Porady dla początkującego

Vampire Counts

Moderator: misha

Zablokowany
Drexler
Plewa
Posty: 5

Porady dla początkującego

Post autor: Drexler »

Zaraziłem się grą warhammer od brata 8) . On gra Ogrami ja wybrałem Vampirów ogólnie bardzo mi się podobają i mają fajny klimat:D . Moja prośba jest taka abyście jako doświadczeni gracze podali mi jakieś porady taktyczne i sztuczki dotyczące mojej armi czyli Vampirów. Do tej pory grałem kilka razy i ciągle dostaję w d... :? , a czytałem, że 7ed. owni
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2008, o 10:51 przez Drexler, łącznie zmieniany 1 raz.

Urich^
Wałkarz
Posty: 58

Post autor: Urich^ »

niestety nie znam sztuczek VC. a co do porad, to graj, graj i graj. tylko w jakims klubie z doswiadczonymi graczami, bo brat czy ktokowiek moze cie wałować, a tak to conajmniej sie dopytasz doswiadczonych graczy..

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Drexler pisze:a czytałem, że 7ed. owni
:shock:

poczatki, obojetnie czym, sa trudne. kilka(nascie) pierwszych bitew przegrasz i tak, nic na to nie poradzisz. musisz nauczyc sie postawowych rzeczy, takich jak kolejnosc tury, szacowanie zasiegow, nie wystawianie sie do przeciwnika bokiem itp.

kazdy przez to musial przejsc :-)

na wygrywanie bedzie czas pozniej, za 15-25 bitew.

pozdrawaim
Furion

ps. jestem zszokowany ze strategia GW odnosi sukcesy :shock:

Drexler
Plewa
Posty: 5

Post autor: Drexler »

Jeżeli chodzi o zasady i podstawowe rzeczy to raczej je znam :) , a jeśli chodzi o brata to on nie wałuje. Mnie interesuje to jaką taktykę stosować, z jakich jednostek najlepiej korzystać, a jakich wogóle nie brać pod uwagę. :D I powiedzcie co najlepiej stosować na Ogry. 8)

Piko
Pseudoklimaciarz
Posty: 20

Post autor: Piko »

Najlepiej na początku co grę zmieniaj radykalnie rozpiskę, by sprawdzić wszystkie możliwości. Sprawdzaj KAŻDY oddział. Zobacz jakie jednostki sprawdzają się, a jakie w twoim stylu gry nie odpowiadają. Nie zrażaj się do jednostek , które są słabe na ogry, bo niekoniecznie mogą być słabe na inne armie. A najlepiej zamień się raz z bratem na armie, jeśli grasz przeciw niemu. Wtedy zobaczysz na własnej skórze czego przeciwnicy się boją u Vampirów i jakie słabe pkt mają ogry. Na ogry bieraj blood knightsów tylko uważaj na jego magię 2d6 str 2 no armour save i na knightowy frenzy !!, nieuwaga może ich nieźle sponiewierać. Przed każdym ważnym ruchem warto postawić się w sytuacji przeciwnika i sprawdzić jakie będzie miał z twojego ruchu zyski bądź starty. To tak trochę jak w szachach :P

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Generalnie Piko dobrze mówi; nie zgadzam się tylko z Blood Knightami. Nie polecam Frenzy na pocztek.

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

Urich^ pisze: bo brat czy ktokowiek moze cie wałować

Ja nie wiem co to się dzieje? Potrafię jeszcze zrozumieć, że można trafić na jakimś turze na gracza z ciśnieniem na wygraną co jakieś wały strzela, ale żeby zakładać że w przyjacielskiej grze, i to jeszcze najbliższa osoba miała wałować. Po co? Na co? Kurde przecież to tylko gra - miłe spędzenie wolnego czasu.

Przystopujcie z tym propagowaniem nieuczciwości wśród graczy. Osobiście wole założyć, że mój przeciwnik jest spoko gościem i nie zamierza mnie oszukiwać.

