Ogród Rozkoszy Intelektualnych

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Ogród Rozkoszy Intelektualnych

Post autor: Jedy Knight »

bless pisze:Jacku,
Co do ponizszego, to ani ciut, ciut nie wynika z tego, ze smok musi bys zwrocony w strone iluzji. Bo oczywiscie caly swoj woluntary ruch wykonuje maksymalnie w strone iluzji, wiec spelnia wymagania czaru.
Jesli jednak o iluzji mowa, czy mozesz zapytac kolegow z LS, dlaczego niektorzy sadza, ze mozna dla kawalerii dac punkt iluzji w domku? Przeciez to bzdurne. Rownie dobrze mozna by stawiac innym oddzialom iluzje na obeliskach. No, chyba, ze mozna stawiac iluzje na obeliskach....
pozdrawiam
bless

Q. The Titillating Delusions spell. May an affected unit still
declare charges against units in LOS but not on the line designed
by the spell? What about frenzied units who are forced to declare
charges when possible? If a unit is affected, is it considered
"immune to psychology", or can psychology effects alter their
movement? Can you choose to flee from a charge, away from the
direction nominated by the spell? If you cast a magical movement
spell or incantation at an affected unit, can you freely choose
the direction or are you forced to move the unit in the direction
given by the Delusions spell?

A. The thing affected by the spell is the unit's voluntary movements:
all voluntary movement, including those that result from a spell or
incantation, even charge declarations, have to be made in the
direction given by the delusions spell. This includes the voluntary
direction that Spawn and Pump Wagons move in. However, the affected
unit is not Immune to Psychology, and all compulsory movement still
obeys its own rules (compulsory charges, failed terror tests, etc.).
The unit can still flee a charge, but will still be affected by the
spell as soon as it regains its freedom of movement.
S. Official Hordes of Chaos FAQ / Anthony Reynolds - Warhammer Design Team


Po pierwsze – jak chcesz to głosujmy.
Ja uważam, że się zabija.

Na czerwono; do pomysłów swobodnych obrotów Blessa.
Najpierw Cytat.

TITILLATING DELUSIONS
Slaanesh creates an illusion of the
enemy’s deepest desire, and they find it
impossible to resist the urge to capture it.
This may be cast on an unengaged enemy
unit within 24". Mark a point on the
tabletop and within the unit’s line of sight

for the illusion to appear. In the
‘Remaining Moves’ part of their
Movement phase the affected unit must
move as directly and quickly as possible
towards this point, but it will charge and
fight any enemy unit that lies along this
line of advance. The spell remains in play
until the caster decides to end it (which
he can do at any time), it is dispelled, the
Sorcerer attempts to cast another spell,
the caster is killed or the unit reaches the
illusion marker.

Cast on 8+
Remains in play







Drogi Błażeju.
Wybacz, że odpowiadam publicznie i dopiero teraz.

Ruch dzieli się na „voluntary” i „compulsory”.
Wprowadzenie kategorii „Swobodnych obrotów” w niewiadomo jakiej fazie, jest IMO bezzasadne. To, że za jakiś ruch nie płacisz, (np. za obrót) nie oznacza, że wykonujesz go w jakiejś innej fazie, lub poza swoją kontrolą.

Co do moich kolegów – nie mam zielonego pojęcia czemu uważają, że marker Iluzji Slaanesha można umieścić w domku.
Przypuszczam, że nie przeczytali opisu czaru, lub też sformułowanie;

12. Iluzja slaanesha a punkt odniesienia. Czy mozna wybac jako punkt iluzji domek (jesli celem czaru jest kawaleria lub monster)

Zrozumieli jakoś … inaczej?
Nie wiem, może się wypowiedzą.

Jest bezpiecznie.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
wrogu
Falubaz
Posty: 1041

Post autor: wrogu »

12. Trzymajac sie zasad do bolu, mozna kawaleria zatrzyma sie mordka w strone markera, na granicy domku itam bedzie stala 'chcac wejsc do domku' dazac do jaknajblizszego polozenia do markera.... az do momentu smierci maga/ dispelki iluzji.

Chociaz na zdrowy rozsadek, pewnie nie to bylo intencja tworcow tego czaru, ale ja bym to tak zinterpretowal :wink: .... bo brakuje zapisku o moznosci dotarcia do markera, czyli niedopatrzenie tworcow.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Narożny pisze:12. Trzymajac sie zasad do bolu, mozna kawaleria zatrzyma sie mordka w strone markera, na granicy domku itam bedzie stala 'chcac wejsc do domku' dazac do jaknajblizszego polozenia do markera.... az do momentu smierci maga/ dispelki iluzji.

