CompScore
CompScore
Witajcie.
Tak jak zapowiadałem, stworzyłem CSa. Nie jest jeszcze w 100% skończony, bo mam wątpliwości do kilku rzeczy. Konsultowałem się ze sporą liczbą osób - opinie były bardzo różne Niektóre pomysły na ograniczenia właśnie im zawdzieczam.
Założeniem głównym jest to, że WFB jest ogólnie dobrze skonstruowaną grą. Każda armia ma pewne wady i zalety. Jedne są lepsze inne gorsze i nic tego nie zmieni. Natomiast to co psuje moim zdaniem WFB to pojedyncze buraki w zasadach w poszczególnych podręcznikach. Są to rzeczy, które powszechnie budzą odrazę, są uważane za niezbalansowane oraz są tak kijowo zapisane w zasadach, że LS musi się nad nimi biedzić.
Mój pomysł polega na zostawienu WFB takim jaki jest, a jedynie wywaleniu totalnych idiotyzmów psujących zabawę.
Oczywiście tym samym ingerujemy w zasady i kompozycję armii. Ale tylko trochę. W zaledwie kilku pojedynczych przypadkach, które są najbardziej rażące. Nie zmieniamy całej kompozycji wszystkich armii jak to jest w CSie Euro i w sumie WFB pozostaje prawie taki sam jak jest.
No to lecimy.
EMPIRE
war altar - zajmuje 2 sloty hero
steam tank - 0-1
1 slot specjal nie przeznaczony na armaty
BRETONNIA
max 2 oddziały pegazów
max 3 oddziały errantów w Errantry War
O&G
Pipes of Doom - tylko na Night Goblin Big Bossie/Warbossie
VC
Drakenhof Banner - regeneracja nie działa na sypanie
Fell Baty wskrzeszane po 1 ranie
rzeczy wątpliwe, na które na razie nie mam dobrego pomysłu:
re-cast
wind od undeath
helm of commandment
WE
treeman 0-1
HODA nie może odpalać BSB
HE
Dragon Armour chroni tylko przed magią ognia i zionięciami. nie chroni od katapult, bolców, armat, ataków smoka czy kogokolwiek innego z płonącą bronią.
Star Dragon - zjada slot rare
DWARFS
wystawienie kowadła powoduje że organki stają się wyborem 0-1
CHD
Earthshaker 0-1
jeden slot specjal nie poświęcony na maszyny
CHAOS
Golden Eye of Tzeentch - nie można brać na smoka
LIZARDMEN
max 60 skinków
slann 2 generacji - 3 sloty hero
DE, OK, BoCH, TK
bez zmian
SKAVEN
latarka 0-1
jeden slot hero poświęcony na herosa niemagującego
max 12 jezzaili
max 3 ratlingi
Jeśli ktoś będzie chciał wiedzieć, czemu coś zdecydowałem ograniczyć a się tego nie domyśla, to niech da znać Napewno odpowiem.
Zapraszam do dyskusji i konstruktywnej krytyki. Mam nadzieję, że komuś się mój pomysł spodoba
Pozdrawiam!
Tak jak zapowiadałem, stworzyłem CSa. Nie jest jeszcze w 100% skończony, bo mam wątpliwości do kilku rzeczy. Konsultowałem się ze sporą liczbą osób - opinie były bardzo różne Niektóre pomysły na ograniczenia właśnie im zawdzieczam.
Założeniem głównym jest to, że WFB jest ogólnie dobrze skonstruowaną grą. Każda armia ma pewne wady i zalety. Jedne są lepsze inne gorsze i nic tego nie zmieni. Natomiast to co psuje moim zdaniem WFB to pojedyncze buraki w zasadach w poszczególnych podręcznikach. Są to rzeczy, które powszechnie budzą odrazę, są uważane za niezbalansowane oraz są tak kijowo zapisane w zasadach, że LS musi się nad nimi biedzić.
Mój pomysł polega na zostawienu WFB takim jaki jest, a jedynie wywaleniu totalnych idiotyzmów psujących zabawę.
