Zasady
@Ponury proponuję lekturę angielskiego podręcznika, albo dokładniejsze przestudiowanie polskich zasad. Możesz biegać po drabinach, nie są trudnym terenem więc nie ma minusów do ruchu, czyli tak jak pisałeś drabina 3" i tyle tracisz. Psy beastmeńskie mają podstawki kawaleryjskie, czyli 25x50, WH 20x20.
@Nibas do 1" przeskakujesz, powyżej wspinasz się.
@sojowy dają i jeżeli pomylisz się o 1 przy rzucie na trafienie to trafiasz właśnie w ten cover, ewentualnie możesz się umówić z przeciwnik, że jeżeli jego model jest zasłonięty przez kilka rzeczy np. Twoje modele, murek, róg budynku, tak że ma cover i pomylisz się o 1 przy rzucie na trafienie to rozlosowujesz w co trafiłeś - w swój model, w róg budynku czy murek i to jest rozsądniejsze wyjście niż zakładać od razu, że wpakowałeś strzałę swojemu w plecy.
@Nibas do 1" przeskakujesz, powyżej wspinasz się.
@sojowy dają i jeżeli pomylisz się o 1 przy rzucie na trafienie to trafiasz właśnie w ten cover, ewentualnie możesz się umówić z przeciwnik, że jeżeli jego model jest zasłonięty przez kilka rzeczy np. Twoje modele, murek, róg budynku, tak że ma cover i pomylisz się o 1 przy rzucie na trafienie to rozlosowujesz w co trafiłeś - w swój model, w róg budynku czy murek i to jest rozsądniejsze wyjście niż zakładać od razu, że wpakowałeś strzałę swojemu w plecy.
dzis pierwsze 3 bitwy rozstrzygnięte i sie narodziły nowe pytania
1. szarzowac mozna na pietro, i szarzowac z pietra?
2. kiedy moje chłopaki z bandy bedą sie rozwijac?(oczywiscie zdobyłem pkt doswiadczenia, ale kiedyi jak dostaja nową umiejetnosc, ponoc wg jakies tabelki)
3. czy ja mam jakas ochrone przed strzelaniem, jesli jestem w ruinach?
4. czy sa jakies zasady co do pola widzenia strzelającego?( czy jest tak jak w battlu ze 2 cale od lasu mnie nie widzy czy tak samo jest w budynkach?
5. tabelka obrazen (ta k66) jest tez dla stronników?
6. Bestie moga wziąsc kogos z najemnych ostrzy? Jesli nie to co mam zrobic, skoro przy rzucie na eksploracji wypadło na "dług wdzięczności"?
Podsumowując dzisiejsze gry moge stwierdzic ze mordheim jest bardzo klimatyczną grą i najwiecej przyjemnosci i radości sprawia sam koniec, czyli wydatki i tabelka obrażen:P W Mordheima powinno sie grac tylko w kampanie inaczej nie ma sensu:P
1. szarzowac mozna na pietro, i szarzowac z pietra?
2. kiedy moje chłopaki z bandy bedą sie rozwijac?(oczywiscie zdobyłem pkt doswiadczenia, ale kiedyi jak dostaja nową umiejetnosc, ponoc wg jakies tabelki)
3. czy ja mam jakas ochrone przed strzelaniem, jesli jestem w ruinach?
4. czy sa jakies zasady co do pola widzenia strzelającego?( czy jest tak jak w battlu ze 2 cale od lasu mnie nie widzy czy tak samo jest w budynkach?
5. tabelka obrazen (ta k66) jest tez dla stronników?
6. Bestie moga wziąsc kogos z najemnych ostrzy? Jesli nie to co mam zrobic, skoro przy rzucie na eksploracji wypadło na "dług wdzięczności"?
Podsumowując dzisiejsze gry moge stwierdzic ze mordheim jest bardzo klimatyczną grą i najwiecej przyjemnosci i radości sprawia sam koniec, czyli wydatki i tabelka obrażen:P W Mordheima powinno sie grac tylko w kampanie inaczej nie ma sensu:P
- Skavenblight
- Naczelna Prowokatorka
- Posty: 6092
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Mowa oczywiście o ścianie bez drabiny i schodków?PoNuRy pisze: 1. szarzowac mozna na pietro, i szarzowac z pietra?
Na piętro - tak, jeśli stoisz przy ścianie na początku tury a model wroga jest w odległości 4 cali od Twojego. Wtedy jednak dwukrotnie testujesz inicjatywę.
