Prince 621
-Star Dragon
-Halabarded
-Armour of Caledor
-Vambrancess of Defence
-Amulet of Light
Taki smok to rzeżnik jakich mało jak każdy już zdołał się przekonać, potrafi przypierdzielić megamocno, zjada treemany, steamtanki i inne takie badzewia. Po prostu te best.
Caddy 140
coś aby przetrwać magie musi być.
2x10 Archers 220
trzeba mieć cory, spearelfy są spoko male 2xdrozej wychodzą no i nie wspierają ostrzałem, nie zabiją fasta, ani nie zdejmą ranki. Z resztą musi być tanie
2x5 Silver Helms 230
na wrogich strzelców, DP są za drodzy a w takej roli spisują się niemal identycznie. Same też mogą coś sprzątnąć, a z pomocą rydwanów już coś cięższego.
6x Dragon Princes 220
-war banner
-musican
mocna jednostka uderzeniowa, potrafiąca wiele zdziałać, jak dla mnie jeden oddział DP z war bannerem musowy w każdej rozpie, nie kosztują aż tak dużo w porównaniu z innmi tego typu kawaleriami.
5x Dragon Princes 185
-ellyrion banner
oddział podobny do porzedniego lecz ma z goła inne zadania, ma robić zasadzki i przeszkadzać WE jak zajmą jakiś las, cóż wydaje mi się, że lepszy jest oddział z EB, niż 6 DP bz sztandaru, no i wychodzi taniej.
2xTiranoc Chariots 170
wydaje mi się, że jednostka troszk obecnie zapomniana, tylko dlaczego? Same nie są wiele zdziałać, ale one służą do wspólnej szarży z DP, wtedy potrafiią przechylić combat na moją strone, jednak mimo walorów DP często się zdarza, że same princeski nie są w stanie przepchnąć klocka, z rydwanem już tak, a dzieki ich mobilności nie jest problemem podpiąć je do szarży, wiecej zrobi szarżujący oddział DP+rydwan, niż 2xDP, a to tylko 85 pkt.
4xGreat Eagles 200
super jednostka, wkurza i to nie mało. Niszczą świetnie maszyny wroga coby smok mógł bepiecznie latać, we 2 czy 3 spokojnie przepychają strzelców, odginają szarże, czynią naprawde sporo zamieszania. No i są to 4 punkty do wystawienia co jest bardzo istotne.
To jest na 2k więc format tylko wyjściowy, a teraz jakieś przemyśłenia.
I tak cięzko złapać wrogiego smoka, gdyż przeciwnik będzie uciekał od starcia z SD, a ten musi si za nim uganiać, a więc nie wiem czy by nie było dobrym pomysłem wstawienie czempionów do DP, wtedy jest o wiele łatwiej to zrobić, oczywiście konieczny jest BSB, z LD9 i przerzutem brejka łapanie ich stanie się łątwiejsze ale tak nie wiem czy to będzie aż tak skuteczne, może wystarczyłaby full command w oddziale z war bannerem, gdyż ten z ellyrionem i tak nie dałby rady. W tym pierwszym przypadu ja na starcie mam 3 do CR z takim smoczkiem, moze jakąś rane (wątpliwe i tak) więc żle nie jest, można łapać, aby potem wpaść SD. Czempion też jest okey aby na ture wyelminować jakiegoś pakera z oddizał coby mógł zbyt dużo DP na raz zabić, to aż 20pkt, a mozę tylko? To było pierwsze z rozwiązań.
Drugie jest stare jak świat, mianowicie wstawić 2 bolce. Niestety 2 a 4 orły to kolosalna róznica, jednak wtedy i strzelanie jest w miare spoko, ptrafiące już coś zdziałać wiecej niż tylko ograqniczyć się do zabijania fastów. Na zabicie tym smoka nie licze, ale na pewno ograniczy to jego poczynania. Tylko wtedy pokusiłbym się o danie 2 fastów co równoważy mi szybkośc, ale kosztem czego? Rydwanow jakoś nie chce się pozbywać, silvery są bardzo przydatani...
Kolejnym krokiem jest zastanowienie się czy nie wymienić rydwany na lwie. Przy 4 orłach w pierwszym założeniu raczej nie boje się, że szybko spadną, a siła rażenia ogromna. W pojedynke mogą lamać co mniejsze rzeczy, z silverami to już miodzo, zaś z DP łamią niemalże wszystko. Ewentualnie jakiś złoty środek:
2 bolce
2 ory
1 lwi rydwan
1 fast.
Jednak jeden rydwan to tak jakoś nijak.
Kolejnym istotnym problemem jest BSB. Jakbym go brał to na pewno w wersji zapuszkowanej, 1+save, słomka, GoC. Przy orłach już moze nawet jeżdzić w pojedynke jak zlikwiduje się artylerie, gdyż strzelacze nie zrobią mu krzywdy, zawsze jest możliwosć dania mu jeszcze warda i lance, wtedy zabić go trudno. Też wartoby było się zastanowić czy nie dać mu niezbardowanego wierzchowca, 18cali szarży a save na 2+z rerrolem,nie jest złe. Lub wersja mega hardcrowa, posadzić tego bsbka na orzełka, dać mu enchanted shield i star lance, taki gościu do zadań specjalnych, zabić coś dosć twardego w oddziale, zniszczyć niewygodny rydwan etc. Do tego lata więc przerzuty bedą tam gdzie trzeba.
Oczywiscie te rozważania dotyczą upgejdowania tej armi wyjściowej do 2250.
Nie chce mi się obecni liczyć ale narazie posawiłbym na takie coś:
-Star Dragon
-BSB na kuniu, 18 cali
-caddy
2x10 łuków
2x5 SH
2x LCh
2x6/5 DP, jedni fcg i war banner, drudzy z ellyrionem
4 orły.
Na oko wyjdzie coś ponad to, ale moznaby było dać tiranoca zamiast lwiego, albo wywalić orła jednego-->bardzo niechetnie, no ale...
Taka rozpiska wydaje mi się dosć kilerna. Jest mega smok, są 2 silne jazdy i 2 pakerne rydwany, mase śmieci, w zasadzie 8 oddziałów jeśli liczyć łuczników do niszczenia wrogiego shootingu no i bsb, tylko nie wiem czy nie brakuje mu miesca i czy nie dać go na tym orle z lancą...
wszelakie komntarze i rade jak najmilej widziane. Pasuje w koncu stworzyć jkaiś konkretny ofens hajelficki, taki w 100%
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)