Oczywiście tym samym ingerujemy w zasady i kompozycję armii. Ale tylko trochę. W zaledwie kilku pojedynczych przypadkach, które są najbardziej rażące. Nie zmieniamy całej kompozycji wszystkich armii jak to jest w CSie Euro i w sumie WFB pozostaje prawie taki sam jak jest.
No to lecimy.
EMPIRE
war altar - zajmuje 2 sloty hero
steam tank - 0-1
1 slot specjal nie przeznaczony na armaty
BRETONNIA
max 2 oddziały pegazów
max 3 oddziały errantów w Errantry War
O&G
Pipes of Doom - tylko na Night Goblin Big Bossie/Warbossie
VC
Drakenhof Banner - regeneracja nie działa na sypanie
Fell Baty wskrzeszane po 1 ranie
rzeczy wątpliwe, na które na razie nie mam dobrego pomysłu:
re-cast
wind od undeath
helm of commandment
WE
treeman 0-1
HODA nie może odpalać BSB
HE
Dragon Armour chroni tylko przed magią ognia i zionięciami. nie chroni od katapult, bolców, armat, ataków smoka czy kogokolwiek innego z płonącą bronią.
Star Dragon - zjada slot rare
DWARFS
wystawienie kowadła powoduje że organki stają się wyborem 0-1
CHD
Earthshaker 0-1
jeden slot specjal nie poświęcony na maszyny
CHAOS
Golden Eye of Tzeentch - nie można brać na smoka
LIZARDMEN
max 60 skinków
slann 2 generacji - 3 sloty hero
DE, OK, BoCH, TK
bez zmian
SKAVEN
latarka 0-1
jeden slot hero poświęcony na herosa niemagującego
max 12 jezzaili
max 3 ratlingi
Jeśli ktoś będzie chciał wiedzieć, czemu coś zdecydowałem ograniczyć a się tego nie domyśla, to niech da znać Napewno odpowiem.
Zapraszam do dyskusji i konstruktywnej krytyki. Mam nadzieję, że komuś się mój pomysł spodoba
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2008, o 20:56 przez Kołata, łącznie zmieniany 3 razy.
W imperium (którym notabene gram) dałbym jeden slot hero za war altar plus ograniczył armaty, chociażby tak jak w CHD albo zasadą zakaz trzech takich samych slotów special. Czołg tak jak zaproponował Kołata.
Z bretonią się zgodzę, z O&G mam mieszane uczucia ale nie gram tą armią więc nie komentuję lepiej bo po co. WC w sumie tak, jest to jakiś krok naprzód. WE też poprę, tak samo jak HE. Reszta też nie wydaje się byc jakaś straszna, no może Slann drugiej generacji za w sumie slot lorda, 3 herosów i rare to hardcore trochę, przemyśl to jeszcze Kołata (chyba że masz na myśli przerobienie że slann to lord i 3 sloty hero i nic więcej).
Z bretonią się zgodzę, z O&G mam mieszane uczucia ale nie gram tą armią więc nie komentuję lepiej bo po co. WC w sumie tak, jest to jakiś krok naprzód. WE też poprę, tak samo jak HE. Reszta też nie wydaje się byc jakaś straszna, no może Slann drugiej generacji za w sumie slot lorda, 3 herosów i rare to hardcore trochę, przemyśl to jeszcze Kołata (chyba że masz na myśli przerobienie że slann to lord i 3 sloty hero i nic więcej).
- Christos
- Kretozord
- Posty: 1590
- Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)
To ma być ograniczenie kompozycyjne czy tworzenie nowych zasad?Kołata pisze: Fell Baty wskrzeszane po 1 ranie
Wygląda mi to raczej na listę pobożnych życzeń, wynikającą z chęci upierdzielenia dla samej idei upierdzielenia.
"DWARFS
jeśli kowadło runą spowolnienia nie zrani, to nie spowalnia"
Tym samym kowadlo staje sie marne...
ograniczenie O&G tez troche glupie bo tego itemu wcale tak duzo osob nie uzywa,bo nie jest taki mocny wcale
Natomiast zamiast banowac dragenhof bannera propomuje zeby koleszka ktory go nosi zjadal dodatkowy slot jak juz cos z nim robic wydaje mi sie ze banowanie przedmiotow to przesada...
