Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)

Wood Elves

Moderator: Gremlin

Zablokowany
Awatar użytkownika
Mróva
Wałkarz
Posty: 50
Lokalizacja: Skądinąd... OsW - South of Wielkopolska

Post autor: Mróva »

Nie za bardzo rozumiem pierwsze zdanie, w końcu to standardy są najczęściej największymi samograjami :) A Twoja rozpa z kolei nim w 100% nie jest. Dużo w zagraniu nią zależy od Twoich decyzji, granie nią nie jest na pewno oczywistym przesuwaniem oczywistych oddziałów w oczywistych kierunkach. Chodzi mi tu o wykorzystanie Moonstone'a, czy o grę Warhlakami, Orłem i pw. Kinami. Nie mówiąc już o tym, że jest Ciebie mało (na 2000 60kilka-70 jednostek to minimum IMHO), a siły przebicia wielkiej też nie ma.
Jeśli szukasz samograja, to naprawdę nie przemawia do Ciebie tandem 2 Treemany + 3x Wildzi + Driady, Driady, Driady + więcej Driad?! :P Tym gra się dośc bezstresowo, "no-brainer" :D

Max1 - fajnie że też coś widzisz w tej wizji ;) Natomiast fakt - BoL na Wayu to kał, tylko 3 strzały a traci KB =/ Natomiast chyba faktycznie lepiej jest wziąc na Wayu HoDę, a na Alterze BoL + AB, do tego Netlingi i Immune. Wychodzi identycznie punktowo.
PS. I tak uważam że ten Terror na Scoucie jest trzeźwą sprawą :)

Awatar użytkownika
Torres
Wodzirej
Posty: 675
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Torres »

Trzeźwą - owszem. Najlepszym wyjściem - Nie.
Po prostu lepiej można złożyć tych bohaterów. Przecież nikt nie mówi, że są źli :P

grzech76
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: grzech76 »

@Mróva

Rozpiska bardzo fajna, ale alter nie jest do mordowania smoków, statystycznie zada 1-2 rany, co pozwoli mu ustać i nie złamać się od terroru, ale wystarczy niestatystyczny rzut i jest niestety problem, bo trzeba spie%^&$ :-)

Dlatego chyba bardziej skłaniałbym się do dania Lordowi BoL i jakichś fajnych strzałek (np. panikujących na armie hordowe) natomiast do mordowania kawalwerii dać altera nobla.

Ja też jako osobnik nie wierzący w magię, powiedziałbym, że drugi mag jest zbędny :-) ale pewnie mnie przekrzyczą.
Weź jednak pod uwagę, że masz masę jednostek które powinny wrogich magów uśmiercić - warhawki, GR, WW (w odpowiednich okolicznościach :-) ), wydaje mi się więc, że powinni dać radę z 1 magiem, a punkty można wykorzystać na coś ciekawszego.

Rozważyć też można jeden oddział 15-20 GG z grupą dowodzenia, który to jeżeli przeciwnik już dojdzie na tyle blisko, że mógłby zaszarżować, zwinąć się w ranki (przeciwnik też pełnych rank mieć nie będzie, a i elfickiego łucznika trafić trudno) przyjąć przeciwnika, ustać i kontrszarżować tancerzami na przykład.
Ale to już kwestia gustu.

Awatar użytkownika
Lindal
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 192

Post autor: Lindal »

Mróva
Samograje standardowe są dobre ale nie pod moim dowództwem :)
Twoja propozycja 2 drzewa z 3 wildami i driadami jest interesująca, będę musiał kiedyś tak zagrać.
Jak do tego hero zmalować?
Lord treeman?

