
Pytania o DL - kwestie do uściślenia
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Może nie dokładnie się wyraziłem. Pytanie brzmi:Shino pisze:i? slann zna do 5 lorow ale to nie przeszkadza mu... wampir terz mze znac czary z 32 lorowczy banner of -2 do casta dziala na
- magic of the horned rat
- lore of vampires
Czy invokacja, tudzież inne zerówki są podłączone pod lore główny.
Pytanie argumentowałem tym, że znajomość lore of vampires nie jest wymogiem znajomości invokacji.
tak. inwokacja jest czescia vampire lore'a
drain magic helfow jest czescia lore'a helfow
drain magic slanna jest bez lore'a
bloodline daje znajomosc dowolnego lora i dodatkowo inwokacji z vampire lore'a. Jest natomiast inwokacja czarem wampirow.
drain magic helfow jest czescia lore'a helfow
drain magic slanna jest bez lore'a
bloodline daje znajomosc dowolnego lora i dodatkowo inwokacji z vampire lore'a. Jest natomiast inwokacja czarem wampirow.
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
sprawdzilem w booku nakrosów.
pisze wpriost: "wskrzeszanie, drugie wskrzeszanie i popychaczka to czesci lora nekromancji", i na to tez zadziała sundering.
pisze wpriost: "wskrzeszanie, drugie wskrzeszanie i popychaczka to czesci lora nekromancji", i na to tez zadziała sundering.
nie. Zle przeczytales.szafa@poznan pisze:sprawdzilem w booku nakrosów.
pisze wpriost: "wskrzeszanie, drugie wskrzeszanie i popychaczka to czesci lora nekromancji", i na to tez zadziała sundering.



ale na poczatku lore'a jest napisane, ze wampir rzuca czary z vampire ore i zna 2 z nich i inwokacje. dodatkowo jest wlasnie czarem nekromantycznym

i na to wszystko dziala sundering
Tak co do tej całej dyskusji, a propo łączenia zbroi i broni, tak mi przyszło teraz do głowy (jestem w pracy więc nie mam jak sprawdzić).
Jaki jest dokładny opis deamonic giftów, czy to nie są sobie po prostu przedmioty charakterystyczne dla demonów i tyle.
Już mówię o co mi chodzi:
pisze, że Demon może sobie wziąć armour taki albo taki, no i ma wbudowany heavy. Lecimy na stronę X, a tam pisze, że jest to zbroja dająca takiego save'a. I teraz moje pytanie czym się to różni od próby łączenia dla imperialisty full plate'a z heavy armourem. Przecież tak jak przy Armour of khorne, full plate jest to sobie jakiś pancerzyk z opisanymi, gdzieś dalej zasadami. Longbow i imperial handgun (teraz już chyba nie ma ale w 6 był), to z kolei przykład łączenia siekierki khorne'a z mieczem jakimśtam.
Podkreślam, że nie mam teraz dostępu do podręczników, więc jeżeli gdzieś coś wprost jest napisane, co by te kwestie poruszało to pisać.
Jaki jest dokładny opis deamonic giftów, czy to nie są sobie po prostu przedmioty charakterystyczne dla demonów i tyle.
Już mówię o co mi chodzi:
pisze, że Demon może sobie wziąć armour taki albo taki, no i ma wbudowany heavy. Lecimy na stronę X, a tam pisze, że jest to zbroja dająca takiego save'a. I teraz moje pytanie czym się to różni od próby łączenia dla imperialisty full plate'a z heavy armourem. Przecież tak jak przy Armour of khorne, full plate jest to sobie jakiś pancerzyk z opisanymi, gdzieś dalej zasadami. Longbow i imperial handgun (teraz już chyba nie ma ale w 6 był), to z kolei przykład łączenia siekierki khorne'a z mieczem jakimśtam.
Podkreślam, że nie mam teraz dostępu do podręczników, więc jeżeli gdzieś coś wprost jest napisane, co by te kwestie poruszało to pisać.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
MUKER, chodzi o to, że przy Armour of Khorne i Obisidian Armour masz napiane, że 'to gift dający 3+save etc.' a nie 'to zbroja dająca 3+ save'. Gdyby tam była zbroja to nikt by się nie zastanawiał co z tym zrobić. Gifty to nie są przedmioty magiczne, nie działa na nie 5 z metala.
coś nazywajace się "Zbroja Khorna" za nic w swiecie nie moze byc zbroja, bo opis tak nie stanowi.
troche zdrowego rozsadku i WFB staje sie fajniejsze
troche zdrowego rozsadku i WFB staje sie fajniejsze


