jak składacie swoje wampiry?
Moderator: misha
August - co fakt to fakt - kombinacja, którą podałeś jest całkiem całkiem Wampir jest faktycznie nie do zdarcia w 1 turze ale np sam jakiegoś klocka nie pociśnie.
Ja myślę cały czas nad Wampirami w Ghoulach z ruchem przed grą i wpadnięciem Wampirami a coś mocnego...
Problem jest taki, że grając na turnieju przeciwnik widzi co mają moi bohaterowie i pochowają co lepsze jednostki lub bohaterów. Szkoda bo takie 4 wampy wpadający w 1 turze w coś mocnego to fajna sprawa
Ja myślę cały czas nad Wampirami w Ghoulach z ruchem przed grą i wpadnięciem Wampirami a coś mocnego...
Problem jest taki, że grając na turnieju przeciwnik widzi co mają moi bohaterowie i pochowają co lepsze jednostki lub bohaterów. Szkoda bo takie 4 wampy wpadający w 1 turze w coś mocnego to fajna sprawa
Theorycraft, będziesz się kitrał przed każdym plewnym skirmishem i fastem na stole?August pisze:Twoja w tym głowa by się nie wymanewrować. Z dread lance otrzymujesz gościa z niezbyt ciekawą ochroną.
Ward na 3+, save na 3+, w poprzedniej edycji było tak samo i nikt nie narzekał.
Rzeczywiście, theory bo takim wampirem nie grałem a kombinacja jest z papieru. Gram lordem magicznym na hellstidzie z wardem 3+ właśnie.
Ale mi naświetl, dlaczego mam się kitrać przed każdym fastem, skirmishem? Hatred to nie frenzy.. szarżować nie muszę. Jeżeli zaś fast mnie zaszarżuje lub skirmish a ja wybije go do nogi (co jest ogromnie prawdopodobne z takim zestawem sprzętu) to nic nie musze gonić. Jeżeli o czymś nie wiem, albo znasz zagranie na lorda z hatred to pisz - najwyżej porzucę ten przepis jako zbyt ryzykowny i czegoś się naucze .
Ward 3+ chorni lorda ale nie smoka. Również ryzko.
Ale mi naświetl, dlaczego mam się kitrać przed każdym fastem, skirmishem? Hatred to nie frenzy.. szarżować nie muszę. Jeżeli zaś fast mnie zaszarżuje lub skirmish a ja wybije go do nogi (co jest ogromnie prawdopodobne z takim zestawem sprzętu) to nic nie musze gonić. Jeżeli o czymś nie wiem, albo znasz zagranie na lorda z hatred to pisz - najwyżej porzucę ten przepis jako zbyt ryzykowny i czegoś się naucze .
Ward 3+ chorni lorda ale nie smoka. Również ryzko.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Dość kijowo. Wyszłyby strasznie drogie, a przy tym papierowe jeśli chodzi o ochronę - tak naprawdę to armour save 2+ i ward od strzelania na 3+ to jedyne solidne przedmioty ochronne dla lataczy. Reszta jak nightshroud może jest fajna, ale nie chroni za dobrze - albo cię salwa glade guardu zdejmie, albo co innego.ksuM pisze:Jak by teraz wyglądały 4 dobrze złożone latacze?
Nie mam książki.
Do tego małe latacze nie mogą mieć przerzutów, więc zwykłe 3A S7 albo 4A S5 to maksimum, co można z każdego wyciągnąć. Jest to naprawdę średni hitpower i ochrona jak na gościa za 150-200 punktów.
Generalnie latanie dużo lepiej działa na wampirze wspierającym (czyli np. magu z hełmem) niż na wampirze mającym być naprawdę turbokoksiarzem w walce wręcz - tu dużo, dużo lepszy jest talisman of the lycni, bo można z bloodline'ów zmieścić infinite hate i +1CR na małym, a na dużym jeszcze red fury, i wychodzi naprawdę groźne paskudztwo - za resztę punktów na magiczne przedmioty (90 albo 40) kupujesz magiczne bronie i ochronę; wychodzi rzeźnik jakich mało.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Nieprawda, mocium panie. Overrunujesz tylko wtedy, kiedy to ty szarżowałeś. Nie ma czegoś takiego, jak overrun po szarży przeciwnika, polecam zasady walki wręcz i zasady hate.Fedek pisze:Jak masz hate to musisz gonić i overrunować, szarżuje Cię jakiś plew, wybijasz do nogi i musisz biec. Za krawędź i narta :/
To teraz zwątpiłem.. nie mam zasad pod ręką więc tego nie sprawdze ale na 90% pamiętam, że nie ma overruna jeżeli zostałem zaszarżowany. Co innego jeżeli to mój latacz z hatem szarżował ale tego przecież mój papierowy przepis nie musi robić.
