kilka pytań początkującego

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

A czy przypadkiem nie ma wzmianki w RB, machina robi pivot w kierunku celu, tak aby celowac do niego frontem? Nawet jest zaznaczone, że to nie klasyfikuje się jako ruch. Myślę, że taki banalny obrót niweluje strzelanie z armat pod dziwnym kątem.

Romek
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Romek »

o ile dobrze wiem to pivot jest nieobowiązkowy..... poprawcie jeżeli się myle.
A apropo umawiania się z przeciwnikiem, to nie chce się kłócić o mierzenie line of sight ze środka maszyny,. a już spotkałem się z opinia "no co ty....".

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3165
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

W podręczniku przy podsumowaniu działania machin wojennych (balista oraz armata) oraz opisie ich działania (jakiś wyjątek: katapulta tylko tu to ma opisane) jest wyraźnie napisane: obróc machinę w stronę w którą chcesz strzelac. Jak dla mnie jest to opis jasny i wiążący, tym bardziej że mierzy się zawsze od jednego punktu machiny więc jak dla mnie nie istnieje strzelanie pod kątem w stosunku do np. lufy armaty, możliwe jest tylko strzelanie na wprost.

Awatar użytkownika
Bison
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 179

Post autor: Bison »

Ja mam pytanie następujące:

Co się dzieje jeśli w zasięgu czaru, który dotyczy wszystkich wrogów w zasięgu x", znajduję się postać solo(nie w oddziale), która ma MR(x).?
Jak w tym wypadku rozpraszać?

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

Korzystasz z MR normalnie, jak zdispelujesz czar nie podziała na nikogo.
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

Awatar użytkownika
qlpin
Chuck Norris
Posty: 425

Post autor: qlpin »

Myth pisze:W podręczniku przy podsumowaniu działania machin wojennych (balista oraz armata) oraz opisie ich działania (jakiś wyjątek: katapulta tylko tu to ma opisane) jest wyraźnie napisane: obróc machinę w stronę w którą chcesz strzelac. Jak dla mnie jest to opis jasny i wiążący, tym bardziej że mierzy się zawsze od jednego punktu machiny więc jak dla mnie nie istnieje strzelanie pod kątem w stosunku do np. lufy armaty, możliwe jest tylko strzelanie na wprost.
i właśnie przez ten zapisek uważam, że zapis o podstawkaach pod machiny jest z dupy wzięty i niepotrzebny...

Romek
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Romek »

Dzięki podstawką łatwiej ocenić zasięg szarzy do machiny, templatki itp. W jedną i drugą strone :wink:

pozdro.

Templar
Plewa
Posty: 5

Post autor: Templar »

Kolejne pytanie.

Ataki z dziala z runa traktowane jest jako atak magiczny. W RB gdzies przeczytalem, ze magiczny atak zdejmuje magiczna ochronę.

Czy działa to na wszystkie WARD SAVE u wszystkich armii?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Templar pisze:Kolejne pytanie.

Ataki z dziala z runa traktowane jest jako atak magiczny. W RB gdzies przeczytalem, ze magiczny atak zdejmuje magiczna ochronę.

Czy działa to na wszystkie WARD SAVE u wszystkich armii?

Pozdrawiam
Ataki magiczne nie zdejmują wardów, chyba że jest to wyraźnie powiedziane, że jest to niepełny ward nie działający na ataki magiczne (takiego warda mają obecnie np. Demony Chaosu).
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Mogę tyko dodać, że takiego samego warda (kasowanego przez ataki magiczne) mają modele z zasadą "forest spirits" u Wood Elfów.
Demony w armii Daemonic Legion (czyli czystej "demonicznej") mają normalnego warda, w odróżnieniu tych o których pisze Temple Guard , czyli wystawianych w armiach Mortal Chaos i Beatst of Chaos.
I jeszcze że są przedmioty które kasują warda (np. Blade of Realities u lizardmenów lub Triksy Trinket u goblinów). To tak już bardzo rozwijając temat. ;)

