The Fury of Kurnous
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
The Fury of Kurnous
mam takie pytanie. ostatnio przegladalem RB i mojego AB [ WE ] i zaciekawila mnie jedna kwestia... otoz:
wiemy ze z pogoni czy overruna wbijamy sie w przeciwnika i walczymy zalesnie od tego czy nowy combat byl juz rozegrany czy nie. jesli nie to od razu jesli juz byl to w nastepnej turze...
"... the combat is not resolved in this combat phase, but in the next..."
i
"In the following combat phase the pursuers will still counts as charging."
str.45 RB
czyli wiadomo ze wszystkie bonusy obowiazuja. to jasne jednak zastanowila mnie kwestia Fury of Kurnous. jest tam wyraznie napisane ze:
"On a round of combat in witch the Wild Riders did not charge they gain +1 Attack"
str.19 WE AB
wedle mnie znaczy to ze w kazdej turze w ktorej nie szarzowali maja dodatkowy atak. jako ze z poscigu czy overra nie walcze w tej turze lecz w poprzedniej wychodzi na to ze mam wtedy kazdym wildem 2 ataki z s5!
nie szarzowali w tej turze-warunek na dodatkowy atak spelniony
licza sie jako szarzujacy- warunek za bonus z szarzy spelniony
chcialbym wiedziec co o tym sadzicie. prosze o konkrety tak jak ja sie poslozylem konkretnymi cytatami.
wiemy ze z pogoni czy overruna wbijamy sie w przeciwnika i walczymy zalesnie od tego czy nowy combat byl juz rozegrany czy nie. jesli nie to od razu jesli juz byl to w nastepnej turze...
"... the combat is not resolved in this combat phase, but in the next..."
i
"In the following combat phase the pursuers will still counts as charging."
str.45 RB
czyli wiadomo ze wszystkie bonusy obowiazuja. to jasne jednak zastanowila mnie kwestia Fury of Kurnous. jest tam wyraznie napisane ze:
"On a round of combat in witch the Wild Riders did not charge they gain +1 Attack"
str.19 WE AB
wedle mnie znaczy to ze w kazdej turze w ktorej nie szarzowali maja dodatkowy atak. jako ze z poscigu czy overra nie walcze w tej turze lecz w poprzedniej wychodzi na to ze mam wtedy kazdym wildem 2 ataki z s5!
nie szarzowali w tej turze-warunek na dodatkowy atak spelniony
licza sie jako szarzujacy- warunek za bonus z szarzy spelniony
chcialbym wiedziec co o tym sadzicie. prosze o konkrety tak jak ja sie poslozylem konkretnymi cytatami.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
- Młody Pajak
- Kradziej
- Posty: 945
- Lokalizacja: Gdynia
Wild reader dostaje tylko bonus za szarżę czyli +1 do siły,a nie +1 do siły i +1 atack
jakie mas podstawy zeby tak twierdzic? cytat? tekst zrodlowy? faq? errata?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
- Młody Pajak
- Kradziej
- Posty: 945
- Lokalizacja: Gdynia
Np dlatego że dopiero w drugiej turze walki masz o jeden więcej atack, a tracisz + do siły.
poczytaj moje cytaty i przemysl to...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
podkreśliłem ważne słówka co oznacza że jeżeli nie szarżują, to wtedy mają bonus, to jeżeli z pogoni robi się szarże na wroga który walczył to dostajesz tylko bonus za siłę wtedy gdy będą się bić(tzn w następnej turze)no może niezrozumiale napisałem wiec postaram się prościej.Wild Riders did not charge they gain +1 Attack
oddział A i B biją się, walka dobiegła końca i nagle w oddział B wjeżdżają wildzi, walka odbędzie się z udziałem wildów w następnej turze lecz w następnej turze nie mają +1 atack bo ta pogoń z której się wbili liczy się jako szarża i masz bonusy do siły z tym związane, a nie masz bonusu w formie ataków (potwierdzają to słówka podkreślone przeze mnie).Bo skoro jest napisane że dostajesz bonus w rudzie w której nie szarżują to było by to sprzeczne z tym bonusem za szarże

