Zasady

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Motor
Chuck Norris
Posty: 500
Lokalizacja: Lublin [Moria]
Kontakt:

Post autor: Motor »

@Ponury proponuję lekturę angielskiego podręcznika, albo dokładniejsze przestudiowanie polskich zasad. Możesz biegać po drabinach, nie są trudnym terenem więc nie ma minusów do ruchu, czyli tak jak pisałeś drabina 3" i tyle tracisz. Psy beastmeńskie mają podstawki kawaleryjskie, czyli 25x50, WH 20x20.
@Nibas do 1" przeskakujesz, powyżej wspinasz się.
@sojowy dają i jeżeli pomylisz się o 1 przy rzucie na trafienie to trafiasz właśnie w ten cover, ewentualnie możesz się umówić z przeciwnik, że jeżeli jego model jest zasłonięty przez kilka rzeczy np. Twoje modele, murek, róg budynku, tak że ma cover i pomylisz się o 1 przy rzucie na trafienie to rozlosowujesz w co trafiłeś - w swój model, w róg budynku czy murek i to jest rozsądniejsze wyjście niż zakładać od razu, że wpakowałeś strzałę swojemu w plecy.

Awatar użytkownika
PoNuRy
Mudżahedin
Posty: 208
Lokalizacja: StrefA Nowa Sól

Post autor: PoNuRy »

dzis pierwsze 3 bitwy rozstrzygnięte :P i sie narodziły nowe pytania

1. szarzowac mozna na pietro, i szarzowac z pietra?
2. kiedy moje chłopaki z bandy bedą sie rozwijac?(oczywiscie zdobyłem pkt doswiadczenia, ale kiedyi jak dostaja nową umiejetnosc, ponoc wg jakies tabelki)
3. czy ja mam jakas ochrone przed strzelaniem, jesli jestem w ruinach?
4. czy sa jakies zasady co do pola widzenia strzelającego?( czy jest tak jak w battlu ze 2 cale od lasu mnie nie widzy czy tak samo jest w budynkach?
5. tabelka obrazen (ta k66) jest tez dla stronników?
6. Bestie moga wziąsc kogos z najemnych ostrzy? Jesli nie to co mam zrobic, skoro przy rzucie na eksploracji wypadło na "dług wdzięczności"?

Podsumowując dzisiejsze gry moge stwierdzic ze mordheim jest bardzo klimatyczną grą i najwiecej przyjemnosci i radości sprawia sam koniec, czyli wydatki i tabelka obrażen:P W Mordheima powinno sie grac tylko w kampanie inaczej nie ma sensu:P

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

PoNuRy pisze: 1. szarzowac mozna na pietro, i szarzowac z pietra?
Mowa oczywiście o ścianie bez drabiny i schodków?
Na piętro - tak, jeśli stoisz przy ścianie na początku tury a model wroga jest w odległości 4 cali od Twojego. Wtedy jednak dwukrotnie testujesz inicjatywę.

Z piętra - tak, możesz zrobić diving charge, za co dostajesz dodatkowe plusy, ale też musisz testować inicjatywę - można boleśnie spaść ;)
PoNuRy pisze:2. kiedy moje chłopaki z bandy bedą sie rozwijac?(oczywiscie zdobyłem pkt doswiadczenia, ale kiedyi jak dostaja nową umiejetnosc, ponoc wg jakies tabelki)
Masz kartę bandy? Jeśli nie, ściągnij ze strony Specialist Games. Każdy punkt zaznaczasz kolejnym kwadracikiem przy slocie danego modelu. Kiedy dojdzie do pogrubionego kwadracika, jest awans. Wtedy rzucasz w tabelce rozwojów, oddzielna jest dla bohaterów i oddzielna dla stronników.
PoNuRy pisze:3. czy ja mam jakas ochrone przed strzelaniem, jesli jestem w ruinach?
Jeśli Cię nie widać, to Cię nie widać :)
Jeśli tylko część modelu jest ukryta za budynkiem, to przeciwnik ma -1 do trafienia.
PoNuRy pisze:4. czy sa jakies zasady co do pola widzenia strzelającego?( czy jest tak jak w battlu ze 2 cale od lasu mnie nie widzy czy tak samo jest w budynkach?
Nie ma.
PoNuRy pisze:5. tabelka obrazen (ta k66) jest tez dla stronników?
Nie, tylko dla herosów. Stronnicy przeżywają na k6 na 3+. [demony Nurgla na 4+]
PoNuRy pisze:6. Bestie moga wziąsc kogos z najemnych ostrzy? Jesli nie to co mam zrobic, skoro przy rzucie na eksploracji wypadło na "dług wdzięczności"?
Nie mogą. Masz pecha :) Miałam to samo raz w kampanii, grając Karnawałem.
PoNuRy pisze:Podsumowując dzisiejsze gry moge stwierdzic ze mordheim jest bardzo klimatyczną grą i najwiecej przyjemnosci i radości sprawia sam koniec, czyli wydatki i tabelka obrażen:P W Mordheima powinno sie grac tylko w kampanie inaczej nie ma sensu:P
To fajnie, że się podoba :) Fakt, że kampanie mają najwięcej sensu :D

Awatar użytkownika
PoNuRy
Mudżahedin
Posty: 208
Lokalizacja: StrefA Nowa Sól

Post autor: PoNuRy »

o co chodzi z insanity points i na jakiej zasadzie je się przyznaje?