No ale właśnie o to mi chodzi, że Demonic Gift to tak jakby Imperial Amoury z tymi wszystkimi hochlandami i full plate'mi itd. i czemu nagle to ma nie podlegać ogólnym zasadom battla, TYLKO DLATEGO, że nie jest magic weaponem/armourem itd.
Założę się, że jest mnóstwo zbroi i broni, w których nie pisze, że to stricte broń/zbroja. Nie mam booka, ale czy np. przy opisie speara nie pisze:
Daje +1 do siły, gdy szarżujesz na koniu.
zamiast
To jest broń, daje ona....
Edit:
Jak przyjdę do domu muszę to sobie wszystko przejrzeć. Bo tak pisanie bez booków pod nosem jest lekko utrudnione.
Założę się, że jest mnóstwo zbroi i broni, w których nie pisze, że to stricte broń/zbroja. Nie mam booka, ale czy np. przy opisie speara nie pisze:
Daje +1 do siły, gdy szarżujesz na koniu.
zamiast
To jest broń, daje ona....
Edit:
Jak przyjdę do domu muszę to sobie wszystko przejrzeć. Bo tak pisanie bez booków pod nosem jest lekko utrudnione.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
spokojnie, w uscisleniach przejdzie tak jak powinno...
RaptorJesus jest fajny, ale trochę za duży.
Yylko, że w cdemonach nie masz okeślonych podziałów, wiec nie można gdybać ich przynależności... po prostu wszystko jeden wór giftów dowolnie łączonych i tyle.....MUKER pisze:No ale właśnie o to mi chodzi, że Demonic Gift to tak jakby Imperial Amoury z tymi wszystkimi hochlandami i full plate'mi itd. i czemu nagle to ma nie podlegać ogólnym zasadom battla, TYLKO DLATEGO, że nie jest magic weaponem/armourem itd.
Założę się, że jest mnóstwo zbroi i broni, w których nie pisze, że to stricte broń/zbroja. Nie mam booka, ale czy np. przy opisie speara nie pisze:
Daje +1 do siły, gdy szarżujesz na koniu.
zamiast
To jest broń, daje ona....
.
W imperial armoury też nie ma podziałów, na kategorie, ale jakoś imperialiści nie mają problemu, czym full plate a czym hohland riffle jest. To czemu przy X axe, Sword of Y, Armour of Z, problem się pojawia?
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
Chodzi o to, że niektórzy mówią, że:
"można demoniczne bronie/zbroje mieszać bo nie są magic itemami" (w tym niektórzy na ls tak głosowali)
no i ja się pytam dlaczego?
Poprzez analogię do innych sprzętów charakterystycznych dla danych armii, jak imperial amoury, Gromil Armour, Dragon armour itd., czy to nie są po prostu zwykłe przedmioty, które zebrano do kupy i nazwano demonic gifty. Tym samym podchodziłyby pod zwykłe zasady battla, że masz na sobie tylko jedną zbroję (poza tarczą, hełmem) lub używasz tylko jednej broni (poza AHW).
A brak zapisu, że axe of khorne jest bronią, można pominąć poprzez analogię do hipotetycznej sytuacji (wiem, że tu się mogę mylić bo piszę z głowy), że przy takim spear (albo jeszcze lepiej przy magic itemach spec bohaterów) jest zapis bardziej na zasadzie:
daje +1 do siły w szarży na koniu
a nie pisze
jest to broń, która daje...
Czyli w sumie jasno też nie jest powiedziane, że to broń, a mimo wszystko wszyscy wiedzą, że to broń.
Dlaczego hochlandy, plujki lizaków itd. podlegają zasadom co do sprzętu, a taki axe of khorne nie.
Swoją drogą jeżeli moje rozumowanie jakimś cudem byłoby poprawne
i w booku demonów nie ma nic co by tą sprawę wyjaśniało, to chyba można wziąć axe of khorne i firestorm blade i wybrać, czego się używa na początku walki. 
"można demoniczne bronie/zbroje mieszać bo nie są magic itemami" (w tym niektórzy na ls tak głosowali)
no i ja się pytam dlaczego?
Poprzez analogię do innych sprzętów charakterystycznych dla danych armii, jak imperial amoury, Gromil Armour, Dragon armour itd., czy to nie są po prostu zwykłe przedmioty, które zebrano do kupy i nazwano demonic gifty. Tym samym podchodziłyby pod zwykłe zasady battla, że masz na sobie tylko jedną zbroję (poza tarczą, hełmem) lub używasz tylko jednej broni (poza AHW).
A brak zapisu, że axe of khorne jest bronią, można pominąć poprzez analogię do hipotetycznej sytuacji (wiem, że tu się mogę mylić bo piszę z głowy), że przy takim spear (albo jeszcze lepiej przy magic itemach spec bohaterów) jest zapis bardziej na zasadzie:
daje +1 do siły w szarży na koniu
a nie pisze
jest to broń, która daje...
Czyli w sumie jasno też nie jest powiedziane, że to broń, a mimo wszystko wszyscy wiedzą, że to broń.
Dlaczego hochlandy, plujki lizaków itd. podlegają zasadom co do sprzętu, a taki axe of khorne nie.
Swoją drogą jeżeli moje rozumowanie jakimś cudem byłoby poprawne


And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
nawet lepiej.. mozna bybyło uzywac bonusów z obu giftów naraz...Swoją drogą jeżeli moje rozumowanie jakimś cudem byłoby poprawne Wink i w booku demonów nie ma nic co by tą sprawę wyjaśniało, to chyba można wziąć axe of khorne i firestorm blade i wybrać, czego się używa na początku walki. Rolling Eyes

No właśnie nie, bo byłaby to ta sama sytuacja, jak gdy mamy Lancę i Dwurak na koniu. Na początku wybieramy czy chcemy używać tego czy tego.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
Ja wiem jakie jest uściślenie. Chodzi mi o to, że nagle mnie olśniło i dziwię się czemu dla wszystkich to nie jest takie oczywiste
A co z braniem dwóch broni i wybieraniem, która działa?


A co z braniem dwóch broni i wybieraniem, która działa?
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!