Generalnie po za tymi 3 kwatkami podoba mi sie kołatowy cs,napewno bardziej niz 800 pkt na hero,i zakaz powtarzania rare,kiedy ktos chce sobie zagrac dla smiechu na dwoch pump wagonach ktore wcale przegiete nie sa
pzdr
jeśli kowadło runą spowolnienia nie zrani, to nie spowalnia"
Tym samym kowadlo staje sie marne...
ograniczenie O&G tez troche glupie bo tego itemu wcale tak duzo osob nie uzywa,bo nie jest taki mocny wcale
Natomiast zamiast banowac dragenhof bannera propomuje zeby koleszka ktory go nosi zjadal dodatkowy slot jak juz cos z nim robic wydaje mi sie ze banowanie przedmiotow to przesada...
Generalnie po za tymi 3 kwatkami podoba mi sie kołatowy cs,napewno bardziej niz 800 pkt na hero,i zakaz powtarzania rare,kiedy ktos chce sobie zagrac dla smiechu na dwoch pump wagonach ktore wcale przegiete nie sa
pzdr
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2008, o 09:39 przez Siemek, łącznie zmieniany 1 raz.
Empire:
1 slot hero na altar i uniemożliwić wystawienie 3 armat
Bretonia:
Spoko
O&G:
Czy pipesy są naprawde takie przegięte?? Gdyby NG miał jakiegoś sensownego mounta albo rydwan to tak, ale na piechcie może tylko czekać aż coś do niego podjedzie
VC:
Spoko, tylko wymyśl coś jeszcze z tym co wymieniłeś
WE:
Spoko
HE:
Wmiare spoko...tylko że slot rare HE aż tak nie boli,żeby nie wystawic smocza...może hero slot??
Dwarfs:
IMHO niepotrzebne, ale dość logiczne
ChD:
Chadencja i tak się zbyt często na turniejach nie pojawia, a jak już to nie wygrywa.Ale Earthshaker jest faktycznie mocny.
Chaos:
Czy ja wiem
Lizaki:
Może jednak 2 sloty hero + lord + rare za slana??
Skaveni:
Nie znam się
Ogólnie masz łeb kołata, bardzo sensowne ale żadna armia nie czuje się strasznie pokrzywdzona(chyba).Nie jest to jakaś straszna ingerencja w zasady, w przeciwieństwie do np. ograniczonej ilości punktów na hero.Podoba mi się
1 slot hero na altar i uniemożliwić wystawienie 3 armat
Bretonia:
Spoko
O&G:
Czy pipesy są naprawde takie przegięte?? Gdyby NG miał jakiegoś sensownego mounta albo rydwan to tak, ale na piechcie może tylko czekać aż coś do niego podjedzie
VC:
Spoko, tylko wymyśl coś jeszcze z tym co wymieniłeś
WE:
Spoko
HE:
Wmiare spoko...tylko że slot rare HE aż tak nie boli,żeby nie wystawic smocza...może hero slot??
Dwarfs:
IMHO niepotrzebne, ale dość logiczne
ChD:
Chadencja i tak się zbyt często na turniejach nie pojawia, a jak już to nie wygrywa.Ale Earthshaker jest faktycznie mocny.
Chaos:
Czy ja wiem
Lizaki:
Może jednak 2 sloty hero + lord + rare za slana??