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Przyznaje się je m.in. za zawalenie testu strachu oraz otrzymanie niektorych Serious Injuries, zaznaczając je w tych samych kwadracikach co punkty doświadczenia, tylko że od końca. Gdy zaznaczy się pogrubiony kwadracik, należy rzucić na specjalną tabelę, by sprawdzić, jaką chorobę psychiczną otrzymał bohater.

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

Szukałem ale nie mogłem znaleźć gdzie mogę dostać statystyki i informacje o oficjalnych hired swordach?
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

Awatar użytkownika
Gobo
Masakrator
Posty: 2130
Lokalizacja: Tawerna - Płock / Toruń

Post autor: Gobo »

na stronce nowej gildii sa ;) ..razem z tlumaczeniami

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

W podręczniku oraz na http://www.specialist-games.com/mordheim/articles.asp
Oficjalni są:
Show me the Money (assasin, marksman)
Many Bargains, Much Cheapness (arabian merchant)
The Moot (halfing thief)
Ponadto:
http://www.specialist-games.com/assets/kind.pdf (elven mage)
http://www.specialist-games.com/assets/dwarf.pdf (dwarf treasure hunter)

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

Czy to, że orki nie mogą wykupić młotka lub pałki to bug czy tak ma być?
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

kurka_z_podworka pisze:Czy to, że orki nie mogą wykupić młotka lub pałki to bug czy tak ma być?
Errata usunęła ten błąd.

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

Czy jak mam pistolet i 2 bronie o walki wręcz i użyje pistoletu w pierwszej rundzie walki razem z mieczem to mogę w kolejnych rundach 'wyjąć' dodatkową broń i nią atakować?
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

Awatar użytkownika
Motor
Chuck Norris
Posty: 500
Lokalizacja: Lublin [Moria]
Kontakt:

Post autor: Motor »

Możesz.
Obrazek

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

I jeszcze jedno mi się nasunęło, wolę zapytać niż wałować w kampanii.
Cz swordsman nie traci przerzutów trafień z miecza kiedy jest uzbrojony w miecz i jakąś inną broń?
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

Awatar użytkownika
Motor
Chuck Norris
Posty: 500
Lokalizacja: Lublin [Moria]
Kontakt:

Post autor: Motor »

Nie traci.
Obrazek

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Ale może przerzucać tylko pudła z miecza.

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

Dla spokoju sumienia. Czy quickshot można używać z innymi łukami niż zwykły 'bow'?
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

No ba!

Awatar użytkownika
Chmura
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 186
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Chmura »

Jesli padl mi dowdca to z tego co wyczytalem uzywa sie kolejnej najwyzszej liderki w bandzie. W moim wypadku flagellantow. Pytanie brzmi: Czy do testu uzywana jest tylko wartosc ich Ld czy to oni ja testuja ( patrz zawsze zdaja wszystkie testy Ld ) ?
Czy jak jeden z henchmanow mi awansuje to dalej zabiera slot na ta grupe?
Przykladowo mam 5 Flaggelantow ( i takie jest ich ograniczenie jako grupy) i jeden z nich awansuje mi na bohatera, to czy dalej liczy sie do tego limitu, czy na jego miejsce do grupy flagellantow moge zrekrutowac nowego?

mecenasik
Wałkarz
Posty: 71

Post autor: mecenasik »

domyslam sie ze chodzi Ci o Routa.
cytat z podrecznika: "Even warbands who are normally immune to psychology (such as Undead) must make Rout tests."
wiec bycie odpornym na psychologie nie zwalnia z tego testu i testuje sie ja na najwyzsze Ld w bandzie (po zejsciu szefa)

co do tych bohaterow to IMO awansowany henchmen liczy sie do limitow na bande ale juz nie do limitow na grupe. wiec jezeli mozesz miec max (w calej bandzie) np 7 Marksmenow to po awansie jednego na bohatera nadal mozesz miec ich maksymalnie 7 w bandzie ale juz do grupy w ktorej byl mozesz dokoptowac nastepnego - zgodnie z zasadami (1 jako bohatera i reszta w grupach liczacych max 5 czlonkow-dla marksmenow)

pzdr

Awatar użytkownika
Chmura
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 186
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Chmura »

Widzisz problem polega na tym ze w wypadkach o ktorych ty mowisz np. Undeady maja zasade "Immune to Psychology". Natomiast Flaggelants maja "Fanatical: Flagellants are convinced that the end of
the world is nigh, and nothing in this world holds any
terror for them. Flagellants automatically pass all
Leadership-based tests they are required to take. A
Flagellant may never become a warband leader."
Takze nie sa Immune to Psychology lecz zawsze zdaja wszelkie testy Ld.

Wiem ze WFB to inna gra ale przykladowo Fear wywoluje autobreaka w przypadku outnumbera, nie dziala to jednak na Immune to Psychology. Lecz jesli przegrasz oddzialem ktory ma ItP to i tak musisz rzucac na breaka natomiast w przypadku autosukcesow na breaka jaki np maja flagellanci rowniez w WFB zawsze zdaja i nie rzucaja. Mam nadzieje ze rozumiesz o co mi chodzi ( ta zasada jest inna od ItP i logicznie powinna byc inaczej rozpatrywana ).

ODPOWIEDZ