Taktyki i początki gry Tomb Kings
Moderator: Shino
szkielety sklej z lukami ,a kawalerie to albo z lukami albo dokup 7 i wystawiaj klocek 15 H.kawy .
szkielety to trudno powiedziec. imo 16-2 z lukami jak najbardziej wystarczy. reszte mozesz skleic z hw&sh bo tez swojerobia i daja rade.
Tg sa uzywalni w szczegolnych rozpiskach i na razie bym ich nie bral. Choc jak juz dojdziesz to tego co i jak wyglada w tej armii moga sie stac bardzo spolegliwym i uzytecznym dodatkiem do armii (najlepiej wlasnie jak sie gra z hlp) ale nie bierz ic wiecej jak 23-24
Zacznij grac takze bez cascetu, gdyz nie da sie nim nic zrobic zdobrym przeciwnikiem.
co do kawalerii to sam nie posiadam lekkiej gdyz nie podoba mi sie idea lekkiej kawy bez sily przebicia, flee i marszu ale nie jest tragiczna. Osobiscie na twoim miejscu wzialbym sie za ciezka jazde.
dokup sobie na razie jednego skorpiona bo jeden to za malo do tego nie masz najlepszej jednostki tk czyli swarmow. A w blisterze jest akurat tyle ile nnajlepej wystawiac czyli 2
no i jakakolwiek katapulte powonienes sobie dokupic bo jest przydatna w zasadzie kazdej rozpie tk.
Tg sa uzywalni w szczegolnych rozpiskach i na razie bym ich nie bral. Choc jak juz dojdziesz to tego co i jak wyglada w tej armii moga sie stac bardzo spolegliwym i uzytecznym dodatkiem do armii (najlepiej wlasnie jak sie gra z hlp) ale nie bierz ic wiecej jak 23-24
Zacznij grac takze bez cascetu, gdyz nie da sie nim nic zrobic zdobrym przeciwnikiem.
co do kawalerii to sam nie posiadam lekkiej gdyz nie podoba mi sie idea lekkiej kawy bez sily przebicia, flee i marszu ale nie jest tragiczna. Osobiscie na twoim miejscu wzialbym sie za ciezka jazde.
dokup sobie na razie jednego skorpiona bo jeden to za malo do tego nie masz najlepszej jednostki tk czyli swarmow. A w blisterze jest akurat tyle ile nnajlepej wystawiac czyli 2
no i jakakolwiek katapulte powonienes sobie dokupic bo jest przydatna w zasadzie kazdej rozpie tk.
Jak coś to mogę jednego oryginalnego swarma sprzedać(sam gram na 3 i jeden mi jest zbędny.
A co do rad wcześniejszych.Całkowicie się z nimi zgadzam.
A co do rad wcześniejszych.Całkowicie się z nimi zgadzam.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.
KFC-Karl Franz Chicken
KFC-Karl Franz Chicken
Do krasi nie masz praktycznie szans dojść gigantami, chyba że będzie strasznie przegięty, sprzyjający teren. A nawet jeśli dojdą do walki to mają naprawde nieduże szanse na złamanie jakiegoś klocuszka: trafiają na 4 i ranią na 2 + nieprzerwane ataki, które w tym wypadku nie zadużo zdziałają. Pozdr
Jak wyjdziesz gigantem pod maszyny/strzelców to nei dojdzie. Jak poczekasz w krzakakch aż wykopki/cariony zjedzą maszyny to dojdzie napewno i ładnie kroić będzie (no tylko nie licz na łamanie pełnych klocków od przodu, ale to norma przy BG).
