CompScore

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

CompScore

Post autor: Kołata »

Witajcie.

Tak jak zapowiadałem, stworzyłem CSa. Nie jest jeszcze w 100% skończony, bo mam wątpliwości do kilku rzeczy. Konsultowałem się ze sporą liczbą osób - opinie były bardzo różne :) Niektóre pomysły na ograniczenia właśnie im zawdzieczam.

Założeniem głównym jest to, że WFB jest ogólnie dobrze skonstruowaną grą. Każda armia ma pewne wady i zalety. Jedne są lepsze inne gorsze i nic tego nie zmieni. Natomiast to co psuje moim zdaniem WFB to pojedyncze buraki w zasadach w poszczególnych podręcznikach. Są to rzeczy, które powszechnie budzą odrazę, są uważane za niezbalansowane oraz są tak kijowo zapisane w zasadach, że LS musi się nad nimi biedzić.
Mój pomysł polega na zostawienu WFB takim jaki jest, a jedynie wywaleniu totalnych idiotyzmów psujących zabawę.

Oczywiście tym samym ingerujemy w zasady i kompozycję armii. Ale tylko trochę. W zaledwie kilku pojedynczych przypadkach, które są najbardziej rażące. Nie zmieniamy całej kompozycji wszystkich armii jak to jest w CSie Euro i w sumie WFB pozostaje prawie taki sam jak jest.

No to lecimy.

EMPIRE
war altar - zajmuje 2 sloty hero
steam tank - 0-1
1 slot specjal nie przeznaczony na armaty

BRETONNIA
max 2 oddziały pegazów
max 3 oddziały errantów w Errantry War

O&G
Pipes of Doom - tylko na Night Goblin Big Bossie/Warbossie

VC
Drakenhof Banner - regeneracja nie działa na sypanie
Fell Baty wskrzeszane po 1 ranie
rzeczy wątpliwe, na które na razie nie mam dobrego pomysłu:
re-cast
wind od undeath
helm of commandment

WE
treeman 0-1
HODA nie może odpalać BSB

HE
Dragon Armour chroni tylko przed magią ognia i zionięciami. nie chroni od katapult, bolców, armat, ataków smoka czy kogokolwiek innego z płonącą bronią.
Star Dragon - zjada slot rare

DWARFS
wystawienie kowadła powoduje że organki stają się wyborem 0-1

CHD
Earthshaker 0-1
jeden slot specjal nie poświęcony na maszyny

CHAOS
Golden Eye of Tzeentch - nie można brać na smoka

LIZARDMEN
max 60 skinków
slann 2 generacji - 3 sloty hero

DE, OK, BoCH, TK
bez zmian

SKAVEN
latarka 0-1
jeden slot hero poświęcony na herosa niemagującego
max 12 jezzaili
max 3 ratlingi


Jeśli ktoś będzie chciał wiedzieć, czemu coś zdecydowałem ograniczyć a się tego nie domyśla, to niech da znać :) Napewno odpowiem.

Zapraszam do dyskusji i konstruktywnej krytyki. Mam nadzieję, że komuś się mój pomysł spodoba :)

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2008, o 20:56 przez Kołata, łącznie zmieniany 3 razy.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3166
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

W imperium (którym notabene gram) dałbym jeden slot hero za war altar plus ograniczył armaty, chociażby tak jak w CHD albo zasadą zakaz trzech takich samych slotów special. Czołg tak jak zaproponował Kołata.

Z bretonią się zgodzę, z O&G mam mieszane uczucia ale nie gram tą armią więc nie komentuję lepiej bo po co. WC w sumie tak, jest to jakiś krok naprzód. WE też poprę, tak samo jak HE. Reszta też nie wydaje się byc jakaś straszna, no może Slann drugiej generacji za w sumie slot lorda, 3 herosów i rare to hardcore trochę, przemyśl to jeszcze Kołata (chyba że masz na myśli przerobienie że slann to lord i 3 sloty hero i nic więcej).

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

Kołata pisze: Fell Baty wskrzeszane po 1 ranie
To ma być ograniczenie kompozycyjne czy tworzenie nowych zasad?