Skaveni:
Nie znam się
Ogólnie masz łeb kołata, bardzo sensowne ale żadna armia nie czuje się strasznie pokrzywdzona(chyba).Nie jest to jakaś straszna ingerencja w zasady, w przeciwieństwie do np. ograniczonej ilości punktów na hero.Podoba mi się
nikt tego nie zabrania przecież...Siemek pisze:,kiedy ktos chce sobie zagrac dla smiechu na dwoch pump wagonach ktore wcale przegiete nie sa
pzdr
no wlaśnie, dobrze by bylo gdybyś go poczytal
hahaha gadalem dzis 2h z panem z GW jednym takie luzne tlumacznie
"once my opponent had a steam tank and ludvik shwarzhelm and i got really mad , i told him 'what are you doing youre spoiling all the fun you cannot have both'
biedny pan tylko za glowe sie lapal jak mu roostery pl opowiadalem ale sporo rzeczy i mi powiedzial
"once my opponent had a steam tank and ludvik shwarzhelm and i got really mad , i told him 'what are you doing youre spoiling all the fun you cannot have both'
biedny pan tylko za glowe sie lapal jak mu roostery pl opowiadalem ale sporo rzeczy i mi powiedzial
@siemek
owszem CS zakazuje dublowania rarów, ale nikt nie skazuje Cię na CS
owszem CS zakazuje dublowania rarów, ale nikt nie skazuje Cię na CS
Moje propozycje zmian do CS-a:
O&G
Nie banować Pipes of Doom. Nie sa wcale wygięte, a na czesc armii wrecz bezuzyteczne.
VC
Drakenhof Banner dopuszczony tylko dla hero na piechote.
SKAVEN
latarka 0-1
jeden slot hero poświęcony na herosa niemagującego
ratlingi i jezzaile dowolnie /bo obawiam sie ze za mocno przycieto ta armie wzgledem innych/
BRETONNIA
Errantry War niedopuszczone /za to pegazy dowolnie/
Reszta jak dla mnie super.
O&G
Nie banować Pipes of Doom. Nie sa wcale wygięte, a na czesc armii wrecz bezuzyteczne.
VC
Drakenhof Banner dopuszczony tylko dla hero na piechote.
SKAVEN
latarka 0-1
jeden slot hero poświęcony na herosa niemagującego
ratlingi i jezzaile dowolnie /bo obawiam sie ze za mocno przycieto ta armie wzgledem innych/
BRETONNIA
Errantry War niedopuszczone /za to pegazy dowolnie/
Reszta jak dla mnie super.
EMPIRE
war altar - zajmuje 2 sloty hero - razem z lordem tak ? czyli lord + hero ?
steam tank - 0-1 - Euro CS
BRETONNIA
max 2 oddziały pegazów - euro CS
max 3 oddziały errantów w Errantry War - Euro CS
O&G
Zakaz używania Pipes of Doom - zmienić na BS one use only PL 5 - ale osobiście nie tykać
VC
Zakaz Drakenhof Bannera - raczej nie
Fell Baty wskrzeszane po 1 ranie - fell baty nie są takie straszne - mają dużą podstawkę co skutecznie je już obcina
rzeczy wątpliwe, na które na razie nie mam dobrego pomysłu:
re-cast - no way, ewentualnie zapis że nie można recastować na ten sam unit jeżeli czar nie wyszedł ale na kolejny już OK - wszak wskrzeszanie teraz nie ma lvl 3/7/11 tylko właśnie recast - ale ogólnie no way
wind od undeath - no czar przegięty jak stopa czy war path of gork, zappowanie to czemu ma być bannowany ?
helm of commandment - imho dodać tylko zapisek że na początku fazy combatu decydujesz jakiemu oddziałowi dajesz WS i już jest lepiej
WE
treeman 0-1 - Euro CS
HODA nie może odpalać BSB - sam wystawiam więc nie komentuję
HE
Dragon Armour chroni tylko przed magią ognia i zionięciami. nie chroni od katapult, bolców, armat, ataków smoka czy kogokolwiek innego z płonącą bronią. - DA jest OK nie zmieniajmy
Star Dragon - zjada slot rare - i co ci to da ? będzie 1 orzeł mniej bo i tak 4 rary mają
DWARFS
jeśli kowadło runą spowolnienia nie zrani, to nie spowalnia - OK, w sumie to myślałem że to tak działa
CHD
Earthshaker 0-1 - Euro CS
jeden slot specjal nie poświęcony na maszyny - Euro CS
CHAOS
Golden Eye of Tzeentch - napewno trzeba jakoś ograniczyć.
