasiam, ucieszył bym się, bo 5 coc, mało mi zrobi, ucieszył bym się jak by zadali mi z 2 rany,
fasty? wpadna w hammerersów
więc moim zdaniem obie te rozpy są plewne,

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Po pierwsze: faktycznie nie rozumiem koncepcji robienia rozpisek słabszych od standardów, (standardów którymi da się wygrywać, a nie dostawać masakry- moze Tobie nie udaje sie wyjsc poza dostawaniem 0:20, ale to kwestia ogrania).
Drugie: Gdzie masz tutaj element zaskoczenia? w fastach? Uwazaj bo dam sie nabrac xD
Trzecie: chaos i WE nie są tępymi armiami, przy nich też trzeba myśleć. Byle warzywo nie zagra nawet skavenami.
Czwarte: chcesz powalić przeciwnika mentalnie? Zaskoczymy go fastem! O kurde tego ruchu się nie spodziewał... To nie tak bajka :) Fastami mozesz co najwyzej postraszyc cokolwiek, a potem zdjąć figurki ze stolu...
po pierwsze:one są tylko teoretycznie słabsze od standardów bo nie mają wielkiej siły uderzeniowej(której DE i tak nie zrobisz chociaz bys nie wiem jak się starał)
po drugie: jak złapiesz mi wszystkie fasty to Ci pogratuluję(nie robiąc specjalnie rozpiski pod to). Pozatym nie bierzesz pod uwage tego ze będąc tak szybkim na 1 głupi oddział mozesz zarzerzowac z 2/3 stron. nie mówie tu o szarzowaniu 20 hammeresów czy czegos w tym guście no chyba ze 2 rydwany się w to wbiją w tym samym czasie co jest.... bardzo trudne do zrobienia.
po trzecie: tak ale warzywo grające WE rozpłata 20;0 warzywo grające DE.
Po czwarte: fasty nie są silne same w sobie ale jak to się mówi:"w kupie siła"

Szypul - jest tu czym zabic magów. masz 2 mobilnych bohaterów na koniach których nie trzeba dawac do DR bo oni mogą polowac sami(zadko daje lifetakera bo bohater i tak zawsze praktycznie trafia na 2+ a jestes 20 pts. do przodu). Pozbywając się rydwanu na herosie tracisz siłe uderzeniową której i tak jest niewiele ale musi byc, a z tym generałem moze i racja. Banner daje d6 do szarzy (sztandar morderstwa)

Vanirh -Latającego maga b.łatwo ustrzelic z boltów lub z reszty kusz botak czy siak nie posiada save. z wardancerami gorzej ale trzeba stanac by byc poza zasięgiem szarzy a móc strzelac na bliski zasięg. Przy krasnalach napewno bym się nie rzucał na klocki tylko bym je ominął i zatakował działa i strzelców bo na 1500 nie bedziesz miec wiecej niz 2/3(kosztem dział) klocki a gdy się wytłucze działa i strzelających bezproblemu mozna strzelac do odziałów które i dak do nas nie dojdą :D[/quote]

Szymek
Chuck Norris
Posty: 478
Kontakt:

Post autor: Szymek »

Nie znam maga, który by podchodził pod kuszników tym samym narażając się na ostrzał... A z tymi krasnalami masz ciekawe założenie że bezproblemowo ominiesz sobie klocki i zaszarżujesz i zabijesz wszystkie działa. Zastanów się może czym uda Ci się dojechać do tych dział :P , a dopiero późnej pomyśl co te niedobitki w najlepszym wypadku mogą zrobić :D . Pozdr

PS. Śmieszny temat (licze na więcej takich) :P

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Szymek - czy ja napisałem ze "bezproblemowo"? jak tak to cacytuj :P

Lysander
Pseudoklimaciarz
Posty: 24

Post autor: Lysander »

Szymek pisze:N A z tymi krasnalami masz ciekawe założenie że bezproblemowo ominiesz sobie klocki i zaszarżujesz i zabijesz wszystkie działa.
W sumie jest to możliwe, pamiętaj że mając 2/3 lataczy (bohaterowie i harpie) i trochę fastów 2-3 oddziały jesteś w stanie podlecieć w pierwszej turze, po czym dać sobie wystrzelać harpie/fasta po czym szarżować działa)
Jest to możliwe, grałem tak nie raz z dwarfami. Nie twierdze, że to łatwe ale się da. Można jeszcze próbować shadami grać i blokować działo na 2/3 tury.