PS nie wszystko da się poprzeć cytatami patrz VHS.
to albo szarzowali i maja bonus z wloczni(deklaracja/pogon) albo nie szarzowali i maja +1A
a po pogoni sa liczeni jako szarzujacy wiec raczej sprawa jasna

a po pogoni sa liczeni jako szarzujacy wiec raczej sprawa jasna
czepiajac sie to ten warunek spelniasz zawsze...w koncu szarzujesz w fazie ruchu a walczysz w fazie walki wrecz"On a round of combat in witch the Wild Riders did not charge they gain +1 Attack"

no i czołg tez sie nie da poprzec cytatem tak samo jak czołg, VHS :/ Ale cytatem da sie poprzec Dragon armour który daje odpornosc na duzo rzeczy a jest za 6 punktów,
Nie masz +1 atku bo pogon jest szarza ze wszystkimi konsekwencjami i bonusami masz +1 S za spear itd.
Nie masz +1 atku bo pogon jest szarza ze wszystkimi konsekwencjami i bonusami masz +1 S za spear itd.
chodzi o dwie kluczowe sprawy:
pierwsza to to ze nie szarzowalem w TEJ TURZE!
dwa to to ze jestem LICZONY jako SZARZUJACY!
@Kolek cytuj caly cytat bo poczatek jest naprawde wazny.
@tedzio pogon jest szarza i to wykazywalem ale odbyla sie W POPRZEDNIEJ TURZE! nie w obecnej i o to dokladnie mi chodzi. nie szarzowalem w tej turze wiec mam +1 A jednak jestem liczony jako szarzujacy gdyz w poprzedniej wykonalem pogon i "wpadlem" we wroga za co mam wszelkie bonusy szarzujacego...
pierwsza to to ze nie szarzowalem w TEJ TURZE!
dwa to to ze jestem LICZONY jako SZARZUJACY!
@Kolek cytuj caly cytat bo poczatek jest naprawde wazny.
@tedzio pogon jest szarza i to wykazywalem ale odbyla sie W POPRZEDNIEJ TURZE! nie w obecnej i o to dokladnie mi chodzi. nie szarzowalem w tej turze wiec mam +1 A jednak jestem liczony jako szarzujacy gdyz w poprzedniej wykonalem pogon i "wpadlem" we wroga za co mam wszelkie bonusy szarzujacego...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
jednak wg zasad przyznasz mi racje...?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Nie.bigpasiak pisze:jednak wg zasad przyznasz mi racje...?
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
Czemu?Jedy Knight pisze:Nie.bigpasiak pisze:jednak wg zasad przyznasz mi racje...?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Odpowiedź na pytanie zawiera się w Twoim pierwszym poście
Jeśli nie szarżowałeś w tej turze, ale jesteś liczony jako szarżujący, to jasnym jest, że masz +1S ale nie masz dodatkowego ataku.
Analogicznie, jeżeli oddział za sprawą jakiejkolwiek zasady liczył się jakby się ruszał, to nie ważne, czy była to specjalna zasada a oni Bogu ducha winni stali w miejscu, czy walnęli 8 cali marszu, są traktowani jako ruszeni. I na przykład nie mogą strzelać.
Jeśli oddział jest liczony jako szarżujący, to pociąga to za sobą wszystkie tego skutki, nie ważne czy faktycznie szarżował, czy nie."In the following combat phase the pursuers will still counts as charging."
str.45 RB
Jeśli nie szarżowałeś w tej turze, ale jesteś liczony jako szarżujący, to jasnym jest, że masz +1S ale nie masz dodatkowego ataku.
Analogicznie, jeżeli oddział za sprawą jakiejkolwiek zasady liczył się jakby się ruszał, to nie ważne, czy była to specjalna zasada a oni Bogu ducha winni stali w miejscu, czy walnęli 8 cali marszu, są traktowani jako ruszeni. I na przykład nie mogą strzelać.
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
ty to pasiak jednak chyba nie wyrośniesz z takich walkow 
strona 45, oddzial ktory wpadl we wroga w pogoni lub overuunie jest w nastepnej turze traktowany jako szarzujacy.

