Klocki Orc Boyzów
Moderator: Kołata
Nie wiem skąd to zwątpienie, bo co do minusów to:
animozja-jak bym się bał animozji to bym inną armię wybrał, a boyzi mają ten plus, że przez swoją liczebność i duży T w miarę dobrze znoszą Quella.
niskie Ld-więcej z core'a i tak nie wyciągniesz, a w całej armii są dwie jednostki z wyższym Ld.
cena-ja ostatnio nie wystawiam championów, wtedy klocek 25 z tarczami kosztuje mnie 165 punktów, co uważam za sensowną cenę jak na taka jednostkę.
animozja-jak bym się bał animozji to bym inną armię wybrał, a boyzi mają ten plus, że przez swoją liczebność i duży T w miarę dobrze znoszą Quella.
niskie Ld-więcej z core'a i tak nie wyciągniesz, a w całej armii są dwie jednostki z wyższym Ld.
cena-ja ostatnio nie wystawiam championów, wtedy klocek 25 z tarczami kosztuje mnie 165 punktów, co uważam za sensowną cenę jak na taka jednostkę.
A licky boom boom down!!!
totem jest na prawde istotny na armie mocno czarujace, ktore w dodatku czesto jeszcze strzelaja, a takowe dadza rade jakies ranki skasowac w tym oddziale w miare szybko, nie bede big unsami za lasem stac przecie
totem na bsb daje ta przewage, ze mozna go przerzucic do innego klocka, no i sie pare pkt oszczedza dodatkowo, na chwile obecna predzej bym wrzucil totem do BO niz big unow, banner +D6 do szarzy juz mnie dostatecznie zniechecil
totem na bsb daje ta przewage, ze mozna go przerzucic do innego klocka, no i sie pare pkt oszczedza dodatkowo, na chwile obecna predzej bym wrzucil totem do BO niz big unow, banner +D6 do szarzy juz mnie dostatecznie zniechecil
na format powyżej 2000 wieksza ilość klocków jest nie potrzebna bo ogranicza ruch, dodatkowo mozna złożyc porządne kloce i pożądnych bohaterów - takich co nie muszą siedziec w klocach, stad szkoda marnować big bossa żeby meczył sie z totemem
totem na bsb jest dobry do 2000pkt
przynajmniej tyle zauważyłem
totem na bsb jest dobry do 2000pkt
przynajmniej tyle zauważyłem
TruePunk pisze: Kazdy gra jak lubi; ale czesc pomyslow nawet matka statystyka powinna z glowy wybijac;p
Właśnie najgorsze jest to, że nie ma złotego środka :/
Totem jest super, zwłaszcza jak się gra na ofensie. Mamy w zasadzie 3 grywalne opcje na włożenie totemu:
BSB - zaletą jest to, że koleś może skakać po klockach i zawsze te 3 kostki będą. No i chyba jest najtańszą opcją. Wady: Koleś jest cienki w walce i niezby twardy. Do tego nie może za bardzo z klocków wylatywać, bo stracimy DD...A taki BSB np z effigy i martogsem to już może samopas latać i kroić. No i jeszcze jedną wadą totemu na bsb jest to, że nie można np wystawić komplety magów.
Big Uns - zalety już wymieniłem wyżej - core, nie zajmuje slotu hero, twardzi. Ale za 300 pts można chyba wymagać więcej od klocka piechoty niż to co nam oferują.
Black Orcs - nie zajmują slotu hero i są mimo wszystko bardzo mocną jednostką, dużo lepszą niż big uns. Ale ich koszt.... No i jeszcze zjadają slota special.
Warto się dokładnie zastanowić i wybrać opcję najlepiej pasującą do rozpy. Bo jakby nie patrzeć, to kloc boyzów + caddy to mniej więcej koszt kloca big unsów. A chyba big unsi jednak lepsi, prawda?
Również BSB (180pts) vs caddy (100pts) to chyba lepsza opcja. Za te 80 pts mamy dość twardego, quellującego i dającego przerzuty breja i +1 do CR kolesia.
