jak składacie swoje wampiry?

Vampire Counts

Moderator: misha

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Morgon82
Mudżahedin
Posty: 300

Post autor: Morgon82 »

Wiesz, przy obecnych liderkach wampirzych oddzialow boje sie jeszcze bardziej niz w poprzedniej edycji o mojego generala, dlatego nie wystawialbym go solo bo rozne rzeczy moga go spotkac :evil: Ward 3+ czy 5+ , to tylko taka psychologia, to tak naprawde jest rzut kostka ktory nie ma nic wspolnego ze statystyka, i kula armatnia dobrze to wie :evil: Rozumiem Twoje zalozenie, ja gram bardziej betonowo i oczywiscie musowo z oddzialem grave guards jako straz przyboczna wampira (klimat musi byc :wink: ). Tylko ze nadal uwazam ze czarodziej za 400 pkt to drogo, nawet bardzo. Co po wampirzym WS kiedy nie ma kto przywalic? Ja rozumiem dwa Varghulfy i 6 BK, ale jak Ci podjedzie wrogi lord to kto mu wyjdzie na spotkanie? Ghule? :wink: Zreszta sam staram sie jak moge by nie grac na dwoch Varghulfach, bo kojarzy mi sie to z "jedynymi slusznymi jednostkami" - cos jak dwa czolgi w imperium :evil: Dlatego teraz bede testowal eteryki po porazce Czarnego Powozu. Moze i strzalka je boli, ale wampiry maja raczej niezle zaplecze magiczne, srednio 6-7 DD i 2 DS raczej daje rade na srednio magiczne armie, na bardziej magiczne trzeba je lepiej kryc, wykorzystywac lasy, domki i chowac sie za wlasnymi jednostkami - napewno tez swietnie kryja wlasne plecy wiec sie nie zmarnuja. No i ja wstawiam do rozpiski Corps Carta z Balefire, wiec wrodzy magowie maja odrazu pod gorke. Pewnie ze za jego cene mozna wrzucic nastepnego nekrosa ze scrolami ale taki ze mnie beznajdziejny klimaciarz :P

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

Stestowałem wczoraj eteryki w dwóch grach z HE i mi się najbardziej sprawdza walcząca piątka bez banshee. 15 ataków z s5 potrafi skopać tyłek, zwłaszcza gdy nikt ci nie oddaje, takie masywne wsparcie.
Lord biegacz/latacz zrobiony na wypasionego maga, ze słomką/GW i jakimś save'em jest bardzo uniwersalny. Wiadomo, że nie przyjmie koksa chaosowego na klatę, ale w tej edycji wytrzymałego wampira trudno złożyć, po to mamy leczenie i czempionów w oddziałach, żeby nie trzeba było tłuc się z koksami.
Magia jest zbyt dobra, żeby z niej rezygnować, a jednocześnie red fury z infinite hatred kusi.
Corpse Cart nie jest zły, ale najlepiej się nadaje do armii piechotnych. Dwa oddziały grave guradów z GW i przeciwnik będzie wiele czarów wpuszczał, żeby nie dostali ASFa. Problem w tym, że trochę drogi i rzadko kiedy widzę dla niego miejsce.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Ja zaraz stestuje Armie na dwoch wagonach BK z 4 wampirami w srodku, a do dozywiania CC z Loadstone (zeby po 2 BK wskrzeszac :)...

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

A nie lepiej zamiast dwóch CC kupić po 4 BK do każdego wagonika?

Bo imo marnowanie magii na wskrzeszenie BK, których mógłbyś mieć i tak na stole od początku bitwy, jest trochę nie teges.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

CC byl jeden, wiec =4 BK (i ew. inne dziwadla ktore tez wskrzeszalem obok). Ale nie sprawdzil sie zupelnie, gdyz BK juz od drugiej tury znacznei go wyprzedzily, i nie dzialal tak jak powinien. Pozatym trzeba go kitrac troche, bo jednak 3 rany z T4, to byle glupi plonacy missle 2D6 hitow go zdejmuje :/

Pozatym po pierwszych testach stwierdzilem tez ze nie oplaca sie brac nekromantow. Lepiej wampirka, bo moj nekros nie zadko nie mial co ze swoimi kostkami robic :/

Awatar użytkownika
Fedek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Zielona Góra/Gorzów Wlkp.

