Nowe VC - problemy

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Barbarossa pisze:
Czuję się taki samotny w swym rozumieniu zasad. I jednocześnie tak bardzo przekonany, że mam rację :cry:
Jeśli chodzi o kwestię testów ld i geberała to masz rację, tylko reszta musi się poprostu otrząsnąć z szoku że tak jest i przyjąć to do wiadomości. :wink:

Niestety jeśli chodzi o Helm of Commandment to nie działa to tak samo...
Bo tak jak wspomniany ld używany przez jednostkę do testów "był na generale" o tyle już WS jest "na jednostce" i jest czynnie używany podczas CC a nie pod koniec tury do testu. Jednostka porównując swój WS z WS przeciwnika używa WS Wampira, i jeśli ten WS = 4 dzięki obniżeniu o 3 z przedmiotu to niestety taki WS ma jednostka.

Porównując oba przykłady:

1. Nieważne ile mam obniżonego ld - do testu paniki używam ld generała, ale do break test'u używam ld generała pomniejszonego o wynik walki bo wynik walki oddziałuje na mnie a nie na generała.

Czyli: Sięgam po ld generała, który gdzieś tam stoi i nie działają na niego akurat minusy

2. Do CC używam WS Wampira ale jest on pomniejszony (np. o połowę z jakiejś tam zasady) bo to pomniejszenie oddziaływuje już na mnie - nie na Wampira.

Czyli: Wampir puszcza w świat swój WS ale tam już działają na niego modyfikatory, na które Wampir nie ma wpływu.

Czy takie rozwiązanie satysfakcjonuje obie strony? :wink:

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

@ Remo - dla mnie takie rozwiązanie kwestii LD jest jak najbardziej trafne, co piszę od kilku dni. Co do używania WS to się troszeczkę nie zgodzę, IMO zastępują nim swoje własne statystyki, już zmodyfikowane. Ale przyznaję, że można to bardzo różnie próbować wyprostować.

Krzyk Banshee chyba jest magiczny, bo jest to specjalny atak, a "all attacks made by etheral creatures count as magical" - IIRC. Ale jeszcze sprawdzę w AB dokładne sformułowania.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2008, o 12:22 przez Barbarossa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1448
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

no wreszcie to poprawili. Ja nienawidziłem jak we wcześniejszych wampirach duchy atakowały driady a one jeszcvze miały tego warda. Teraz sie skonczy ;p

Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

Ataki zombich po ucieczce przeciwnika się liczą jako co?
Przeciwnik używa statsów jak w ostatniej rundzie walki?
Czy:
-jak walczył dwurakiem, to na czas ucieczki może brać tarczę?
-jak ma tarczę to może używać bonusu z parowania?
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Barbarossa pisze:Czuję się taki samotny w swym rozumieniu zasad. I jednocześnie tak bardzo przekonany, że mam rację :cry:
Ja cię rozumiem, i zgadzam się z tobą. Ale mega leń mnie ogarnął ostatnio przez te Ogry którymi grywam, i o nic mi się nie chce kłócić, i postów pisać :)

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1448
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

Ja mam takie pytanie. Mam przykładowo wampira a 4+ wardem, który siedzi w oddziale szkieletów. Przegrywam o 1 CZy w tej sytuacji moge zrobić tak, że ten 1W jest zadawany wampirowi, dzięki czemu będę mógł go wywardować?

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Maciek Paraszczak pisze:
Barbarossa pisze:Czuję się taki samotny w swym rozumieniu zasad. I jednocześnie tak bardzo przekonany, że mam rację :cry:
Ja cię rozumiem, i zgadzam się z tobą. Ale mega leń mnie ogarnął ostatnio przez te Ogry którymi grywam, i o nic mi się nie chce kłócić, i postów pisać :)
To sobie zagraj wampirami. Odżyjesz. Dużo megakombinowania z rozpiską, świetne na polu bitwy. Jak przesiadka z malucha do Ferrari.

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

Drwal pisze:Ja mam takie pytanie. Mam przykładowo wampira a 4+ wardem, który siedzi w oddziale szkieletów. Przegrywam o 1 CZy w tej sytuacji moge zrobić tak, że ten 1W jest zadawany wampirowi, dzięki czemu będę mógł go wywardować?
nie

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

czemu nie?

Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

Morrok pisze:czemu nie?
Bo rany z Cr najpierw idą na oddział, dopiero jak chłopaków braknie możesz dawać na bohaterów.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

Awatar użytkownika
Zombik
Pseudoklimaciarz
Posty: 22

Post autor: Zombik »

Pozwolcie ze dorzuce swoje zdanie na rozne tematy poruszane w tym watku (miejscami w innych).