Totem jest super, zwłaszcza jak się gra na ofensie. Mamy w zasadzie 3 grywalne opcje na włożenie totemu:
BSB - zaletą jest to, że koleś może skakać po klockach i zawsze te 3 kostki będą. No i chyba jest najtańszą opcją. Wady: Koleś jest cienki w walce i niezby twardy. Do tego nie może za bardzo z klocków wylatywać, bo stracimy DD...A taki BSB np z effigy i martogsem to już może samopas latać i kroić. No i jeszcze jedną wadą totemu na bsb jest to, że nie można np wystawić komplety magów.
Big Uns - zalety już wymieniłem wyżej - core, nie zajmuje slotu hero, twardzi. Ale za 300 pts można chyba wymagać więcej od klocka piechoty niż to co nam oferują.
Black Orcs - nie zajmują slotu hero i są mimo wszystko bardzo mocną jednostką, dużo lepszą niż big uns. Ale ich koszt.... No i jeszcze zjadają slota special.
Warto się dokładnie zastanowić i wybrać opcję najlepiej pasującą do rozpy. Bo jakby nie patrzeć, to kloc boyzów + caddy to mniej więcej koszt kloca big unsów. A chyba big unsi jednak lepsi, prawda?
Również BSB (180pts) vs caddy (100pts) to chyba lepsza opcja. Za te 80 pts mamy dość twardego, quellującego i dającego przerzuty breja i +1 do CR kolesia.
wlasnie
trzeba stonowac do rozpy
ja na 2k+wybieram opcje z totemem na big unsach-> mam oddzial za 305pkt(24 z muzykiem,totemem i tarczami)...sa dosyc twardzi
spelniaja role troche jak gigant...do tego tak naprawde musza dowiezc +3DD przez 2 tury...pozniej juz 2...i pozniej juz powinnismy walczyc i miazdzyc wroga
najgorsza IMO opcja sa BO
20 z totemem juz sa naprawde arcydrodzy...al 20 to jednak 1-2 w glebe i ranki brak
a od np dziala,RBT czy thundow schodza w zasadzie tak samo jak big unsi
no i zawsze mi szkoda slota na czarnych(pojawiaja sie zawsze na 3k+)
odnosnie bsb-zalezy jaki mam zestaw bohaterow
jezeli mam 2 do walki stricte to moge poswiecic bsb (ale minus-nie moze wyszarzowac z oddzialu solo)
w chwili obecnej ostro pogrywam na zestawie warboss,bsb,2x shaman+bound...a tam mi szkoda bardzo tracic 1 bohatera do walki
za to opcja z bsb z totemem jest najtansza...totem dziala nawet wtedy jak ten bsb siedzi w 30goblinach
trzeba stonowac do rozpy
ja na 2k+wybieram opcje z totemem na big unsach-> mam oddzial za 305pkt(24 z muzykiem,totemem i tarczami)...sa dosyc twardzi
spelniaja role troche jak gigant...do tego tak naprawde musza dowiezc +3DD przez 2 tury...pozniej juz 2...i pozniej juz powinnismy walczyc i miazdzyc wroga
najgorsza IMO opcja sa BO
20 z totemem juz sa naprawde arcydrodzy...al 20 to jednak 1-2 w glebe i ranki brak
a od np dziala,RBT czy thundow schodza w zasadzie tak samo jak big unsi
no i zawsze mi szkoda slota na czarnych(pojawiaja sie zawsze na 3k+)
odnosnie bsb-zalezy jaki mam zestaw bohaterow
jezeli mam 2 do walki stricte to moge poswiecic bsb (ale minus-nie moze wyszarzowac z oddzialu solo)
w chwili obecnej ostro pogrywam na zestawie warboss,bsb,2x shaman+bound...a tam mi szkoda bardzo tracic 1 bohatera do walki
za to opcja z bsb z totemem jest najtansza...totem dziala nawet wtedy jak ten bsb siedzi w 30goblinach
Oddział BO z totemem to nie jest żadna opcja, tylko IMO głupota ;]