Post autor: Fedek »

karlee pisze:Pozatym trzeba go kitrac troche, bo jednak 3 rany z T4, to byle glupi plonacy missle 2D6 hitow go zdejmuje :/
Do klocka guli go! Będzie miał lookoutsira nekros też! i 2 ranki prawie więcej :D
A z nekromantami bywa różnie, dobre jest to, że można im wybrać czar więc zawsze popychaczka będzie, poza tym na caddych idealni, bo super tani o co w VC tak ciężko.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Poza jakąś szaloną piechotną armią typu 3 klocki grave guardu z dwurakami + 2x corpse cart z -1 to cast, raczej nie widzę sensu brania tego czegoś.

Awatar użytkownika
Infernus
Wałkarz
Posty: 62

Post autor: Infernus »

A ja mam inne pytanie, co sądzicie o wampirach na patrol? (500 lub 600pkt).
Bardzo ogranicza nas limit 125pkt na bohatera. W ogóle ciężko coś wymyślić...

Jakieś pomysły, może ktoś już coś testował na takie malutkie punkty?

ZłO
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 135

Post autor: ZłO »

ja używałem albo maga 2 lvl i biting blade coś tam może zabić a 2 poziomowy mag to coś

Bądź na konia go z lancą i umnie przypie(*&%lić ;)

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

To źle używałeś, bo ograniczenie jest do 125 punktów, a nie 135.

Za 125 można wystawić wampira dread knighta i to jest chyba najlepsza opcja. Ale i tak na Border Patrol wampiry raczej ssą, i to nie krew.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

To źle używałeś, bo ograniczenie jest do 125 punktów, a nie 135.

Za 125 można wystawić wampira dread knighta i to jest chyba najlepsza opcja. Ale i tak na Border Patrol wampiry raczej ssą, i to nie krew.

Awatar użytkownika
Morgon82
Mudżahedin
Posty: 300

Post autor: Morgon82 »

A tam czepiacie sie, pewnie ze Corpse Cart jest do armii piechotnej, w zyciu nie nadazy za kawaleria, ale czy jest taki zly? Mimo wszystko -1 to cast i bound to nie tak zle, troche nie bardzo wiem czy jest sens wsadzac go do klocka ghuli, bo musi wtedy byc w nim nekromanta, ktorego czasami wole zostawic w lesie, ma wtedy wieksze szanse na przezycie :wink: Bo z tego co wiem to regeneracji nekros nie dostaje od CC :P Z drugiej strony jak robi za 10 ghuli to wystawiajac gola 10 mamy mamy 4 szeregi odrazu co nie jest takie glupie... Co o tym sadzicie? I czy teraz lepiej oplaca sie wystawiac Grave Guards z tarczami czy z GW (gram armia piechotna z jednym CC) ?

Awatar użytkownika
August
Chuck Norris
Posty: 402
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: August »

GG z dwurami, przy silnej magii są przyzwoici a to co wyrabiają z hełmem i barrowsem trzeba po prostu zobaczyć. Zagrałem kilka razy na 12 GG z FCG + barrows + druraki. Oddział wart jest 231p a potrafi sporo. W formacji 7 z przodu i 5 z tyłu wypłaca 8 ataków na 2+, raniących zwykle również na 2+. Tylko trzeba szarżować co obecnie da się załatwić vanhelsem.
Powoli przymierzam się do wystawienia dwóch oddziałów GG po 18 sztuk (6x3), jeden pancerny a drugi z dwurakami.. niestety jest to droga opcja. Co lepsze będzie nie wiem.
Ale uważam, że obecnie przyzwoicie złożone wighty (6BK z nienawiścią, 12 GG z barrows i dwurakami) są w stanie z powodzeniem walczyć i bez bohatera. W poprzedniej edycji każdy oddział bez herosa mało wbijał ran. Wreszcie jest armia która może więcej polegać na jednostkach :).

Awatar użytkownika
Morgon82
Mudżahedin
Posty: 300

Post autor: Morgon82 »

Ja sie wlasnie mocno zastanawiam, bo czekaja dwa pudelka na sklejenie i nie wiem czy z tarczami czy z dwurakami ich posklejac. Mimo wszystko 12 nie wystawie, minimum to 18, poprostu wiem jak latwo ich wystrzelac. Ostatnio jak wystawilem 10 ghuli to nie zdazylem ich wskrzesic bo w jednej turze zlozyl sie od strzelania caly oddzial i to z nadwyzka.

Awatar użytkownika
August
Chuck Norris
Posty: 402
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: August »

Trzeba mieć pecha aby w jednej fazie spadło 12 GG, każdy z T4 i As 5+. Niech chociaż kilku przetrwa i silna magia ich wyleczy. Na mocno strzelające armie lepiej ich najpierw ukryć albo załonić maszyny zombimi.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Morgon82 pisze: Mimo wszystko -1 to cast i bound to nie tak zle, ?