Leadership generala i jednostki:

1. Zeby nie wliczac modyfikatorow do Ld generalskiego, ktorego jednostka uzywa do testu, musialoby byc przy tescie napisane "uses UNMODIFIED general's Ld" lub znaczeniowo rownowaznie.
Bez takiego dopisku, jednostka bierze Ld generalski do testu, i od niego odlicza/dolicza wszystkie modyfikatory wynikajace z innych zasad stosujacych sie do konkretnego testu. Ld generalski jest bazowy, to ogolna zasada. Jak mozna wpasc na inna interpretacje?

2. Model zwykle bierze Ld generalski, bo zwykle jest on najwyzszy w armii. Jednak zeby wymusic na modelu uzycie jego wlasnego Ld, dany czar, specjalna zasada czy magiczny przedmiot musi miec dopisek "use the model's own Ld" lub rownowazny znaczeniowo. W innym przypadku model ma prawo skorzystac z Ld postaci dolaczonej do oddzialu, lub generalskiego.

Ja jakos nie mam watpliwosci - a ze to jest mniej korzystne w paru przypadkach dla konkretnego gracza, to juz trudno.

3. Czytajac Wasze posty o Accursed Armor, wg mnie, jesli ma ja general, to przekazuje jednostce swoje zmodyfikowane WS, gdyz nie jest napisane "niezmodyfikowane". Jezeli WS przekazanego uzywa model noszacy Accursed Armor, to takze zbroja modyfikuje to przekazane WS. Jesli na model dzialaja dodatkowo inne modyfikatory, to czemu mialyby nie dzialac? Zasady dzialaja lacznie - chyba ze wprost jest napisane inaczej ("unmodified", "model's own" lub rownowazne okreslenia). Co z tego, ze to jest niekorzystne w pewnych przypadkach? Nie tworzmy nowych zasad.

4. Podobna tworcza interpretacja: Ghoulkin. Jest tam napisane, ze postacie towarzyszace jednostkom ghuli moga wykonac ruch marszu przed bitwa, jesli ktorykolwiek wampir w armii ma ta moc. "Towarzyszace", wiec? Jak sie odlaczaja, to juz nie sa "towarzyszace", wiec gdzie tu problem? Panowie, zasady sa, nie trzeba ich tworzyc. Strona 74, rulebook. "Jezeli postac jest czescia jednostki, to o maksymalnej dlugosci ruchu decyduje ruch jednostki traktowanej jako calosc. Postac porusza sie po prostu z szybkoscia zwyklego czlonka jednostki." Czyli maszerujac, maszeruje na taki dystans jak jednostka. Zgodnie z istniejacymi zasadami.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

W kwestii LD - w battlu nigdzie nie ma takiego zapisu jak "uses unmodified general's leadership".

Co do ghoulkina - sądzę, że nie jest to jasne dla wielu osób, po to jest uściślenie w tej sprawie. Ktoś mógłby np. powiedzieć, że owszem, jak bohaterowie się odłączają od unitu, to nie są już "towarzyszący". Tylko, że jedyny sposób, żeby się odłączyć, to wykonać ruch marszowy. Np. 18". Bo tak naprawdę ruszając się od 0,0001mm do 18" wykonujesz ruch marszowy.

Ale szczęśliwie ten punkt nie podlega chyba dyskusji i możemy się o to nie spierać.

Acha, sprawdziłem jeszcze jedną rzecz - krzyk banshee NIE JEST magicznym atakiem. Tylko ataki w walce wręcz eteryków są magiczne.

Awatar użytkownika
Zombik
Pseudoklimaciarz
Posty: 22

Post autor: Zombik »

Barbarossa pisze:W kwestii LD - w battlu nigdzie nie ma takiego zapisu jak "uses unmodified general's leadership".
Jesli zaden z przypadkow w ktorych mozna uzyc Ld generala (ktore nie rozni sie niczym od Ld postaci w jednostce, oprocz tege ze "rozciaga sie" 12 cali wokol generala) nie pozwala uzyc wartosci niezmodyfikowanej, to logiczne, ze jesli uzyta, podlega wszystkim modyfikatorom, ktorym podlega jednostka.

Przyklad 1) mojego toku myslenia :) - break test. Test wykorzystuje Ld, sa modyfikatory. Jednostka ma wlasny Ld=4, jest tam postac z Ld=6, general jest w 12 calach, Ld=10. General nie walczy, jednostka przegrywa o 1. Zdajemy break test na Ld=10-1. I tak samo z kazdym innym testem opartym o Ld generala. Gdyby generala nie bylo w zasiegu w chwili testu, to test zlamania bylby przeprowadzany na Ld=6-1 (od postaci). Modyfikatory obejmuja jednostke, bo general w niej nie walczyl, ale biorac jego Ld do testu, wliczamy te modyfikatory, tak jak wliczamy je do Ld postaci w jednostce. Rulebook nie rozgranicza tego, dlatego tez modyfikujemy Ld generalski analogicznie do Ld postaci kierujacej jednostka w ktorej przebywa.