zwiększyć koszt do 50 pts, zakazać używać na smoku lub zakazać łączyć ze staff of change (najbardziej lajtowa wersja) - Euro CS v800
LIZARDMEN
max 60 skinków - Euro CS - 3 oddziały
slann 2 generacji - 3 sloty hero - i tak slan 2 generacji dużo je ptk i slotów po co go obcinać
DE, OK, BoCH, TK
bez zmian
SKAVEN
latarka 0-1 - OK - euro CS
jeden slot hero poświęcony na herosa niemagującego - Euro CS v800 zablokuje GS z dzwonem + 3 elektryków
max 12 jezzaili - OK ale euro CS blokuje do 2 oddziałów a jak wiemy łatwo je spanikować
max 3 ratlingi - OK - Euro CS
czyli tak wiele z tego co napisałeś i tak obcina euro CS chyba że to jest do euro CS
imho euro CS v800 to najlepsze co zaproponowano
większość i tak pokrywa się z euro CS tego co tu zaproponowałeś
war altar - zajmuje 2 sloty hero - razem z lordem tak ? czyli lord + hero ?
steam tank - 0-1 - Euro CS
BRETONNIA
max 2 oddziały pegazów - euro CS
max 3 oddziały errantów w Errantry War - Euro CS
O&G
Zakaz używania Pipes of Doom - zmienić na BS one use only PL 5 - ale osobiście nie tykać
VC
Zakaz Drakenhof Bannera - raczej nie
Fell Baty wskrzeszane po 1 ranie - fell baty nie są takie straszne - mają dużą podstawkę co skutecznie je już obcina
rzeczy wątpliwe, na które na razie nie mam dobrego pomysłu:
re-cast - no way, ewentualnie zapis że nie można recastować na ten sam unit jeżeli czar nie wyszedł ale na kolejny już OK - wszak wskrzeszanie teraz nie ma lvl 3/7/11 tylko właśnie recast - ale ogólnie no way
wind od undeath - no czar przegięty jak stopa czy war path of gork, zappowanie to czemu ma być bannowany ?
helm of commandment - imho dodać tylko zapisek że na początku fazy combatu decydujesz jakiemu oddziałowi dajesz WS i już jest lepiej
WE
treeman 0-1 - Euro CS
HODA nie może odpalać BSB - sam wystawiam więc nie komentuję
HE
Dragon Armour chroni tylko przed magią ognia i zionięciami. nie chroni od katapult, bolców, armat, ataków smoka czy kogokolwiek innego z płonącą bronią. - DA jest OK nie zmieniajmy
Star Dragon - zjada slot rare - i co ci to da ? będzie 1 orzeł mniej bo i tak 4 rary mają
DWARFS
jeśli kowadło runą spowolnienia nie zrani, to nie spowalnia - OK, w sumie to myślałem że to tak działa
CHD
Earthshaker 0-1 - Euro CS
jeden slot specjal nie poświęcony na maszyny - Euro CS
CHAOS
Golden Eye of Tzeentch - napewno trzeba jakoś ograniczyć.
zwiększyć koszt do 50 pts, zakazać używać na smoku lub zakazać łączyć ze staff of change (najbardziej lajtowa wersja) - Euro CS v800
LIZARDMEN
max 60 skinków - Euro CS - 3 oddziały
slann 2 generacji - 3 sloty hero - i tak slan 2 generacji dużo je ptk i slotów po co go obcinać
DE, OK, BoCH, TK
bez zmian
SKAVEN
latarka 0-1 - OK - euro CS
jeden slot hero poświęcony na herosa niemagującego - Euro CS v800 zablokuje GS z dzwonem + 3 elektryków
max 12 jezzaili - OK ale euro CS blokuje do 2 oddziałów a jak wiemy łatwo je spanikować
max 3 ratlingi - OK - Euro CS
czyli tak wiele z tego co napisałeś i tak obcina euro CS chyba że to jest do euro CS
imho euro CS v800 to najlepsze co zaproponowano
większość i tak pokrywa się z euro CS tego co tu zaproponowałeś
Szybkie odpowiedzi.
Ban na pipesy jest dla bardzo wielu osób niezrozumiały. Już go wyjaśniam. Jest takie jeden matchup w battlu, który przez ten item grę strategiczną zmienia w grę losową. Oczywiście chodzi o bitwę O&G vs Breta.
