CompScore by Furion

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Awatar użytkownika
Jerzyn
Zły Dotyk
Posty: 1072
Lokalizacja: Barcelona, Moria Śmoria
Kontakt:

Post autor: Jerzyn »

Furion pisze:
ograniczenie do 9 kosci jest ok, ale do czasu. niektore armie latwiej sobie wygeneruja wiecej kosci, za to maja slabsze inne czesci armii. ta wieksza ilosc pd je balansuje. moze nie odnosi sie to do demonow czy vc, ale... np. tk bez magii nie istnieja praktycznie.
Duży lisz + mały lisze + prince = 9 kości. Nawet Icon Bearer się zmieści.
no i widac ze tk nie tnie wogole... bo imo najlepsze sa na kingu :P
obcinanie slotow core lizakom w tej chwili tez zaczyna sie mijac z celem. ta armia jest coraz slabsza wystawiana na skinolach.
To nie wystawiaj skinków. Nikt Cię do tego nie zmusza. Saurusów wystawiaj do woli, bo to rankowa, niestrzelająca piechota.
a ty bys ich wystawil ? ;)
czolgi nie sa takie pakerne jak by sie wydawalo,
Bzdrua. Zwłaszcza po najnowszej erracie.
Steam Tanki z 2 do 1, to dobre rozwiązanie. Masz 300 pts więcej na inne zabawki.
to prawda, ale dalej uwazam, ze st wcale nie jest taki przegiety. latwo sie sklada od bolcow i silnych herosow zadasz 4 rany i sie warzywi.
wszystko sie jakos balansuje.
Przyłączę się dotłumów: Zwłaszcza VC i Demony (co do tych ostatnich jeszze do końca przekonany nie jestem)
demony sa bardziej wygiete od vc :P
ja jestem dlatego za drobnym cs'em slotowym, obcinajacym raczej monotonne rozpiski, minimalnie magie, niz wszystko...
Ten CS nie traktuje o nudnych rozpiskach. Taki przez Ciebie zaproponowany nic nie zmieni, a gracze będą tylk arzeka, że figurek nie mają.

A mówiłeś, że czytałeś pierwszą stronę 8)

pozraiwam
Furion
czytalem :P i co mnie obchodzi ze beda narzekac ze figurek nie maja? ja bede narzekac, ze nie mam limuzyny z szoferem, to zrobisz tak, ze bede mial?
poza tym troszke zmieni. i w tym sek zeby nie zmienil za wiele, bo zeby zmienic wiele to trzeba, tak jak napisales w pierwszym poscie, zrobic calkiem od nowa wszystkie podreczniki...
RaptorJesus jest fajny, ale trochę za duży.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Jerzyn pisze: no i widac ze tk nie tnie wogole... bo imo najlepsze sa na kingu :P
nie rozumiem, przeczysz sam sobie.
a ty bys ich wystawil ? ;)
nie rozumiem, przeczysz sam sobie. znowu ;-)
poza tym troszke zmieni. i w tym sek zeby nie zmienil za wiele, bo zeby zmienic wiele to trzeba, tak jak napisales w pierwszym poscie, zrobic calkiem od nowa wszystkie podreczniki...
nie napisałem tego, to nadinterpretacja.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Jerzyn
Zły Dotyk
Posty: 1072
Lokalizacja: Barcelona, Moria Śmoria
Kontakt:

Post autor: Jerzyn »

Furion na pierwszej stronie pisze:CS to nie jest cudowne lekarstwo na wszystkie buble GW - żeby wyrównać balans między armiami, należałoby napisać wszystkie Army Booki od nowa.
nie przecze, to rozwiniecie mysli z pierwszego postu i nawiazanie do twego pierwszego, moze nie do konca jasne :P

grajac lizakami wystawil bys je na saurusach? o to chodzilo w drugim cytacie przytoczonym przez ciebie
pozdro :)
RaptorJesus jest fajny, ale trochę za duży.

