Savage orks vs. Ork Boyz
Moderator: Kołata
20 savage Big'Uns ze sztandarem, spearem i banner of butchery to moj pewniak. Wystawiamy ich na wroga szarze, odpalamy baner i patrzymy jak chlopaki wesolo miela. Nawet niech gosciu wymiecie nam caly przedni szereg, to nadal mamy 15A z WS4 i S4, i zawyczaj +5 za szeregi, outnumber i sztandar. A jak my szarzujemy to banner, choppa i do przodu
Minusem niby wysoki koszt, ale splacaja sie bez problemu, i do tego nawet po ciezkim combacie i zmasowanym ostrzale i tak zostaje wystarczajaco aby zabic cos mniejszego albo zajac/zablokowac cwiartke za 100 pts.
W nie-bigunsow ze spearem nie inwestuje. Nie wierze w S3.
Minusem niby wysoki koszt, ale splacaja sie bez problemu, i do tego nawet po ciezkim combacie i zmasowanym ostrzale i tak zostaje wystarczajaco aby zabic cos mniejszego albo zajac/zablokowac cwiartke za 100 pts.
W nie-bigunsow ze spearem nie inwestuje. Nie wierze w S3.
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wsadzasz do nich BSB? Bo tylko tak możesz mieć Banner of Butchery w Savage'ach. Właśnie dlatego Savege nie mogą brać magicznych sztandarów, by nie mogli tak łatwo brać BoB, jestem pewien, że to powód ucięcia im tej możliwości w ostatnim AB.Esco pisze:20 savage Big'Uns ze sztandarem, spearem i banner of butchery to moj pewniak. Wystawiamy ich na wroga szarze, odpalamy baner i patrzymy jak chlopaki wesolo miela. Nawet niech gosciu wymiecie nam caly przedni szereg, to nadal mamy 15A z WS4 i S4, i zawyczaj +5 za szeregi, outnumber i sztandar. A jak my szarzujemy to banner, choppa i do przodu
Minusem niby wysoki koszt, ale splacaja sie bez problemu, i do tego nawet po ciezkim combacie i zmasowanym ostrzale i tak zostaje wystarczajaco aby zabic cos mniejszego albo zajac/zablokowac cwiartke za 100 pts.
W nie-bigunsow ze spearem nie inwestuje. Nie wierze w S3.
Chyba taki oddział to "too many eggs in one basket" - za duże ryzyko, wszystko będzie w nich strzlało, fasty będą wymuszać szarże albo zostaną totalnie olani.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
No niestety, wałowałeś, kolegoEsco pisze:Czyli ze nawet jak sa Big'Uns to nie moga wziasc Magic Banner? o.O
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
Myślę, że to może być psikus army buildera - moja wersja pozwala wrzucać szmatę dzikusom, mimo iż podręcznik na to nie zezwala.
Bawię się tym kalkulatorem ale mimo wszystko nawet w szarży 12 savage big unsów nie pociśnie 10 rycerzy imperium. Ten As 1+ jest jednak pociśnięty. Dlaczego o tym wspominam? Bo szukam i szukam wśród zielonych siły zdolnej przeciwstawić się szarży pancernej konnicy. Wiem, powinno się ją uszczuplać z daleka ale miomo wszystko milusio byłoby miec unit od którego kawa się odbije.
Bawię się tym kalkulatorem ale mimo wszystko nawet w szarży 12 savage big unsów nie pociśnie 10 rycerzy imperium. Ten As 1+ jest jednak pociśnięty. Dlaczego o tym wspominam? Bo szukam i szukam wśród zielonych siły zdolnej przeciwstawić się szarży pancernej konnicy. Wiem, powinno się ją uszczuplać z daleka ale miomo wszystko milusio byłoby miec unit od którego kawa się odbije.
Oj, to chyba zwałowałem wczoraj kumpla na driady i jednego treemanaTemple Guard pisze:No niestety, wałowałeś, kolegoEsco pisze:Czyli ze nawet jak sa Big'Uns to nie moga wziasc Magic Banner? o.O
To w takim razie tak:
25 Orc Boyz Big Uns, FCG, shield, spear, banner of butchery. I niech imeprialna konnica wjezdza
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- save 1+ to rzeczywiście problem;Yahoo82 pisze:Myślę, że to może być psikus army buildera - moja wersja pozwala wrzucać szmatę dzikusom, mimo iż podręcznik na to nie zezwala.