Awatar użytkownika
Mróva
Wałkarz
Posty: 50
Lokalizacja: Skądinąd... OsW - South of Wielkopolska

Post autor: Mróva »

Torres - każde złożenie trzeba kiedyś wypróbowac ;) Na tych schematycznych już trochę pograłem, czas na rzadziej spotykane. Jak się nei sprawdzą to zmienię na jeszcze dziwniejsze :D

Grzechu - zadając dwie rany nie przegram CRu raczej :) Ale tak czy siak - zmieniam konfigurację, Alter dostaje BoLa ze strzałami bez save'a, a Waywatcher Hodę. To chyba lepsiejsze.
Jeśli chodzi o drugiego caddy'ego - tu nie sugeruję się niczyimi radami, po prostu podchodzę z założenia, że wolę miec lepszą ochroną antymagową niż nie miec. Dzięki temu mam duży handicap z armiami perrfidnie magicznymi na starcie, a rozpa jest szybka, jeśli będę zaczynał to z 4 skrolami mam chyba bitwę w kieszeni. Upieram się przy dwóch magach, gram wtedy komfortowo, chociaż nie mówię, że jest to skuteczniejsze w ostatecznych rozrachunku niż np. kolejni GG :)

Lindal - biorąc Tree lorda nie weźmiesz juz dwóch Treemanów. A takie przyjęte w społeczeństwie porno Leśne to mniej więcej: Lord na smoku, BSB, caddy, 2 Drzewa, 3x Wildzi, 3x Driady i Glejdzi. Osobiście wolę zrezygnowac z Lordzina na gadzie i byc liczebniejszy.
A tak w ogólę to nie lubię grac na dwóch Treemanach :D

Awatar użytkownika
Lindal
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 192

Post autor: Lindal »

Liczebność zawsze mi przeszkadza dlatego moja rozpiska jest taka okrojona w liczbie modeli.
Głownie grywałem na 2x łuki, 2x driady, 2x tancerze, 2x wildzi, 2x drzewa alter, 2 magów ew bsb ale coś nie bardzo mi tym szło.
Stąd teraz mam treekiny i warhawki w rozpisce. Warhawkami już tam jakoś pogrywałem i mam o nich dobre zdanie, a treekiny to po prostu coś co nie pada od pocisku s4.
O ile sie nie mylę na 2k i więcej weźmiesz treelorda i zwykłego treemana tylko ten jeden będzie "lepszy" :)

grzech76
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: grzech76 »

Mróva pisze: Grzechu - zadając dwie rany nie przegram CRu raczej :) Ale tak czy siak - zmieniam konfigurację, Alter dostaje BoLa ze strzałami bez save'a, a Waywatcher Hodę. To chyba lepsiejsze.
Jeśli chodzi o drugiego caddy'ego - tu nie sugeruję się niczyimi radami, po prostu podchodzę z założenia, że wolę miec lepszą ochroną antymagową niż nie miec. Dzięki temu mam duży handicap z armiami perrfidnie magicznymi na starcie, a rozpa jest szybka, jeśli będę zaczynał to z 4 skrolami mam chyba bitwę w kieszeni. Upieram się przy dwóch magach, gram wtedy komfortowo, chociaż nie mówię, że jest to skuteczniejsze w ostatecznych rozrachunku niż np. kolejni GG :)
handicap, to chyba kiepskie słowo w tym przypadku, ale weź pod uwagę, że dzięki temu dajesz też "handicap" armiom które nie są nastawione na magię, czyli wszędzie tam gdzie też jest 2 magów (u mnie 1) :-)

natomiast strzały bez save,a testowałem z BoLem na GT, prawdę mówiąc niewiele robią, bo albo nie trafiłem albo nie przebiłem, a statystycznie to wychodzi tylko 2 woundy na czymś co ma 3T i 1 na 4T. Czyli 1 rycerz chaosu na turę albo 2 imperialnych konnych.
tylko, że mój heros był wtedy na orle i mógł spokojnie zajmować dobrą pozycję do strzału (ale i to udawało mi się czasem spaprać).
panika jest lepsza, bo każdy kolejny test jest lepszy od choćby jednego zabitego modelu. Jasne, nie sprawdzi się na każdą armię. Strzały bez save'a wydają się lepszym rozwiązaniem z racji konnych rozpisek, ale nie wiem czy się zwrócą.

natomiast wbicie 2 ran alterem smokowi to nie prosta sprawa, 5 ataków w szarży, trafi 3 i przebija smoka 1,5 raza a on ma jeszcze save'a. jeździec jest trafiany zwykle na 4+ i do tego jest zwykle zapuszkowany, więc też nie wróżę wielkich zwycięstw z nim.
osobiście odradzam, bo to liczenie na fuksa