Co do rozpisek; ciekawy pomysł mobilnej armii ale wymaga on ciągłego poprawiania. Częste bitwy na pewno pozwolą ci stworzyć z tego coś grywalnego.
Co do standartów osobiście nie lubię używać klocka piechoty, nawet 10 kusz wystawiam bez przekonania o ich słuszności - wolę DElficką partyzantkę.

ajpinus
Chuck Norris
Posty: 415

Post autor: ajpinus »

Akurat ta ostatnia rozpa jest bardzo dobra na dwarfy. Z dwarfami nikgy nie ma lekko. Wez harpie kosztem jednych DR. Ogolnie widze ze nie za bardzo lubisz korzystac z manticory,hydry czy nawet giganta, ale powiem ci ze terror to jedna z niewielu zalet naszej armii. Uwazam ze na 1500 pts najlepsza kombinacja bohaterow jest beasmaster na mantikorze z seal of ghrond i czarodziejka drugiego poziomu z darkstar cloak i lifetakerem. Mozna tez brac 3 magow, lub 2 pegazisow i maga, jak kto lubi. Niewiele rzeczy potrafii dla nas wygrac gre, jedna z nich napewno jest terror.

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Co do maszyn:

Challenge to raz.

Dwa to że w Polsce wiadomo, kto zaczyna, więc gracz krasnoludzki jeśli będzie przy takiej armii szedł drugi to wystawi maszyny za klockami i będzie tak nimi manewrował, że będzie mógł kantami strzelać, ale nie będzie można na niego zaszarżować - bo nie ma miejsca dla obsługi i atakujących.
(a jeśli będzie to np. dla 2 harpii, co przy inżynierze z dwiema brońmi nie gwarantuje nawet, że się wygra walkę; pegaz jak doleci to się go challenguje i stoi na stubbornie, a potem jest już twoja tura i się pojawiają różne opcje rozegrania)

I organki to trzy.

Oczywiście krasnoludy nie mają aż tak różowo w tej sytuacji (zawsze się mogą organki zaciąć chociażby), ale jeśli gracz jest dobry to sobie poradzi.

Awatar użytkownika
Mikusz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 106
Lokalizacja: Pueblo polaco
Kontakt:

Post autor: Mikusz »

Jeśli gracz jest dobry, to poradzi sobie mając tylko dwie balisty, linię strzelców, i kloce piechoty. Taka prawda.

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Nie wystawiam Mantikory bo poprostu nie posiadam takowej figurki :D Wiem ze terror jest bardzo dobry i jak to widac miałem terror w moich pozostałych rozpiskach (smok i maska u noobla). Hydre z tego co pamietam sam niedawno krytykowałes;). Giganta uwazam za plewe pomimo ze czasami potrafi namieszac.

Zrobiłem rozpiske na Noblu, BM i czarodziejce ale nie chciałem wystawiac bo nic wam nie odpowiada i widze powodu próbowac was przekonac do swoich racji.

Ale dzięki za pochwalenie tej rozpy przynajmniej tyle sie doczekałem :D Pozatym ona jest dobra jeszcze na Chaos czy Bretonie ale odrazu mnie skrytykujesz wiec nie ma sensu pisac dlaczego ;)

ksum - jakos nie widze by inzynier ustał szarże noobla na pegazie nawet w challengu.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2008, o 22:27 przez GarG, łącznie zmieniany 1 raz.

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Chodzi o to, że maszyna nadal stoi z całą obsługą...

I przy już większych punktach wystarczy się odwrócić, walnąć małą runkę i ciach...

