Wjazd na stół
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Wjazd na stół
Lanca 9 rycerzy wyjeżdża za stół goniąc/overrunując coś. Potem wraca na stół. Ma 8 cali ruchu. Czy mierzymy te 8 cali od krawędzi, czy od początku oddziału który wcześniej ustawiamy przy krawędzi w takiej formacji w jakiej był (i tak naprawdę jazda może sięgnąć 6+8=14 cali)?
No i sytuacja z wczorajszej bitwy. Lanca wyjeżdża na stół. Ustawiamy ją tak, żeby wiedzieć gdzie dokładnie potem wjedzie. W mojej turze w to miejsce scatteruje się fanol Czy jazda dostaje hity po powrocie na stół? Jeśli tak, to czy traktujemy ją jako oddział w ruchu i może jechać nim dalej, zjechać z fanola i dostać tylko d6 hitów. Czy może stawiamy lancę, fanol ginie, lanca dostaje 2d6 hitów, a potem lanca jedzie dalej?
No i sytuacja z wczorajszej bitwy. Lanca wyjeżdża na stół. Ustawiamy ją tak, żeby wiedzieć gdzie dokładnie potem wjedzie. W mojej turze w to miejsce scatteruje się fanol Czy jazda dostaje hity po powrocie na stół? Jeśli tak, to czy traktujemy ją jako oddział w ruchu i może jechać nim dalej, zjechać z fanola i dostać tylko d6 hitów. Czy może stawiamy lancę, fanol ginie, lanca dostaje 2d6 hitów, a potem lanca jedzie dalej?
po powrocie rusza się oddział od początku oddziału nie od krawędzi wiec 6+8
co do 2 pytania nie jestem pewien intuicyjnie zadał bym 2d6 i zabił fanola ale .... rzeczywiście to może nie mieć poparcia w zasadach ... podobnie zresztą było by gdyby fanol stał na markerze od kopaczek
co do 2 pytania nie jestem pewien intuicyjnie zadał bym 2d6 i zabił fanola ale .... rzeczywiście to może nie mieć poparcia w zasadach ... podobnie zresztą było by gdyby fanol stał na markerze od kopaczek
osobiscie sie przychylam do Gogola... zawsze gramy tak, ze jak cos stanie na fanolu, niewazne z jakiej przyczyny to 2k6 i ginie... ostatecznie mozna lance wystawic obok fanola...w booku jest napisane, ze oddzial ma sie pojawic w idenmtycznej formacji jak wyjechal za stol, w mozliwie najblizszym miejscu do tego gdzie do opuszczal, to tak jakby przeciwnik postail oddzial przy krawedzi...oczywiste,z e nie mozemy wystawic naszej lancy na tym oddziale...a ze fanol to jednostka przeciwnika to i taka interpretacja wydaje sie legalna
Może ktoś jeszcze się wypowie?
Co do pytania pierwszego, to Gogol potwierdził moje zdanie.
A co do pojawienia się na fanolu jak widać głosy są podzielone. Nie mam RB, ale intuicyjnie bym wypłacił d6 i pozwolił się ruszyć dalej (a fanol żyje, o ile przeciwnikowi styknie ruchu, by z niego zleźć).
Co do pytania pierwszego, to Gogol potwierdził moje zdanie.
A co do pojawienia się na fanolu jak widać głosy są podzielone. Nie mam RB, ale intuicyjnie bym wypłacił d6 i pozwolił się ruszyć dalej (a fanol żyje, o ile przeciwnikowi styknie ruchu, by z niego zleźć).
niestety nie mam AB do orków ( dobry zwyczaj nie pożyczaj ) powiedz mi Kołata czy normalnie mogę sobie przejechać przez fanola nie w szarży tylko w fazie ruchu dobrowolnie ... bo jeśli tak to myślę że można by uznać wyjście oddziału jako moment przejeżdżania i zadać tylko d6.
Kołata ma rację.
2d6 dostaje się tylko jeśli zakończy sie ruch na fanatyku.
Jeśli nie można dobrowolnie przejechać przez fanatyka to rozwiązanie jest proste.
Wystawić oddział wracający w taki sposób by nie przejeżdzał przez niego(jeśli dobrowolnie nie można).Nie zrobi to wielkiej różnicy.
