Początkujący generał

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mithril
Wałkarz
Posty: 50
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Mithril »

fakt, lepiej 2x po 5 i potem zależnie od celów goli lub z dodatkową bronią - Ja preferuje gołych wtedy jak ich poświęcam to się nie przejmuje 25 pts.
Obrazek
Dworzec, Gliwice. Mithril: Hej, Młody czy tutaj gwałcą?? Młody: Nie! Dzisiaj jest wtorek:)

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Lepiej 2x4 albo 3x4 jak masz wystarczająco dużo clanratów. Przy 5 osobowych oddziałach mają niemiłą cechę wzbudzania paniki jak to już Mithril wspomniał wcześniej.
A co do malowania to nie przejmuj się, ja mam do zrobienia 2 klocki klanratów, 1 slavów i 1 mnichów + mase pomniejszego badziewia.
Więc inwestuj w slavów!!! :)

Awatar użytkownika
WhiteWolf
Mudżahedin
Posty: 252
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: WhiteWolf »

Ja monkow i 1 clan mam już za sobą :D .... a tak pozatym noni są 5+ w oddziale :) a jak chodzi o panike, to właśnie dlatego myśle o 10 osoboowy oddział, bo tego raczej sie w 1 turze nie rozstrzela :P ;]

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Sorka ale u mnie z czajeniem coś słabo ostatnio i myślałem, że ci o globki chodzi ;] Ale jeśli chcesz używać NR jako screena to jednak slavi sprawdzają się o niebo lepiej w tej funkcji chociaż NR są jakąś opcja :) Chociaż możesz w tym celu użyć giant ratsów które z tego co pisałeś już masz.
A co do malowania, to wczoraj usiadłem i pomalowałem kubraczki połowie monków, jeszcze "tylko" cieniowanie i pozostała 12. Niech mnie ktoś zabije. [-o<

Freeks
Wałkarz
Posty: 50

Post autor: Freeks »

Nie wiem czemu tak się zachwycacie opcją 4rech szczurków w oddziale... jeden zejdzie i przy LD jakim nasze kochane futrzaki dysponują to można się z nimi pożegnać.

W przypadku 5tki potrzeba nam dwa martwe skaveny do panikowania. Ergo jednostka "siejąca" strach liczy trzy typki = mają unit strange 3. takie jednostki już nie sieją paniki w naszych szeregach ;)

Co do globków. Oddział 4-osobowy to 40 pkt. Jak dobijemy do 5-6 typka to już 50-60 pkt na oddział. A u skavenów to juz drogi oddział i to dosć mięciutki, przez co chętnie zjadany przez przeciwnika. Tym bardziej, że takiej zgrai trudniej się schować.

Dlatego wole wystawić 3 oddziały globków po 2 szczury niż jeden duży - kilka oddziałów dalej moze atakować duży cel jak jeden duży, ale jak trzeba mogą działać oddzielnie. Jak konnica wjedzie nawet w jedną dwójkę, to reszta dalej może truć zirytowanych zakutych :evil:
To też wiecej śmiecia do wystawienia, dzięki czemu gdy my ledwo pól armii wystawiliśmy, to z drugiej strony mamy widok na już rozstawione figurki, co daje nam już przewagę taktyczną ;)

A malowanie... Jak grałem na papierowych regimentach wszystko było pieknie i ładnie. Dipować szczury - to herezja a nie porządne malowanie! Do mordki mam futrzaki wypieszczone to i chce takie do batla. Później kupiłem brakujące regimenty jednym rzutem. Po obejrzeniu ile tego jest poszedłem po bejcę :lol2:

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

Freeks pisze:
W przypadku 5tki potrzeba nam dwa martwe skaveny do panikowania. Ergo jednostka "siejąca" strach liczy trzy typki = mają unit strange 3. takie jednostki już nie sieją paniki w naszych szeregach ;)
tak, ale moze sie jeszcze zdarzyc ze zejda wszyscy :wink: i wtedy panika wszedzie dookola
Jesteś Aspołecznie Nastawionym Kutafonem, Inspirującym Ekstatyczne Lamenty Tłumu, Oraz Imbecylem Demonstrującym Ignorancję, Ogarniającym Tylko Alfabet.

Awatar użytkownika
WhiteWolf
Mudżahedin
Posty: 252
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: WhiteWolf »

Ostatnio wytrzelano mi oddział 5 nighow i cała 30 clan + enginer zwiali za stol :D

Awatar użytkownika
Black Hunter
Pseudoklimaciarz
Posty: 27
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Black Hunter »

Co takiego dobrego jest w warlock engineer ?

GreatJester
Chuck Norris
Posty: 487

Post autor: GreatJester »

Ma super czar( jak go full wypas zrobisz)
Ja mam pytanie:
Posiadam 5 bohów( 2 cheftainów , kapłana zarazy , mouldera i zabójce) , 30 clanratów , ok. 80(!) slavów , 10 globów , 15 nigchtów , 6-7 gutterów i za tyg. batalion. Postanowiłem clanraty robić w 25-30. Planuje następnie zkup kolejnego pudła clanratów. Co następnie kupić?

