przerzuty...

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Duderson
Kretozord
Posty: 1641

Post autor: Duderson »

Paraszczak pisze:...nie bardzo kumam o co c'mon...
Jest wyraźnie napisane, że re-rolled dice can't be re-rolled by any meaning. EVER!
Zatem DE Highborn kula na trafienie jakiegoś pawia z ów Golden Shield:
Dice result: 1,2,5,5...
Mamy 2 missy i 2 trafienia...
Zgodnie z zasadami, 1 i 2 musimy zakulać ponownie becouse of "hate".
Zgodnie z zasadami, 5 i 5 musimy zakulać ponownie becouse of GS pawia.
Innymi słowy kulamy wszystkimi D6 jeszcze raz.
Jako, że Dice may never be re-rolled twice, 2nd roll stands. Always.
...dla mnie proste jak...ten...no...prokreacja.
Też tak z początku myślałem. Ale zauważ jedno: jeśli rzucamy najpierw na hate, potem na GS i jeżeli jeden z hitów został dokulany z hate'a, to z GS-u nie można by już go przerzucić. Tym niemniej GW wydało FAQ kierujący się logiką truepankową. Tak więc chyba nie ma już nic do dodania w tym temacie.
Lidder pisze:
-There's something large & nurgle-y coming first
To akurat proste - chodzi o podwyżki cen.

Jason
Mudżahedin
Posty: 262

Post autor: Jason »

Paraszczak pisze: Zatem DE Highborn kula na trafienie jakiegoś pawia z ów Golden Shield:
Dice result: 1,2,5,5...
Mamy 2 missy i 2 trafienia...
Zgodnie z zasadami, 1 i 2 musimy zakulać ponownie becouse of "hate".
Zgodnie z zasadami, 5 i 5 musimy zakulać ponownie becouse of GS pawia.
Innymi słowy kulamy wszystkimi D6 jeszcze raz.
Jako, że Dice may never be re-rolled twice, 2nd roll stands. Always.
IMHO to jest tak (użyje tego samego przykładu)
Highborn atakuje pawia z owym Golden Shiled'em:
Dice result: 1,2,5,5...
Teraz ważne: nie mamy dwóch hitów i dwóch missów, jeszcze nie, narazie mamy tylko rezultat rzutu.
Zgodnie z zasadmi 1 i 2 przerzucamy, bo hate. Wypada 2 i 4.
Teraz dopiero mamy miss i 3 hity.
Zgodnie z zasadami 4, 5, 5 przerzucamy bo GS pawia.
"Dice may never be re-rolled twice" się tego nie tyczy.

I dalej uważam że (chociaż na całe szczęście nie ma głosów że takie coś może być) jak już Highborn przerzuca udane to mu się drugi hate nie należy - to dlatego że przerzucamy te, które były "succesfull" czyli po użyciu hate.
The most important rule!
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.

Lizardmen, Bretonnia, High Elves

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

FAQ cały czas obowiązuje, nie przedawnił sie, i działa na zasadzie analogii.

I tłumacząc na polski prawniczo-lacinski cytat gobosa: "ogólne prawo wydane później nie neguje prawa szczegółowego wydanego wczesniej".

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Sorki za odgrzanie tematu ale zauwazyłem coś ciekawego.

Otóz w regulaminie jednego z GT jest ciekawy zapis odnoście hate i przerzucania trafionych:

"See page xvi at the beginning of the Warhammer Rulebook. As a single die can only be
re-rolled once, in this instance ALL dice would be re-rolled. Hatred would make you re-roll
misses, whilst the Armour would make you re-roll hits. Once all the dice have been rerolled
once, there is no further affect by either rule."

