Czy na turniejach da się wygrywać klimatowym Imperium?

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

Wilqu pisze:do tej pory narzekam tylko na 2 rzeczy brak magic bannera w elicie piechoty i dopakowanie huntsmenów do 10+
Jeszcze można narzeknąć na brak jakiegoś mądrego banera dla piechoty bo poza panikarzem i WB to albo tylko KO albo byle co. Armia piechotna a nie ma bannera tylko dla piechoty a ma 2 tylko dla kawalerii. Pokłon w stronę GW za takie rozmyślne działania.

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

GW po prostu doszło do wniosku, że piechota jest już na tyle mocna, że banerów nie potrzebuje, a kawa jest słaba i musi być czymś wzmocniona :D

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Olbrzym, czy ogóry? Oczywiście - prawdziwy klimacik Imperium, które zatrudnia regularnie najemników. Co nam szkodzi skonwertować tych wielgasów na imperium? Umieścić jakś prowizoryczny kosz na karku olbrzyma, a w nim imperialistę, który będzie nim dowodził :P Irongutsom dać zamiast naramienników tarcze imperialne... to i tak minimum konwersji. Należy pamiętać, że krasnoludy i niziołki stanowię sporą część obywateli imperium. W starych edycjach można było ich także wystawiać w piechocie. Naszych sworsmenów, halabardników można mieszać spokojnie z tymi rasami. A czemu nie dać do klocka swordów ogra w 2gim szeregu (robiłby za 4ech takich).

Oczywiście jest to bardziej klimat armii mieszanej z najemnikami i bardziej fluffowa. Ja zdecydowanie lubię jak piechota regularna wygląda ... regularnie :D Ale nad ogrami i olbrzymem poważnie się zastanawiam :)

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3175
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Ech, no ale wracając do tematu to niestety trzeba przyznac, że piechota imperialna sama z siebie nie ustoi sporej części turniejowych kombinacji. Jakiś czas temu byłem na lokalnym turnieju i wiecie co? Ani razu moja piechota (szermierze wsparci detką szermierzy i kuszników) nie ustała walki jeśli już do takowej doszło. I bądź tu człowieku mądrym ;-)

Awatar użytkownika
Niglafar
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 183
Lokalizacja: Frei Stadt Danzig

Post autor: Niglafar »

coś jest na rzeczy. trzy dużo klocki piechoty to duże punkty w jednym miejscu a zasięg szarży tylko 8". zakładam więc że każdy poza krasiami będzie w stanie ich zaszarżować. szarża na kloc piechoty kawalerią, static CR to tylko +5. jeśli straci się 6 ludzi musimy się testowac na 6 Ld. w tym momencie prawdopodobnie uciekniemy i trzeba panikowac na jednym (dwóch?trzech?) oddziałach. Przy Ld 7 już widzę jak to się udaje...
wiem, wiem, istnieje generał i sztandarowy. tylko to jest inwestowanie dużych punktów by jednostka łaskawie NIE uciekła, a gdzie rozwiązanie by sama coś wygrała? a przecież testów paniki/strachu/terroru jest z armi na armię coraz wiecej. już 3 mają feara na wszystkim, a w ograch tylko gnoblary nie sieją

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3175
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Cóż, ja ciągle eksperymentuję z generałem i sztandarowym, z ich pomocą już potrafi byc nieźle. Oczywiście wymusza to odpowiednie podejście do armii ale myślę, że się jak najbardziej da tak grac. Jak dla mnie wyzwaniem jest złożyc herosów tak, by wspomagali oddziały. To wymusza zupełnie inne podejście niż w innych armiach, gdzie postacie na potworach sieją śmierc i zniszczenie ;-)
Chociażby głupi arcykapłan w środku armii (konny, siedzący w jakimś oddziale) daje już bardzo dużo, ostatnio mnie nie zawodzi takie ustawienie. Koleś ma modlitwy, z którymi przeciwnik musi się liczyc, można mu dac niezły ekwipunek i złożyc z niego puszkę jakich mało, w dodatku z jego liderką 9 mogę byc w miarę spokojny o moją armię. Pewnie, nie zabije on w pojedynku wrogiego lorda (chyba że z zwierciadłem), ale genialnie WSPOMOŻE resztę armii. A kombinacji jest sporo, nawet głupi generał imperium (tak, ta plewa ;-) ) jak dla mnie potrafi się opłacic. Polecam pokombinowac :-) Dowód? Wczoraj w grze na 1500 pkt w mój oddział szermierzy z detką szermierzy oraz generałem-kapłanem wbił się klocek 25 czarnych orków z BO generałem i BO bsb (obaj na dzikach), szarżę ustałem na 7 pomimo sporych strat, w pojedynku generał orków zszedł w pierwszej turze. Da się? Da się :-)

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Nie mówiłem, że się nie da... Problem sprawia to, że u nas na turniejach gra się w skali punktowej (wymaga tego system ligowy), dlatego wielu przeciwnikom nie opłaca się iść w stronę piechoty imperialnej, a ta bez silnej magii i ostrzału takiego przeciwnika nie zmusi do ruchu w przód...

