Zasady
moim zdaniem walka toczy sie na tym samym poziomie, tzn model przeciwnika stoi na "szczycie" drabinki. nie ma zadnego przestawiania figsow (z przyczn praktycznych ja bym dostawil sie "po drugiej stronie")
drabiny sa traktowane jako normalny teren - no skoro mozna po nich nawet biegac to i mozna sie na nich zatrzymywac i machac mieczem czy palka - inaczej jest ze wspinaniem sie ale to na inny temat
drabiny sa traktowane jako normalny teren - no skoro mozna po nich nawet biegac to i mozna sie na nich zatrzymywac i machac mieczem czy palka - inaczej jest ze wspinaniem sie ale to na inny temat
- Kapitan Hak
- Bosman
- Posty: 1041
- Lokalizacja: z krańca świata
- Kontakt:
Wydaję mi się, że to drugie, czyli:
tym bardziej, że drabinki wg. zasad (logikę i ten przysłowiowy zdrowy rozsądek zostawmy na boku ) to otwarty teren - skoro ludek może po nim biegać, to zapewne również może walczyć .model przeciwnika stoi na drabince i prowadzi normalną walkę.
Nietykalny pisze:NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!
Tak jest (bo różnic w mechanice związanych z wysokością w walce nie ma), jednak jako że rzadko można postawić model na drabince stawia się go po prostu obok pamiętając, że innym na drabinie blokuje przejście i nie mogą doszarżować (jak w ciasnym przejściu).- model przeciwnika stoi na drabince i prowadzi normalną walkę.
Jak to w koncu jest z Healing Herbs? Jest jednorazowego uzytku? W rulebooku nic na to nie wskazuje? Jak dla mnie to moze byc wielki wor suszonego zielska, ktory wystarczy na cale zycie. Ale ziolka wielokrotnego uzytku to chyba lekkie przegiecie ( lekkie, bo mozna go uzywac tylko wtedy gdy sie nie jest w cc, wiec taki model wcale nie jest niesmiertelny ).
Mam jeszcze jedno pytanie.
Jak w poprzedniej fazie cc spowodowalem stuna u przeciwnika, to czy Spines na moim possesscie automatycznie go autuje w obecnej turze(zakladajac ze dalej jest zestunowany)?
Mam jeszcze jedno pytanie.
Jak w poprzedniej fazie cc spowodowalem stuna u przeciwnika, to czy Spines na moim possesscie automatycznie go autuje w obecnej turze(zakladajac ze dalej jest zestunowany)?
Jest wielokrotnego użytku.Chmura pisze:Jak to w koncu jest z Healing Herbs? Jest jednorazowego uzytku? W rulebooku nic na to nie wskazuje? Jak dla mnie to moze byc wielki wor suszonego zielska, ktory wystarczy na cale zycie. Ale ziolka wielokrotnego uzytku to chyba lekkie przegiecie ( lekkie, bo mozna go uzywac tylko wtedy gdy sie nie jest w cc, wiec taki model wcale nie jest niesmiertelny ).
Nie musisz mieć kolców, żeby go OoA, ściągasz go automatycznie poświęcając jeden atak.Chmura pisze:Mam jeszcze jedno pytanie.
Jak w poprzedniej fazie cc spowodowalem stuna u przeciwnika, to czy Spines na moim possesscie automatycznie go autuje w obecnej turze(zakladajac ze dalej jest zestunowany)?
ale czy ten "atak kolcami tez moze byc tym atakiem ktory go zdejmie? patrz mam kilku kolesi wokol siebie ktorzy sa stunned, nadhchodzi moja tura cc dostaja na dziendobry wszyscy kolcami i w zwiazku z tym czy moga one ich ooa? chodzi o nieposwiecanie atakow z charakterystyk postaci.Nie musisz mieć kolców, żeby go OoA, ściągasz go automatycznie poświęcając jeden atak.
Raczej takChmura pisze:ale czy ten "atak kolcami tez moze byc tym atakiem ktory go zdejmie? patrz mam kilku kolesi wokol siebie ktorzy sa stunned, nadhchodzi moja tura cc dostaja na dziendobry wszyscy kolcami i w zwiazku z tym czy moga one ich ooa? chodzi o nieposwiecanie atakow z charakterystyk postaci.
Wszyscy dziabnięci schodzą, nawet jak ich jest 4 a ty masz tylko 2 A
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Jak traktuję się walkę w tłoku?
tzn:
wilk walczy z dwoma młodzikami. Obaj zadali ranę. Z tymże po pierwszej wilk się przewrócił?
a)traktuje się drugi atak tak jakby stał bo ataki idą jednocześnie i traktujemy go dla tego ataku jak by wtedy jeszcze stał?
b)traktujemy jako leżącego i staraby się się tym drugim atakiem go zadziabać jak leży na ziemi już.
tzn:
wilk walczy z dwoma młodzikami. Obaj zadali ranę. Z tymże po pierwszej wilk się przewrócił?
a)traktuje się drugi atak tak jakby stał bo ataki idą jednocześnie i traktujemy go dla tego ataku jak by wtedy jeszcze stał?
b)traktujemy jako leżącego i staraby się się tym drugim atakiem go zadziabać jak leży na ziemi już.
b)
Ataki nie idą jednocześnie, chyba że rzucasz za obu na raz, ale to się nie kalkuluje.
Ataki nie idą jednocześnie, chyba że rzucasz za obu na raz, ale to się nie kalkuluje.
A ja mam pytanie bardzo ogólne. Swego czasu ( już chyba z rok temu prawie ) ściągnąłem spolszczone zasady do Mordheima, ale teraz są one chyba lekko przeterminowane ^^ Skąd mogę wziąć obecnie obowiązujące zasady i gdzie publikowane są erraty? Na stronie specialist games nie mogę znaleźć odpowiedniego działu Może to wina mojego wzroku, niemniej proszę o pomoc ^^
Na stronie Specjalistów:
http://www.specialist-games.com/mordheim/default.asp
Menu po lewej
In polish:
http://www.najmita.net/index.php?name=N ... icle&sid=3
http://www.specialist-games.com/mordheim/default.asp
Menu po lewej
In polish:
http://www.najmita.net/index.php?name=N ... icle&sid=3