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

KrzysiekW pisze:Mogę tyko dodać, że takiego samego warda (kasowanego przez ataki magiczne) mają modele z zasadą "forest spirits" u Wood Elfów.
Demony w armii Daemonic Legion (czyli czystej "demonicznej") mają normalnego warda, w odróżnieniu tych o których pisze Temple Guard , czyli wystawianych w armiach Mortal Chaos i Beatst of Chaos.
I jeszcze że są przedmioty które kasują warda (np. Blade of Realities u lizardmenów lub Triksy Trinket u goblinów). To tak już bardzo rozwijając temat. ;)
Słuszna uwaga, ja nie wdawałem się w aż takie szczegóły ;) Ciekaw jestem, czy poza tymi dwoma przedmiotami są jeszcze w WFB inne kasujące wardy. Śmierć dla bohaterów i Phoenix Guard ;)
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Temple Guard pisze:Słuszna uwaga, ja nie wdawałem się w aż takie szczegóły ;)
Zastosowałem się do nowych reguł w dziale KZ (które w sumie mnie się podobają). Nie podałem stron i cytatów, ale to chyba zbędne.
I w sumie uznałem, ze warto tak odpisać, bo kolega zagra z jakimś DL-em i będzie się sprzeczał, bo przeczytał na forum że demony warda nie mają.
Temple Guard pisze:Ciekaw jestem, czy poza tymi dwoma przedmiotami są jeszcze w WFB inne kasujące wardy.
Mnie przyszły tylko te dwa do głowy, ale może są.
Temple Guard pisze:Śmierć dla bohaterów i Phoenix Guard ;)
To też, ale wyobraż sobie moją minę, jak wjechałem moim DL-owym rydwanem Tzeentcha w oddział skików, gdzie siedział saurus. Z Blade of realities, jak się okazało... :D (a toto jeszcze zadaje 2 rany zamiast jednej :) )

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

KrzysiekW pisze: Mnie przyszły tylko te dwa do głowy, ale może są.
Jeszcze jest w Kislewie broń tylko musisz tafa zdać jak nie zdasz to bez warda i zwykłego SV :wink:
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

poza tym pragne przypomniec ze istnieje takze normalna armia demonow poza DL i w niej ward tez schodzi od magiczny atakow.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Jak najbardziej słuszny wniosek, umknął on mojej uwadze (przepraszam) jako że nikt chyba nie gra takową armią. :)
Aha, w tej armii demonów można mieć "normalnego" warda (nie schodzącego od mag. ataków) u herosa po wykupieniu daru "diabolic splendour". To samo dotyczy demonicznych bohaterów (daemon prince i exalted daemon) w armiach mortal i beast.

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

bigpasiak pisze:poza tym pragne przypomniec ze istnieje takze normalna armia demonow poza DL i w niej ward tez schodzi od magiczny atakow.
Może i nikt nie gra, ale jednostki z tej armii np furie i screamery są wystawiane u mortali i beastow.

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Trafne spostrzeżenie.
Piszę o tym w ostatnim poście na poprzedniej stronie...

Zed
Plewa
Posty: 5

Post autor: Zed »

Mam pytanko i zadam tutaj aby tematu nie zakładać.
Moi egzekutorzy dostali szarżę z tyłu. Po ranach itp. wyszedł remis. Czy w następnej turze przeciwnik dostanie premie za atak z tyłu?

PS. Jestem początkującym graczem, a aktualnie nie mam dostępu do rulebooka.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Jeżeli na koniec fazy walki (przy podliczaniu combat resulta) przeciwnik dalej będzie mial na Twoim tyle jednostke o US 5 (i >) , to ma bonus.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

To teraz ja. Krasnoludy mogą dodac do swej armaty inzyniera i wowczas okopac machine. Czy ma to jakis wplyw na ostrzal z armaty w ta machine? Czy tez jest to wylacznie twarda oslona brana pod uwage przy zwyklych ostrzale (a moze jest rowniez liczone jako przeszkoda 'obstacle' na poczet rozpatrywania szarz)?

Zablokowany