To zapis sprzed jakiegoś tygodnia.
Czyli potwierdza to wersję Szafy że nadal działa FAQ.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Chyba nie bardzo.
Raczej wychodzi naprzeciw naszym propozycjom z LS, by był tylko jeden rzut (od razu przerzut).
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Buszman
Wodzirej
Posty: 712
Lokalizacja: murzynowo leśne
Kontakt:

Post autor: Buszman »

chyba jest jasne, ze przerzuca sie wszystko.
o braku praktycznosci nie ma tu mowy, bo co za problem przerzucic kilka kostek.

rzucasz raz- to sie nie liczy, pozniej drugi raz i to sie liczy.
w sumie wychodzi na to samo jakbys rzucil raz, wiec roznicy nie ma zadnej (jesli chodzi o statystyke) :P

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Według FAQ GW jest inaczej... Ale to głupi FAQ
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Buszman
Wodzirej
Posty: 712
Lokalizacja: murzynowo leśne
Kontakt:

Post autor: Buszman »

wiem, ze jest inaczej.
jednak gdybysmy sie sluchali Gw, to bysmy robili S&S drzewami, widzieli przez cos co nazywa sie "open ground" itd.
tu nie potrzeba FAQ, jest czarne na bialym.

Awatar użytkownika
Bison
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 179

Post autor: Bison »

Buszman pisze: jednak gdybysmy sie sluchali Gw, to bysmy robili S&S drzewami, widzieli przez cos co nazywa sie "open ground" itd.
Czyli jesteśmy lepsi od twórców tych zasad i wiemy co oni mieli na myśli, bo oni nie wiedzą co chcieli napisać tworząc te zasady ...

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Bison pisze:
Buszman pisze: jednak gdybysmy sie sluchali Gw, to bysmy robili S&S drzewami, widzieli przez cos co nazywa sie "open ground" itd.
Czyli jesteśmy lepsi od twórców tych zasad i wiemy co oni mieli na myśli, bo oni nie wiedzą co chcieli napisać tworząc te zasady ...

Dokładnie tak

Buszman
Wodzirej
Posty: 712
Lokalizacja: murzynowo leśne
Kontakt:

Post autor: Buszman »

pewnie ;)

czasami trzeba dostrzec to, ze nie brali oni pod uwage zawilosci i "combosow" wychodziacych podczas grania.

na turniejach (przypominam, pod ktore szczegolnie tworzone sa uscislenia) wazna jest tez grywalnosc i czas, w jakim bedzie mozna grac spojnymi zasadami, zanim wyjasnienia wyjda z GW.
...o ile wyjda. :)

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

jestem ciekaw jak mimo tych oczywistych brakow w kompetencji GW wyjdzie samo GT... na heat 1 szczerze powiem nie mialem jakis specjalnych problemow z przeciwnikami nawet chyba ani razu nie wolalem sedziego a wydawaloby sie ze z powodu braku naszych uscislen zdarzaloby sie to nader czesto...

i z checia porobie s&s drzewcem [bo dalej uwazam ze powinien go miec] i poszarzuje sobie przez obelisk ktory bedzie dla mnie open... Oficjalnie GW mi na to pozwala i jakos chcialbym zobaczyc mine niektorych jak to wyjdzie w erracie [ jesli wyjdzie oczywiscie... :D ]
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Mam pytanie:
Jak to jest z krasnoludzkim Organkiem, ma chyba zasadę że może przerzucać kostkę altylerki ile razy dopóki nie wypadnie missfire. (nie jestem graczem krasnoludów nie znam się, nie mam booka tylko zacząłem się zastanawiać bo u nas krasnoludy przerzucają ile razy chcą)
Jak to się ma do tego że daną kostkę można przerzucić tylko raz?
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Organki dzialaja tak:
jesli wypadlo Ci 2-10 hitow mozesz przerzucic - jesli misfire, nie mozesz przerzucic i stosujesz sie do tabelki misfire.
Jesli przerzuciles to drugi wynik musisz zaakceptowac, misfire jesli wypadlo to zadaja 0 hitow i nic sie nie dzieje.

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

TruePunk pisze:Organki dzialaja tak:
jesli wypadlo Ci 2-10 hitow mozesz przerzucic - jesli misfire, nie mozesz przerzucic i stosujesz sie do tabelki misfire.
Jesli przerzuciles to drugi wynik musisz zaakceptowac, misfire jesli wypadlo to zadaja 0 hitow i nic sie nie dzieje.
Dzięki teraz wiem, że mogą przerzucać tylko raz wałkarze. Kto by pomyślał, że z długobrodych taka niehonorowa rasa ;)
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

ODPOWIEDZ