Postawcie się na miejscu bretończyka. Przed bitwą rzucacie za prawie każdą jednostkę, czy będzie ona mogła sobie w tej bitwie wziąć udział... Żenada ze strony GW, że wypuścili taki item.
Co do armat w imperium, to faktycznie można by dodać zapis - jeden slot specjal nie poświęcony na armaty. (dopisuję)
Co do slanna, to chodziło mi o Lord+2hero+rare. Czyli jeden slot hero więcej, by ograniczyć przegięte kombo slann 2 gen+priest+biegacz. Powiem Wam, że to inni mi zwrócili uwagę na ten problem, gdyż ja mało gram z lizakami.
Drakenhoff tylko na piechotnym herosie - naprawdę dobry pomysł. I to najlepiej na wight lordzie, żeby zaraz nie zaczęło się robienie latającego wampira z tym bannerem w jeździe. 2 sloty hero też ciekawa myśl.
@ Christos
Mi nie chodzi o upierdzielanie dla upierdzialania, cokolwiek miałoby to znaczyć. Sam widzisz, że jak najmniej staram się tych podpunktów dawać. Części armii nawet nie tykam, lub ruszam w stopniu minimalnym. Nawet nie próbuję się brać za naprawianie słabszych jednostek czy zasad mających mały wpływ na grę. A EURO CS jedzie po całości tnąc równo różne rzeczy bez względu na ich siłę i wpływ na grę.
To, że zmieniam jakąś idiotyczną, niezbalansowaną zasadę, jak wskrzeszanie batów, to właśnie IMO największy plus tego CSa. Co z tego że zmieniam zasady, skoro zmieniam na lepsze?
Ban na pipesy jest dla bardzo wielu osób niezrozumiały. Już go wyjaśniam. Jest takie jeden matchup w battlu, który przez ten item grę strategiczną zmienia w grę losową. Oczywiście chodzi o bitwę O&G vs Breta.
Postawcie się na miejscu bretończyka. Przed bitwą rzucacie za prawie każdą jednostkę, czy będzie ona mogła sobie w tej bitwie wziąć udział... Żenada ze strony GW, że wypuścili taki item.
Co do armat w imperium, to faktycznie można by dodać zapis - jeden slot specjal nie poświęcony na armaty. (dopisuję)
Co do slanna, to chodziło mi o Lord+2hero+rare. Czyli jeden slot hero więcej, by ograniczyć przegięte kombo slann 2 gen+priest+biegacz. Powiem Wam, że to inni mi zwrócili uwagę na ten problem, gdyż ja mało gram z lizakami.
Drakenhoff tylko na piechotnym herosie - naprawdę dobry pomysł. I to najlepiej na wight lordzie, żeby zaraz nie zaczęło się robienie latającego wampira z tym bannerem w jeździe. 2 sloty hero też ciekawa myśl.
@ Christos
Mi nie chodzi o upierdzielanie dla upierdzialania, cokolwiek miałoby to znaczyć. Sam widzisz, że jak najmniej staram się tych podpunktów dawać. Części armii nawet nie tykam, lub ruszam w stopniu minimalnym. Nawet nie próbuję się brać za naprawianie słabszych jednostek czy zasad mających mały wpływ na grę. A EURO CS jedzie po całości tnąc równo różne rzeczy bez względu na ich siłę i wpływ na grę.
To, że zmieniam jakąś idiotyczną, niezbalansowaną zasadę, jak wskrzeszanie batów, to właśnie IMO największy plus tego CSa. Co z tego że zmieniam zasady, skoro zmieniam na lepsze?