Hmmm, to dość źle. Bound jest dość kiepski i wart może 25 punktów, a -1 to cast w promieniu 24" też coś kolo tego, jeśli weźmiemy pod uwagę, jakie to niemanewrowe. Moim zdaniem corpse cart by się opłacał przy cenie maksimum 65 punktów już z bonusem.

Co do Grejw Guardu - ja dotychczas mam armię kawaleryjską, ale planuję zrobić alternatywną armię piechotną, z jednym klockiem 18 GG + drakenhoff banner + dwuraki i jeden oddział 22 hw+shield. Sztandary - pewnie barrows na pierwszym i war banner na drugim. Powinno działać całkiem nieźle.

Awatar użytkownika
August
Chuck Norris
Posty: 402
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: August »

Regenracja w oddziale GG z dwurakami to będzie coś.. przeciwnik będzie przeklinał ten oddział - gdy kogoś zatłucze to inwokacja uleczy k6.. nasty :wink:.
Morgon82 pisze:bo czekaja dwa pudelka na sklejenie i nie wiem czy z tarczami czy z dwurakami ich posklejac
A może sklej sobie troche BK? Sądze, że z pudełka GG i kawalerii Khemri może powstać świetny oddział blak knightów.. jak będę bogatszy to sobie taki zrobie!

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Ja czekam na paczkę 50 GG :D

2x25 Jedni z Barrows a jedni z + 4 za ranki +GW w jednych BSB z regeneracją :D Do tego 3x10 ghouli i 20 szkielecikow :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Morgon82
Mudżahedin
Posty: 300

Post autor: Morgon82 »

No to niezle, dwa oddzialy gwardii i to tak liczne, w tym jeden z regeneracja to prawie 900 pkt. Aro dobry jestes jak zmiescisz jeszcze oddzial szkieletow, bo zakladam ze przy takim wystawieniu ledwo starczy na 3x10 ghuli, chyba ze powaznie przytniemy wsparcie albo bohatera mniej damy.

Co do regeneracji to jest fajna, ale mozna sie spodziewac, ze jak trafimy na Khemri czy Krasnoludy to regeneracja przestanie nagle dzialac z powodu ognistych ataków z katapult/armat. Pozatym czarodzieje imperium i HE moga nagle zaczac wybierac Lore of Fire, wrogie wampiry moga brac sztandary dajace ogniste ataki, itd. wszystko zalezy od tego ile tego badziewia ludzie beda wystawiac, czyli jakie bedzie zageszczenie regeneracji na stolach. ja narazie ostroznie podchodze do tego pomyslu, wole miec mocniejsza magie niz sztandarowego za 225 pkt, ktory nagle przestal byc uzyteczny.

BK zrobie z konwersji z bretonska jazda raczej...

Awatar użytkownika
August
Chuck Norris
Posty: 402
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: August »

Mi wychodzi, że przy trzech bohaterach (lord, wampir, wight king z drakenhof banner - koszt ~900p) daje rade upchnąc jeszcze cory (w licznie po około 20 luda), 2x wilki, i dwa oddziały GG po około 20 sztuk. Są 4 klocki do walki, 3 bohaterów dających radę z każdym byle nie z kilerskim herosem i wspaecie oraz 10PD - wszystko na 2k. Moim zdaniem nie jest to złe.

A na 2,25k dochodzi jeszcze varghulf i 4 baty. Na poważnie zajmę się testowaniem takiej rozpiski.

Nie ma się co bać khemri, krasnoludów czy magów z lore of fire - cały czas jest to tylko niewielki wycinek przeciwnika ściągający regenracje i to nie permanentnie - jeżeli oczywiście nie uda się zablować maszyn ani zdispelowac czatów. Nadal mamy z 10PD by leczyć zabitych (k6 :twisted:) a regenracja pomaga również przy sypaniu i w CC. I lord dostaje potrzebnego warda.
Ostrożnie trzeba będzie w zasadzie podejść do oddziałów z flamming atacks. Barbarossa straszył Blood Knightami z płonącą szmatką ale nadal będzie to oddział łatwy do wymanewrowania i podatny na szarże - zwłaszcza wightów z dwurakami.
Sadze, że Drakenhof Banner własnie na piechocie pokazuje na co go stać. Kuźnia ani nr 1 z lighta tak gwardzistów nie bolą jak BK bo jest ich dużo, mają niższy AS i powracają w dużo większej licznie.

ODPOWIEDZ