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
Witam,
Mam ten sam problem z batalionem. Jestem jego szczęśliwym posiadaczem, ale zastanawiam się jak go złożyć. Moje pytanka:
1. 32 szkielety można podzielić na 16 łuczników (bez CG) i 16 warriorów hw/shd. Ale czy 16 warriorów ma sens? Czy lepiej wszystko złożyć na łuczników? Szczerze mówiąc grając VC, szkielety z zestawem hw/shd nieźle się spisywały ale nie mam pojęcia jak to jest u TK
2. Jak złożyc kawę? Heavy czy light? Większość osób uważa (z tego co przeczytałem), że ciężka kawaleria jest dobra jedynie w liczbie 15. W battalionie jest ich tylko 8...Więc może lepiej złożyć na lekką, ale jak możecie to napiszcie do czego ona się przydaje, bo jak na fasta bez marszu czarno to widzę.
3. Czy Licz na koniku do czegoś się nada? Czy jest sens umiesczać go w klocku np. owej 8 lekkiej kawalerii, czy może ma galopować solo?
4.Dopełnienie armii to raczej 2xskorpiony, cariony, rydwany, katapulta i moze TG. Do defensu to chyba pasuje?
Z góry dziękuje za odpowiedź
Mam ten sam problem z batalionem. Jestem jego szczęśliwym posiadaczem, ale zastanawiam się jak go złożyć. Moje pytanka:
1. 32 szkielety można podzielić na 16 łuczników (bez CG) i 16 warriorów hw/shd. Ale czy 16 warriorów ma sens? Czy lepiej wszystko złożyć na łuczników? Szczerze mówiąc grając VC, szkielety z zestawem hw/shd nieźle się spisywały ale nie mam pojęcia jak to jest u TK
2. Jak złożyc kawę? Heavy czy light? Większość osób uważa (z tego co przeczytałem), że ciężka kawaleria jest dobra jedynie w liczbie 15. W battalionie jest ich tylko 8...Więc może lepiej złożyć na lekką, ale jak możecie to napiszcie do czego ona się przydaje, bo jak na fasta bez marszu czarno to widzę.
3. Czy Licz na koniku do czegoś się nada? Czy jest sens umiesczać go w klocku np. owej 8 lekkiej kawalerii, czy może ma galopować solo?
4.Dopełnienie armii to raczej 2xskorpiony, cariony, rydwany, katapulta i moze TG. Do defensu to chyba pasuje?
Z góry dziękuje za odpowiedź
odnosnie batalionu to autor pierwszego postu na tej stronie zadaje to samo pytanie i zaraz jest odpowiedz... trudno sie wysilic i pogrzebac w temacie jak widze... ale dlatego on ma taki podtemat
Tomb King = czytałem że może latać, w army booku nic nie piszę albo nie doczytałem fragmentu.. a jak ma latać to za ile pkt??
Giant = czytałem coś o DoW giant co to jest???
o co chodzi z scorpionem i swarmami = mogą się wykopąć gdzie chce?? i co trza zrobić żeby się wykopały i jak scorpion może być z generałem to generał się zakopuje??
noob pytania ale trza zacząć grać
Giant = czytałem coś o DoW giant co to jest???
o co chodzi z scorpionem i swarmami = mogą się wykopąć gdzie chce?? i co trza zrobić żeby się wykopały i jak scorpion może być z generałem to generał się zakopuje??
noob pytania ale trza zacząć grać
Tomb King może kupić sobie Cloak of the Dunes za 20 pts. i mieć wtedy latanie (magiczny przedmiot)
wykopki działają tak: przy rozstawianiu armii stawiasz markery tam, gdzie chcesz, żeby się wykopało... potem od drugiej rundy rzucasz na każdy marker co turę... w drugiej wykopuje się na 4+, w trzeciej na 3+ itd.
jak coś się wykopie, to rzucasz artyleryjską i scatterem... taki rozrzut... na hit'a oczywiście scopr/swarm wykopuje się gdzie trza, na missfire już prawie na pewno go nie masz
wykopki działają tak: przy rozstawianiu armii stawiasz markery tam, gdzie chcesz, żeby się wykopało... potem od drugiej rundy rzucasz na każdy marker co turę... w drugiej wykopuje się na 4+, w trzeciej na 3+ itd.
jak coś się wykopie, to rzucasz artyleryjską i scatterem... taki rozrzut... na hit'a oczywiście scopr/swarm wykopuje się gdzie trza, na missfire już prawie na pewno go nie masz
Trzeba czytać podręcznik i księge armii to problemy się rozwiążą.