strona 45, oddzial ktory wpadl we wroga w pogoni lub overuunie jest w nastepnej turze traktowany jako szarzujacy.
Nie można mieć ciastko i zjeść ciastko - albo szarża i +1S, albo nie i +1A...Bosh, ależ falandyzacja
ksch pisze:Nie można mieć ciastko i zjeść ciastko
Nie można zjeść ciastka i mieć ciastko ... bo mieć i zjeść to raczej można


Tak czy owak wydaje mi się ze temat jest zamknięty.
EDIT.
Pasiak poprosił mnie o to bym temat otworzył ... więc otwieram ( choć uważam że sprawa jest na tyle głupia że dyskusji nie wymaga ) ... tak czy owak jeśli któryś z pozostałych modów podziela moje zdanie niech zamknie teraz lub na zawsze trzyma go otwartym

Tak czy owak czekam na przytłaczające argumenty ZA.
dziekuje.
najpierw odpowiem ze ja dokladnie cytuje i podaje ze sa traktowani jako szarzujacy w "following phase" caly czas to powtarzam i chyba ktos nie czyta uwaznie... wyraznie jest napisane ze dostaja bonus jesli nie szarzowali W TEJ TURZE!!! ile razy mam powtarzac ze wiem ze sa traktowani jak szarzujacy ale robili to w poprzedniej!
rozumiem zatem ze jesli handgunnerzy lub thunderersi sie ruszyli to s&s nie wykonaja? stosowny zapis jest na str 54 w RB akapit o move or fire:
"... may not fire his weapon if he has moved at all during that turn..." rozumiem ze przeklada sie to takze na nastepna ture? czy tez to ze sie ruszyli/szarzowali dzialo sie w poprzedniej nie oddzialowywuje na te ture z wyjatkiem tego ze wildzi sa "traktowani" jako szarzujacy wiec maja bonusy z szarzy!
@Fedek tam nie ma zapisu ze dostana ten bonus tylko wtedy gdy nie beda szarzowali lecz jesli tego nie beda robili w TEJ TURZE!
najpierw odpowiem ze ja dokladnie cytuje i podaje ze sa traktowani jako szarzujacy w "following phase" caly czas to powtarzam i chyba ktos nie czyta uwaznie... wyraznie jest napisane ze dostaja bonus jesli nie szarzowali W TEJ TURZE!!! ile razy mam powtarzac ze wiem ze sa traktowani jak szarzujacy ale robili to w poprzedniej!
rozumiem zatem ze jesli handgunnerzy lub thunderersi sie ruszyli to s&s nie wykonaja? stosowny zapis jest na str 54 w RB akapit o move or fire:
"... may not fire his weapon if he has moved at all during that turn..." rozumiem ze przeklada sie to takze na nastepna ture? czy tez to ze sie ruszyli/szarzowali dzialo sie w poprzedniej nie oddzialowywuje na te ture z wyjatkiem tego ze wildzi sa "traktowani" jako szarzujacy wiec maja bonusy z szarzy!
@Fedek tam nie ma zapisu ze dostana ten bonus tylko wtedy gdy nie beda szarzowali lecz jesli tego nie beda robili w TEJ TURZE!
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
bzdury.
nigdzie w booku nie ma definicji kiedy ture traktowac jako moja tylko ture, a kiedy jako ture moja i nastepnie przeciwnika.
Trzeba to brac niestety na rozum.
"szarżuje i jednocześnie nie szarzuję", no bez żartów proszę. To jest tak żałosne ża az smieszne
nigdzie w booku nie ma definicji kiedy ture traktowac jako moja tylko ture, a kiedy jako ture moja i nastepnie przeciwnika.
Trzeba to brac niestety na rozum.
"szarżuje i jednocześnie nie szarzuję", no bez żartów proszę. To jest tak żałosne ża az smieszne