Trudno mieć pretensje do Ulricha. Po ilości postów na forum mogę założyć, że pewnie jest w miarę nowym graczem. Tym bardziej, przeraża, że ktoś nowy już zakłada, że w tej grze sie wałuje :?

Ciekawe skąd te założenie?

Urich^
Wałkarz
Posty: 58

Post autor: Urich^ »

Nowy to ja nie jestem. Ja tylko ostrzegam, bo np. kolega który zaczynał gre, na poczatku grał z innym qumplem i ten go wałował.

Piko
Pseudoklimaciarz
Posty: 20

Post autor: Piko »

Fakt, frenzy dla początkujących często kończy się tylko stratą pkt, ale jak sie nie straci kilka razy tego typu oddziałów, to się nie nauczy. Miałem już tak nie raz, że zaraz po wystawieniu oddziału stwierdzałem,że mogę ich równie dobrze od razu ściągnąć i powiedzieć panom już podziękujemy. :/

Awatar użytkownika
Qbazss
Wałkarz
Posty: 64

Post autor: Qbazss »

Wypraszam sobie wałowanie, ja gram uczciwie! Mój brat zna już zasady, większość wyjaśniła sie w trakcie gry. A jak czegoś nie wie, karze mu czytać rulebook'a, a jak nie łapie to wyjaśniam.
Raz on już wystawił bloodknightów, ale wtedy zapomniał, że ma zasadę "szał", właściwie to ciągle nie może zapamiętać zasad specjalnych. Ale radzi sobie całkiem dobrze, jak na 5-6 bitwe. :P

Drexler
Plewa
Posty: 5

Post autor: Drexler »

To się zgadza, często zapominam jakie zasady mają moje jednostki, nie wiem czemu ale tak się zdarza :(

Awatar użytkownika
Ish
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176
Lokalizacja: Łask

Post autor: Ish »

normalne;) zwłaszcza na początku;) wyrobisz sie z czasem, a jak Ci ciezko to zagladaj sobie w rozpiske co ture(moze meczące ale szybko sie nauczysz co kto ma i co robi;) ) przeciwnika tez dokładnie zlustruj zeby sie nie wkopac w cos pakernego;)

Awatar użytkownika
Shinue
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6756
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX"

Post autor: Shinue »

testowanie każdej jednostki jest baaardzo długotrwałym procesem, bo każdą z nich musisz przetestować na rożnych armiach i to po kilka razy. o wiele prostszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomysłów osób zamieszczających na forum swoje rozpiski. rozwiązanie drugie ma pewien minus: pozbawiasz sie przyjemności testowania na własnej skórze, a na czym człowiek lepiej sie uczy jak nie na własnych błędach?
Obrazek

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Shinue pisze: rozwiązanie drugie ma pewien minus: pozbawiasz sie przyjemności testowania na własnej skórze, a na czym człowiek lepiej sie uczy jak nie na własnych błędach?
Jeszcze inny minus: rozpiska taka może być na tyle dobra że ją po prostu przyjmiesz jako swoją.
Potem wszyscy się dziwią, skąd w każdej armii wampirów Drakenhof Banner... :)

Awatar użytkownika
Ish
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176
Lokalizacja: Łask

Post autor: Ish »

ja dodam trzeci: zerowa przyjemnosc wygrywania:P

Drexler
Plewa
Posty: 5

Post autor: Drexler »

Czy coś się dzieje z magami vampiramów z 7ed. gdy wyrzuci się 2 jedynki w fazie magii?Czytałem,że z 6ed. magowie mieli mistcast'a i nic im się nie działo.
Czytałem swojego army book'a ale nic nie znalazłem na ten temat. :(

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

Masz miscasta, jak w 6 edycji.
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

a efekty miscastow opisane sa w RuleBooku, nie w ArmyBooku :)

Romek
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Romek »

Tylko Ogry i Orki maja tabele miscastow w swoich bookach... bo maja wlasne nietypowe.

Awatar użytkownika
Menace
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 160

Post autor: Menace »

A efekt miscastów ignorują tylko Slannowie od którejś generacji.

Zablokowany