Chociaz na zdrowy rozsadek, pewnie nie to bylo intencja tworcow tego czaru, ale ja bym to tak zinterpretowal :wink: .... bo brakuje zapisku o moznosci dotarcia do markera, czyli niedopatrzenie tworcow.
Raczej zapraszam tu kolegów z LS...
To oni decydują, do jakiego bólu czego się trzymać, jeśli chodzi o interpretację.
Twą uwagę zostawiam, bo jest merytorycznie słuszna.
Opis nie jest jakoś niezwykle precyzyjny, ale sugestia znaczeniowa dość wyraźna.

Jest bezpiecznie...
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Jedy Knight pisze: Wprowadzenie kategorii „Swobodnych obrotów” w niewiadomo jakiej fazie, jest IMO (tego slowka mialo nie byc w tym dziale! - dop. TPsa) bezzasadne. To, że za jakiś ruch nie płacisz, (np. za obrót) nie oznacza, że wykonujesz go w jakiejś innej fazie, lub poza swoją kontrolą.
Szeryfie, kiedys (w gorszych czasach, gdy zastepy niosacych kaganek oswiaty czlonkow LS nie przemierzaly forum wszerz i wzdluz) padlo takie pytanie - niech bedzie pytaniem pomocnicznym dla tejze konkretnej kwestii.

Czy snotling pump wagon (wykonujacy ruch 2d6 w compulsory movmencie) moze obrocic sie w dowolna strone po wykonaniu tego ruchu?
Jako rydwan moze zrobic obrot za darmo. Czy wiec moge przejechac 11 cali w kierunku polnocno-wschodnim, by potem front usytuowac idealnie na poludniowy-zachod?

Wlasnych wnioskow badz odpowiedzi na powyzsze nie pisze, licze ze odkrycie ich samemu przysporzy duzej dozy radosci kazdemu zastanawiajacemu sie nad kwestia iluzji.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Szanowny Przestępco!

Strzelaj śmiało, nie martw się, że nie doznamy rozkoszy intelektualnej, odkrywając co masz na myśli.
Ewentualnie daj link do dyskusji, zakładam, że tam są jakieś wypowiedzi Nieomylnych z którymi się nie będę zgadzał.
Mogły one zostać udzielone na zasadzie – „A co się będziemy czepiać, niech się pokręci, komu jakiś Pump Wagon, przeszkadza. ”

Jeśli chodzi o Pump Wagons to strona 26 AB. Przed wykonaniem ruchu możesz podjąć decyzję o jego kierunku.

Jeśli chodzi o ruch wymuszony;
Strona 20 RB;

"The player has no control over the movement of these troops..."


To podstawowa definicja wszelkiego ruchu przymusowego.
Jeśli próbujesz „a la Bless” robić jakieś obroty po zakończeniu ruchu, próbujesz uzyskać wpływ na coś nad czym nie masz kontroli.

O ile pump wagonom można odpuścić, żeby sobie nie zawracać głowy, to Sprytnym Smokom już nie.
IMO
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Mierzi mnie to RAW-owanie w przypadku iluzji. Nie jestem szczegolnym fanem zadnej opcji, chcialbym po prostu widziec jasna i konsekwentna linie obrony rozumowiania przy podjeciu jakiejs decyzji.

Moze to byc na przyklad:
"Model musi byc zwrocony w strone iluzji i poruszac sie w jej kierunku maksymalnym ruchem. Punkt, do ktorego bedzie dazyla jednostka bedaca pod wplywem iluzji powinien byc umieszczony w miejscu, w ktorym jednostka bedzie mogla do niego dojsc."

I juz.

Nie ma wałów ani na korzysc rzucajacego czar, ani na korzyc podlegajacego czarowi. Jezeli czegos oczekuje od LS to wlasnie podejmowania takich szybkich, zgodnych ze zdrowym rozsadkiem i duchem gry decyzji.

Dziekuje za uwage. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

ale decyzja jest podejmowana w zasadzie szybko poprzez glosowanie. to, ze nie podoba ci sie idea z domkiem (ktory jest w punkcie LoS jednostki) to juz jest chyba inna sprawa... mnie sie bardzo nie podoba sprawa z dragon armour ale to nic nie wnosi do tego jak jest

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

bless pisze:Mierzi mnie to RAW-owanie w przypadku iluzji. Nie jestem szczegolnym fanem zadnej opcji, chcialbym po prostu widziec jasna i konsekwentna linie obrony rozumowiania przy podjeciu jakiejs decyzji.

Moze to byc na przyklad:
"Model musi byc zwrocony w strone iluzji i poruszac sie w jej kierunku maksymalnym ruchem. Punkt, do ktorego bedzie dazyla jednostka bedaca pod wplywem iluzji powinien byc umieszczony w miejscu, w ktorym jednostka bedzie mogla do niego dojsc."

I juz.