Wygląda mi to raczej na listę pobożnych życzeń, wynikającą z chęci upierdzielenia dla samej idei upierdzielenia.

Art
Wałkarz
Posty: 50

Post autor: Art »

W co my gramy ??

Awatar użytkownika
Siemek
Chuck Norris
Posty: 479
Lokalizacja: :P

Post autor: Siemek »

"DWARFS
jeśli kowadło runą spowolnienia nie zrani, to nie spowalnia"

Tym samym kowadlo staje sie marne...

ograniczenie O&G tez troche glupie bo tego itemu wcale tak duzo osob nie uzywa,bo nie jest taki mocny wcale :wink:

Natomiast zamiast banowac dragenhof bannera propomuje zeby koleszka ktory go nosi zjadal dodatkowy slot jak juz cos z nim robic :) wydaje mi sie ze banowanie przedmiotow to przesada...

Generalnie po za tymi 3 kwatkami podoba mi sie kołatowy cs,napewno bardziej niz 800 pkt na hero,i zakaz powtarzania rare,kiedy ktos chce sobie zagrac dla smiechu na dwoch pump wagonach ktore wcale przegiete nie sa :P
pzdr
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2008, o 09:39 przez Siemek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Lukiman
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 173

Post autor: Lukiman »

Empire:
1 slot hero na altar i uniemożliwić wystawienie 3 armat

Bretonia:
Spoko

O&G:
Czy pipesy są naprawde takie przegięte?? Gdyby NG miał jakiegoś sensownego mounta albo rydwan to tak, ale na piechcie może tylko czekać aż coś do niego podjedzie

VC:
Spoko, tylko wymyśl coś jeszcze z tym co wymieniłeś

WE:
Spoko

HE:
Wmiare spoko...tylko że slot rare HE aż tak nie boli,żeby nie wystawic smocza...może hero slot??

Dwarfs:
IMHO niepotrzebne, ale dość logiczne

ChD:
Chadencja i tak się zbyt często na turniejach nie pojawia, a jak już to nie wygrywa.Ale Earthshaker jest faktycznie mocny.

Chaos:
Czy ja wiem

Lizaki:
Może jednak 2 sloty hero + lord + rare za slana??

Skaveni:
Nie znam się

Ogólnie masz łeb kołata, bardzo sensowne ale żadna armia nie czuje się strasznie pokrzywdzona(chyba).Nie jest to jakaś straszna ingerencja w zasady, w przeciwieństwie do np. ograniczonej ilości punktów na hero.Podoba mi się :P

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

Siemek pisze:,kiedy ktos chce sobie zagrac dla smiechu na dwoch pump wagonach ktore wcale przegiete nie sa :P
pzdr
nikt tego nie zabrania przecież...
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Siemek
Chuck Norris
Posty: 479
Lokalizacja: :P

Post autor: Siemek »

nie? :wink: to poczytaj temat nowe limited :wink:

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

no wlaśnie, dobrze by bylo gdybyś go poczytal :)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Siemek
Chuck Norris
Posty: 479
Lokalizacja: :P

Post autor: Siemek »

nie chce mi sie klocic,w kazdym razie euroCS zabrania brac 2 takich samych rarow,a tam wlasnie na tym euro CSem dyskusja sie toczy..
pzdr

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

hahaha gadalem dzis 2h z panem z GW jednym :) takie luzne tlumacznie


"once my opponent had a steam tank and ludvik shwarzhelm and i got really mad , i told him 'what are you doing youre spoiling all the fun you cannot have both'


biedny pan tylko za glowe sie lapal jak mu roostery pl opowiadalem :) ale sporo rzeczy i mi powiedzial :P

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

@siemek

owszem CS zakazuje dublowania rarów, ale nikt nie skazuje Cię na CS ;)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Esco
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Esco »

Moje propozycje zmian do CS-a:

O&G
Nie banować Pipes of Doom. Nie sa wcale wygięte, a na czesc armii wrecz bezuzyteczne.

VC
Drakenhof Banner dopuszczony tylko dla hero na piechote.

