Klocki Orc Boyzów

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9570
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

No właśnie, ja go wystawiałem zaraz po wyjściu booka w rozpie defensywnej na 2300-2500. Ale potem przestałem, choć sam nie wiem czemu :) Ten oddział jest strasznie drogi, ale bardzo twardy, jest core, no i daje te 3 DD. Ma jednak parę wad: animozja, niskie Ld no i ta cena.

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Nie wiem skąd to zwątpienie, bo co do minusów to:
animozja-jak bym się bał animozji to bym inną armię wybrał, a boyzi mają ten plus, że przez swoją liczebność i duży T w miarę dobrze znoszą Quella.
niskie Ld-więcej z core'a i tak nie wyciągniesz, a w całej armii są dwie jednostki z wyższym Ld.
cena-ja ostatnio nie wystawiam championów, wtedy klocek 25 z tarczami kosztuje mnie 165 punktów, co uważam za sensowną cenę jak na taka jednostkę.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
badyl
Chuck Norris
Posty: 373
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: badyl »

totem jest na prawde istotny na armie mocno czarujace, ktore w dodatku czesto jeszcze strzelaja, a takowe dadza rade jakies ranki skasowac w tym oddziale w miare szybko, nie bede big unsami za lasem stac przecie
totem na bsb daje ta przewage, ze mozna go przerzucic do innego klocka, no i sie pare pkt oszczedza dodatkowo, na chwile obecna predzej bym wrzucil totem do BO niz big unow, banner +D6 do szarzy juz mnie dostatecznie zniechecil

Awatar użytkownika
Astragoth
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Astragoth »

na format powyżej 2000 wieksza ilość klocków jest nie potrzebna bo ogranicza ruch, dodatkowo mozna złożyc porządne kloce i pożądnych bohaterów - takich co nie muszą siedziec w klocach, stad szkoda marnować big bossa żeby meczył sie z totemem

totem na bsb jest dobry do 2000pkt
przynajmniej tyle zauważyłem :wink:
TruePunk pisze: Kazdy gra jak lubi; ale czesc pomyslow nawet matka statystyka powinna z glowy wybijac;p

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9570
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Właśnie najgorsze jest to, że nie ma złotego środka :/
Totem jest super, zwłaszcza jak się gra na ofensie. Mamy w zasadzie 3 grywalne opcje na włożenie totemu:

BSB - zaletą jest to, że koleś może skakać po klockach i zawsze te 3 kostki będą. No i chyba jest najtańszą opcją. Wady: Koleś jest cienki w walce i niezby twardy. Do tego nie może za bardzo z klocków wylatywać, bo stracimy DD...A taki BSB np z effigy i martogsem to już może samopas latać i kroić. No i jeszcze jedną wadą totemu na bsb jest to, że nie można np wystawić komplety magów.

Big Uns - zalety już wymieniłem wyżej - core, nie zajmuje slotu hero, twardzi. Ale za 300 pts można chyba wymagać więcej od klocka piechoty niż to co nam oferują.

Black Orcs - nie zajmują slotu hero i są mimo wszystko bardzo mocną jednostką, dużo lepszą niż big uns. Ale ich koszt.... No i jeszcze zjadają slota special.

Warto się dokładnie zastanowić i wybrać opcję najlepiej pasującą do rozpy. Bo jakby nie patrzeć, to kloc boyzów + caddy to mniej więcej koszt kloca big unsów. A chyba big unsi jednak lepsi, prawda?
Również BSB (180pts) vs caddy (100pts) to chyba lepsza opcja. Za te 80 pts mamy dość twardego, quellującego i dającego przerzuty breja i +1 do CR kolesia.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

wlasnie
trzeba stonowac do rozpy
ja na 2k+wybieram opcje z totemem na big unsach-> mam oddzial za 305pkt(24 z muzykiem,totemem i tarczami)...sa dosyc twardzi
spelniaja role troche jak gigant...do tego tak naprawde musza dowiezc +3DD przez 2 tury...pozniej juz 2...i pozniej juz powinnismy walczyc i miazdzyc wroga

