2k OnG

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

2k OnG

Post autor: TruePunk »

Wszyscy sie tak podniecaja szamanem na wyvernie, ze w koncu poczulem potrzebe potestowac zawodnika.

Orc Great Shaman @ 505 Pts
Magic Level 4; Big Waagh; Choppa
Shaga's Screamin' Sword [50]
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
Waaagh! Paint [10]
Wyvern @ [200] Pts

Black Orc Big Boss @ 147 Pts
General; Heavy Armour; Shield
Nibbla's Itty Ring [20]
Martog's Best Basha [15]
Collar of Zorga [5]
Boar

Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Magic Mushrooms [10]
Horn of Ugrok [40]

2 Snotlings @ 40 Pts
5 Goblin Wolf Riders @ 65 Pts
Spear; Light Armour
5 Goblin Wolf Riders @ 65 Pts
Spear; Light Armour
20 Savage Boyz @ 190 Pts
Frenzy; Choppa; Warpaint; FCG
25 Night Goblins @ 104 Pts
Shield; Musician
1 Fanatic @ [25] Pts
25 Night Goblins @ 129 Pts
Shortbow; Musician
2 Fanatic @ [50] Pts

3 Squig Herd @ 90 Pts
3 Squig Herd @ 90 Pts
2 Spear Chukka @ 70 Pts
1 Rock Lobber @ 75 Pts
Bully

2x Doom Diver @ 80 Pts

Casting Pool: 10 + 2 boundy
Dispel Pool: 6 + 2 scrolle
Models in Army: 140
Total Army Cost: 2000


Z bitew:
Ogry - 20:0 do przodu
WE - 9:11 (zaszarzowalem wrona na glade guardow, przegralem o muzyka, zagonili - zdaza sie)
DoW - 15:5

Lacznie 2 miejsce na lokalu zajalem, wiec przyzwoicie. Wlasciwie snoty moglbym wywalic za dodatkowego fanatyka+np muzykow na fastach, reszta raczej spelnila moje wymagania
Tylko power stonow na orku brak..
jakies uwagi?

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

horn cos dzialal?
ja bym tam wlozyl po 1 grzybie na szamana...ost doceniam ten aspekt-magia staje sie stabilniejsza choc gobliny czasami naprawde pokazuja co to znaczy "brain bursta" :lol2:
-wlocznie na savage->nawet jak wymachuja zapalkami z 3S to i tak i tak soc moga zdzialac(choc faktycznie troche drozej jest)

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

w savagach w domysle stoi general i 2 szamanow.. wole zeby nie walczyli z niczym mimo wszystko ;)
horn na ogry i DoW daje rade (na kazda armie bez MR - czyli poza WE i breta prawie wszystkie)

grzybki niby fajne.. ale scrolla za grzyba nie zamienie. a jedyny sensowny rozklad to by bylo 2x scroll i grzyb per mag; czyli o jednego bounda mniej

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

i to chyba jest sensowniejsze rozwiazanie,przynajmniej IMO
i doszedlem do wniosku ze wiekszosc ludzi sie gubi w fazie magii,rozpraszaja czary ktore powinno sie przyjmowac na jape a potem marudza ze maja za malo DS :roll:

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

jedyny sluszny rozkald to skrol i 2 grzyby per szaman

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Najważniejsza zmiana, to ring na duzego szamana ;)

Zamiast waagh painta. Obowiązkowo.

Często masz wtedy 2 eadbuty na jednym kolesiu, który bardzo latwo łapie LoS do czego chce. Zabilem w ten sposób sporo herosów. To imo najwazniejszy item na szamanie na wyvernie. Spróbuj, a napewno się przekonasz.

Druga sprawa to speary na savage boyzach. Punkty się na to powinny znaleźc, jak zrobisz roszady w itemach po daniu ringa na lorda.

Pozdr!

