Kolejny CS

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

Może core'owe rydwany też dać 0-2?
Bretonnia:
-Ciężka kawaleria w core'ach jest 0-3, każdy następny slot 0-2
O co dokładnie chodzi?
1-3 Kotr
0-3 Errant
0-2 Quest
0-2 Pegazy (jak lord na pegazie)

Fajnie byłoby ew. dodać, że brettonia nie może mieć więcej (ew. i tyle samo) małych lanc (-6) niż dużych (7+)
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

Ciężka kawaleria w core'ach ma tą restrykcję, ale to co napisałeś jest poprawne, bo speciale są 0-2 i tak ^^
Bretkę można by bardziej przyciąć, jeszcze bliżej się jej przyjrzę jak wrócę z pracy.

Z tymi lancami nie jestem pewien, czy to nie ograniczy zbyt hardkorowo możliwości składania rozpisek.

Rydwany - good idea - dopisuję ^^

EDIT: zmieniłem bretkę na tylko 0-3 slot ciężkiej kawy w core - reszta na chłopów.

Awatar użytkownika
Kensiorek
Chuck Norris
Posty: 497

Post autor: Kensiorek »

to ze horrory licza sie jako mag to cos nieteges. Male oddzialy maja 1 czar na 18 cali a w 7 ed nie sa juz generotami kosci jedynie DD.

Takie podejscie powoduje ze armie CC wystawiaja horrory jako defens magiczny natomiast takie ktore chca posiadac magie juz na nie miejsca nie maja w szegolnosci armia TZ.


Jesli obawiasz sie armie Dl z milionem kosci to zapisze ze horrory licza sie jako mag np od 2-3 levelu. Natomiast ja bym sprobowal raczej przyciac horrory w wersji defens magiczny w armiach CC typu BT np wymaganie FCG dla horrow przy nieczarujacym generale.

Ewentualnie dac cos takiego ze horrory nie sa liczone jako magowie w armiach dowodzonych przed DP tzeencha :) gosc ma tylko 2 level i moze wreszcie by byl powod zeby go wystawiac :)

edit. Tak uwazam ze promocja DP jest potrzebana :) pomyslal bym nad bonusami dla innych rozpisek DL za wystawienia DP :)

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

Nie rozumiem Kensiorek. Horrory są normalnymi magami. Generują i PD, i DD. Daemonic legion jest zrobiony tak, że nie da się za bardzo zrobić armii na samym tzeentchu, więc jeżeli chcesz robić armię na magii tzeentcha i koniecznie potrzebujesz horrorów, to ogranicz wystawianie bohaterów ^^
Dobrym wyjściem jest inwestycja w np. LoCa, Heralda i duży oddział horrorów. Tzeentch jest i tak uprzywilejowany, bo możesz wystawić 3x4 poziomowych magów. Ponadto każdy z tych magów ma bonusy do casta jak dasz odpowiednie gifty/sztandary. Inne armie tego zrobić nie mogą ^^

Co do Daemon Princa, to uwierz mi jakbym spotkał gościa, który napisał AB DL, to bym go powiesił za jaja na latarni. Teraz DP jest niewystawialny. Jakby kosztował 250 pts (marki za darmo) i mógł wchodzić do oddziałów - miodzio. Brałbym go bez zastanowienia, bo dużo bardziej podoba mi się idea tego bohatera niż wszystkich GD razem wziętych, ale co zrobisz? Premiować go nie sposób, bo trzeba pisać dla niego oddzialne zasady (najlepiej od nowa), a to IMO nie ma sensu.

Awatar użytkownika
Kensiorek
Chuck Norris
Posty: 497

Post autor: Kensiorek »

co do horrorow to ich specialna zasada i wiem ze sa magami ale przy sytuacji gdzie nieliczac BT i heralda Kh wszyscy moga albo sa magami komplikuje to sprawe. Dochodzimy do tego ze armia Tz w ktorej wszyscy bohaterowie sa magami horrorw nie wystawi a przeciez to jednostka Tz bazowa bo sloty zabrali juz bohaterowie.

