nety vs impacty
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Hmmm.
Po wylaczeniu logiki i przeczytaniu argumentacji, sklaniam sie do wersji DaBossa.
A raczej po wlaczeniu logiki - ale strikte informatycznej.
To wyglada tak - na polu bitwy mamy powiedzmy 5 combatow. Prawda?
Zaczyna sie faza walki. Begin combat phase.
Jesli NG z sieciami na stole -> rzuc sieci.
W tym samym momencie.
Potem, wybierz pierwszy combat. Rozegraj go.
Jesli jest kolejny -> rozegraj drugi.
Itd.
Wiec przed rozpoczeciem jakiegokolwiek combatu rzucamy.
Bo impacty wyplacamy dopiero przy podejsciu do rozstrzygania konkretnej walki - wiec jesli zadecydujemy ze szarza rydwanu bedzie rozliczana jako ostatnia, piata walka - to dopiero pod koniec tury walki impacty leca.
Za to netsy na kazdy oddzial - na samym poczatku tury.
Po wylaczeniu logiki i przeczytaniu argumentacji, sklaniam sie do wersji DaBossa.
A raczej po wlaczeniu logiki - ale strikte informatycznej.
To wyglada tak - na polu bitwy mamy powiedzmy 5 combatow. Prawda?
Zaczyna sie faza walki. Begin combat phase.
Jesli NG z sieciami na stole -> rzuc sieci.
W tym samym momencie.
Potem, wybierz pierwszy combat. Rozegraj go.
Jesli jest kolejny -> rozegraj drugi.
Itd.
Wiec przed rozpoczeciem jakiegokolwiek combatu rzucamy.
Bo impacty wyplacamy dopiero przy podejsciu do rozstrzygania konkretnej walki - wiec jesli zadecydujemy ze szarza rydwanu bedzie rozliczana jako ostatnia, piata walka - to dopiero pod koniec tury walki impacty leca.
Za to netsy na kazdy oddzial - na samym poczatku tury.
@truepunk
Dokładnie;)
Należy jeszcze zwrócić uwagę że nety działają do końca fazy walki a co za tym idzie w przypadku gdy np rydwan lub cokolwiek innego wygra walkę i wpadnie z pogoni w inny oddział -to oddział ten ciągle ma siatki na sobie mimo że nie ma już oddziału który te siatki rzucił.
Dokładnie;)
Należy jeszcze zwrócić uwagę że nety działają do końca fazy walki a co za tym idzie w przypadku gdy np rydwan lub cokolwiek innego wygra walkę i wpadnie z pogoni w inny oddział -to oddział ten ciągle ma siatki na sobie mimo że nie ma już oddziału który te siatki rzucił.
Ale mam nadzieję, że nie do mnie bo ja podałem cytaciki i się do nich odniosłemAha chciałem jeszcze dodać że argument w stylu: rydwan jest szybszy,itd. to w takiej dyskusji żaden argument.

Daboss ma racje, jeśli w cytacie impactów jest "very beginning" to oznacza że może być jeszcze jakiś very very beginning, i very very very... very beginning. Natomiast "At the start" odnosi się do startu czyli momentu w którym zaczynamy(w jednym punkcie) a nie w jakimś punkcie na odcinku czasu na którym występuje kilka "beginnsów"
Gelo, nie bredź, z łaski swojej.
very (EXACT)
adjective [before noun]
(used to add emphasis to a noun) exact or particular.
Nie ma czegoś takiego jak Very very beginning.
"The very beginning" to sam, samiutki, dokładny początek.
To czy działają pierwsze siatki, czy impacty - nie wiem. W sumie CC phase a combat to co innego. I jeśli patrzeć na to pod tym kątem, to siatki miałby pierszeństwo.
very (EXACT)
adjective [before noun]
(used to add emphasis to a noun) exact or particular.
Nie ma czegoś takiego jak Very very beginning.
"The very beginning" to sam, samiutki, dokładny początek.
To czy działają pierwsze siatki, czy impacty - nie wiem. W sumie CC phase a combat to co innego. I jeśli patrzeć na to pod tym kątem, to siatki miałby pierszeństwo.
Uerph.