Awatar użytkownika
Robak
Chuck Norris
Posty: 481
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Robak »

A propos strzal z panika;) Ostatni raz wzialem je na turnieju gdzie trafilem tak: DE (wysokie LD), Szczury (tu OK:), krasnale (wysoki T i LD), Khemri (chyba jasne :) ), Wampiry (chyba tez :) ). Na 5 bitew strzaly mogly sie sprawdzic w jednej ;) A zeby strzelic to nie mozna marszowac wiec to tez troche uwala nam herosa.
Orki, oreczki, orczyce i orczątka :) Dla koazdego cos milego :)
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1188906

Awatar użytkownika
Mróva
Wałkarz
Posty: 50
Lokalizacja: Skądinąd... OsW - South of Wielkopolska

Post autor: Mróva »

No właśnie, zważywszy na wielką częstoltliwośc trafiania na armie z wysoką liderą, nie mówiąc już o Immunie na całej armii, jakoś te strzały mnie nie przekonują, chociaż same w sobie są fajne. Kiedyś przetestowałem te strzały na magu (grałem na dwóch caddych). Jeden z magów miał po prostu je zamiast skrola, całkiem fajnie to wypada vs T3. :)

Co do strzał z BoLa z Arcanami, nie jest to jakaś chodząca masakra z tym, że w połączeniu z 2 unitami Waywów kawaleria po prostu schodzi masowo, a pół mojej armii ucieka po lasach/stoi na końcu stołu. Coś ugryzę na pewno :D A potem taki gośc z dwurakiem i trafianiem na szóstkach to nadal niezły kozak!

Alter vs Smok - załóżmy nawet, że nie wbiję żadnej rany, a oberwę dwie, czyli wariant pesymistyczny. Otóż wtedy przegrywamy o 2 lub 3, a z LD 10 i przerzutem...? Gwyrneth by nie było FO i stoimy z takim smokiem, a później dojeżdżamy Wildami/Tancerzami i smok dostaje w tyłek ;) Czasami... :D Ale najważniejsze jest to, że Alter go zatrzymuje na przynajmniej jedną jego turę :)

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

Mróva pisze: Alter vs Smok - załóżmy nawet, że nie wbiję żadnej rany, a oberwę dwie, czyli wariant pesymistyczny. Otóż wtedy przegrywamy o 2 lub 3, a z LD 10 i przerzutem...? Gwyrneth by nie było FO i stoimy z takim smokiem, a później dojeżdżamy Wildami/Tancerzami i smok dostaje w tyłek ;) Czasami... :D Ale najważniejsze jest to, że Alter go zatrzymuje na przynajmniej jedną jego turę :)
a najlepsze jest to ze łapacza możemy mieć za 144 pkt (mały biegacz 100 ,40 siatki i róg i 4 dwurak) :roll: nikt niemówi ze to musi być lord :D wtedy lord moze być karabin na kawalerię . zostaje nam akurat na 2 caddych albo caddy i BSB z Hodą :twisted:

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Urban pisze:
Mróva pisze: Alter vs Smok - załóżmy nawet, że nie wbiję żadnej rany, a oberwę dwie, czyli wariant pesymistyczny. Otóż wtedy przegrywamy o 2 lub 3, a z LD 10 i przerzutem...? Gwyrneth by nie było FO i stoimy z takim smokiem, a później dojeżdżamy Wildami/Tancerzami i smok dostaje w tyłek ;) Czasami... :D Ale najważniejsze jest to, że Alter go zatrzymuje na przynajmniej jedną jego turę :)
a najlepsze jest to ze łapacza możemy mieć za 144 pkt (mały biegacz 100 ,40 siatki i róg i 4 dwurak) :roll: nikt niemówi ze to musi być lord :D wtedy lord moze być karabin na kawalerię . zostaje nam akurat na 2 caddych albo caddy i BSB z Hodą :twisted:
Tylko ten łapacz-noble jest bardzo miękki. Takim lordem to można powalczyć z każdym - szczególnie jak da się Ward 3+ na niemagiczne.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Scimitar - a co sądzisz o łączeniu amarantyny z dębem? Wczoraj testowałem na Jędrusiu i było nieźle 5+, 3+, 4+.