Mamy armie bardziej combatowe armie Khorna/Nurgla/Slaanesha z corami wzasadzie tylko Tz i Tz z corami innych bogow ale nie swoimi.

Twoj zapis nie przycina brania horrow do armi combatowych bo oni i tak wszystkich slotow maga nie uzyja ale blokuje mozliwosc fluffowego wziecia Horrorow do armi Tz.

Narazie uwazam ze male/srednie regimenty horrow nie sa przesadnie silne w armi magicznej do ktorej najbardziej pasuja.

Co ciekawe dalej jest mozliwosc zrobienia spustoszenia LoC + 2 oddzialy horrorow 4 lev. 14 PD + 2 bspelle np z heraldow nurgla

Tylko prosze bez argumentu "to bohaterow nie wystawiaj" Bo imho CS ma sluzyc stworzeniu zrownowazone a nie szukaniu nowych przegiec.


twoje zasady CS i tak zmieniaja zasady dlaczego nie mozna troche promowac DP ?:) mial by wplyw tylko na zasady CS a nie te zapisane w RB czy AB uwazam ze podobnie powinna byc rozwiazana sprawa innych niedrywalnych lordow/herosow

a i to z spellbreakerem :roll: skoro inne armie zapewniaja sobie obrone magiczna za extra pk niewiliczne do puli przedmotow to dlaczego demony tego nie moga zrobic? Tak bardzo chcesz widziec pewnie banner w kazdej rozpie demonow ? no bo skoro nieoplaca sie brac DS to przynajmniej -2 do casta

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

Niestety, ale ten CS służy większej różnorodności rozpisek. Jeżeli chcesz wystawić 4 magów i 3 oddziały horrorów, aby mieć pierdylion kości, to nic z tego. Ograniczenie magii musi być. Demony aż tak bardzo nie tracą, a da się zrobić naprawdę silną rozpiskę na tzeentchu.

Co do armii fluffowych tzeentcha, to jak rozumiem zamiast furii masz screamery? No bo core bez horrorów jest nie do przyjęcia, a special to już inna bajka? W 7ed nie ma podziału na armie bogów, więc tego się będę trzymał.

Z DP jest taki problem, że to strasznie skomplikuje ten CS, przez co stanie się niegrywalny (i tak jest już kilka supełków), nie mówiąc o innych herosach.
Można dopisać jak ktoś zaproponował w innym temacie, że bohater na mouncie us4+ nie zabiera rare'a (dopiero od us5+) to by rozwiązało problem wspomniany przez Tomasha (TK na chariocie). Później się tym zajmę ^^

Zasada, ze spell breakerem zdejmuje go z BT. Magia jest ucięta, więc raczej nie potrzebujesz jej całkowicie blokować. Chyba, że jednak?

Awatar użytkownika
Kensiorek
Chuck Norris
Posty: 497

Post autor: Kensiorek »

wlasnie o to chodzi ze niestety tak dobrze nie ogranicza.

LoC 585 Master i cos jeszcze ( gdzie moze byc dowolny inny czarujacy GD)

2x Horrory powiedzmy 37 444pk sztuka.

2x Heraldzi nurgla + Staf of Nurgle 165 pk sztuka
~150 na plagi
pozostaje mi 350 pk na inne zabawki furie itd.

Mam 14 kosci + 2 naprawde silne bspelle. To wersia max mocniejsza imho byla by wersia na 3 lev oddzialach horrorow np z bannerem +1 co casta.

Tu sie zgadzam duze oddzialy powinny byc liczone ale 1-2 lev?
Imho tutaj przebiega granica gdzie masz wybor herald albo horrory gdzie wszystko przemawia za heraldami ( mowimy o armiach z odrobina magi ) Ja niejestem pewien czy faworyzowanie duzych oddzialow horrorow jest tu namiejscu.

Co do spellbreaker BT rozumiem ale co z innymi GD ? Co do ograniczonej magi to chyba juz przedstawilem moj argument ;) wiec znany banner bedzie ograniczajac inne kombinacje


Proponowal bym

1-2 levelowe horrory niezaleznie od liczby licza sie jako 1 mag
3 levelowe kazdy jako 1 mag
4 levelowe jako 2 magow.( teoretycznie dostajesz extra maga lorda)

Awatar użytkownika
Hero_Lord
Chuck Norris
Posty: 374

Post autor: Hero_Lord »

1.Czy np. lanca albo gw liczą się za przedmiot?
2.Czy Virtue bretońskie liczą się do limitu przedmiotów?