Bawię się tym kalkulatorem ale mimo wszystko nawet w szarży 12 savage big unsów nie pociśnie 10 rycerzy imperium. Ten As 1+ jest jednak pociśnięty. Dlaczego o tym wspominam? Bo szukam i szukam wśród zielonych siły zdolnej przeciwstawić się szarży pancernej konnicy. Wiem, powinno się ją uszczuplać z daleka ale miomo wszystko milusio byłoby miec unit od którego kawa się odbije.
- za dużo od nich wymagasz, to tylko 12 chłopa przeciw US20, porównaj koszt oddziału imperialnego i Twojego. Gdyby imperialiści nie mieli outnumbera, a Ty miałbyś static CR (przyjmuję, że nikt nie ma outnumbera, a Savage mają sztandar i pełny bonus za szeregi) to wówczas jest remis ze wskazaniem na Savagy. A oddziały są punktowo porównywalne;
- do przyjmowania takiej szarży lepsi będą Black Orcs (save 3+ się przyda, przy atakach z S5 zostaje Ci 5+, gorzej jak to będą Inner Circle z S6 - wtedy chyba lepiej nie brać tarcz, tylko 2xchoppa, save 6+ rzadko wchodzi, z drugiej strony save 3+ ładnie chroni przed atakami koni, co jest pewnym problemem dla Savagy).
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
Serio wystawiasz taki klocek za 330 punktów?To w takim razie tak:
25 Orc Boyz Big Uns, FCG, shield, spear, banner of butchery. I niech imeprialna konnica wjezdza
I wcale nie muszą przetrzymac szarży 10 innerów nawet bez heraka. Na starcie mamy +3 (przewaga liczebna i 3 szeregi (rycerze mają +1 za szereg), zakładam, że oba oddziały mają sztandar i muzyka).
Bo wejdzie w nas 6 ataków z s6 (4 zwyklaków i chempion) i kolejne 5 z s3 z koni, zejdzie pewnie z 4 orkasów.
W takim wypadku musimy ubić 1 na remis, 2 na wygraną, co pomimo 12 ataków (z bannerem) wcale nie jest takie łatwe, bo wejdzie z 6, wounda zada 4-5. Raczej nie wierzę w 2-3 jedynki w rzucie na As.
No ale to już oczywiście czysta matematyka.
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
W ogóle to dziwna koncepcja, skoro tyle samo ataków mają Savage bez potrzeby używania BoB. Prawdziwym przegięciem byliby Savage Big'Uns z BSB i BoB, ale to topienie zbyt wielu punktów w 1 oddziale.Yahoo82 pisze:Serio wystawiasz taki klocek za 330 punktów?To w takim razie tak:
25 Orc Boyz Big Uns, FCG, shield, spear, banner of butchery. I niech imeprialna konnica wjezdza
I wcale nie muszą przetrzymac szarży 10 innerów nawet bez heraka. Na starcie mamy +3 (przewaga liczebna i 3 szeregi (rycerze mają +1 za szereg), zakładam, że oba oddziały mają sztandar i muzyka).
Bo wejdzie w nas 6 ataków z s6 (4 zwyklaków i chempion) i kolejne 5 z s3 z koni, zejdzie pewnie z 4 orkasów.
W takim wypadku musimy ubić 1 na remis, 2 na wygraną, co pomimo 12 ataków (z bannerem) wcale nie jest takie łatwe, bo wejdzie z 6, wounda zada 4-5. Raczej nie wierzę w 2-3 jedynki w rzucie na As.
No ale to już oczywiście czysta matematyka.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
big uns z szeregami->6atakow z 4WS to 3 trafienia i 3 trupy...koniki raczej juz nic nie zrobia(4+AS);Yahoo82 pisze:Myślę, że to może być psikus army buildera - moja wersja pozwala wrzucać szmatę dzikusom, mimo iż podręcznik na to nie zezwala.
Bawię się tym kalkulatorem ale mimo wszystko nawet w szarży 12 savage big unsów nie pociśnie 10 rycerzy imperium. Ten As 1+ jest jednak pociśnięty. Dlaczego o tym wspominam? Bo szukam i szukam wśród zielonych siły zdolnej przeciwstawić się szarży pancernej konnicy. Wiem, powinno się ją uszczuplać z daleka ale miomo wszystko milusio byłoby miec unit od którego kawa się odbije.