cos mi powaznie kuleje wasza interpretacja...
chariot ma:
"ble ble ble... even before challenges are declared... ble ble ble"
challenge:
" In ech turn before working out any close combat..."
The Close Combat Phase:
-pick any one of the combats on the table and resolve it,..."
skoro chellenge sa przed rozpatrzeniem jakiegokolwiek kombatu a impacty sa nawet przed chellengem to znaczy ze dziala na poczatku. widzisz gdzies faze "Begining of Close Combat Phase"? nie? to znaczy ze jak tylko faza combatu sie zaczyna impacty wyplacaja hity. nie ma czegos takiego za siatki lataj od razu na wszystko na stole w jednym momencie. to bzdura i juz. I dalej gdyby autorzy chcieli aby siatki szly na samiutkim poczatku to napisaliby Close Combat Phase a nie close combat phase... jedno do drugiego ma sie wiecie jak... jak z malej to combat unitow jak z duzej to CALEJ fazy... jak jest w AB?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Siatki przed impactami? Kogoś ostro po... 

Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
ok jak rozumiem nie bedziesz mial nic przeciwko, zeby jesli jakis oddzial wpadnie w combat z overruna/prsuita to na niego siatki nie beda mogly dzialac w takim wypadku? (cytatow poszukam jak bede mial czas... mam dziwna wrazenie, ze nie masz racji mimo wszystko...)DaBossa pisze:Aha chciałem jeszcze dodać że argument w stylu: rydwan jest szybszy,itd. to w takiej dyskusji żaden argument.
Rozmawiamy o zasadach które niestety nie zawsze stoją na straży logiki
dobry argument Shino...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
wolalbym zeby siatki dzialaly przed impactami
ale to na zasadzie wolalbym
schemat poszczegolnych etapow danych faz sie nie zmienil od 6ed(z tego co mi wiadomo)
z wyj.tego ze walki/testy psychologii odbywaja sie kolejno(a nie symultanicznie)
a tam faza CC zaczynala sie od impactow
ale to na zasadzie wolalbym
schemat poszczegolnych etapow danych faz sie nie zmienil od 6ed(z tego co mi wiadomo)
z wyj.tego ze walki/testy psychologii odbywaja sie kolejno(a nie symultanicznie)
a tam faza CC zaczynala sie od impactow
Shino:
Trafiles w sedno - w tej turze walki nie rzuce sieci po gonieniu/overrunie, bo nie bedzie to start fazy walki..
Tez mi sie to srednio podoba. Ale przeczytanie doslowne wskazuje nam co i jak dosc skutecznie - wiec nie tworzmy polhammera ; p
Nad argumentami bigpasiaka zastanowie sie po drugiej kawie i wtedy cos odpowiem
Trafiles w sedno - w tej turze walki nie rzuce sieci po gonieniu/overrunie, bo nie bedzie to start fazy walki..
Tez mi sie to srednio podoba. Ale przeczytanie doslowne wskazuje nam co i jak dosc skutecznie - wiec nie tworzmy polhammera ; p
Nad argumentami bigpasiaka zastanowie sie po drugiej kawie i wtedy cos odpowiem
dziekuje 

The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Shino pozamiatał 

Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
nie tyle pozamatal co dal dobry argument. a swoja droga... siatki dziaja do konca combat czy Combat Phase? bo jak wiecie to istotna roznica...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Amen.Tomash pisze:Shino pozamiatał
Najlepsze, że ten argument działa w obie strony 
Ciekawe, czy można udowodnić, że rydwan wpadający z pursuit czy overruna nie zadaje impact hits . . .
A skoro tak nie jest (to oczywiste) to dalej nie wiadomo, co jest pierwsze.
Shino udowodnił, że Truepunk podał złą argumentację (pierwszy post na tej stronie), ale nie rozstrzygnął definitywnie co jest pierwsze.