SKAVEN
latarka 0-1
jeden slot hero poświęcony na herosa niemagującego
ratlingi i jezzaile dowolnie /bo obawiam sie ze za mocno przycieto ta armie wzgledem innych/

BRETONNIA
Errantry War niedopuszczone /za to pegazy dowolnie/

Reszta jak dla mnie super.

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

EMPIRE
war altar - zajmuje 2 sloty hero - razem z lordem tak ? czyli lord + hero ?
steam tank - 0-1 - Euro CS

BRETONNIA
max 2 oddziały pegazów - euro CS
max 3 oddziały errantów w Errantry War - Euro CS

O&G
Zakaz używania Pipes of Doom - zmienić na BS one use only PL 5 - ale osobiście nie tykać

VC
Zakaz Drakenhof Bannera - raczej nie
Fell Baty wskrzeszane po 1 ranie - fell baty nie są takie straszne - mają dużą podstawkę co skutecznie je już obcina
rzeczy wątpliwe, na które na razie nie mam dobrego pomysłu:
re-cast - no way, ewentualnie zapis że nie można recastować na ten sam unit jeżeli czar nie wyszedł ale na kolejny już OK - wszak wskrzeszanie teraz nie ma lvl 3/7/11 tylko właśnie recast - ale ogólnie no way
wind od undeath - no czar przegięty jak stopa czy war path of gork, zappowanie to czemu ma być bannowany ?
helm of commandment - imho dodać tylko zapisek że na początku fazy combatu decydujesz jakiemu oddziałowi dajesz WS i już jest lepiej

WE
treeman 0-1 - Euro CS
HODA nie może odpalać BSB - sam wystawiam więc nie komentuję

HE
Dragon Armour chroni tylko przed magią ognia i zionięciami. nie chroni od katapult, bolców, armat, ataków smoka czy kogokolwiek innego z płonącą bronią. - DA jest OK nie zmieniajmy
Star Dragon - zjada slot rare - i co ci to da ? będzie 1 orzeł mniej bo i tak 4 rary mają

DWARFS
jeśli kowadło runą spowolnienia nie zrani, to nie spowalnia - OK, w sumie to myślałem że to tak działa :P

CHD
Earthshaker 0-1 - Euro CS
jeden slot specjal nie poświęcony na maszyny - Euro CS

CHAOS
Golden Eye of Tzeentch - napewno trzeba jakoś ograniczyć.
zwiększyć koszt do 50 pts, zakazać używać na smoku lub zakazać łączyć ze staff of change (najbardziej lajtowa wersja) - Euro CS v800

LIZARDMEN
max 60 skinków - Euro CS - 3 oddziały
slann 2 generacji - 3 sloty hero - i tak slan 2 generacji dużo je ptk i slotów po co go obcinać

DE, OK, BoCH, TK
bez zmian

SKAVEN
latarka 0-1 - OK - euro CS
jeden slot hero poświęcony na herosa niemagującego - Euro CS v800 zablokuje GS z dzwonem + 3 elektryków
max 12 jezzaili - OK ale euro CS blokuje do 2 oddziałów a jak wiemy łatwo je spanikować
max 3 ratlingi - OK - Euro CS


czyli tak wiele z tego co napisałeś i tak obcina euro CS chyba że to jest do euro CS

imho euro CS v800 to najlepsze co zaproponowano

większość i tak pokrywa się z euro CS tego co tu zaproponowałeś

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Szybkie odpowiedzi.

Ban na pipesy jest dla bardzo wielu osób niezrozumiały. Już go wyjaśniam. Jest takie jeden matchup w battlu, który przez ten item grę strategiczną zmienia w grę losową. Oczywiście chodzi o bitwę O&G vs Breta.
Postawcie się na miejscu bretończyka. Przed bitwą rzucacie za prawie każdą jednostkę, czy będzie ona mogła sobie w tej bitwie wziąć udział... Żenada ze strony GW, że wypuścili taki item.

Co do armat w imperium, to faktycznie można by dodać zapis - jeden slot specjal nie poświęcony na armaty. (dopisuję)

Co do slanna, to chodziło mi o Lord+2hero+rare. Czyli jeden slot hero więcej, by ograniczyć przegięte kombo slann 2 gen+priest+biegacz. Powiem Wam, że to inni mi zwrócili uwagę na ten problem, gdyż ja mało gram z lizakami.