Czyli z konnicy w bretce mogę maks:
3 lance errantów
2 lance questów
1 lanca Grali (chyba ze EW)

6 lanc mi styka.

Ogólnie podoba mi się ten CS

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

Ograniczenie dotyczy magicznych przedmiotów tylko. Virtues też się liczą - dopisuję już. Czyli możesz brać wszystkie mundane weapony, pancerze itp, ale jeden magiczny przedmioty i jeden virtue albo 2 przedmioty, czyli lord drwal ok, ale bez warda ^^

Kensiorek, owszem, a HE też mogą wyciągnąć sporo kostek, tak samo lizaki, lecz co z tego skoro odbija się to na armii. Twój przykład idealnie obrazuje o co mi chodzi: wystawiasz dwa oddziały horrorów, ale nie ma miejsca na heralda dającego warda na 4+. Wtapiasz mnóstwo punktów, w coś co raczej nie zadziała. 350 pts to nie dużo - siły bojowej z tego nie ułożysz ^^ Jednak tyle kości może boleć. Dlatego też nie ma limitu ochrony anty magicznej.

Z trzema magami to pomysł stary jak świat i nie mój. Ten cały CS jest zbiorem cudzych idei tylko ubrany w bardziej przystępne barwy. Tyle. Da się złożyć grywalne demony, tylko, że nie na LoC + 3xherald tz + 3xhorrors.
Co do spellbreaker BT rozumiem ale co z innymi GD ? Co do ograniczonej magi to chyba juz przedstawilem moj argument Wink wiec znany banner bedzie ograniczajac inne kombinacje
Nie rozumiem? Co z innymi demonami? Banner jest po to aby go używać. Jeżeli panicznie boi się ktoś magii i nie wystarcza mu 5/6 kości + 2/3 spell breakery + MR to może mieć sztandar. Ja nie widzę w jaki sposób tworzy się ten standard do demonów - może wklej rozpiskę z przykładem?

Awatar użytkownika
Kensiorek
Chuck Norris
Posty: 497

Post autor: Kensiorek »

Mala sila bojowa mowiasz? Ciekawe co z tej bretoni do mnie dojeszie jak przeciwnik uzyje 4 kosci zeby powstrzymac bspelle a potem wolna reka dla LoC i kuzni horrory tez pewnie cos dorzuca.


Imho jedyne co moj przyklad obrazuje to to ze twoj system jest dziurawy i przynia nie to co trzeba. Moze sie jednak zdecydujesz ?
. Magia jest ucięta, więc raczej nie potrzebujesz jej całkowicie blokować
a potem ze
HE też mogą wyciągnąć sporo kostek, tak samo lizaki, lecz co z tego skoro odbija się to na armii


czyli pelna obrona jest potrzebna czy nie ? Co LoC z sorcererem moze zrobic przy braku obrony magicznej wiem co Slaan 2 genracji rowniez. Pewnie jeszcze HE ulatwiles sprawe bo ksiazeczki niemusza brac. DO wymienionej listy mozna dodac jeszcze VC elektrykow itd itd.
ale ten CS służy większej różnorodności rozpisek
eżeli panicznie boi się ktoś magii i nie wystarcza mu 5/6 kości + 2/3 spell breakery
sorry ale ten text mie rozwalil. To mam byc CS ? 2 czarujacych heraldow Tz z spellbreakerami w kazdej rozpisce ? Promujemy roznorodnosci jak sie patrzy .

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

O czizes. Proszę abyś przemyślał wszystko, a nie upracie bronił swoich racji. Magia jest przycieta, ale nie tak jak w pozostałych CSach, dlatego żeby można było wystawiać armie na magii... Dlatego też obrona magiczna nie jest przycięta. Czego nie rozumiesz?

