Jak grać ze skavenami
Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello
Jak grać ze skavenami
Pytanie jak w temacie, mam zawsze ten sam problem, jego jest duzo, mnie mało a do tego nie moge przebic się DP przez nic...
Prosze o rady...
Prosze o rady...
a jakim typem rozpisek grasz?
moj pomysł: grac na magii z wykorzystaniem High Magic - drain magic i flames of phoenix - najlepsza ochrona przed szczurza magia. do tego trzeba wystrzelac ile sie z bolcy i luczników - czym wiecej panik tym lepiej - szczury w koncu powinny uciec
a oddziały typu DP - trzymac z dala od pocisków i strzelania wroga - a gdy wrócg sie zblizy to szarzowac - do tego czasu jego klocki powinny byc juz tak zniszczone (ponizej 20 szczura) ze DP powinni sie spokojnie przebic
najlepsze zlozenie DP to IMO 6 (muzyk, sztandar, WarBaner) + 6 (muzyk, sztandar, Banner of Ellyrion) - lacznie 455 pkt - powinni spokojnie przebic sie przez szczury. a reszta to wsparcie do niszczenia smiecia i flankowania.
teoria jest jak widzisz banalna i piekna, tyle ze nie zawsze sie sprawdza - zaobserwuj co Cie najbardziej boli u szurków i wsadź do rozpiski to co moze to zniwelowac.
powodzenia.
moj pomysł: grac na magii z wykorzystaniem High Magic - drain magic i flames of phoenix - najlepsza ochrona przed szczurza magia. do tego trzeba wystrzelac ile sie z bolcy i luczników - czym wiecej panik tym lepiej - szczury w koncu powinny uciec
a oddziały typu DP - trzymac z dala od pocisków i strzelania wroga - a gdy wrócg sie zblizy to szarzowac - do tego czasu jego klocki powinny byc juz tak zniszczone (ponizej 20 szczura) ze DP powinni sie spokojnie przebic
najlepsze zlozenie DP to IMO 6 (muzyk, sztandar, WarBaner) + 6 (muzyk, sztandar, Banner of Ellyrion) - lacznie 455 pkt - powinni spokojnie przebic sie przez szczury. a reszta to wsparcie do niszczenia smiecia i flankowania.
teoria jest jak widzisz banalna i piekna, tyle ze nie zawsze sie sprawdza - zaobserwuj co Cie najbardziej boli u szurków i wsadź do rozpiski to co moze to zniwelowac.
powodzenia.
Bardzo praktyczne wydaje sie użycie spearmenów (w ilości z 20) - taki oddział może naprawdę sporo zablokować, a szarża w elfy dla takiej jednostki to śmierć na miejscu.
Mozna spróbować terroryzować i ziać przy pomocy dragon mage'a...
Mozna spróbować terroryzować i ziać przy pomocy dragon mage'a...
Chieftain (Skaven Hero - 45pkt.) Toughness: 4
Goblin Big Boss (Goblin Hero - 35pkt.) Toughness: 4
Elf Prince (High Elf Lord - 150pkt.) Toughness: 3
I gdzie tu sprawiedliwość na świecie
Goblin Big Boss (Goblin Hero - 35pkt.) Toughness: 4
Elf Prince (High Elf Lord - 150pkt.) Toughness: 3
I gdzie tu sprawiedliwość na świecie
Panowie na sakwy na wieksze punkty huzia na juzia szachy przez lasy WL i DP z Ellyrionem dobrze sflankowac i potem przejeżdzasz jak po maśle no i oczywiscie zeby to wyszło trzeba miec book of hoeth i z shadowa popychaczki przydatny jest też fear w I turze jesteś oddziałem Dp w walce z BB i potem sie kreci a mniejszy mag próbuje rzucic drain magic albo missla
Dragon ag sejdzie jak plewa
Dragon ag sejdzie jak plewa
IMO ksiazka na skawy to kiepski pomysł - skaweny boja sie kazdego glupiego pocisku - wiec te ich DD i DS zchodza strasznie szybko - pozwala to rzucic raz czy dwa razy Drain Magic - najlepiej to miec na skaveny ze 3 magów i BoS wyciagamy 12-14 PD plus Bound spell
Pomyłsmy zaczynasz ostawiasz sie za lasem w dobrym punkcie na flance i potem rzucasz popychaczke tak zeby wpaść nawet w enymy on da way jego tura albo pół armi panikuje albo przyjmuje na klatę i ovveranujesz do przodu lekko iprzyjemnie
A co do prymitywnych szczórów to nie wiem czy takimi mozna nazwac Cosma co prawdapojechał mnie ale to dzieki 11 jak mu wchodziły błyskawice i allmost same iffki ale jedną taką akcja pozbawiłem go połowy armi choć to były male punkty
więc nie rozumiem jak tu nie pchać sie do przodu
A co do prymitywnych szczórów to nie wiem czy takimi mozna nazwac Cosma co prawdapojechał mnie ale to dzieki 11 jak mu wchodziły błyskawice i allmost same iffki ale jedną taką akcja pozbawiłem go połowy armi choć to były male punkty
więc nie rozumiem jak tu nie pchać sie do przodu
Pół armi panikuje pewnie w przypadku w ktorym koles dalby flee.Nilgar pisze:Co to znaczy, że pół armii panikuje? Od 5DP na flance?! I co to znaczy, ze rozstawiasz się za lasem? Całą armią czy pięcioma princami? Jak im wyląduje duży swarm pod kopytkami też się będą przebijać?