Co do grania na dwóch drzewach, to ja osobiście nie jestem zwolennikiem takiego rozwiązania, ale rzecz jasna co kto lubi. Moim zdaniem dobrym uzupełnieniem dla brokuła bywają WW do niszczenia maszyn, albo Orzełek, w podobnym celu. Dwa brokuły mogą kampić się w lesie przez 5-6 rund i jedyne co zrobić to zmusić rywala do testu terroru w ostatniej rundzie. Może być rzecz jasna i tak, że zrobią totalną rzeźnie. Kwestia tylko z kim gramy. Co do 3xWR to jeszcze nie próbowałem, z racji braku figsów, ale na pewno sprawdzają się dobrze bo to znakomita jednostka.

--edit--
Padło pytanie o WD - 7-8 IMHO. 7 żeby dostawić się na maksa do przeciętnego kloca, a 8 przeciw kawie, lub żeby mieć pewność powyższego :-) Więcej nie ma sensu AFAIK bo WD trzeba się namanewrować, zanim do czegokolwiek dotrą, a łatwiutko schodzą niestety. A mniej traci swoją siłę rażenia.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Co do WE testowałem 2 oddziały, jeden w liczbie 7 + bsb i drugi 5 w tym muzyk i champion. IMHO mega sprawa ;] Mało pkt, a potrafią tak namieszać, że szok.

Co do lorda biegacza, IMO na 2k + zawsze go biorę, jest po prostu niezastąpiony. :)
A 2 drzewa... Ja chyba WW nie umiem grać :P Dwa drzewa robią swoje...

Awatar użytkownika
Dzidzia
Mudżahedin
Posty: 334
Lokalizacja: Z lasku Athel Loren ;]

Post autor: Dzidzia »

Hmm ja wystawiam zawsze 1 i tylko 1 oddział WD (więcej trudno upilnować) na mniejsze pkt. 5-6 a na większe 8-9, często pakuje tam nobla z Blades of Loec, a ostatnio też zacząłem grać sobie na Highbornie wardencerowskim ;] Lorda biegacza raz czy dwa wystawiłem i w sumie sprawdza się nie najgorzej to ubije magów, postraszy jakąś kreaturke czy rydwanik, albo wyzwie wrogiego herosa ;] pamiętam jak raz wyrżnął w pień w ciągu 3 tur CC cały 10 osobowy oddział gobosów na pajączkach ;] WW robią swoje dobrze użyci ale trza strasznie nimi uważać na wszystko co trafia automatycznie bo to robi sieczke z nich. W moich grach rozstrzeliwują często załogi maszyn, terroryzują magów, czasem pościągają trochę ciężkiej kawki. raczej staram się nimi trzymać z daleka i strzelać ale czasem szarżuję na coś słabszego (skauci, fasty) np. raz szarżą od tyłu zmiotłem 6 rajtarów ;]

A zdarza wam się grać na ancient treemanie ??

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

ksch pisze:Scimitar - a co sądzisz o łączeniu amarantyny z dębem? Wczoraj testowałem na Jędrusiu i było nieźle 5+, 3+, 4+.
Napewno daje to lepszą przeżywalność. Ale wolę Hełm (+1A i +1 WS w szarży, co ma w walkach z koksami wroga duże znaczenie) oraz Netlingi (6+ na trafienie). Po prostu w challangu, jeśli przeciwnik nie ma dnia konia i nie rzuca masy szóstek do spóły z magiczną bronią, to nasz biegacz w CC jest niezabijalny praktycznie, a sam z S6 może porysować nie jedną zbroję. Na WI w sojuszu mi się sprawdzał świetnie - wciągał klocki BK, walczył dzielnie ze smokiem HE parę rund - generalnie i tak ma pełnić rolę blokera do momentu rzucenia czegoś co da static CR, ale dobrze potrafi też zabijać lordów i smoki.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Pedros
Oszukista
Posty: 856

Post autor: Pedros »

Tyle ze We procz wildow z warbannerem nie maja niczego z CRem...