Ciekawe, czy można udowodnić, że rydwan wpadający z pursuit czy overruna nie zadaje impact hits . . .
A skoro tak nie jest (to oczywiste) to dalej nie wiadomo, co jest pierwsze.
Shino udowodnił, że Truepunk podał złą argumentację (pierwszy post na tej stronie), ale nie rozstrzygnął definitywnie co jest pierwsze.
Kolejno
@Shino - no widocznie nie będą działać w takim przypadku nety ( bywa) Swoją drogą "Blundi" ładnie pokazał pułapkę - jakoś wydaje mi się że każdy by krzyczał że niwelowanie w taki sposób impactów to polhammer.
@Bigpasiak
1. - nety działają do końca fazy walki.
2 - napisałeś:
Chyba się zgadzasz że WYZYWANIE nie jest atakowaniem.
Dalej w rozdziale "Pojedynek" a dokładnie w "fighting a challange" jest napisane " When combat is worked out, these two will fight together"
4 - Napisałeś:
@Shino - no widocznie nie będą działać w takim przypadku nety ( bywa) Swoją drogą "Blundi" ładnie pokazał pułapkę - jakoś wydaje mi się że każdy by krzyczał że niwelowanie w taki sposób impactów to polhammer.
@Bigpasiak
1. - nety działają do końca fazy walki.
2 - napisałeś:
Istotne jest te drugie ble ble co wcześniej już napisał TomCiochariot ma:
"ble ble ble... even before challenges are declared... ble ble ble"
3- napisałeśImpacty:
"This hits are inflicted at very beginning of the combat, even before challanges are declared and befor any model get to attack. Any wounds caused by the charging chariot count towards combat resolution as normal. Remove any casualties as detailed in the Close Combat section. Like other casualties of close combat, models killed by impact hits do not get to fight"
dodam że kończy się to następująco - "...,each side is allowed to issue chalanges"challenge:
" In ech turn before working out any close combat..."
Chyba się zgadzasz że WYZYWANIE nie jest atakowaniem.
Dalej w rozdziale "Pojedynek" a dokładnie w "fighting a challange" jest napisane " When combat is worked out, these two will fight together"
4 - Napisałeś:
The Close Combat Phase:
-pick any one of the combats on the table and resolve it,..."
Ja tutaj widzę że pisze że CC phase składa się z iluś tam combatów. Kurka mogli precyzyjniej dopisać że chodzi o szereg "close combatów". Ale Panowie ( Panie) nie róbmy polhammera i nie czepiajm się wszystkiego. Dotyczy to również tego czy piszą to z dużej czy małej litery, zwłaszcza że na stronnie 10 jest napisane "During the close combat phase all troops in close combat fight"/. Sorki ale autorzy nie zwrócili uwagi na tą subtelną różnicę.
@Szczurza Juha
Anglistą ani polonistą nie jestem ale wydaje mi się że dokłądnie tak samo można by napisać że w naszym języku nie można używać stwierdzenia "bardzo,bardzo,bardzo podobał mi się ten film". Użycie takiego powtórzenia działa na zasadzie dodatkowego wzmocnienia wypowiedzi.
@Gelo
Właśnie tak samo uważam. Każdy może jeszcze próbować jeszcze wpychać przed punkt startowy coś jeszcze ale raczej nie powinno się mu to udawać. To takie gadanie że tuż przed Wielkim Wybuchem, jeszcze jeszcze coś było. Sorki, ale nie nie było. Zaraz po tym można mówić że coś się zaczeło, że coś było na początku, coś innego na bardzo początku, inne na bardzo bardzo początku a inne miało to w dupie i było póżniej np. teraz.