Ja na razie trzymam się BSBka z totemem, zawsze może gdzieś przeskoczyc. O big unsow z totemem obawiam sie że raczej przeciwnik magujacy przeprowadzi szybka redukcje szeregów, i oddział już nic nie zrobie, a i dispellowac nie będzie czym. Cóż będe musiał ich kiedyś w końcu wcisnac w rozpe i przetestowac
Ja na razie trzymam się BSBka z totemem, zawsze może gdzieś przeskoczyc. O big unsow z totemem obawiam sie że raczej przeciwnik magujacy przeprowadzi szybka redukcje szeregów, i oddział już nic nie zrobie, a i dispellowac nie będzie czym. Cóż będe musiał ich kiedyś w końcu wcisnac w rozpe i przetestowac
nie ma tak zle
przykladem niech bedzie ost gra z Jankolem
mial 2xczarodziejke,4bolce i jeszcze sporo lzejszego strzelania z DEkusz
chlopaki trzymaly dzielnie 3DD (fakt ze troche je trolle screenowaly)
pozniej jakis czas 2DD
totem nie musi calej bitwy trzymac...ma dac czas na dobiegniecie do wroga
no i jednak z tym skakaniem bsb nie jest tak rozowo...dla mnie bsb ma dawac przede wszystkim przerzut breaka
przykladem niech bedzie ost gra z Jankolem
mial 2xczarodziejke,4bolce i jeszcze sporo lzejszego strzelania z DEkusz
chlopaki trzymaly dzielnie 3DD (fakt ze troche je trolle screenowaly)
pozniej jakis czas 2DD
totem nie musi calej bitwy trzymac...ma dac czas na dobiegniecie do wroga
no i jednak z tym skakaniem bsb nie jest tak rozowo...dla mnie bsb ma dawac przede wszystkim przerzut breaka
Czy rzeczywiście opłaca się ich tak wystawiać?quas pisze:10-12 z 2 bronmi bossem i muzykiem-fajny supprot flankujacy...
Bo chodzi mi o to że mam 20 boyzów, i myśle nad kupnem 15 na allegro, ale kilka z nich dam do większego oddziały żeby było 25 a z reszty fajnie by było zrobić oddział..
Ahaa
Myślałem że zwykli
Myślałem że zwykli
10 z dwoma brońmi jakoś nie powala, za łatwo panikuje i za łatwo wzbudza paniki, a jak postawisz blisko generała to 75 pkt zajmuje cenne miejsce w 12". Orki muszą mieć te +3 za szeregi, imho najlepsza opcja to 23 z tarczami i fcg - kosztują 168 pts a tych trzech panów z tyłu spokojnie zniechęca do strzelania po oddziale.
Co do kwestii spirit totemu, to ja podobnie jak quas uważam że najlepsza opcja to big unsi za 305 pkt, te kostki są na pierwsze tury i niech przeciwnik cisnie po tym oddziale, to reszta dojedzie, a jest duża szansa że nawet pod koniec bitwy połowy punktów za ten oddział nie dostanie. Dodatkowo mając np warbossa na świni, można go dopchnąć w 2-3 turze do tego klocka dla dodatkowej kostki. Black orki niestety maja zaporową cene (popatrzcie na sword masterów za punkt, dwa więcej ) a w specjalach u orków zawsze jest ciasno. Bsb ma spuszczać łomot, dlatego totemowi mówie nie i puszczam go na rydwanie
Co do kwestii spirit totemu, to ja podobnie jak quas uważam że najlepsza opcja to big unsi za 305 pkt, te kostki są na pierwsze tury i niech przeciwnik cisnie po tym oddziale, to reszta dojedzie, a jest duża szansa że nawet pod koniec bitwy połowy punktów za ten oddział nie dostanie. Dodatkowo mając np warbossa na świni, można go dopchnąć w 2-3 turze do tego klocka dla dodatkowej kostki. Black orki niestety maja zaporową cene (popatrzcie na sword masterów za punkt, dwa więcej ) a w specjalach u orków zawsze jest ciasno. Bsb ma spuszczać łomot, dlatego totemowi mówie nie i puszczam go na rydwanie