Brudne ubranka

Jak "to" się robi? Tutaj uzyskasz odpowiedź.

Moderatorzy: Ziemko, Arbiter Elegancji

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
WhiteWolf
Mudżahedin
Posty: 252
Lokalizacja: Gdańsk

Brudne ubranka

Post autor: WhiteWolf »

Pewien jestem, ze taki temat już był, ale po 20 min szukania nic nie znalazłem :)

Jak zrobić, efekt brudnych ubrań - muszę wybrudzić skaveny więc myślę o jakimś błocie czy ściekach :D

Awatar użytkownika
Chmura
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 186
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Chmura »

Taplanie w bejcy nie tylko robi cieniowanie ale daje efekt brudu, takze ciuchy i cala reszta wyglada jakby figurka z kanalow wyszla.

Natomiast jesli chcesz normalnie to namalowac to:
1. szczoteczka do zebow do chlapania farba na model daje efekt bryzgow.
2. Inne brudy proponuje robic malujac je wielowarstwowo ( tzn. mocno rozwodniona farba ).

Awatar użytkownika
loler
Wodzirej
Posty: 679
Lokalizacja: Opole/ Wrocław

Post autor: loler »

można też glazem

Awatar użytkownika
LoGo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 126
Lokalizacja: Athel Loren w Warszawie

Post autor: LoGo »

Do efektu brudo-kurzu używam startych suchych pasteli, dają fajny efekt.

Zapodam też technikę wprost z jakiejś książki modelarskiej...Uwaga cytuję:
"By stworzyć efekt naniesionego w czasie jazdy kurzu i błota nakładam różne odcienie ziemistych pigmentów MiG(firma) . Staram sie zmieniać gamę i układ kolorów przy każdym kole(tak ten tutorail jest o kołach) by lepiej je zróżnicować. Po wyschnięciu pyłu usuwam palcem by wydobyć wystające krawędzie i pozostawić pigmenty w zagłębieniach. By utrwalić pigmenty koła delikatnie zalewam białym spirytusem." Koniec :) Nie wiem jak wygląda na figurkach, ale na modelach wygląda extra.
Obrazek

Awatar użytkownika
Chmura
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 186
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Chmura »

Loler: Jak dla mnie glaze to to samo co wymienilem w punkcie 2.
Jesli ktos sie nie zgadza niech mi poda roznice :)

Zarowno do glaze'a jak i plynnego przechodzenia barw ( min. NMM jak i zwykle cieniowanie ) uzywa sie tej samej techniki. Kwestia tylko tego by nakladac farbe na odpowiednich powierzchniach.

Awatar użytkownika
Fingor
Chuck Norris
Posty: 524
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Fingor »

Chmura pisze:Zarowno do glaze'a jak i plynnego przechodzenia barw ( min. NMM jak i zwykle cieniowanie ) uzywa sie tej samej techniki. Kwestia tylko tego by nakladac farbe na odpowiednich powierzchniach.
:shock:
Glaze to jakby malowanie bardzo rozwodnioną farbą i to raczej bez używania blendingów i tym podobnych rzeczy, których używa się do płynnych przejść.
Arabesca - Dark Fantasy, Epic Action
Nietykalny pisze:Lakieru pernamentnego ( permanentny znaczy co innego)
:roll:

Rapta
Kretozord
Posty: 1968
Lokalizacja: podwarszawa

Post autor: Rapta »

Tak czytam i sie zastanawiam czy wy wgl wiecie o czym piszecie ;)

Awatar użytkownika
taaniel
Warzywo
Posty: 14

Post autor: taaniel »

Bierzesz szpachelkę polską, przezroczysta na jakiś stary pędzel i ciapkasz nim po ubraniu. Zostają takie ślady jak gdyby zaschniętego błota które puzniej bierzesz i drybrushem malujesz. Ładny efekt

Awatar użytkownika
WhiteWolf
Mudżahedin
Posty: 252
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: WhiteWolf »

Dzięki, jak bede miał czas to poprbuje

ODPOWIEDZ