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Waaagh painty to bardzo mila rzecz.. koles w CC z maszynami/smieciami jest wbrew pozora czesto, czery 3,4,5,6 moze wtedy ciagle rzucac.
chociaz nie watpie ze ring by mu nie zaszkodzil. wtedy horn moze isc na generala, a szamani faktycznie po 2grzyby i scrolla nosic..

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

A jak Ci się sprawdzali NG z łukami? Bo ja się zawsze zastanawiam wrzucać, nie wrzucać (ten ich mizerny zasięg) i kończy się to tak, że zostaja na półce ;)

Co do rozpiski - kolejna osoba polecająca szamana na wronie... Chybą będzie trzeba odłożyć na figurkę :)

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

NG z lukami sa IMO rownie ok jak NG bez lukow w tej formie - czesto przeciwnik ma oddzialy o sile 5 lub wiecej gdzie posiadanie tarcz nam totalnie nic nie daje.. a tak giganta postrasza, fasta maja szanse ustrzelic, z S&S wbic ranke na czyms - nie wypadaja wcale gorzej od tarczownikow

no szaman na wronie ma potencjal (herszt na wronie tez oddzialow od frontu nie lamie, od tylu/boku nie wypada duzo lepiej niz szaman.. do niszczenia machin i fastow nadaja sie idealnie tak samo), ale sam jeszcze musze potestowac chlopaka. Chociaz wstepnie juz wyverne 5edycyjna dostal, a warbossa na 6stke przeniose jak tylko malarza jakiegos znajde zacnego :P

oczopek
Mudżahedin
Posty: 334

Post autor: oczopek »

jesli chodzi o maga na wywernie to nie lepiej dać mu freenzy? dodtakowy atak dla maga i wywerny ward na 6+ i do tego różdzka ze za kazdy zakończony powodzeniem atak test ld, albo śmierć?? :P

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

oczopek pisze:jesli chodzi o maga na wywernie to nie lepiej dać mu freenzy? dodtakowy atak dla maga i wywerny ward na 6+ i do tego różdzka ze za kazdy zakończony powodzeniem atak test ld, albo śmierć?? :P
taaa
you are snikky as goblinz
very snikky as food for orkz

Już lepszym pomysłem byłaby glupota.
przynajmniej nie stracisz szamana tak szybko :roll:

Szypul
Mudżahedin
Posty: 283

Post autor: Szypul »

gram podobnie, tylko że z innym zestawem speciali. shaman na wronie jest zajebisty:P teraz w dobie VC dobrą opcją będzie skullwand +1A, chociaż waaghpaint to też dobra opcja, tylko niestety wszystko sie nie zmieści bo ward to jednak chyba musi być.
Nie lepiej by dać 2 charioty zamiast herdów? albo hoppersów jakichś?
Charki pisze:jedyny sluszny rozkald to skrol i 2 grzyby per szaman
jak najbardziej się zgadzam.

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

frenzy oznacza ze latwo szamana wyciagnac i rozwalic.
a on ma terroryzowac, rzucac czary a walczyc tylko z fastami/maszynami/jako wsparcie.

nie lubie rydwanow (chyba ze mam herosow na rydwanach i opieram cala koncepcje na ofensownej szybkiej armii).. hoppersi maja sens w ofensie tylko IMO.
te herdy to super sprawa - zatrzymuja, umieja ugryzc, strasza, a kosztuja b niewiele. koncepcja 2x3 herdy bardzo ladnie sie sprawdzila, mysle ze na gole 2k w semi-defensie ciezko lepiej te sloty zapelnic

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

IMO herd jest o niebo lepszy od hoopków. Za 90pts dostaje się CR za 2 szeregi, w ataku mało która piechota ich zatrzyma, w obronie też się odgryzą, nie wystrzela się ich, a sposób w jaki umierają daje przeciwnikowi do myślenia.

Co do frenzy dla wiwerny - zgadzam się z przedmówcami, równie dobrze można tej jedostki wcale nie wystawiać bo chyba nawet laik wiedziałby jak coś takiego wykorzystać.

ODPOWIEDZ