Wystawiam takiego małego biegacza jak mówisz jutro na turnieju. Hate, słomka, +1cr, 2+ save, m9. Na 1500 gość rzeźni wszystko, a jak jest jakieś porno strzelanie, to w klocek z BSB go i ma 2+sv i regenkę, zapraszam pretendentów do zabicia go
@August
Racja, zapomniałem o tym. Co nie zmienia faktu, że jak jakiś czempion się zaplącze to kicha. Ogólnie po prostu uważam, że jak mam model za takie punkty, to pełna kontrola. Może to być gamebraker, a lanca wcale nie jest taka do bani.
@August
Racja, zapomniałem o tym. Co nie zmienia faktu, że jak jakiś czempion się zaplącze to kicha. Ogólnie po prostu uważam, że jak mam model za takie punkty, to pełna kontrola. Może to być gamebraker, a lanca wcale nie jest taka do bani.
No ale nie zapominajcie, że jest ciekawa opcja wampirów na hellsteedach. Wtedy mały wampir może mieć przerzuty i +1 do CR i wiele innych możliwości. Jak zawsze jednak jest minus -> 20p od wampira więcej i oganiczone pole widzenia. Smok, 2 wampy na hellsteedach, 2x varghulf i do przodu .
@ Fedek: lanca może nie jest do bani ale jak dla mnie zbyt droga. Na turnieju powodzenia!
@ Fedek: lanca może nie jest do bani ale jak dla mnie zbyt droga. Na turnieju powodzenia!
Unnamed2250 Pts - Vampire Counts Army
1 Vampire Lord @ 475 Pts
General; Magic Level 3; Necromancy; Heavy armour; Shield
The Arkayne: Master of the Black Arts [50]
The Arkayne: Dark Acolyte [30]
Wristbands of Black Gold [30]
Walach's Bloody Hauberk [45]
The Martialle: Avatar of Death [20]
Sword of Might [15]
1 Hellsteed @ [0] Pts
1 Vampire @ 225 Pts
Battle Standard Bearer; Magic Level 1; Great Weapon; Heavy armour
Flayed Hauberk [25]
The Arkayne: Dark Acolyte [30]
The Martialle: Avatar of Death [20]
Tallisman of Lycni [10]
Black Periapt [15]
1 Vampire @ 210 Pts
Magic Level 1; 2ndWeapon; Heavy armour
The Martialle: Avatar of Death [20]
The Arkayne: Dark Acolyte [30]
Enchanted Shield [15]
Dispel Scroll [25]
1 Hellsteed @ [0] Pts
1 Vampire @ 220 Pts
Magic Level 1; Heavy armour; Shield
The Martialle: Avatar of Death [20]
The Arkayne: Dark Acolyte [30]
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Hellsteed @ [0] Pts
20 Zombies @ 80 Pts
20 Zombies @ 80 Pts
21 Zombies @ 84 Pts
14 Black Knights @ 495 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Royal Standard of Strigos [35]
1 Hell Knight @ [16] Pts
15 Skeletal steed @ [0] Pts
5 Fell Bats @ 100 Pts
4 Fell Bats @ 80 Pts
1 Black Coach @ 200 Pts
#Evocation of Death [0]
1 Wraith @ [0] Pts
Great Weapon
2 Nightmare @ [0] Pts
Casting Pool: 14
Dispel Pool: 7
Models in Army: 93
Total Army Cost: 2249
1 Vampire Lord @ 475 Pts
General; Magic Level 3; Necromancy; Heavy armour; Shield
The Arkayne: Master of the Black Arts [50]
The Arkayne: Dark Acolyte [30]
Wristbands of Black Gold [30]
Walach's Bloody Hauberk [45]
The Martialle: Avatar of Death [20]
Sword of Might [15]
1 Hellsteed @ [0] Pts
1 Vampire @ 225 Pts
Battle Standard Bearer; Magic Level 1; Great Weapon; Heavy armour
Flayed Hauberk [25]
The Arkayne: Dark Acolyte [30]
The Martialle: Avatar of Death [20]
Tallisman of Lycni [10]
Black Periapt [15]
1 Vampire @ 210 Pts
Magic Level 1; 2ndWeapon; Heavy armour
The Martialle: Avatar of Death [20]
The Arkayne: Dark Acolyte [30]
Enchanted Shield [15]
Dispel Scroll [25]
1 Hellsteed @ [0] Pts
1 Vampire @ 220 Pts
Magic Level 1; Heavy armour; Shield
The Martialle: Avatar of Death [20]
The Arkayne: Dark Acolyte [30]
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Hellsteed @ [0] Pts
20 Zombies @ 80 Pts
20 Zombies @ 80 Pts
21 Zombies @ 84 Pts
14 Black Knights @ 495 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Royal Standard of Strigos [35]
1 Hell Knight @ [16] Pts
15 Skeletal steed @ [0] Pts
5 Fell Bats @ 100 Pts
4 Fell Bats @ 80 Pts
1 Black Coach @ 200 Pts
#Evocation of Death [0]
1 Wraith @ [0] Pts
Great Weapon
2 Nightmare @ [0] Pts
Casting Pool: 14
Dispel Pool: 7
Models in Army: 93
Total Army Cost: 2249
Ja uwazam, że są 2 dobre zestawienia herosów:
vampire
+1 lvl
avatar of death
enchanted shield
DS
lanca z flamingiem
nightmare
vampire
+1 lvl
avatar of death (GW)
DS
flayed hauberk
ewentualnie w tej drugiej opcji zamiast DS dać bieganie i periapta.