Przyklad 2. Terror. Obok jednostki z wlasnym Ld=5 laduje smok z wampirem z Aura of Dark Majesty (purystow przepraszam za mieszanie jezykow wszedzie gdzie to robie :) ). Jednostka nie jest w zasiegu generala, nie ma innych modyfikatorow. Testuje na Ld=4. Jesli jest general w 12 calach z Ld=9, to bez wzgledu na to czy generala obejmuje Aura czy nie, testujemy z Ld=8. Gdyby mialo byc uzyte niezmodyfikowane Ld generala, to musialoby byc to napisane, jako ze bylby to wyjatek.
Barbarossa pisze: Co do ghoulkina - sądzę, że nie jest to jasne dla wielu osób, po to jest uściślenie w tej sprawie. Ktoś mógłby np. powiedzieć, że owszem, jak bohaterowie się odłączają od unitu, to nie są już "towarzyszący". Tylko, że jedyny sposób, żeby się odłączyć, to wykonać ruch marszowy. Np. 18". Bo tak naprawdę ruszając się od 0,0001mm do 18" wykonujesz ruch marszowy.
OK, rozumiem ze zgadzasz sie z tym, postaram sie przedstawic dodatkowe tlumaczenie jesli ktos dalej by sie z tym nie zgodzil:
W chwili gdy postac sie odlaczy, przestaje towarzyszyc jednostce. Zgoda? Skoro Ghoulkin daje mozliwosc maszerowania postaciom towarzyszacym jednostce, to nie daje jej postaciom odlaczonym, bo juz nie towarzysza :) Zgoda? Wiec nawet jesli jednostka z postacia wykonalaby ruch marszu, i postac odlaczylaby sie od jednostki po osiagnieciu przez jednostke maksymalnego zasiegu tego ruchu, to automatycznie stracilaby prawo do tego specjalnego ruchu w ogole, przez sam fakt odlaczenia sie od jednostki. Stanelaby zatem w miejscu obok jednostki. Wydaje mi sie, ze nie da sie widziec tej zasady inaczej :)

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1448
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

To teraz takie pytanie. Skoro krzyk banshee nie jest magiczny to czy mogę krzyczeć na eteryczne jednostki?

Jest zasada, że eteryczne jednostki mogą atakować eteryczne ale nie weim jak to w tym przypadku rozważyć

Awatar użytkownika
Zombik
Pseudoklimaciarz
Posty: 22

Post autor: Zombik »

Drwal pisze:To teraz takie pytanie. Skoro krzyk banshee nie jest magiczny to czy mogę krzyczeć na eteryczne jednostki?

Jest zasada, że eteryczne jednostki mogą atakować eteryczne ale nie weim jak to w tym przypadku rozważyć
Taka zasada byla w poprzednim podreczniku, ale wtedy ataki istot eterycznych nie byly magiczne. Teraz nie ma takiej zasady, jest jedynie napisane, ze w walce wrecz maja magiczne ataki. Przy Banshee zas nie ma dopisku, ze Ghostly Howl jest magiczne. Wiec wyc sobie moze, ale nic moim zdaniem nie zrobi.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Co do LD generała - jeszcze raz cierpliwie tłumaczę, że WG zasad, zdając test psychologii na jednostce znajdującej się w zasięgu 12" od generała:

1) Rzucasz kostki
2) Porównujesz wynik z LD generała ZAMIAST LD jednostki.

Bo to jest napisane w RB. Dokładnie.

LD generała jest cały czas na generale. Nigdzie nie poszło. Nie znalazło się w zasięgu czegoś, co oddziaływało na LD jednostki. Nie dotknęło nawet jednostki. To jest cos, co sobie DORABIASZ.
Po prostu jest używane do jednego rzutu. Reprezentuje to, jak rozumiem, generała, który wydaje rozkazy z górki i pokazuje swoim, gdzie mają iść.
I nie ma różnicy, czy rozkazuje głupim trollom/goblinom, czy sprytnym czarnym orkom, a więc, przez analogię, modyfikatory wpływające na LD nawet z punktu widzenia logiki "ale oni są o jeden punkt LD głupsi" nie mają nic do rzeczy.

A co do ghoulkina -

Sądzę, że po prostu ruszyłbym się bohaterem 18", tym samym wychodząc z jednostki. A potem dopiero ruszył jednostkę, jeśli miałoby to znaczenie. Ale w gruncie rzeczy nie ma.