Tja, bless mi napisał to samo. Tylko że chyba zapominacie o tym, że EURO CS niezaleznie od wersji tnie również mnóstwo innych rzeczy. Nieprzegietych! Pomijam fakt, że np nie można mieć 2xtrolli, bo i tak pewnie nikt by nie miał, ale obcięcie magii armiom gdzie ta magia jest kluczowa jest bardzo słabym rozwiązaniem. War2bone, grasz WE - co Ci compscore Euro wywala z rozpy? Pewnie nic. A np mi rozwala ostro rozpiskę i w pojedynku z WE dodatkowo mam pod górkę.war2bone pisze:EMPIRE
war altar - zajmuje 2 sloty hero - razem z lordem tak ? czyli lord + hero ?
steam tank - 0-1 - Euro CS
BRETONNIA
max 2 oddziały pegazów - euro CS
max 3 oddziały errantów w Errantry War - Euro CS
O&G
Zakaz używania Pipes of Doom - zmienić na BS one use only PL 5 - ale osobiście nie tykać
VC
Zakaz Drakenhof Bannera - raczej nie
Fell Baty wskrzeszane po 1 ranie - fell baty nie są takie straszne - mają dużą podstawkę co skutecznie je już obcina
rzeczy wątpliwe, na które na razie nie mam dobrego pomysłu:
re-cast - no way, ewentualnie zapis że nie można recastować na ten sam unit jeżeli czar nie wyszedł ale na kolejny już OK - wszak wskrzeszanie teraz nie ma lvl 3/7/11 tylko właśnie recast - ale ogólnie no way
wind od undeath - no czar przegięty jak stopa czy war path of gork, zappowanie to czemu ma być bannowany ?
helm of commandment - imho dodać tylko zapisek że na początku fazy combatu decydujesz jakiemu oddziałowi dajesz WS i już jest lepiej
WE
treeman 0-1 - Euro CS
HODA nie może odpalać BSB - sam wystawiam więc nie komentuję
HE
Dragon Armour chroni tylko przed magią ognia i zionięciami. nie chroni od katapult, bolców, armat, ataków smoka czy kogokolwiek innego z płonącą bronią. - DA jest OK nie zmieniajmy
Star Dragon - zjada slot rare - i co ci to da ? będzie 1 orzeł mniej bo i tak 4 rary mają
DWARFS
jeśli kowadło runą spowolnienia nie zrani, to nie spowalnia - OK, w sumie to myślałem że to tak działa
CHD
Earthshaker 0-1 - Euro CS
jeden slot specjal nie poświęcony na maszyny - Euro CS
CHAOS
Golden Eye of Tzeentch - napewno trzeba jakoś ograniczyć.
zwiększyć koszt do 50 pts, zakazać używać na smoku lub zakazać łączyć ze staff of change (najbardziej lajtowa wersja) - Euro CS v800
LIZARDMEN
max 60 skinków - Euro CS - 3 oddziały
slann 2 generacji - 3 sloty hero - i tak slan 2 generacji dużo je ptk i slotów po co go obcinać
DE, OK, BoCH, TK
bez zmian
SKAVEN
latarka 0-1 - OK - euro CS
jeden slot hero poświęcony na herosa niemagującego - Euro CS v800 zablokuje GS z dzwonem + 3 elektryków
max 12 jezzaili - OK ale euro CS blokuje do 2 oddziałów a jak wiemy łatwo je spanikować
max 3 ratlingi - OK - Euro CS
czyli tak wiele z tego co napisałeś i tak obcina euro CS chyba że to jest do euro CS
imho euro CS v800 to najlepsze co zaproponowano
większość i tak pokrywa się z euro CS tego co tu zaproponowałeś
Moi klubowicze są za EURO CS (Dębek, Fisch, Muniek) bo właśnie grają WE i Bretką. Nic nie tracą na tym CSie. Tylko zyskują, bo już nie muszą tylu caddych ładować i generalnie srają na magię i maszynki, jedne z niewielu rzeczy, które ich tak naprawdę ruszają.
Dlatego IMO Euro CS jest cienki.
Hmmm myślę że najlepszym wyjściem uznać EuroCS/EuroCS by Barbarsossa) jako limit wyjściowy, a następnie jeśli potrzeba uzupełniać CompScore oddzielnie dla armii na tej samej zasadzie jak w przypadku dostosowania kompozycji HE do EuroCS.