Król by latał musi mieć cloak of dunes za 20 pkt.
Gigant=źle czytałeś.Tomb kingi maja swojego giganta ze swoimi specjalnymi zasadami.
Skorpiony i swarmy=wykopują się tam gdzie pokażesz pod koniec rozstawiania armii(wystawiasz znaczniki za kazdego skorpiona i swarmy).By sie wykopały trzeba rzucic kostką za każdy model.
Od 2 tury na 4+,3 tura 3+,4 2+,w 5 turze wychodzą automatycznie.
Nie można rezygnować z wykopania.
Tego ostatniego nie zrozumiałem jak to skorpion z generałem?
Król by latał musi mieć cloak of dunes za 20 pkt.
Gigant=źle czytałeś.Tomb kingi maja swojego giganta ze swoimi specjalnymi zasadami.
Skorpiony i swarmy=wykopują się tam gdzie pokażesz pod koniec rozstawiania armii(wystawiasz znaczniki za kazdego skorpiona i swarmy).By sie wykopały trzeba rzucic kostką za każdy model.
Od 2 tury na 4+,3 tura 3+,4 2+,w 5 turze wychodzą automatycznie.
Nie można rezygnować z wykopania.
Tego ostatniego nie zrozumiałem jak to skorpion z generałem?
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.
KFC-Karl Franz Chicken
KFC-Karl Franz Chicken
Scatter dice to nie to samo co artillery dice, nie wprowadzajcie w błąd.Krzysiek pisze:Na specjalnej kostce scatter (altyleryjska) Masz taki symbol BUM to jest misfire
Jak się zdecydowałeś na tę armię to kup AB bo bez tego krucho.
W skrócie:
nie musisz oczywiście zakopywać oddziałów z tą umiejętnością, ale możesz (u nas przyjęło się, że przed rostawieniem decydujesz, co kopie, a co nie)
przed rozpoczeciem bitwy wybierasz miejsce, gdzie dane coś ma się wykopać
od drugiej tury rzucasz kostką i jak wyjdzie to sięwykopujesz, jak nie to próbujesz w następnej
jak wyszedł rzucasz scatterem i artyleryjską:
missfire - rzucasz na specjalną tabelę co się dzieje
nie missfire - wykopuje się tam gdzie chciałeś, albo lekko zniesie (jak przy strzelaniu z katapulty)
Co do giganta to możes brać:
Bone Giant - wybór z podręcznika + inne opcje uzbrojenia z White Dwarfa
DoW Giant - zwykły gigant jak u orków brany jako DoW
W skrócie:
nie musisz oczywiście zakopywać oddziałów z tą umiejętnością, ale możesz (u nas przyjęło się, że przed rostawieniem decydujesz, co kopie, a co nie)
przed rozpoczeciem bitwy wybierasz miejsce, gdzie dane coś ma się wykopać
od drugiej tury rzucasz kostką i jak wyjdzie to sięwykopujesz, jak nie to próbujesz w następnej
jak wyszedł rzucasz scatterem i artyleryjską:
missfire - rzucasz na specjalną tabelę co się dzieje
nie missfire - wykopuje się tam gdzie chciałeś, albo lekko zniesie (jak przy strzelaniu z katapulty)
Co do giganta to możes brać:
Bone Giant - wybór z podręcznika + inne opcje uzbrojenia z White Dwarfa
DoW Giant - zwykły gigant jak u orków brany jako DoW
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
czym chcesz ja są osoby co kładą monety ja kłade widelce dla swarmów a dal skorponow wbijam noże w stól to jest mój marker .. widzialem osoby które kładly kawalek kielbasy a an drugi marker kostke margaryny.. wszystko zależy od Twojej inwencji twórczej