Negowanie negowaniem, a ja od roku gram na 3 klockach piechoty ;) bo sprawia mi to przyjemność... :) Jedyne co jest stałym punktem mojej armii, to Imperial Banner.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3175
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

To akurat prawda z tym zachęcaniem przeciwnika do przyjścia do nas, nie da się zaprzeczyc. Dlatego też regularnie składam rozpiski tak, by każdy oddział miał detkę strzelającą i walczącą. W takim ustawieniu są to najczęściej kusznicy ze względu na zasięg strzału. Łączę to z armatą lub dwiema oraz jakąś maszynką z rarów (ale nie z czołgiem), zależy przeciwko czemu gram, i już się robi miło. Nikt mi przy tym nie zarzuci, że wystawiam gunline. A na 2k standardem staje się dla mnie powoli 4 klocki piechoty ;]

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Piechota ma static CR 6 nie 5 :wink: 3 szeregi+ szmatka+liczebnie+ bok(detka)
co do grania na klockach jak najbardziej racja pięknie to wygląda i milo sie gra trzeba mieć jednak 2- 3 gole piątki kawalerii by w razie odbicia wroga móc czym pogonić

Na marginesie szukam własne kolejnego klocuszka ma ktoś na zbyciu???(jeden warunek 6 edycja 24 chłopa fcg)
Obrazek






_________________

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3175
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Owszem, albo pancerne postacie na koniach, wyskakują na chwilę z oddziału, zjedzą gonionego przeciwnika i już wracają na miejsce :D
Mina przeciwnika, którego tak załatwię- bezcenna ;-)

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

Napisze tu bo ktoś wcześniej coś podobnego wymyślił. Taki jeden ogr w piechocie, zrobiony na imperialistę?? jak dla mnie ok
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3175
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Eee, ale po co to? Jako wypełnienie oddziału? Kwestia gustu. A jeśli walczący na zasadach ogrów... To też nic z tego,do oddziałów mogą dołączyc tylko postacie imperium.

Awatar użytkownika
Kołek
Falubaz
Posty: 1147
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: Kołek »

raczej jako wypełnienie i nadanie oryginalności swojej jednostce, fajnie mieć jednostkę która się wyróżnia czymś szczególnym :wink:

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

Kołek pisze:raczej jako wypełnienie i nadanie oryginalności swojej jednostce, fajnie mieć jednostkę która się wyróżnia czymś szczególnym :wink:
Wydaje mi się podobnie , taki łogr w imperialnym ubiorze i uzbrojeniu jako wypełnienie
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr

Janiszek
Masakrator
Posty: 2032

Post autor: Janiszek »

mam pytanie: jutro mam zagrać z lizardmenami na 1,5k .CO zabrać ? jestem początkujący w Empire . CO myślicie nad moździerzem ?Piechota? jakich herosów?

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Lizardmeny prosta sprawa nie mam nigdy problemu z nimi

2 działa mortar 2 badz 3 x 5 konnych gółe piatki do zaganiania skinków(które psują krew)
s tank obowiązkowo i uważać na biegacza

dużo strzelania by wybić lataczy(teradony)
weź 2 magów ognia 2 lewel ... doomfire ringiem i volanem (masa magii)
i priesta w piechocie ewentualnie bsb

kuszników z 10-ciu z 2x

do tego jakies 2 klocuszki piechoty jak starczy pkt ewentualnie 1 silny z detkami do odgiec

priorytety to ważne:
1. zdjąc z magii skinki (wel panikować chodzą daleko od gienia to na 5 zdają Ld bodajrze)
2. obowiązkowo zdjąć teradony inaczej po maszynach
3. obowiązkowo jak najszybciej zdjąć salamandry
4. reszta to już tylko anihilacja
jeśli nie wyjdą tobie punkty 1-3 i to szybko.... możesz mieć ciepło
Obrazek






_________________

Janiszek
Masakrator
Posty: 2032

Post autor: Janiszek »

NIe gram na czołgu . Bo nie mam figsy i w ogole nie chce . Mówiśz o piechocie , ale jakiej? brać kuszników czy handganersów ?

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

kusze zasieg sie tu liczy a jak nie grasz na czołgu to weź hellblastera ewentualnie nic nie bierz z rare
Obrazek






_________________

Janiszek
Masakrator
Posty: 2032

Post autor: Janiszek »

mam pytanie .jak gra się warrior priestem ? jak on rzuca te modlitwy? na czym to polega ?

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

ma dostępne modlitwy każda jest bound spellem o mocy 4

wybierasz która modlitwę inkantujesz w fazie magii i mówisz przeciwnikowi o tym

ten decyduje czy pozwala ci ja zachować na stole czy odeprzeć

lewel 4 czyli na 4+ na kosci(ch) do disspela neguje efekt mniej niż 4 rzuci i masz te modlitwę np unbreakable na klocuszku piechoty
Obrazek






_________________

ODPOWIEDZ