najgorsza IMO opcja sa BO
20 z totemem juz sa naprawde arcydrodzy...al 20 to jednak 1-2 w glebe i ranki brak
a od np dziala,RBT czy thundow schodza w zasadzie tak samo jak big unsi
no i zawsze mi szkoda slota na czarnych(pojawiaja sie zawsze na 3k+)

odnosnie bsb-zalezy jaki mam zestaw bohaterow
jezeli mam 2 do walki stricte to moge poswiecic bsb (ale minus-nie moze wyszarzowac z oddzialu solo)
w chwili obecnej ostro pogrywam na zestawie warboss,bsb,2x shaman+bound...a tam mi szkoda bardzo tracic 1 bohatera do walki
za to opcja z bsb z totemem jest najtansza...totem dziala nawet wtedy jak ten bsb siedzi w 30goblinach :twisted:

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Oddział BO z totemem to nie jest żadna opcja, tylko IMO głupota ;]

Ja na razie trzymam się BSBka z totemem, zawsze może gdzieś przeskoczyc. O big unsow z totemem obawiam sie że raczej przeciwnik magujacy przeprowadzi szybka redukcje szeregów, i oddział już nic nie zrobie, a i dispellowac nie będzie czym. Cóż będe musiał ich kiedyś w końcu wcisnac w rozpe i przetestowac

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

nie ma tak zle
przykladem niech bedzie ost gra z Jankolem
mial 2xczarodziejke,4bolce i jeszcze sporo lzejszego strzelania z DEkusz
chlopaki trzymaly dzielnie 3DD (fakt ze troche je trolle screenowaly)
pozniej jakis czas 2DD

totem nie musi calej bitwy trzymac...ma dac czas na dobiegniecie do wroga
no i jednak z tym skakaniem bsb nie jest tak rozowo...dla mnie bsb ma dawac przede wszystkim przerzut breaka

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Prawde mówiąc nigdy nie przeskakiwalem bsb'kiem. :) Ale jak przeciwnik ma swiadomosc, ze po redukcji szeregow sobie mozesz przeskoczyc to zazwyczaj strzela w cos innego, co uwaza za bardziej groźne

Piotr3K
Kretozord
Posty: 1681
Lokalizacja: SNOT Gdańsk

Post autor: Piotr3K »

quas pisze:10-12 z 2 bronmi bossem i muzykiem-fajny supprot flankujacy...
Czy rzeczywiście opłaca się ich tak wystawiać?
Bo chodzi mi o to że mam 20 boyzów, i myśle nad kupnem 15 na allegro, ale kilka z nich dam do większego oddziały żeby było 25 a z reszty fajnie by było zrobić oddział..

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

ja wystawialem savage boyzow w takiej konfiguracji-> mnie sie sprawdzali

Piotr3K
Kretozord
Posty: 1681
Lokalizacja: SNOT Gdańsk

Post autor: Piotr3K »

Ahaa
Myślałem że zwykli :lol:

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Testował ktoś dziesiątkę z dwoma brońmi - kosztują grosze bo 75 pkt. z muzykiem a 10 ataków S4 w szarży to jakieś uderzenie jest.

Szypul
Mudżahedin
Posty: 282

Post autor: Szypul »

10 z dwoma brońmi jakoś nie powala, za łatwo panikuje i za łatwo wzbudza paniki, a jak postawisz blisko generała to 75 pkt zajmuje cenne miejsce w 12". Orki muszą mieć te +3 za szeregi, imho najlepsza opcja to 23 z tarczami i fcg - kosztują 168 pts a tych trzech panów z tyłu spokojnie zniechęca do strzelania po oddziale.
Co do kwestii spirit totemu, to ja podobnie jak quas uważam że najlepsza opcja to big unsi za 305 pkt, te kostki są na pierwsze tury i niech przeciwnik cisnie po tym oddziale, to reszta dojedzie, a jest duża szansa że nawet pod koniec bitwy połowy punktów za ten oddział nie dostanie. Dodatkowo mając np warbossa na świni, można go dopchnąć w 2-3 turze do tego klocka dla dodatkowej kostki. Black orki niestety maja zaporową cene (popatrzcie na sword masterów za punkt, dwa więcej :roll: ) a w specjalach u orków zawsze jest ciasno. Bsb ma spuszczać łomot, dlatego totemowi mówie nie i puszczam go na rydwanie :twisted:

ODPOWIEDZ