2d6 dostaje się tylko jeśli zakończy sie ruch na fanatyku.
Jeśli nie można dobrowolnie przejechać przez fanatyka to rozwiązanie jest proste.
Wystawić oddział wracający w taki sposób by nie przejeżdzał przez niego(jeśli dobrowolnie nie można).Nie zrobi to wielkiej różnicy.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.
KFC-Karl Franz Chicken
KFC-Karl Franz Chicken
2D6 unit dostaje wtedy kiedy wlasciciel jednostki ktora zetknela sie z fanolem zadecyduje ze chce go zabic. w innych przypadkach jest to tylko D6 chyba ze jakies klaryfikacje mnie ominely...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
-
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 149
nie kojarze zeby bylo zastrzezenie ze oddzial musi chciec koniecznie ubic fanola by to zrobic i dostac 2d6 - o ile pamietam to zapis mowi tylko o tym ze oddzial ktory skonczyl swoj ruch na fanolu dostaje 2d6 a fanol ginie
mnie sie wydaje ze jest jak mowi blady, jak oddzial zakonczy ruch to nafol ginie i xtra k6 hitow, natomiast jak sie lanca ruszy to po prostu obrywaja chlopoki i nie ma opcji aby przed tym uciec,chyba ze nie ma mozliwosc wystawienia tam jednostki z jakiegos powodu to trzeba postawic oddzial obok jak najblizej sie da, fanol w tym nie preszkadza.
Lanca pojawiająca się na krawędzi nie kończy tam ruchu, tylko zaczyna i dostaje d6 hitów- jeśli z jakiegokolwiek powodu gracz powie że jej ruch jest zakończony w tej fazie, a ona dalej będzie na fanatyku, wtedy on ginie a lanca zbiera kolejne d6 hitów
Cytat:
A Fanatic is immediately removed as a casualty when any unit finishes its move over the Fanatic. The unit takes D6 strenght 5 hits for moving into the Fanatic, and further D6 strenght 5 hits in the Fanatic's death throes.
Z tego wynika, że nie trzeba deklarować zabijania fanola. Wystarczy z niego nie zejść. Lanca po wróceniu zza stołu ma szanse zjechać z fanola i nie dostać 2d6 tylko d6. Jednak nie dzieli się tych hitów na "najpierw d6" i "potem ewentualnie d6". Taki fanol powinien być w całości rozpatrywany w momencie ruchu tej lancy.
Co do wracania lancy zza stołu, to w wypadku fanola powinna na niego wrócić ponieważ:
1) Musi wrócić jak najbliżej miejsca, w którym opuściła stół.
2) Może stanąć na fanatyku. On nie blokuje wyjścia jak zwykłe oddziały.
A Fanatic is immediately removed as a casualty when any unit finishes its move over the Fanatic. The unit takes D6 strenght 5 hits for moving into the Fanatic, and further D6 strenght 5 hits in the Fanatic's death throes.
Z tego wynika, że nie trzeba deklarować zabijania fanola. Wystarczy z niego nie zejść. Lanca po wróceniu zza stołu ma szanse zjechać z fanola i nie dostać 2d6 tylko d6. Jednak nie dzieli się tych hitów na "najpierw d6" i "potem ewentualnie d6". Taki fanol powinien być w całości rozpatrywany w momencie ruchu tej lancy.
Co do wracania lancy zza stołu, to w wypadku fanola powinna na niego wrócić ponieważ:
1) Musi wrócić jak najbliżej miejsca, w którym opuściła stół.
2) Może stanąć na fanatyku. On nie blokuje wyjścia jak zwykłe oddziały.
a gdzie masz to napisane marys?2) Może stanąć na fanatyku. On nie blokuje wyjścia jak zwykłe oddziały.
jest to unit przeciwnika i wg mnie nie jest mozliwe wystawienie sie na nim
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
co nie zmienia faktu ze jest unitem przeciwnika ktory ma zasady ze mozna sie przez niego przejechac. a dokladniej mowiac napisali wyraznie w AB jakie sa odstepstwa od normalnego unitu i nie znalazlem tam slowa o tym ze nie obcinaja marszu czy jeszcze innym ich traktowaniu... wiem ze moglem to przeoczyc bo pozno i czy moglbym prosic o strone w Orkowym podreczniku i cytat? z gory dziekuje quas.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned