jak składacie swoje wampiry?

Vampire Counts

Moderator: misha

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Morgon82 - ja tam klimatycznie chcę pograć :D a na 2250 złożyć można bez problemu rozpę na piechocie :) z nawet dobrą magią - żebyś miał wgląd to coś takiego ;)

1 Vampire Lord @ 450 Pts
1 Vampire @ 290 Pts
1 Vampire @ 190 Pts
1 Vampire @ 200 Pts
2x 10 Crypt Ghouls @ 160 Pts
19 Skeleton Warriors @ 205 Pts
Light Armour; Shield; FCG, War Banner
24 Grave Guard @ 375 Pts
Heavy Armour; Shield; FCG, Banner of the Barrows
24 Grave Guard @ 380 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; FCG, Banner of the Endless Nightmare

Casting Pool: 14
Dispel Pool: 7
Models in Army: 94

Do tego dochodzą boundy i sądzę, że idzie tym grać :) Kostek na Zombich mi starczy na 100% więc jakiegoś screena sobie zrobię. Odpowiednia ochrona magiczna też jest więc 1-2 pociski wpuszczę na 100% bo straty będę mógł zmniejszyć dożywianiem.
Obrazek

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

klimatycznie to ja złożyłbym tylko jednego herosa :D

Pierre von Ottlevski z zamku Morvastel, kuzyn Izabeli von Carstein z rodziny von Drak
3 lvl, necromancy lore
Sword of Kings
The Carstein ring
The Courtly: Aura of Dark Majesty
The Courtly: Wlaking Death
The Courtly: Beguile

Awatar użytkownika
Morgon82
Mudżahedin
Posty: 300

Post autor: Morgon82 »

Ciekawe... W Twojej rozpisce Aro nie ma wsparcia, nie bardzo wyobrazam sobie grac samymi klockami piechoty zwlaszcze przeciwko defensywie, gdyz zbyt latwo wpuscic na flanki jakies fasty, lataczy, ktorzy beda blokowac marsz lub co gorsza zdejmowac szeregi jesli ich zignorujemy, wprawdzie mozna sie starac ich wykonczyc dzieki magii, ale magia jak magia, moze niszczyc a moze pasc miscast i koniec fazy magii. Mimo wszystko napewno trudno pokonac ta armie, bo jest tu mocne wskrzeszanie i 4 wampiry, do tego potencjalnie 4-5 popychaczek na ture (jesli 15 kostke periaptem przeniesiemy), to napewno jest moc, przynajmniej dopoki magia nie zawiedzie.

Michaelius
Mudżahedin
Posty: 252

Post autor: Michaelius »

A co sadzicie , zeby grac tylko na dwoch Vampirach na 2000-2200 pkt ?
Np.

Lord lvl 4, +2 PD, mastery na wybranego core'a , bound spell na vanhelsa , bitting blade, helm i DS za 445

BSB lvl 2, Avatar , talisman z 9 move'a i DS.

To w sumie jedyny pomysl jaki mam , zeby oprocz bohaterow cos konkretnego sie znalazlo (np. 2 klocki GG ze wsparciem)

Piotrax
Kradziej
Posty: 987
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Piotrax »

Eeee, no średnio bo magi bedzie jak kot napłakał... Zresztą na 2 tysiaki spokojnie wciśniesz 3 wampiry 3 cory, 2 klocki GG i jeszcze punktów zostanie...

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Armia VC wygrywa bitwy nie magią i bohaterami, tylko unitami wspieranymi przez magię i bohaterów.

3 wampiry na 2250 są optymalne. 4 wampiry - i jest za mało unitów, bitwa zamienia się w taki "points denial", co jest mało satysfakcjonujące. Same 2 wampiry to z kolei za małe wykorzystanie możliwości wspierania i brak jakichś ważnych rzeczy (np. scrolli albo hełmu).

Najoszczędniejszy build w zakresie bohaterów, na jaki bym się zdecydował, to lord + BSB wampir + necro caddy. Ok. 775 punktów na herosów. I w zasadzie można zmieścić zarówno solidną magię na lordzie (9 kostek + bound z samego lorda), przekazywanie WS, jak i rozsądne wsparcie do walki wręcz w postaci BSB. Obrona magiczna = 7 kostek i 2 scrolle. Da się grać, i chyba na równe 2000 to najrozsądniejsza opcja. Zostaje 400 na core (3xghule, 3x psy), 350 na rare (2xgoofy) i jeszcze ok 500 na speciale, czyli klocek BK i baty.

Awatar użytkownika
Morgon82
Mudżahedin
Posty: 300

Post autor: Morgon82 »

To jakos bardzo malo mi sie wydaje. Wychodzi 280 na 3x ghule, to po niecale 12 ghuli wychodzi, wiec w zasadzie tylko BK sa duzym oddzialem, reszta to jedno wielkie wsparcie.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Żyjemy w dobie mobilnej rozproszonej siły uderzeniowej, która dużo lepiej sobie radzi niż "duże oddziały", czego dowodem jest armia WE. W undeadach w zupełności starczy jeden duży oddział, jako kotwica.

Awatar użytkownika
Dw4rf
Plewa
Posty: 5
Lokalizacja: miałem wiedzieć?

Post autor: Dw4rf »

Tylko że trzeba go pilnować jak oczka w głowie, najmniejszy błąd i po bitwie :wink:

Awatar użytkownika
wertyg
Falubaz
Posty: 1383
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Gorzów Wlkp.

Post autor: wertyg »

Barbarossa - jak u Twojego Lorda jest 9 kosci powera? Myslalem, ze 6 to max. ile mozna z niego wyciagnac. (chyba ze liczysz armijne 2 kosci i periapta)
Solo "Rogaty Szczur"
Beast Herds

Awatar użytkownika
Morgon82
Mudżahedin
Posty: 300

Post autor: Morgon82 »

Ja bym tam staral sie wyeliminowac varghulfy wpierw, potem to zalezy, mozna isc na remis koszac wszystko a zostawiajac glowny oddzial w spokoju, albo zaraz po varghulfach zajac sie glownym daniem. Zalezy czym dysponujemy. Nie popieram taktyki mlota, latwo sie potknac.... Madrze ustawiony przeciwnik nie pozwoli Ci tez tym oddzialem przejechac po calym stole. Wiem ze jestes bardzo dobrym graczem i z pewnoscia potrafisz tym pozamiatac, ale ja wole nie stawiac wszystkiego na jedna karte.

Wyjasnij prosze tylko jak masz 9 kostek na samym lordzie i 7 DD ? Zakladasz uzycie periapta tak? Bo inaczej wiecej niz 8 kostek i 6 DD nie wychodzi.

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Periapt +1PD/DD więc wyjdzie Barbie 9/7
Ja natomiast uważam, że wsparciem dla mnie będą Zombie bo to ich ma pojawić się jak najwięcej i one będą robiły za screena dla moich GG . Odpowiednio szybko powiększone oddziały Ghouli także sądzę, że zrobia swoje. Fakt, że jakieś fasty mogą mi podsyfiać - jednak to jest wliczone w ryzyko :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Morgon82 pisze: Wyjasnij prosze tylko jak masz 9 kostek na samym lordzie i 7 DD ? Zakladasz uzycie periapta tak? Bo inaczej wiecej niz 8 kostek i 6 DD nie wychodzi.
Dokładnie tak, necro 2 x scroll, BSB periapt, lord 6 kości, czyli 11 w sumie albo 9 z samego lorda.

Co do jednego klocka... ehhhh, tyle razy już słyszałem, że to się nie może sprawdzić, że dobry przeciwnik mnie wymanewruje, ale jakoś mi się tym gra od sześciu lat. Bywało, że klocek został wymanewrowany, ale sam zachował swoje punkty, zabił coś za 100-200, a ponieważ czaiła się na niego połowa armii przeciwnika, to reszta armii i magia zeżarły dość punktów na solida.

Awatar użytkownika
Marys
Masakrator
Posty: 2089
Lokalizacja: Festung Breslau

Post autor: Marys »

No właśnie to mnie strasznie martwi. Na 2250 mieszcze lorda, 2 wampiry i sztandarowego WK z regenką, 2x5 wilków,2x3 baty,14 BK FCG BotB, wilkolaka i 2x 10 szkieli sztandar muzyk, 20 zombiaków szt, muz. Ale sam nie mogę się przekonać do tej rozpy, wydaje mi się, że mam za mało siły uderzeniowej (tylko BK), a nic więcej mi się nie mieści. Lord jest eksperymentalny i narazie mi się sprawdza (latanie,+1lvl, wszystkie czary, kijek +1 cast/dispell, i hełm) Jego zadaniem jest rzucanie popychaczek na 2 kosciach albo wskrzeszanie BK na 3+, czasem warto nim brac inne lory. Małe wampiry mają 2 lvl i wskrzeszanie szkieletów i to jest ich główne zadanie magiczne, do tego jeden nosi scrolle ( \czyli jest nikim :P), a drugi to standardowy biegacz slomka sv 2+ on ma bic driady, maszyny i fasty. WK BSB jest po to, żeby BK mogli się kitrać za domkami, obeliskami i w laskach bez straty ruchu i z tego co wiem, to kowadło im wtedy nie grozi. Psy i baty są po to żeby BK szarżowali tam gdzie ja chce, a nie tam gdzie przeciwnik zechce.

Na papierze to nie wygląda źle niestety zagrałem tym dopiero 2 razy i co prawda się sprawdza ale to za mało, żeby wyrokować.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Grałem czymś podobnym parę bitew. Jest nudne, ale skuteczne, natomiast na BK już nie chcę mieć regeneracji - mniej zabawy, mniej myślenia.

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1448
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

Ja ostatnio myslalem nad czyms takim:

lord na hellsteedzie
+2PD/ forbiden lore/ summon creatures of the night
* helm of commandant/ 3+ ward na ranged/ scroll/ periapt

wight king bsb z regenka

necromanta caddy.


Taki zestaw nie wychodzi tak drogo, mozna troche sie czarami pobawic, a ochrona magiczna jest imponujaca. Mimo ze VC to magiczna armia to mozna ja troche ograniczyc i wstawic zamiast tego wiecej jednostek. Mi do tego zestawu miesci sie mniej wiecej cos takiego:

9BK (FCG/ barding/ hate)
6BK warbanner/ muzyk
6BK muzyk
4 fell baty

3x10 ghuli
2x warghulf
2x5 dire wolves.

Takim czyms juz idzie w miare zagrac. Mozna eksperymentalnie w takiej rozpie wyprubowac coacha. Mozna rownie dobrze olac regeneracje i wstawic cos jeszcze. Wbrew pozorom taka 9bk + wight z regenka stykaja. Nie potrzeba wystawiac ich 15.

Myslalem tez nad tym czy jak juz maja regenke to czy im wtedy potrzebny barding jest? troche drogo ten barding wychodzi a to zawsze 2" ruchu wiecej ;]

Piotrax
Kradziej
Posty: 987
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Piotrax »

Pj tylko jak wampir sie w kombacie znajdzie to leżysz. Zero sv bedzie boleć jak nic...

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Wrzuć go na zwykłago nightmare'a - na lataczu przed stópką i innym świństwem się nie uchowasz, a z takim zasięgiem czarów jaki ma Vampire Lore to sobie średnio poczarujesz na patelniach.

Dimmu
Chuck Norris
Posty: 469
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Dimmu »

:twisted:
Ostatnio zmieniony 25 mar 2008, o 19:03 przez Dimmu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

Panowie, temat z założenia miał traktować o bohaterach, a Wy tu całe armie składacie.

Rozpiski do działu rozpisek proszę.

Kasować nie będę ale prosze o rozwagę na przyszłość.

ODPOWIEDZ