Lysander
Pseudoklimaciarz
Posty: 24

Post autor: Lysander »

wiadomo, że łatwo nie jest. Bardziej niż na zniszczenie maszyn liczę na brak strzelania przez 2 do 3 tur, które pomogą ustawić się fastom/rydwanom/cokom albo czemuś innemu na ciekawe szarże bez ryzyka ostrzału, a może i dwa bolce coś zrobią. Mam pytanie (nie ofensywne - dawno nie byłem na turnieju i nie wiem) czym ma być to ciekawe rozegranie. Klocki na mnie nie pójdą bo stoją tyłem więc potrzebują dwóch tur, a nie powinny się odwracać. Strzelania do combatu nie ma. W sumie jest duża szansa że po prostu pegaz utknie na kilka tur, ew. jakiś tan wejdzie do walki, a tak to nie mam pomsyłu co rozumiesz przez różne opcje.

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Mówiłem o większych punktach z kowadłem, na mniejsze dużo nie można owszem.

Choć np. dragon slayer byłby tu super.

Awatar użytkownika
Vanirh
Chuck Norris
Posty: 620
Lokalizacja: Karak Beton(Karak Świebodzin)

Post autor: Vanirh »

na 1500 pkt, miałem 3 klocki piechoty i 4 maszyny, katapulte, 2xbolce, organek, kowala, bsb i thana... dotego 12 thunderersów,
runy na maszynkach były zrobione włsnie pod fasty...
Jak sądzisz, Harpie(6-7) wytzrymają uderzenie z 2k6 s4, po przegranej walce(krasnoludów)???

Lysander
Pseudoklimaciarz
Posty: 24

Post autor: Lysander »

Oczywiście nie wytrzymałyby, chyba że zabiły dwóch co przy 10 - 12 atakach na 4+ i 5+ niemożliwe nie jest. Co rozumiesz przez zrobione pod fasty? - nie wiem i się pytam. Ja na 1,5 k mam 2 lataczy (w tym terrorystę) 2 fasty, harpii sztuk 5, jakieś rydwany/coki bolce kusz trochę w sumie myślę że z założenia przegrany bym nie był. Założenie takie że kosztem harpii i jednego fasta giną ci 3 maszyny (w senie screen plus straty w walce) jak by wyszło to potem szanse były by wyrównane

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Zapominasz chyba o rune of challenge.

Awatar użytkownika
Vanirh
Chuck Norris
Posty: 620
Lokalizacja: Karak Beton(Karak Świebodzin)

Post autor: Vanirh »

pod fasty to to, że maszynki są, niezłamywalne, +1 do CR, wybuchy, itp, ja jak tego używałem to zazwyczaj przeciwnik, tracił cześć tego co w nią wpadło, panika, i bliska droga do krawędzi...

Awatar użytkownika
Vanirh
Chuck Norris
Posty: 620
Lokalizacja: Karak Beton(Karak Świebodzin)

Post autor: Vanirh »

to też, terrorystę? proszę bardzo, 2 klocki odporne na strach i terror+ break na 1k6 i stubborn wychodzący na 4+, niech szarżuje

ajpinus
Chuck Norris
Posty: 415

Post autor: ajpinus »

Vanirh: bierze sie 4 RBT wystrzelikwuje nimi obsluge maszyn, w ostatniej turze wychodzi fastami i zajmuje cwiartki przeciwnika i mamy male do przodu. Dwarfy to najlpesza defensywna armia w tej grze. Jest mozliwosc rozjechania jej 4XRBT i 15 manflyersami, tylko trza sie pozbyc na dziendobry organek i jest z gorki. Wszystkimi innymi rozpami jest co najmniej ciezko i tyle.

Awatar użytkownika
Vanirh
Chuck Norris
Posty: 620
Lokalizacja: Karak Beton(Karak Świebodzin)

Post autor: Vanirh »

dam tam dużego inżyniera i jest problem...
zresztą to nie jest TEOROHAMMER, wszystko wychodzi w akcji

Awatar użytkownika
GreatTaurus
Chuck Norris
Posty: 654
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: GreatTaurus »

GarG pisze:Szkodanik - Czasami mi się poprostu nie chce ortografi zachowywac i nawet gdy widze bład to mi się nie chce go poprawic, wiem jestem leń :P
to super o Tobie świadczy. naprawdę. słowem - w dupie masz czas czytających i to, że się muszą męczyć z Twoimi bazgrołami. pogratulować. no i powodzenia na maturze.

ODPOWIEDZ