Nie ma wałów ani na korzysc rzucajacego czar, ani na korzyc podlegajacego czarowi. Jezeli czegos oczekuje od LS to wlasnie podejmowania takich szybkich, zgodnych ze zdrowym rozsadkiem i duchem gry decyzji.

Dziekuje za uwage. :)
Ej…
Może i myliłem się, może i lepiej było na priv rozmawiać.

Bo po przetłumaczeniu, wychodzi coś takiego.

„Męczy mnie takie mędrkowanie. Chcę żeby wszystko było jasne i zdroworozsądkowe. Dopiszcie ...... Tego od LS oczekuję i to szybko.”

Wybacz, że zacytuję sam siebie, ale warto byś tę wypowiedź przemyślał.
Jedy Knight pisze:
queek pisze:
Jedy Knight pisze:Organizers can limit or ban ST but not write new, better rules for them.
Jedy, if I was the sort to change sigs, this would soooooo be my new one.
Nice to hear it, as this seems to be treated as an extravagant and extremely original attitude.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Jedy, to trzeba bylo zostac na priv.
A mierzi mnie to, ze raz pojawia sie RAW ("ustaw punkt na polu bitwy" bez wnikania w mozliwosc dojscia do tego punktu - obelisk dla piechoty, domek dla kawalerii), a raz od raw-u sie odchodzi - czyli oczekiwanie, ze model bedzie zwrocony w strone iluzji, czego w opisie czaru nie ma.

Oczekuje konsekwencji - albo raw po calosci, albo zdrowy rozsadek po calosci. Ja zaproponowalem zdrowy rozadek po calosci. Jesli LS woli raw, to napisalbym:
"Punkt iluzji moze byc postawiony gdziekolwiek na polu bitwy, nawet jesli jednostka nie jest w stanie do niego dosjc. Jednostka musi poruszac sie maksymalnym ruchem w strone iluzji, ale nie ma obowiazku byc zwrocona w jego strone."

To drugi przyklad szybkiej konsekwentnej decyzji.
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

wglab obelisku nie widzisz wiec twoja analogia jest bledna.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Shino pisze:wglab obelisku nie widzisz wiec twoja analogia jest bledna.
A czy kawaleria, a nawet piechota, widza punkt w domku? Ostatecznie punkt to nie regiment (ktory w domku widac). Nie jest napisane, ze widac w glab domku. Wiemy, ze nie widac przez domek i wiemy, ze widac regimenty bedace w domku. Nie przypominam sobie paragrafu mowiacego o widzeniu w glab budynku...
Obrazek

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Oczekuje konsekwencji - albo raw po calosci, albo zdrowy rozsadek po calosci. Ja zaproponowalem zdrowy rozadek po calosci.
Możesz mi piwo postawić - głosuję tak, jak tego oczekujesz :)
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Jankiel pisze:
Oczekuje konsekwencji - albo raw po calosci, albo zdrowy rozsadek po calosci. Ja zaproponowalem zdrowy rozadek po calosci.
Możesz mi piwo postawić - głosuję tak, jak tego oczekujesz :)
No to moze postawie przy najblizszej okazji. Za zdrowy rozsadek i konsekwencje pije chetnie. ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

bless pisze:
No to moze postawie przy najblizszej okazji. Za zdrowy rozsadek i konsekwencje pije chetnie. ;)
Ja piję za błędy.
Mam więcej okazji.

Konsekwencja w RAW prowadzi do niegrywalnego szajsu, konsekwencja w "zdrowym rozsądku" - do pisania nowego podręcznika zasad gry.
O ile efekty RAW są już wam znane i nielubiane, efektów pisania nowych podręczników przez LS jeszcze nie poznaliście i mam nadzieję, że nie poznacie.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

bless pisze:
Shino pisze:wglab obelisku nie widzisz wiec twoja analogia jest bledna.
A czy kawaleria, a nawet piechota, widza punkt w domku? Ostatecznie punkt to nie regiment (ktory w domku widac). Nie jest napisane, ze widac w glab domku. Wiemy, ze nie widac przez domek i wiemy, ze widac regimenty bedace w domku. Nie przypominam sobie paragrafu mowiacego o widzeniu w glab budynku...
wiemy, ze widac oddzialy w domku... wiec chyba logicznym jest, ze w domek widac. Przez domek nie, ale w domek tak. nie wiem jak mozna to inaczej rozumiec...

Awatar użytkownika
wrogu
Falubaz
Posty: 1041

Post autor: wrogu »

move as directly and quickly as possible
"Punkt iluzji moze byc postawiony gdziekolwiek na polu bitwy, nawet jesli jednostka nie jest w stanie do niego dosjc. Jednostka musi poruszac sie maksymalnym ruchem w strone iluzji, ale nie ma obowiazku byc zwrocona w jego strone."
Hej, nie jestem z LS, ani nie jestem graczem aktywnym, ale pozwole sobie ponownie zabrac glos.