W tym wypadku np. War altar zjadałby 2 sloty hero, ale jednocześnie istniałby limit max 2 takie same speciale. Czyli EuroCS w tym wypadku ptzy propozycji z war altarem byłby dodatkowo "balansowany".
Podobnie z WE. Hoda nie może być uzywana z BSB i drzewiec 0-1 ale jednocześnie speciale maks x2, a cory (w tym driady) maks x3. Przykładowo dla Lizardów limit powtarzania skinków może być zwiększony.
Wtedy uzyskamy możliwe najbardziej sprawiedliwy compscore.
W tym wypadku np. War altar zjadałby 2 sloty hero, ale jednocześnie istniałby limit max 2 takie same speciale. Czyli EuroCS w tym wypadku ptzy propozycji z war altarem byłby dodatkowo "balansowany".
Podobnie z WE. Hoda nie może być uzywana z BSB i drzewiec 0-1 ale jednocześnie speciale maks x2, a cory (w tym driady) maks x3. Przykładowo dla Lizardów limit powtarzania skinków może być zwiększony.
Wtedy uzyskamy możliwe najbardziej sprawiedliwy compscore.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2008, o 11:50 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 2 razy.
i tak orkasy mają raczej w tył z WE (aczkolwiek ostatnio grałem sobie orkami na turnieju 1650 (ja grałem 1 raz od bardzo dawana) i pocisnąłem WE chyba 14:6 albo i troszkę lepiej )
moją rozpę euro CS mało tnie
ale tnie 2 treemany, tnie 8 oddziałow driad 4 oddziały wild ridersów - a to też dość ciekawa opcja
a co do cięcia magii - zauważ że przy okazji jest przycięty DD więc nie musisz już mieć 15 kostek żeby się przebić magią zazwyczaj będziesz miał 9 kostek przeciwko 5 DD i 3 scrollom albo 7 DD i 2 scrollom - dla mnie to jest OK bo nie musisz pakować wszystkich herosów w magię żeby ona coś zdziałała i możesz wystawić sobie herosów do walki wręcz więcej ptk na oddziały bo już nie pakujesz wszystkiego w 4 magów
bretkę też tnie mało bo tylko nie wystawisz latającego cyrku czy pierdyliona lanc errantów, ale to już jest dobre ograniczenie - no ale na bretkę masz pipersy czy goblinka na chariocie z niwelowaniem warda
moją rozpę euro CS mało tnie
ale tnie 2 treemany, tnie 8 oddziałow driad 4 oddziały wild ridersów - a to też dość ciekawa opcja
a co do cięcia magii - zauważ że przy okazji jest przycięty DD więc nie musisz już mieć 15 kostek żeby się przebić magią zazwyczaj będziesz miał 9 kostek przeciwko 5 DD i 3 scrollom albo 7 DD i 2 scrollom - dla mnie to jest OK bo nie musisz pakować wszystkich herosów w magię żeby ona coś zdziałała i możesz wystawić sobie herosów do walki wręcz więcej ptk na oddziały bo już nie pakujesz wszystkiego w 4 magów
bretkę też tnie mało bo tylko nie wystawisz latającego cyrku czy pierdyliona lanc errantów, ale to już jest dobre ograniczenie - no ale na bretkę masz pipersy czy goblinka na chariocie z niwelowaniem warda
DB zajmujacy 2 sloty albo banVC
Zakaz Drakenhof Bannera
Fell Baty wskrzeszane po 1 ranie
rzeczy wątpliwe, na które na razie nie mam dobrego pomysłu:
re-cast
wind od undeath
helm of commandment
fell bats niech se sa...jak ktos bedzie mial 20 figurek to bedzie je mogl wystawic; a co!
re-cast-> kazde powtorzenie czaru podnosi jego bazowa trudnosc o 1
ale i tak mam wrazenie ze hurtowe CS i tak i tak niewiele zmienia; problem jest w mentalnosci
Podoba mi się, poza ograniczeniem Pipes of Doom i Kowadła. Zwłaszcza to drugie, bo fluffowo jest IMO nielogiczne.
Arabesca - Dark Fantasy, Epic Action
Nietykalny pisze:Lakieru pernamentnego ( permanentny znaczy co innego)