Drakenhoff tylko na piechotnym herosie - naprawdę dobry pomysł. I to najlepiej na wight lordzie, żeby zaraz nie zaczęło się robienie latającego wampira z tym bannerem w jeździe. 2 sloty hero też ciekawa myśl.


@ Christos

Mi nie chodzi o upierdzielanie dla upierdzialania, cokolwiek miałoby to znaczyć. Sam widzisz, że jak najmniej staram się tych podpunktów dawać. Części armii nawet nie tykam, lub ruszam w stopniu minimalnym. Nawet nie próbuję się brać za naprawianie słabszych jednostek czy zasad mających mały wpływ na grę. A EURO CS jedzie po całości tnąc równo różne rzeczy bez względu na ich siłę i wpływ na grę.
To, że zmieniam jakąś idiotyczną, niezbalansowaną zasadę, jak wskrzeszanie batów, to właśnie IMO największy plus tego CSa. Co z tego że zmieniam zasady, skoro zmieniam na lepsze?

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

war2bone pisze:EMPIRE
war altar - zajmuje 2 sloty hero - razem z lordem tak ? czyli lord + hero ?
steam tank - 0-1 - Euro CS

BRETONNIA
max 2 oddziały pegazów - euro CS
max 3 oddziały errantów w Errantry War - Euro CS

O&G
Zakaz używania Pipes of Doom - zmienić na BS one use only PL 5 - ale osobiście nie tykać

VC
Zakaz Drakenhof Bannera - raczej nie
Fell Baty wskrzeszane po 1 ranie - fell baty nie są takie straszne - mają dużą podstawkę co skutecznie je już obcina
rzeczy wątpliwe, na które na razie nie mam dobrego pomysłu:
re-cast - no way, ewentualnie zapis że nie można recastować na ten sam unit jeżeli czar nie wyszedł ale na kolejny już OK - wszak wskrzeszanie teraz nie ma lvl 3/7/11 tylko właśnie recast - ale ogólnie no way
wind od undeath - no czar przegięty jak stopa czy war path of gork, zappowanie to czemu ma być bannowany ?
helm of commandment - imho dodać tylko zapisek że na początku fazy combatu decydujesz jakiemu oddziałowi dajesz WS i już jest lepiej

WE
treeman 0-1 - Euro CS
HODA nie może odpalać BSB - sam wystawiam więc nie komentuję

HE
Dragon Armour chroni tylko przed magią ognia i zionięciami. nie chroni od katapult, bolców, armat, ataków smoka czy kogokolwiek innego z płonącą bronią. - DA jest OK nie zmieniajmy
Star Dragon - zjada slot rare - i co ci to da ? będzie 1 orzeł mniej bo i tak 4 rary mają

DWARFS
jeśli kowadło runą spowolnienia nie zrani, to nie spowalnia - OK, w sumie to myślałem że to tak działa :P

CHD
Earthshaker 0-1 - Euro CS
jeden slot specjal nie poświęcony na maszyny - Euro CS

CHAOS
Golden Eye of Tzeentch - napewno trzeba jakoś ograniczyć.
zwiększyć koszt do 50 pts, zakazać używać na smoku lub zakazać łączyć ze staff of change (najbardziej lajtowa wersja) - Euro CS v800

LIZARDMEN
max 60 skinków - Euro CS - 3 oddziały
slann 2 generacji - 3 sloty hero - i tak slan 2 generacji dużo je ptk i slotów po co go obcinać

DE, OK, BoCH, TK
bez zmian

SKAVEN
latarka 0-1 - OK - euro CS
jeden slot hero poświęcony na herosa niemagującego - Euro CS v800 zablokuje GS z dzwonem + 3 elektryków
max 12 jezzaili - OK ale euro CS blokuje do 2 oddziałów a jak wiemy łatwo je spanikować
max 3 ratlingi - OK - Euro CS


czyli tak wiele z tego co napisałeś i tak obcina euro CS chyba że to jest do euro CS