Po zmianie moonstone'a znow raczej nie bedzie wital w rozpiskach. A byl naprawde swietny (sprawdzone na turnieju ostatnim)

Oddzial 8 wardancerow z FCG z wardancer noblem i bsb(slomka, ward wyczerpywalny) niszczyl WSZYSTKO co bylo na jego drodze...

no moze procz czolgu.

Ale teraz teleport co nam daje? To, ze przeciwnik w nastepnej turze ucieknie wszystkim spoza szarzy albo wystrzela wszystko . niezle :evil:

Ktos myslal moze nad teleportem na wild rider noblu?

Awatar użytkownika
max1
Chuck Norris
Posty: 661
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: max1 »

Oj kłóciłbym się czy 20 Etenrali w 4 rankach ze sztandarem i wabannerem, lordem i bsb nie potrafią nabijać cr na starcie...
A nawet bez bsb i tak na luzie potrafią nabijać tyle, że nie jeden krasiowy klocek by się nie powstydził... :)

Awatar użytkownika
Nostro
Chuck Norris
Posty: 605
Lokalizacja: Włocławek, Klub Fenix (czasami Athel Loren)

Post autor: Nostro »

Taki kloc z gienkiem i bsb (bez warbannera) był testowany przeciw 10BK gienek bsb, wynik cr 8 - 8, + mój muzyk, 8-9 wygrałem...
ranke jedną mi zdjął... więc można coś tym ugrać... ale nie wiem.. teraz testuje rozpe sniper fast - 2 alter snipers, WR, GR, 30łuki, dancerzy i jakieś drzewa...
Zobaczymy
Klub Fantasy "FENIX" ('Stara Remiza', ul. Żabia 8, Włocławek)
Gry bitewne, RPG, karciane, planszowe.
Każdy poniedziałek od 15.oo do 19.oo. ZAPRASZAMY :!: :!: :!:
Obrazek
http://klubfenix.vip.interia.pl

grzech76
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: grzech76 »

Mróva pisze:No właśnie, zważywszy na wielką częstoltliwośc trafiania na armie z wysoką liderą,
każdy dodatkowy test paniki to plus. na 10 też czasami nie wychodzi.
Alter vs Smok - załóżmy nawet, że nie wbiję żadnej rany, a oberwę dwie, czyli wariant pesymistyczny. Otóż wtedy przegrywamy o 2 lub 3, a z LD 10 i przerzutem...? Gwyrneth by nie było FO i stoimy z takim smokiem, a później dojeżdżamy Wildami/Tancerzami i smok dostaje w tyłek ;)
czy przypadkiem w róg nie trzeba zadąć na początku swojej tury? a więc przeciwnik ma trochę czasu na wykończenie tego pana (twoja i swoja tura i potem challenge) i zostaje mu potem tylko zjedzenie wildów / tancerzy.
pan na smoku ma też sporego Ld i przegrana o 2-3 to tak jak i dla ciebie (co sam pisałeś) nie duży problem by wystać, a potem wejść w walkę innymi jednostkami.

jasne, że fajnie to się wydaje jak z jednej strony widzimy tylko smoka a z drugiej pół armii swojej, ale tak nie jest. przeciwnik też ma armię.

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

Moja pierwsza rozpiska:

1 Wardancer Noble @ 140 Pts
Moonstone of the Hidden Ways [35]

1 * Alter Noble @ 158 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Hail of Doom Arrow [30]
Helm of the Hunt [20]

1 Spellsinger @ 140 Pts
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

10 Glade Guard @ 120 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts

8 Dryads @ 96 Pts

8 Dryads @ 96 Pts

8 Dryads @ 96 Pts

6 Wardancers @ 115 Pts
Musician

5 Wild Riders @ 130 Pts

1 Treeman @ 285 Pts

Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3
Models in Army: 59
Total Army Cost: 1496

Uwagi mile widziane, jako, że pod rozpiskę chciałbym kupować figurki :wink:

Zablokowany