Obie opcje maja 2+ save co jest bardzo ważne, dobrze magiują i atakują.
Należy wykorzystać to, że na konika bez bardinga możemy wsadzic bez dread knighta, dzięki czemu miesci sie ten +1lvl.
Te 2 wampiry beda moim standardem. Niestety brak mocy lord of death albo summon creature troche boli, ale mozna ja dac zawsze lordowi, ktory i tak bedzie mial 6 kosci do wykorzystania
vampire
+1 lvl
avatar of death
enchanted shield
DS
lanca z flamingiem
nightmare
vampire
+1 lvl
avatar of death (GW)
DS
flayed hauberk
ewentualnie w tej drugiej opcji zamiast DS dać bieganie i periapta.
Obie opcje maja 2+ save co jest bardzo ważne, dobrze magiują i atakują.
Należy wykorzystać to, że na konika bez bardinga możemy wsadzic bez dread knighta, dzięki czemu miesci sie ten +1lvl.
Te 2 wampiry beda moim standardem. Niestety brak mocy lord of death albo summon creature troche boli, ale mozna ja dac zawsze lordowi, ktory i tak bedzie mial 6 kosci do wykorzystania
Ten wampir zjadł dziś przeciwnikowi (WE) 2x8 driad, War Dancerów, 2x10 Glade Guardów i ustał jako ostatni model z mojej armii...
(zrobiłem, pierwszą w tej edycji rozpiskę i w dodatku plewną :/)
Vampire 1mlvl
Infinite Hatred, Walking Death
Flayed Hauberk, Sword of Might, Talisman of the Lycni
(zrobiłem, pierwszą w tej edycji rozpiskę i w dodatku plewną :/)
Vampire 1mlvl
Infinite Hatred, Walking Death
Flayed Hauberk, Sword of Might, Talisman of the Lycni
A ja terstuje obecnie takiego wampira:
Lord, level 3, hellsteed
- master of black arts
- forbidden lore
- wirstband of black gold
- sceptre de noirot
- helm of commandment
- cadaverous curissas
+ ewentualna moc z the master.. niestety zwykle nie dopinam rozpiski i muszę to ciąć .
Założenie ma takie, że wspiera walczące 4 kloce (2x20 ghouli, 20 szkieletów, 19 pancernych GG) hełmem i czaruje wszędzie tam gdzie akurat potrzeba (7PD do wykorzstania, ewentalna 8 z perpiata). Sceptre jest niezłe, bo już kilka razy przywołałem za mało zombie, które miały stanowić barięre ale w liczbie 5-6 było ich za mało. W liczbie 10-12 już sporo mogą przeszkadzać.
Curissas to zabezbezpieczenie pezed KB skorpionów (jeden mi już upolował generała ), waywacherów oraz poisonami skinków choć przeciw WE i Lizakom nie grałem jeszcze nowymi wampirami.
Coś można ulepszyć?
Lord, level 3, hellsteed
- master of black arts
- forbidden lore
- wirstband of black gold
- sceptre de noirot
- helm of commandment
- cadaverous curissas
+ ewentualna moc z the master.. niestety zwykle nie dopinam rozpiski i muszę to ciąć .
