Imperium gram tak jakoś od 2003 z czego przymiarki zaczęły się już w 2002 przez namawianie kumpli. Od tego czasu w moim myśleniu o Naszej armii zmieniło się wiele (mam nadzieję, że na lepsze). Mogę powiedzieć, że tak jak w 6 edycji byłem zadowolony z tego co gw przedstawiło graczom tak w 7 czuję się jakoś tak nieswojo...oszukanym przez pisarza marnych książek. Powstało wiele zmian (na gorsze w większości), które doprowadzały i nadal doprowadzają mnie do szewskiej pasji bo to jak zostaliśmy potraktowani przez nottingham to w najczystszej formie jeden wielki szwindel. Nastawienie na zarobienie w szybkim czasie kasy na małolatach a starsi niech sobie radzą sami i spadają na drzewo. Ktoś mógły mi powiedzieć, że skoro gościu ci nie pasi to rzuć to i po sprawie. A ja na to, że za dużo czasu, pieniędzy i chęci zaangażowałem w to hobby, żeby od tak to zostawić. Każda książka, gdzie jest wzmianka o Imperium ląduje u mnie w biblioteczce. To taki w sumie fanatyzm kolekcjonerski. Czy WFB czy WFRPG biorę co popadnie. Z modeli mam ogrom, ba...z modeli bohaterów mogę duży oddział stworzyć bo po prostu jak w coś się angażuję to na całego i już. Nie chodzi mi o PG tylko o przyjemność z gry ale taką, która daje mi satysfakjcę. A nie może mi tego dać półprodukt zaserwowany przez gw.
Pamiętam jak na warhammer-empire był wywiad z grahamem. Aż włosy się jeżyły mi i wielu innym graczom gdy widzieliśmy jego odpowiedzi i/lub uzasadnienia zmian w podręczniku. Najbardziej świetne było zachowanie moderatorów, którzy szybko usuwali tych, którzy zadawali zbyt godzące w dobre imię gw pytania.
Z tego co mi świta w pamięci to ten gościu powiedział, że
- usunięto WW hammer bo to jedyna jednostka w WFB, która go używała i to mogło sprawiać problemy graczom innych armii co do zasad
- zmieniliśmy zasady wystawiania Huntsmen bo ich zasady były zbyt trudne
- Imperium to zwykli ludzie więc Greatswords nie powinni mieć sztandaru jako default
- Inzynier z BS5 jest za mocnym bohaterem...snajperka na nim to byłby PG...ale zapomniał uzasadnić czemu dowódca Outriders ma BS5 a nie jest herosem
- mechaniczny koń jest cytuję 'cool' tak samo jak gołębie srajki
- ST był za mocny więc musielismy go uziemić
- Hellbaster był za mocny więc to samo
- Griffon Standard za dobry więc punktowo do góry ale nie martwcie się bo BSB może go użyć itp itd...aha i powiedział, że 'macie przecież smoka!!'
Totalny dziwak nie mający bladego pojęcia o Imperium. Na sugestię, że można wystawiać detachment w formacji 3x3 zdębiał i nie wiedział co odpowiedzieć. Anyway.
Sa!nt - świetny pomysł z Twoją próbą naprawienia tego co gw spaprało. Chwała Ci za to. Jakiś czas temu (ze 3-4 miesięca temu) podobna akcja była na warhammer-empire. Jeśli masz możliwość zostaw tam swoją listę.
A teraz komentowanie

1 - Zmiana Gen of the Empire na Elector Count (takie moje zboczenie, nie lubię nowej nazwy). I co do zasady Bodyguards to ja bym ich w specialach zostawił ale dał zasade immune to panic. Bardziej uzasadnione fluffowo.
2 - Grand Master...czyzby nie dawał już odproności na psychologię? Bo tam nie ma o tym wzmianki. Lepsze to wg mnie od wstawiania jazdy do corów.
3 - Inżynier - nie widzę mechanicznej kobyły więc jest ok. Jeszcze srajki bym wywalił. Powrócił do mozliwości brania enchanted items i wywalił army organisation. Co za dużo machin to nie zdrowo.
4 - Swordsmen inicjatywa 4. Halabardnicy 5 punktów (czyli tak jak teraz jest) i wszystkie te jednostki mają możliwość dokupienią HA za +2 bądź +3. Spearmen bez zasady 3 szeregów (to tylko ludzie niestety) Halabardnicy AP plus drugi rząd wali z siłą 3 (bo to długa broń jest więc zasięg mają)
5 - Strzelcy i kusznicy możliwość dokupienia LA za +1
6 - Zealots i Horse Archers out - nie widzę dla nich miejsca sorki.
7 - Pistoliers i Outriders bez HA (to są fasty a ciężka zbroja przeszkadza szybkiej jeździe i konie się szybko męczą)
8 - mały inżynier tylko do działa i moździeża za 15 punktów (tak jak u krasnali punktowo)
9 - Flagusie z WS3 (z każdą edycja ich tną na gorszych a potem się dziwią, że niewiele osób ich wystawia..pozatym kto powiedział, że są to tylko wieśniacy...to mogę być byli żołnierze..ok...cienkie to ale nic innego mi do łba nie przychodzi)
10 - Hellblaster zasady jak w 6 edycji. Nikt mi nie wmómi, że do obsługi tego działa trzeba umieć dobrze celować. To strzela szrapnelami (tak się to pisze?), które jak było w 6 rozpryskują się na sporym obszarzę i strzelec nie wiele może zrobić jak już wystrzeli. A z pokonaną odległością tracą na sile udrzenia a nie cay czas jak to teraz zrobili na całą odległość siła 5. Jeżeli już coś zmienić i uciszyć malkontentów to podnieść koszt punktowy do 150. Oczywiście bez inżyniera tak jak i wyrzutnia.
11 - ST...Jedyne co bym zmienił to sposób tworzenia pary. Zamiast D6 powinno być D3. Coś co kosztuje 200zł i 300 pkt powinno troszke dłużej powalczyć a nie zredukowane do 5 ran stać i nic nie robić. Bo tak przecież jest.
12 - Wszystko inne jest ok...greatswords ze sztandarem magicznym, huntsem tak jak w 6ed, powrót WW i ich młotka (kocham Kult Ulryka), i jeszcze repeater handgun powinien być jak dawniej move and fire.
OK...koniec moich wywodów. Przepraszam, że tak długo ale szczerze uważam, że coś z tym całym fantem należy zrobić. DE się udało wymusić zmiany na gw to i graczom Imperium też powinno. Cheers!