Ruch marszowy 18" jest dokładnie taki sam, jak ruch marszowy o 0,1 cm, czego zdajesz się nie brać pod uwagę w swoim rozumowaniu. Skoro używam ruchu marszowego, żeby opuścić jednostkę (a muszę, bo inaczej jej nie opuszczę) to maszeruję i.. tyle. Nie ma w battlu czegoś takiego jak przerywanie ruchu marszowego po każdym centymetrze i sprawdzanie, czy nadal jest on legalny.

Z mojej strony EOT, bo to nieistotne, ucięliśmy tego rodzaju machlojki i tyle.

Awatar użytkownika
Zombik
Pseudoklimaciarz
Posty: 22

Post autor: Zombik »

Barbarossa pisze:Co do LD generała - jeszcze raz cierpliwie tłumaczę, że WG zasad, zdając test psychologii na jednostce znajdującej się w zasięgu 12" od generała:

1) Rzucasz kostki
2) Porównujesz wynik z LD generała ZAMIAST LD jednostki.

Bo to jest napisane w RB. Dokładnie.

LD generała jest cały czas na generale. Nigdzie nie poszło. Nie znalazło się w zasięgu czegoś, co oddziaływało na LD jednostki. Nie dotknęło nawet jednostki. To jest cos, co sobie DORABIASZ.
Po prostu jest używane do jednego rzutu. Reprezentuje to, jak rozumiem, generała, który wydaje rozkazy z górki i pokazuje swoim, gdzie mają iść.
I nie ma różnicy, czy rozkazuje głupim trollom/goblinom, czy sprytnym czarnym orkom, a więc, przez analogię, modyfikatory wpływające na LD nawet z punktu widzenia logiki "ale oni są o jeden punkt LD głupsi" nie mają nic do rzeczy.

A co do ghoulkina -

Sądzę, że po prostu ruszyłbym się bohaterem 18", tym samym wychodząc z jednostki. A potem dopiero ruszył jednostkę, jeśli miałoby to znaczenie. Ale w gruncie rzeczy nie ma.

Ruch marszowy 18" jest dokładnie taki sam, jak ruch marszowy o 0,1 cm, czego zdajesz się nie brać pod uwagę w swoim rozumowaniu. Skoro używam ruchu marszowego, żeby opuścić jednostkę (a muszę, bo inaczej jej nie opuszczę) to maszeruję i.. tyle. Nie ma w battlu czegoś takiego jak przerywanie ruchu marszowego po każdym centymetrze i sprawdzanie, czy nadal jest on legalny.

Z mojej strony EOT, bo to nieistotne, ucięliśmy tego rodzaju machlojki i tyle.
Niestety, ale odnoszę wrażenie, że zamiast stosować zasady ŁĄCZNIE, stosujesz je wybiórczo. Zasady nie pozwalają Ci pominąć modyfikatory obowiązujące jednostkę, która w danym momencie ma wykonać test oparty na Ld, czy to psychologii, czy złamania. Wybiórczo dążysz do pominięcia modyfikatorów do testu, czego nie wolno Ci zrobić, chyba że konkretna zasada mówi, że przeprowadzasz test w oparciu o niemodyfikowaną wartość współczynnika.

Nie chce tu przepisywac podręcznika, ale spójrz sobie na PRZYKŁAD zastosowania modyfikatorów i zasad użycia Ld postaci (generała) podany na stronie 78, dla Stubborna/Determinacji, w rulebooku.

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Zombik pisze:Zasady nie pozwalają Ci pominąć modyfikatory obowiązujące jednostkę, która w danym momencie ma wykonać test oparty na Ld, czy to psychologii, czy złamania.
Można cytat prosić? Co do złamania to się zgodzę, bo modyfikator jest do rzutu a nie do wartości ld, co do reszty, nie Przeczytaj mój wcześniejszy długi wywód i odróżnij modyfikatory do testu i modyfikatory do samej wartości ld.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Zombik pisze: Nie chce tu przepisywac podręcznika, ale spójrz sobie na PRZYKŁAD zastosowania modyfikatorów i zasad użycia Ld postaci (generała) podany na stronie 78, dla Stubborna/Determinacji, w rulebooku.
Niby jak się ma to do testów psychologii?

Awatar użytkownika
August
Chuck Norris
Posty: 402
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: August »

Coach szarżuje bez żadnych efektów i szarża jest przyjęta. W fazie magii wyrastają mu kosy. Według kolejności tur w walce wręcz zadaje więc k6+1 impaktów jednak jest to sprawa troche jak z inwokacją (przywoływanie modeli w walce kiedy ich macierzysty oddział szarżował). Jak jest?

Zablokowany