imho euro CS v800 to najlepsze co zaproponowano

większość i tak pokrywa się z euro CS tego co tu zaproponowałeś
Tja, bless mi napisał to samo. Tylko że chyba zapominacie o tym, że EURO CS niezaleznie od wersji tnie również mnóstwo innych rzeczy. Nieprzegietych! Pomijam fakt, że np nie można mieć 2xtrolli, bo i tak pewnie nikt by nie miał, ale obcięcie magii armiom gdzie ta magia jest kluczowa jest bardzo słabym rozwiązaniem. War2bone, grasz WE - co Ci compscore Euro wywala z rozpy? Pewnie nic. A np mi rozwala ostro rozpiskę i w pojedynku z WE dodatkowo mam pod górkę.
Moi klubowicze są za EURO CS (Dębek, Fisch, Muniek) bo właśnie grają WE i Bretką. Nic nie tracą na tym CSie. Tylko zyskują, bo już nie muszą tylu caddych ładować i generalnie srają na magię i maszynki, jedne z niewielu rzeczy, które ich tak naprawdę ruszają.
Dlatego IMO Euro CS jest cienki.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Hmmm myślę że najlepszym wyjściem uznać EuroCS/EuroCS by Barbarsossa) jako limit wyjściowy, a następnie jeśli potrzeba uzupełniać CompScore oddzielnie dla armii na tej samej zasadzie jak w przypadku dostosowania kompozycji HE do EuroCS.

W tym wypadku np. War altar zjadałby 2 sloty hero, ale jednocześnie istniałby limit max 2 takie same speciale. Czyli EuroCS w tym wypadku ptzy propozycji z war altarem byłby dodatkowo "balansowany".

Podobnie z WE. Hoda nie może być uzywana z BSB i drzewiec 0-1 ale jednocześnie speciale maks x2, a cory (w tym driady) maks x3. Przykładowo dla Lizardów limit powtarzania skinków może być zwiększony.

Wtedy uzyskamy możliwe najbardziej sprawiedliwy compscore.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2008, o 11:50 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 2 razy.

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

i tak orkasy mają raczej w tył z WE (aczkolwiek ostatnio grałem sobie orkami na turnieju 1650 (ja grałem 1 raz od bardzo dawana) i pocisnąłem WE chyba 14:6 albo i troszkę lepiej :D)

moją rozpę euro CS mało tnie
ale tnie 2 treemany, tnie 8 oddziałow driad 4 oddziały wild ridersów - a to też dość ciekawa opcja

a co do cięcia magii - zauważ że przy okazji jest przycięty DD więc nie musisz już mieć 15 kostek żeby się przebić magią zazwyczaj będziesz miał 9 kostek przeciwko 5 DD i 3 scrollom albo 7 DD i 2 scrollom - dla mnie to jest OK bo nie musisz pakować wszystkich herosów w magię żeby ona coś zdziałała i możesz wystawić sobie herosów do walki wręcz więcej ptk na oddziały bo już nie pakujesz wszystkiego w 4 magów

bretkę też tnie mało bo tylko nie wystawisz latającego cyrku czy pierdyliona lanc errantów, ale to już jest dobre ograniczenie - no ale na bretkę masz pipersy czy goblinka na chariocie z niwelowaniem warda

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

VC
Zakaz Drakenhof Bannera
Fell Baty wskrzeszane po 1 ranie
rzeczy wątpliwe, na które na razie nie mam dobrego pomysłu:
re-cast
wind od undeath
helm of commandment
DB zajmujacy 2 sloty albo ban
fell bats niech se sa...jak ktos bedzie mial 20 figurek to bedzie je mogl wystawic; a co! 8)
re-cast-> kazde powtorzenie czaru podnosi jego bazowa trudnosc o 1

ale i tak mam wrazenie ze hurtowe CS i tak i tak niewiele zmienia; problem jest w mentalnosci

Awatar użytkownika
Fingor
Chuck Norris
Posty: 524
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Fingor »

Podoba mi się, poza ograniczeniem Pipes of Doom i Kowadła. Zwłaszcza to drugie, bo fluffowo jest IMO nielogiczne.
Arabesca - Dark Fantasy, Epic Action
Nietykalny pisze:Lakieru pernamentnego ( permanentny znaczy co innego)
:roll:

ODPOWIEDZ