przegrywaja o 1...a potem to juz jest jednak z goreczki
z taka kawa jest ten psikus ze dobrze by bylo jakby nie miala jednak +1 za szereg
ktos tam jeszcze ma war bannera
pozostaje im wlozyc fanatyka pod nogi-2d6S5 powinno kilku wyrwac z butow
ja tam ogolnie BoB wystawiam tylko na orc boar boyz big uns-IMO ciekawszy oddzial niz savage,koszt podobny
na piechocie najwazniejszy jest totem i war banner
przydaje sie tez BSB(sam cos moze ubic i to darmowe +1CR)
ostatecznosc to danie flee,oni pala szarze a my ich sami lapiepy klockiem piechoty
a tak wogole to cala filozofia tkwi gdzies indziej-jak kawaleria ugrzeznie to juz raczej jest po niej-> traci bonuz z sily,ma wielce prawdopodobna kontre z flanki i chlopaki zaczynaja dawac w dluga w koncu przegrywajac ze statystyka
dobra ja moge wiechac moim odziałem 10 inner circli z warszmata oraz Priestem ze słomkaEsco pisze: To w takim razie tak:
25 Orc Boyz Big Uns, FCG, shield, spear, banner of butchery. I niech imeprialna konnica wjezdza
W tym wypadku powinenes juz zdawac na niską Ld, ja tam ogólnie savage boyzów zatrzymuje altarem i 5 kawalerii z muzykiem i tak sie bijemy z 8-9 tur az w koncu mam outnumber 2 rany i koles spieprza
tedzio pisze: dobra ja moge wiechac moim odziałem 10 inner circli z warszmata oraz Priestem ze słomka
W tym wypadku powinenes juz zdawac na niską Ld, ja tam ogólnie savage boyzów zatrzymuje altarem i 5 kawalerii z muzykiem i tak sie bijemy z 8-9 tur az w koncu mam outnumber 2 rany i koles spieprza
prosze trzymajcie mnie bo jak takie głupoty czytam to...
Qlpin, ostatnio bardzo nerwowy się zrobiłeś Jako terapię polecam ignorowanie tego co Cię wkurza. Tak będzie lepiej dla wszystkich
@
Tedzio, 10 kawy imperium na ogół gracze O&G witają z szerokim uśmiechem i przyjmują z honorową salwą z doom diverów i balist
Pozatym rycerzyki sprawiają, że czar nr 1 z małego waaagh! staje się 'całkiem' przydatny
A war altar jest przegięty i dla noobów. Zresztą jego też jest czym skasować.
@
Tedzio, 10 kawy imperium na ogół gracze O&G witają z szerokim uśmiechem i przyjmują z honorową salwą z doom diverów i balist
Pozatym rycerzyki sprawiają, że czar nr 1 z małego waaagh! staje się 'całkiem' przydatny
A war altar jest przegięty i dla noobów. Zresztą jego też jest czym skasować.
my też mamy andidotum na twoje antidotum.... i tak możemy sie do usranej smierci licytować
Duże klocki kawalerii orkowej (>=10 ) nie maja racji bytu, bo sa za drogie w stosunku do swoich mozliwosci.
@undead
malo kto uzywa zwyklych boar boyzow (chociaz kiedys w rozpiskach na bp u kogos widzialem). Savage maja lepszego hit'a i co wazniejsze nie uciekna od paniki czy terroru.
Duże klocki kawalerii orkowej (>=10 ) nie maja racji bytu, bo sa za drogie w stosunku do swoich mozliwosci.
@undead
malo kto uzywa zwyklych boar boyzow (chociaz kiedys w rozpiskach na bp u kogos widzialem). Savage maja lepszego hit'a i co wazniejsze nie uciekna od paniki czy terroru.
Ja wiem, że cannonami się pięknie niszczy maszynki. Ale jest pewien szkopuł, który z mojego doświadczenia przesądza o tym, że imperialista orkowi maszyn nie rozstrzela. Chodzi o to, że w klasycznym imperium na 2250 pts 800 płacisz za herosów, a 1000 za maszyny. To są całe 2 grupy rozstawienia Pozostaje już tylko wystawić śmieciokory (ze 3 kawalerie i strzelców) i to wsio. W tym momencie gracz zielonych wystawi jakieś fasty i snoty. A maszynki tak, żeby nie dało rady ich skasować z cannonów.
po za tym maszyny maszyn nie warte jak napisale kolata ,imperialne zabieraja w okolicahc 700-1000 pkt ,natomiast orkowe zakladajac ze wszystkei sloty rare i special nimi zapelnisz zabiora Ci 4x70 (special) + 2x80(rare) co razem daje ogromniasta ilosc pkt =440 pkt a reszta zostaje na fasty , klocki , bohaterow i pierdolki