5 Dragonow z BSB z BB spokojnie jakby byli dobrze na flance przejedzie cala armie takich skavenow, bo z walki wlaza w walke. Niestety zazwyczaj oberwa salwa piorunow ratlingow, warp canonow itp i dojedzie albo sam bsb albo nic ^^.
A swarm to tez sredni problem dla nich, zawsze mozna go ubic a jak nie to posypac ( zdaje sie ze w tej edycji sie sypia o ile cos mi sie nie pojebalo ) a potem korzysty overrun w bok clanratow czy innego scierwa i jedziemy z nimi.
IF'ka na popychaczce bylaby zajebista sprawa w pierwszej turze, ale trzeba jeszcze to wylosowac
A jak my mamy arcymaga to oni maja dzwon
Czy szczury nie mają aby +1 do LD za szereg?! Te, z którymi ja mam do czynienia biegają w klocach po 30-40 StormVerminów, ClanRatów alibo Plague Monków - chyba raz w życiu widziałem żeby coś takiego wpadło w panikę, a żeby pierwsza, przeznaczona na "rozpoznanie atakiem" linia złożona z 20tek slave'ów, RatOgrów czy GiantRatów dawała flee jak zagranie taktyczne to jeszcze się nie zdażyło (choć oczywiście nie jest to głupi pomysł gdy ma się za plecami ratlingi i 40 jezzaili - czas życia takich pięciu niedojechanych DP równa się wtedy, no kto mi powie ile?
Masz racje, ale maxymalnie do +3...Czy szczury nie mają aby +1 do LD za szereg?!
Troche duzo... Z grey seerem w 12" panikujesz je jak klocek krasiowy...Te, z którymi ja mam do czynienia biegają w klocach po 30-40 StormVerminów, ClanRatów alibo Plague Monków - chyba raz w życiu widziałem żeby coś takiego wpadło w panikę
Ale prawda ze akcje typu If-ka na popychaczce to jakies extremalne wiec nie ma sensu uznawac je za jakis sposob na gre ze szczurami...
Blog o malowanych przeze mnie figurkach. http://celedorverminhorde.blogspot.com/
Popychaczka na IF to akurat jest proste - Book of Hoeth i pięć kości gwarancją sukcesu, oczywiście jest szansa, że arcymag jej nie wylosuje ale imho znikoma.
Nie mówię o nienormalnych punktach tylko 2,5-3,5 kilo i miałem na myśli zasięg od Grey Seera, wtedy to jest Ld 10, tak? Siła szczurów tkwi m.in w ich ilości, a przy tym ile kosztują 30 verminów to nie jest nienormalne ani trudnoosiągalne. Ich nie opłaca się wystawiać po kilku...
Z mojej praktyki na skaveny najlepsze dotąd były smoki, pomimo tych 40 jezzaili i oczywiście trzeba kombinować żeby nie odstrzelili smoka jak wrony, i działa tu głównie efetk psychologiczny Skaveni to najbardziej prze%#$*&! armia moim skromnym zdaniem, wolę napier#%$*^ wampiry (choć tych nowych jeszcze nie miałem okazji)
Nie mówię o nienormalnych punktach tylko 2,5-3,5 kilo i miałem na myśli zasięg od Grey Seera, wtedy to jest Ld 10, tak? Siła szczurów tkwi m.in w ich ilości, a przy tym ile kosztują 30 verminów to nie jest nienormalne ani trudnoosiągalne. Ich nie opłaca się wystawiać po kilku...
Z mojej praktyki na skaveny najlepsze dotąd były smoki, pomimo tych 40 jezzaili i oczywiście trzeba kombinować żeby nie odstrzelili smoka jak wrony, i działa tu głównie efetk psychologiczny Skaveni to najbardziej prze%#$*&! armia moim skromnym zdaniem, wolę napier#%$*^ wampiry (choć tych nowych jeszcze nie miałem okazji)