Natomiast przykład Slaana. Jak wystawiasz 2 generację, to on zajmuje 2 sloty rare i nie ma już salamandr. Czy ty masz jakąs paranoję i chcesz zatrzymać każdy czar? 2 czarujących heraldów to znajdziesz zawsze w każdej rozpisce, bo tylko oni prócz BT mogą brać Spell Breakera. Ten CS ma obciąć troszkę magię bez eliminowania możliwości złożenia armii magicznych.

Natomiast co do tego:
Mala sila bojowa mowiasz? Ciekawe co z tej bretoni do mnie dojeszie jak przeciwnik uzyje 4 kosci zeby powstrzymac bspelle a potem wolna reka dla LoC i kuzni horrory tez pewnie cos dorzuca.
Bretką to nie problem rozjechać te demony, zwłaszcza, że nic tam nie masz. Są armie które mogą mieć problemy, ale takie uroki magii.

Jedyną dziurą jaką znajduję w tym przycięciu magii jest fakt, że HE nic praktycznie nie tracą. VC traci jednego maga i układ itemów na lordzie, skaveni elektryka. To wystarczy. Po raz kolejny - 3 magów nie ja wymyśliłem i nikomu jakoś nigdy to nie przeszkadzało. Nie wiem czego się czepiasz. Naprawdę nie wiem.

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Izo pisze:Magia jest przycieta, ale nie tak jak w pozostałych CSach, dlatego żeby można było wystawiać armie na magii...
Mój CS przycina magię? ;) Chodzi o to żeby można było wystawiać armię na magii ale nie łączyć tego z np. porno strzelaniem czy władowaniem reszty punktów w przegięte jednostki.

Proponuję zerknąć.

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

Wiem, oglądałem już. Wybacz, że wrzuciłem wszystko do jednego wora ^^

Awatar użytkownika
Kensiorek
Chuck Norris
Posty: 497

Post autor: Kensiorek »

Zdziwic sie mozna co LoC na metalu z bretka robi o regimentach pieskow i furi do pomocy wsominac az niewypada. Odrobina szczescia przy terenach jeden domek i bretka wogole ma ....


Albo CS przycina magie albo taki CS jest... Powiedzmy ze znajdzie sie ktos kto bedzie chcial wyprobowac inne obcje wkoncu roznorodnosc itd wezmie tylko jedego maga z DD. Bedzie mial chlopak niespodzianke kiedy przy CS rozpach spotka 12-14 PD z mocnym strzelaniem i kombatem. W demonach chcesz w kazdej rozpie 2 heraldow w innych po 2 cieciow z skrolami?


btw Normalnie juz widze radosc na mordce mojego demona kiedy okaze sie ze wrogi lord moze miec przedmioty za 50 pk.

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

Kensiorek pisze:Zdziwic sie mozna co LoC na metalu z bretka robi o regimentach pieskow i furi do pomocy wsominac az niewypada. Odrobina szczescia przy terenach jeden domek i bretka wogole ma ....
No ok, ale idąc tym tropem to bretka ma jeszcze bardziej w plecy bez CSa ^^
Na pieski i furie to jeszcze trzeba mieć punkty.

Widzisz ty chcesz, żeby CS ciął magię, a ja nie chcę żeby CS ciał armie magiczne. Nie odpowiada ci główna zasada tego CSa po prostu. Spoko, twój wybór. Jeżeli o to ci tylko chodzi to nie ma problemu i nie ma też sensu się rozpisywać. Wystarczyło, żebyś napisał nie podoba mi się ten CS, dlaczego mi się nie podoba i po sprawie ^^

Awatar użytkownika
Kensiorek
Chuck Norris
Posty: 497

Post autor: Kensiorek »

ja widze roznice miedzy 1 level horrorami w liczbie 10 i 4 level w liczbie 37.

Imho 1 level to bardziej przeskadzaczka generuje jedna koscic PD zeby rzucic swoj czar potrzebuje jednej extra kosci wiec defakto oslabia innych magow. Czy oddzial od jednego czaru D6+1 zejdzie? imho nie.