Zmiana kierunku patrzenia jednoski bedzie sprzeczna (imho) z
move as directly and quickly as possible
, gdyz punktem wyjsciowym jest moment jak marker jest w zasiegu los, a zapisek mowi o ruchu jak naszybszym i jak najprostszym, czyli (imho) buzka w strone markera i mozliwie w lini prostej.

I zagdzam sie, RAW boli i prowadzi do absurdow. Pisanie podrecznika nowego tez moze bolec. A LS imo jest po to by wyeliminowac glupoty RAW i nie dopousic do tworzenia nowych zasad, czyli ma ustalic zloty srodek. Do roboty panowie :wink:

Pozdro

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Narożny Który Napisał dużo słusznych rzeczy pisze:....A LS imo jest po to by wyeliminowac glupoty RAW i nie dopousic do tworzenia nowych zasad, czyli ma ustalic zloty srodek. Do roboty panowie :wink:

Pozdro
Eee... Zgadzam się. Sam bym tego lepiej nie ujął...
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Shino pisze:wiemy, ze widac oddzialy w domku... wiec chyba logicznym jest, ze w domek widac. Przez domek nie, ale w domek tak. nie wiem jak mozna to inaczej rozumiec...
Interpretujesz na wlasne potrzeby. Nie ma przypadku, ze cos, co nie jest regimentem (punkt) jest w domku. Nie ma zadnej analogii dla tej sytuacji. Twoje rozumowanie oczywiscie ma pewną logikę, ale ja sobie na przyklad wezme logike taką - iluzją jest gwóźdź w podłodze. Oddział byloby widac, gwozdzia nie.
Wcale mi sie nie podoba to rawowanie. Po prostu uwazam za nie fair stawianie iluzji w miejscu, gdzie ktos nie moze do niej dojsc. Na swoje potrzeby opis czaru interpretuje tak, ze oddzial mial miec mozliwosc dojscia. Dlaczego RAW "oddzial moze nie miec mozliwosci dojscia do iluzji" jest uznany, a RAW "smok moze sie po ruchu obrocic" juz nie?

Narożny pisze: Zmiana kierunku patrzenia jednoski bedzie sprzeczna (imho) z
move as directly and quickly as possible
,
Nie widze sprzecznosci a Ty jej nie wskazales. Przykro mi. Smok ruszyl sie 20" - wykonał ruch maksymalny, dokladnie we wskazanym kierunku. Wykonal zobowiazania wynikajace z czaru. Po czym sie obrocil za darmo. Sprzeczności brak.
Obrazek

Awatar użytkownika
wrogu
Falubaz
Posty: 1041

Post autor: wrogu »

Sprzecznoscia jest to, ze obrotu nie musial wykonac, a go wykonal. Nie jest wiec
directly
i
as quickly
bo wykonuje dodatokwy ruch, ktory go wcale nie przybliza do markera. Rozumiem Bless, ze chodzi Ci o to ze ten obrot nie oddala go od markera, z czym sie zgadzam, ale wtedy nie ma zachowania zasady
move as directly and quickly as possible

edit: gdybym mial napisac uscislenie, imho logiczne i zbalansowane, to po prostu dalbym, ze oddzial musi byc moc dotrzec do markera oraz zabronilbym tych obrotow, co wynika (imho ponownie) z zasad czaru.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Narożny pisze:Sprzecznoscia jest to, ze obrotu nie musial wykonac, a go wykonal.
Raczej - obrotu nikt mu nie zabronil, wiec go wykonal.
Narożny pisze:Nie jest wiec
directly
i
as quickly

Nawet po wykonaniu pivota dalej jest
directly
i
as quickly


Narożny pisze:bo wykonuje dodatokwy ruch, ktory go wcale nie przybliza do markera.

Bo wykonuje obrot, ktory go nie oddala od celu. W ogole nie ma wplywu na jego szybkosc poruszania.

Narożny pisze: Rozumiem Bless, ze chodzi Ci o to ze ten obrot nie oddala go od markera, z czym sie zgadzam, ale wtedy nie ma zachowania zasady
move as directly and quickly as possible
Ta zasada jest zachowna, tylko Ty tego nie widzisz.

Narożny pisze: edit: gdybym mial napisac uscislenie, imho logiczne i zbalansowane, to po prostu dalbym, ze oddzial musi byc moc dotrzec do markera oraz zabronilbym tych obrotow, co wynika (imho ponownie) z zasad czaru.
Ja bym napisal dokladnie tak samo. Co wiecej - tak wlasnie napisalem w swoim pierwszym poscie w tym temacie.
Obrazek

ODPOWIEDZ