Założenie ma takie, że wspiera walczące 4 kloce (2x20 ghouli, 20 szkieletów, 19 pancernych GG) hełmem i czaruje wszędzie tam gdzie akurat potrzeba (7PD do wykorzstania, ewentalna 8 z perpiata). Sceptre jest niezłe, bo już kilka razy przywołałem za mało zombie, które miały stanowić barięre ale w liczbie 5-6 było ich za mało. W liczbie 10-12 już sporo mogą przeszkadzać.
Curissas to zabezbezpieczenie pezed KB skorpionów (jeden mi już upolował generała ), waywacherów oraz poisonami skinków choć przeciw WE i Lizakom nie grałem jeszcze nowymi wampirami.
Coś można ulepszyć?
A tak odbiegając troche od tematu. Myślicie że opłaca się dawać wampirowi bsb (bedzie siedział w blood knight'ach) magiczną szmate z wardem 4+ od strzelania (gra będzie z piechotnymi he, bolece oczywiście też) czy lepiej dać mu jakieś ciekawe przedmioty? M moze dac sztandar royal standard of strigos? (można frenzy i hatred łączyć?)
Ostatnio zmieniony 17 mar 2008, o 11:24 przez Piotrax, łącznie zmieniany 1 raz.
Moim zdaniem w ogóle nie warto brać blood knightów..
Sztandar z 4+ wardem na BsB jest moim zdaniem okej. Zwłaszcza, że możesz dołożyć walking death albo infinite hatred i dread knight - też masz dobrego wampira do bicia. A bloody mogą wtedy wziąść sobie jakiś sztandar do walki, np. nienawiść.
Sztandar z 4+ wardem na BsB jest moim zdaniem okej. Zwłaszcza, że możesz dołożyć walking death albo infinite hatred i dread knight - też masz dobrego wampira do bicia. A bloody mogą wtedy wziąść sobie jakiś sztandar do walki, np. nienawiść.
Ubiegłeś mnie z tym sztandarem nienawiści Dokładniej to konfiguracja jest taka:
vampire, bsb (flag od blood keep)
walking death dread knight
siedzi w blood knightach z warbanerem. 4 statycznego CR i niezły kop. No ale można też zmniejszyć Cr na rzecz większego kopa (nienawiść)
vampire, bsb (flag od blood keep)
walking death dread knight
siedzi w blood knightach z warbanerem. 4 statycznego CR i niezły kop. No ale można też zmniejszyć Cr na rzecz większego kopa (nienawiść)
Albo szarpnąć się już na regenkę Żeby któryś z blood keepów był jeszcze w stanie oddać po szarży na swordmasterów lub white lions.
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Co za czasy parszywe nastały, że trupy zamiast na cmentarzu leżeć żywych nachodzą...
Co za czasy parszywe nastały, że trupy zamiast na cmentarzu leżeć żywych nachodzą...
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Niestety ale wampir wspieracz latający na hellsteedzie samopas to słaby pomysł. Ze względu na niski zasięg czarów, musisz być blisko linii wroga, by je rzucać. A tu z kolei wiele armii może Cię przemielić, bo ma popychaczki - Helfy, Khemri i Wampiry będą zbyt dużym zagrożeniem dla kogoś takiego. A wiele innych armii ma strzelanie i jeśli się mądrze rozstawią (z dala od zasłaniajacych terenów) to też nim nie podlecisz.
Najlepsze combo do noirota i commandmenta to jednak latanie zwykłe, albo szkapa zwykła, wtedy możesz się kampić po regimentach jakby co. Do tego save 2+ i albo slomeczka, albo power stone. Jak w pierwszej turze wampir podlatuje na 20" za jakąś skałkę i rzuca 3x ulepszone wskrzeszanie na dwóch, to już jest presja jak diabli na dispel scrolle - szczegolnie jak małe wampy pomogą, mają w końcu ze 4 kości ekstra.
A w kluczowej fazie 3x popchnięcia na trzech powinny kończyć grę.
Najlepsze combo do noirota i commandmenta to jednak latanie zwykłe, albo szkapa zwykła, wtedy możesz się kampić po regimentach jakby co. Do tego save 2+ i albo slomeczka, albo power stone. Jak w pierwszej turze wampir podlatuje na 20" za jakąś skałkę i rzuca 3x ulepszone wskrzeszanie na dwóch, to już jest presja jak diabli na dispel scrolle - szczegolnie jak małe wampy pomogą, mają w końcu ze 4 kości ekstra.
A w kluczowej fazie 3x popchnięcia na trzech powinny kończyć grę.