A teraz level 3-4 generuje kosci ktore uzywa 2 armijne zostawiajac dla generala. Ich czar 2d6 z sila d6+4 oj tu juz gorzej nawet z duzego oddzialu zostanie ogryzek przy srednich 6 hitach z sila 7. Plagi kogos przytrzymaja i dostaje 2 razy gift of chaos.



Wykazalem ci ze magia zostala minimalnie przycieta dalje jest silna i czesc rozpisek np He na ksiazeczce zmienia sie minimalnie. Duza czesc ochrony magicznej pochodz w demonach wlasnie od horrow wiec walczac o roznorodnosc ograniczasz ja. Zamiast wesolego heralda Slaanesha musze wziasc przynajmniej 2 heraldow Tz. Moje przy 5-6 DD spotyka sie z 12-14 + bspelle cos nie teges. Imho horrory zostaly dodane wlasnie dlatego bo spellbreaker moze miec tylko mag tz a jakas extra obrona jest potrzebna.

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

Więc tak:
HE na książce nie przycina nic, prócz ograniczenia by Remo do 50 pkt magicznych przedmiotów. HE na książce zupełnie się nie zmienia, dalej jest 4 lvl, caddy i BSB.
Twój przykład z armią i dwoma klocami horrorów jest co najmniej dziwny, i trudno mi się do niego odnieść, bo armia nie jest specjalnie silna. Dużo kości i dużo punktów to mało innych rzeczy. Tymczasem obcięcie horrorów sprawia, że nie będzie blood thirstera, 3 heraldów tzeentcha, 3 oddziałów horrorów, 8DD, 3 spell breakingów, sunderinga, z 12 PD na pociski, przy jednoczesnym wystawieniu furii, flesh houndów i flamerów. Nie rozumiem o co ci chodzi. Masz dowolność wystawiania herosów. Jak każdy, jeżeli chcesz ochronę przeciw magiczną, weź magów (herald tzeentcha). Po raz kolejny powtarzam - GW zrezygnowało z podziału na bogów, więc traktuj heralda tzeentcha jako zwyczajnego maga. Jeżeli uważasz, że CS ogranicza możliwość zrobienia armii klimatycznej do tzeentcha to masz rację, ale taki jest koszt przycięcia armii. Proszę abyś wklejał rzeczowe przykłady to unikniemy dalszego teoretyzowania.

Awatar użytkownika
Kensiorek
Chuck Norris
Posty: 497

Post autor: Kensiorek »

Dziwny? a mi sie podoba widze ze ciagle niedoceniasz tych 2 bspellow od nurgla :)

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

ten CS to powinno być coś co wyrównuje poziom między armiami sprawiając ze niema przegięc a nie sprawiając ze wszystko ma i gra tak samo...
CS powinien sprawiać że na turnieju na np. 3 armie O&G jedna gra na warbossie druga na wronie a 3 np. na kawalerii czy czymś tam innym...
teraz robicie obciecia i dporowadzą one poprostu do tego że za jakies 3 miesiace będe nowe standardy...i będziemy w punkcie wyjścia...

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

Urban pisze:ten CS to powinno być coś co wyrównuje poziom między armiami sprawiając ze niema przegięc a nie sprawiając ze wszystko ma i gra tak samo...
CS powinien sprawiać że na turnieju na np. 3 armie O&G jedna gra na warbossie druga na wronie a 3 np. na kawalerii czy czymś tam innym...
teraz robicie obciecia i dporowadzą one poprostu do tego że za jakies 3 miesiace będe nowe standardy...i będziemy w punkcie wyjścia...
Nie da się zrobić sprawiedliwego CSa, który wymusi różnorodność rozpisek. CS nie zmieni magicznie PG w klimaciarza. Nie da się zrobić takego CSa, który wyrówna szanse i postawi na różnorodność armii, bez pisania nowych AB. Ja swoje zdanie na temat CSów wyraziłem - nie są potrzebne. Jednak jest społeczne parcie na nie. Ten CS, tak jak CS Furiona, Kołaty, Rema, eurocomp, Barbarossy - to tylko przykłady do wyboru. Żaden nie jest sprawiedliwy. Jak organizator będzie chciał to użyje.

ODPOWIEDZ