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Po co ci 80 slavów? :D Jeśli są to plastiki to możesz bez problemów zrobić z części clanratów wtedy oszczędzisz sobie zakupu pudła. Chyba, że planujesz wystawiać ich w jakiś oszałamiających klockach albo chcesz grać bitwy na 3k+ w najbliższym czasie.
Musisz zdecydować, się jak chcesz grać, albo ofensywnie (co akurat teraz nie jest najłatwiejsze), wtedy kupuj censery i 2gich monków , albo defensywnie wtedy jezzaile, działo i ratlingi.
Na twoim miejscu dokupił bym też gutterów tak do 10, żebyś mógł wystawiać 2 TT po 5 (chyba, że proxujesz ich nightami),
Kup też co najmniej 1 inżyniera (choćby do trzymania scrolli), a wersji defensywnej to minimum 2.
Potem zostaje ci już tylko wybór lorda :)

Ogrów raczej nie polecam bo mają koszmarnie niskie morale i biją sie przeciętnie, giant ratsy można wystawiać 2-3 packi na flance ale night runersi nadają się do tego równie dobrze. Swarmy w tej edycji też nie zdają egzaminu.
Możesz również spróbować grać Eshinem albo Burboniciem, ale odradzam kupować większą ilośc modeli pod te armię, ponieważ za jakiś rok wyjdzie nowy AB i armie z SoC nie będą obowiązywać na turniejach, a o Burbonicu juz nie wspomnę.

Freeks
Wałkarz
Posty: 50

Post autor: Freeks »

Gobos pisze:
Freeks pisze:
W przypadku 5tki potrzeba nam dwa martwe skaveny do panikowania. Ergo jednostka "siejąca" strach liczy trzy typki = mają unit strange 3. takie jednostki już nie sieją paniki w naszych szeregach ;)
tak, ale moze sie jeszcze zdarzyc ze zejda wszyscy :wink: i wtedy panika wszedzie dookola
Lepiej 2x4 albo 3x4 jak masz wystarczająco dużo clanratów. Przy 5 osobowych oddziałach mają niemiłą cechę wzbudzania paniki jak to już Mithril wspomniał wcześniej.
Tylko z tego co pamiętam, dalej obowiązuje pewna minimalna ilosć NR w składzie. I chyba wynosi dokładnie 5 :P

Budda
Chuck Norris
Posty: 375
Lokalizacja: Moria Green Team

Post autor: Budda »

Hobbit pisze:Sorka ale u mnie z czajeniem coś słabo ostatnio i myślałem, że ci o globki chodzi ;]

Awatar użytkownika
WhiteWolf
Mudżahedin
Posty: 252
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: WhiteWolf »

Black Hunter pisze:Co takiego dobrego jest w warlock engineer ?
Kosztuje 45 pkt + 50 za generowanie 2 kości mocy, możliwość rzucenia czaru warp lightning to z 3 kości. Jednym słowem - wypas :D


Co myśllicie o rozpisce typu:
5 giant rat pack (30 gr + 5 pack] + master moulder, warpstone amulet, bands of power i whip (albo things-catcher) :) Bo przyznam że od dłuższego czasu kusi mnie taka opcja :D - 9 LD z przerzutem i 7 szeregów, do tego 3 ataki MM z siłą 8 :)

Awatar użytkownika
Black Hunter
Pseudoklimaciarz
Posty: 27
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Black Hunter »

Nic mu się nie oprze.

Awatar użytkownika
Bartas
Chuck Norris
Posty: 640

Post autor: Bartas »

WhiteWolf pisze:
Black Hunter pisze:Co takiego dobrego jest w warlock engineer ?


Co myśllicie o rozpisce typu:
5 giant rat pack (30 gr + 5 pack] + master moulder, warpstone amulet, bands of power i whip (albo things-catcher) :) Bo przyznam że od dłuższego czasu kusi mnie taka opcja :D - 9 LD z przerzutem i 7 szeregów, do tego 3 ataki MM z siłą 8 :)
Ciekawy pomysł, ale czemu giant raty? CR mają lepszy sejw i sztandar za tę samą cene... Chyba że chodziło Ci o bicie herosa z ostatniego szeregu, ale mi sie wydaje ze z tylca MM bije jednym atakiem tylko. Swoją drogą jakby mógł atakować swoimi 3 atakami z ostatniego szeregu to może by go chociaż troche ugrywalniło :wink:

Awatar użytkownika
WhiteWolf
Mudżahedin
Posty: 252
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: WhiteWolf »

Clanraty swoją drogą, a tu mam 6M, i przerzut LD więc trudno złamać 9 :)
Pozatym zawsze zostaje opcja herosa z thing-catchera z siłą 6 i wardem :)

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Ale nie masz sztandaru ani muzyka :P

Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: vocal »

po pierwsze... giant raty mają rerolki pcyhologii a nie breaków, to 2 różne rzeczy.

po drugie thingscatcher zajmuje 2 ręce ale NIE JEST dwurakiem i nie dodaje +2S niestety... więc mamy 3A S4 z KB.

atak MM z bata jest tylko jeden:(

bandy łatwo zdispelować a użyje się ich 1-2 razy w caej grze zazwyczaj więc zazwyczaj to wtopione punkty:(

krótko mówiąc moulder to straszne plewy ale są ciekawi, sam ich dla zabawy czasem wezmę. nie ma chyba nic bardziej klimatycznego u szczurów jak giant raty;]

Awatar użytkownika
WhiteWolf
Mudżahedin
Posty: 252
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: WhiteWolf »

...to ja lepiej poczekam do nowej edycji :D:D

Awatar użytkownika
Korin
Pseudoklimaciarz
Posty: 27

Post autor: Korin »

WhiteWolf pisze:...to ja lepiej poczekam do nowej edycji :D:D
Nowa edycja dla skavenów , może nie wnieść do tej fajnej armii zbyt dużo fajnych rzeczy .Boje się , że gw osłabi szczurki .

ODPOWIEDZ