Z piętra - tak, możesz zrobić diving charge, za co dostajesz dodatkowe plusy, ale też musisz testować inicjatywę - można boleśnie spaść
Masz kartę bandy? Jeśli nie, ściągnij ze strony Specialist Games. Każdy punkt zaznaczasz kolejnym kwadracikiem przy slocie danego modelu. Kiedy dojdzie do pogrubionego kwadracika, jest awans. Wtedy rzucasz w tabelce rozwojów, oddzielna jest dla bohaterów i oddzielna dla stronników.PoNuRy pisze:2. kiedy moje chłopaki z bandy bedą sie rozwijac?(oczywiscie zdobyłem pkt doswiadczenia, ale kiedyi jak dostaja nową umiejetnosc, ponoc wg jakies tabelki)
Jeśli Cię nie widać, to Cię nie widaćPoNuRy pisze:3. czy ja mam jakas ochrone przed strzelaniem, jesli jestem w ruinach?
Jeśli tylko część modelu jest ukryta za budynkiem, to przeciwnik ma -1 do trafienia.
Nie ma.PoNuRy pisze:4. czy sa jakies zasady co do pola widzenia strzelającego?( czy jest tak jak w battlu ze 2 cale od lasu mnie nie widzy czy tak samo jest w budynkach?
Nie, tylko dla herosów. Stronnicy przeżywają na k6 na 3+. [demony Nurgla na 4+]PoNuRy pisze:5. tabelka obrazen (ta k66) jest tez dla stronników?
Nie mogą. Masz pecha Miałam to samo raz w kampanii, grając Karnawałem.PoNuRy pisze:6. Bestie moga wziąsc kogos z najemnych ostrzy? Jesli nie to co mam zrobic, skoro przy rzucie na eksploracji wypadło na "dług wdzięczności"?
To fajnie, że się podoba Fakt, że kampanie mają najwięcej sensuPoNuRy pisze:Podsumowując dzisiejsze gry moge stwierdzic ze mordheim jest bardzo klimatyczną grą i najwiecej przyjemnosci i radości sprawia sam koniec, czyli wydatki i tabelka obrażen:P W Mordheima powinno sie grac tylko w kampanie inaczej nie ma sensu:P
Przyznaje się je m.in. za zawalenie testu strachu oraz otrzymanie niektorych Serious Injuries, zaznaczając je w tych samych kwadracikach co punkty doświadczenia, tylko że od końca. Gdy zaznaczy się pogrubiony kwadracik, należy rzucić na specjalną tabelę, by sprawdzić, jaką chorobę psychiczną otrzymał bohater.
-
- Kretozord
- Posty: 1568
- Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra
Szukałem ale nie mogłem znaleźć gdzie mogę dostać statystyki i informacje o oficjalnych hired swordach?
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash
W podręczniku oraz na http://www.specialist-games.com/mordheim/articles.asp
Oficjalni są:
Show me the Money (assasin, marksman)
Many Bargains, Much Cheapness (arabian merchant)
The Moot (halfing thief)
Ponadto:
http://www.specialist-games.com/assets/kind.pdf (elven mage)
http://www.specialist-games.com/assets/dwarf.pdf (dwarf treasure hunter)
Oficjalni są:
Show me the Money (assasin, marksman)
Many Bargains, Much Cheapness (arabian merchant)
The Moot (halfing thief)
Ponadto:
http://www.specialist-games.com/assets/kind.pdf (elven mage)
http://www.specialist-games.com/assets/dwarf.pdf (dwarf treasure hunter)
-
- Kretozord
- Posty: 1568
- Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra
Czy to, że orki nie mogą wykupić młotka lub pałki to bug czy tak ma być?
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash
- Skavenblight
- Naczelna Prowokatorka
- Posty: 6092
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Kretozord
- Posty: 1568
- Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra
Czy jak mam pistolet i 2 bronie o walki wręcz i użyje pistoletu w pierwszej rundzie walki razem z mieczem to mogę w kolejnych rundach 'wyjąć' dodatkową broń i nią atakować?
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash
Możesz.
-
- Kretozord
- Posty: 1568
- Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra
I jeszcze jedno mi się nasunęło, wolę zapytać niż wałować w kampanii.
Cz swordsman nie traci przerzutów trafień z miecza kiedy jest uzbrojony w miecz i jakąś inną broń?
Cz swordsman nie traci przerzutów trafień z miecza kiedy jest uzbrojony w miecz i jakąś inną broń?
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash
Nie traci.
-
- Kretozord
- Posty: 1568
- Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra
Dla spokoju sumienia. Czy quickshot można używać z innymi łukami niż zwykły 'bow'?
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash
- Skavenblight
- Naczelna Prowokatorka
- Posty: 6092
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jesli padl mi dowdca to z tego co wyczytalem uzywa sie kolejnej najwyzszej liderki w bandzie. W moim wypadku flagellantow. Pytanie brzmi: Czy do testu uzywana jest tylko wartosc ich Ld czy to oni ja testuja ( patrz zawsze zdaja wszystkie testy Ld ) ?
Czy jak jeden z henchmanow mi awansuje to dalej zabiera slot na ta grupe?
Przykladowo mam 5 Flaggelantow ( i takie jest ich ograniczenie jako grupy) i jeden z nich awansuje mi na bohatera, to czy dalej liczy sie do tego limitu, czy na jego miejsce do grupy flagellantow moge zrekrutowac nowego?
Czy jak jeden z henchmanow mi awansuje to dalej zabiera slot na ta grupe?
Przykladowo mam 5 Flaggelantow ( i takie jest ich ograniczenie jako grupy) i jeden z nich awansuje mi na bohatera, to czy dalej liczy sie do tego limitu, czy na jego miejsce do grupy flagellantow moge zrekrutowac nowego?
domyslam sie ze chodzi Ci o Routa.
cytat z podrecznika: "Even warbands who are normally immune to psychology (such as Undead) must make Rout tests."
wiec bycie odpornym na psychologie nie zwalnia z tego testu i testuje sie ja na najwyzsze Ld w bandzie (po zejsciu szefa)
co do tych bohaterow to IMO awansowany henchmen liczy sie do limitow na bande ale juz nie do limitow na grupe. wiec jezeli mozesz miec max (w calej bandzie) np 7 Marksmenow to po awansie jednego na bohatera nadal mozesz miec ich maksymalnie 7 w bandzie ale juz do grupy w ktorej byl mozesz dokoptowac nastepnego - zgodnie z zasadami (1 jako bohatera i reszta w grupach liczacych max 5 czlonkow-dla marksmenow)
pzdr
cytat z podrecznika: "Even warbands who are normally immune to psychology (such as Undead) must make Rout tests."
wiec bycie odpornym na psychologie nie zwalnia z tego testu i testuje sie ja na najwyzsze Ld w bandzie (po zejsciu szefa)
co do tych bohaterow to IMO awansowany henchmen liczy sie do limitow na bande ale juz nie do limitow na grupe. wiec jezeli mozesz miec max (w calej bandzie) np 7 Marksmenow to po awansie jednego na bohatera nadal mozesz miec ich maksymalnie 7 w bandzie ale juz do grupy w ktorej byl mozesz dokoptowac nastepnego - zgodnie z zasadami (1 jako bohatera i reszta w grupach liczacych max 5 czlonkow-dla marksmenow)
pzdr
Widzisz problem polega na tym ze w wypadkach o ktorych ty mowisz np. Undeady maja zasade "Immune to Psychology". Natomiast Flaggelants maja "Fanatical: Flagellants are convinced that the end of
the world is nigh, and nothing in this world holds any
terror for them. Flagellants automatically pass all
Leadership-based tests they are required to take. A
Flagellant may never become a warband leader."
Takze nie sa Immune to Psychology lecz zawsze zdaja wszelkie testy Ld.
Wiem ze WFB to inna gra ale przykladowo Fear wywoluje autobreaka w przypadku outnumbera, nie dziala to jednak na Immune to Psychology. Lecz jesli przegrasz oddzialem ktory ma ItP to i tak musisz rzucac na breaka natomiast w przypadku autosukcesow na breaka jaki np maja flagellanci rowniez w WFB zawsze zdaja i nie rzucaja. Mam nadzieje ze rozumiesz o co mi chodzi ( ta zasada jest inna od ItP i logicznie powinna byc inaczej rozpatrywana ).
the world is nigh, and nothing in this world holds any
terror for them. Flagellants automatically pass all
Leadership-based tests they are required to take. A
Flagellant may never become a warband leader."
Takze nie sa Immune to Psychology lecz zawsze zdaja wszelkie testy Ld.
Wiem ze WFB to inna gra ale przykladowo Fear wywoluje autobreaka w przypadku outnumbera, nie dziala to jednak na Immune to Psychology. Lecz jesli przegrasz oddzialem ktory ma ItP to i tak musisz rzucac na breaka natomiast w przypadku autosukcesow na breaka jaki np maja flagellanci rowniez w WFB zawsze zdaja i nie rzucaja. Mam nadzieje ze rozumiesz o co mi chodzi ( ta zasada jest inna od ItP i logicznie powinna byc inaczej rozpatrywana ).