Awatar użytkownika
yarma
Chuck Norris
Posty: 664
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Świebodzin

Post autor: yarma »

Wtrące 3 grosze co do tego CSa. Chodzi o to ograniczenie magii. Nie można równo traktować ograniczeń dla armii które popizgają trochę z pocisków porobią fajerwerki i zabiją 2 skinki kontra magia VC na przykład. w przypadku fajerwerków wpuszczenie jakiegoś czaru nie (poza jakimis wyjątkami) decydujace o losach bitwy. A w przypadku nekromacji sa to czary DoD (Dispel or Die) Nie wiem czy jest możliwe zbalansowanie magii, a sztuczne ograniczenie Power Diceow i tak nie ograniczy magii Vampirów w której nawet jeden lord z 7-8 kościami jest w stanie zajechać przeciwnika. na śmierć :)

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Muszę przyznać, że CS furiona jest obecnie najlepszym CSem "slotowym", czyli bazującym na systemie ograniczeń i doboru jednostek w poszczególnych sekcjach core/special/rare.

Główną zaletą takich CSów jest ich prostota, bazują na systemie ograniczęń który jest na turniejach (przynajmniej w Polsce) zjawiskiem powszechnym (np. ograniczenia na małe punkty typu: do dwóch bohaterów, do dwóch speciali albo do 0-3 speciale i 0 rare lub 0-2 speciale i 0-1 rare, do dwóch magów lub jedna postać w rozpisce nie może czarować). Dodatkowo GW w pewien sposób sam promuje tego typu CSy - najprostrzym przykładem jest Border Patrol, który w zasadzie jest rozszerzonym i bardziej szczegółowym CSem slotowym, który w dodatku posiada szereg znacznie bardziej integrujących ograniczeń (np. maksymalna ilość regimentów w armii lub pojedynczy model do 125 punktów, co uniemożliwia wystawiania szeregu jednostek ik postaci w każdej armii). Wiadomo, że zasady te zostały opracowane, tak aby uniemożliwić na tak małe punkty np. wystawianie czołgu, smoka, drzewca, potężnych bohaterów etc...) a ograniczenia dotykają wszystkich armii. Stąd też nie rozumiem czemu niektórzy czują taką niechęć do CSów.

GW na przykładzie BP pokazuje, że potrafi zrobić sensowne i całkiem niezłe ograniczenia (na tyle dobrze, że nikt ich nie podważa czy miesza z błotem). Sęk w tym, że GW przyznało się iż AB nie są robione na turnieje, raczej do gry towarzyskiej. Jedynym oficjalnym formatem "CSowym" GW jest własnie BP, który został przystosowany do gry turniejowej i który w razie czego można łatwo uzupełnić jeśli gdzieś nie spełnia swojej roli (np. organizatorzy czasem dodają dodtakowe ograniczenia do BP).

CS Furiona podoba mi głównie dlatego, że nawiązuje do BP, wprowadza bardziej szczegółowe zasady jak np. ograniczenia wystawiania poszczegółnych rodzajów jednostek jak maszyny wojenne, ciężka kawaleria, piechota rankowa, piechota strzelająca, jak również ilość punktów przeznaczanych na bohaterów. Te wszystkie ograniczenia każdy znajdzie w formacie BP (jak np. maks jedna maszyna, w tym rydwan, bohater do 125 punktów etc..).

Dodatkowo CS Furiona rozszrzany jest również o zapiski dotyczące konkretnych armii, dzięki czemu wykorzystuje również system ograniczeń dla każdej armii, ale nie w takich ilościach jak systemy CSy opierających się o ten system (uznawany za zbyt obszerny i skomplikowany)

W zasadzie dziwię się, że przez tak długi czas środowisko graczy nie wypracowało systemu kompozycyjnego armii stworzonego do rozgrywek turniejowych, zważywszy że GW przyznało oficjalnie, że klasyczne zasady kompozycyjne nie są przystosowane do gier turniejowych.

Skoro nasze hobby wkroczyło w pewien etap "rankingowy", w którym mamy lige, turnieje, uściślenia sędziwoskie, mastery, mistrzostwa, nagrody etc. wydaje mi się, że powinien zostać utworzony system turniejowy, którego celem byłoby "w pewnym stopniu" wyrównanie szans między rywalizującymi graczami (z drugiej strony GW już dawno powinno oto zadbać).

Hmmm...miało być krótko o CS Furiona a jakoś wysżło zupełnie inaczej :)

P.S. Może zapoczątkować temat związany z samą potrzebą utworzenia odpowiedniego systemu turniejowego?

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Kal_Torak pisze:Może zapoczątkować temat związany z samą potrzebą utworzenia odpowiedniego systemu turniejowego?
mówisz o systemie działanie turniejów czy o lidze?

Koszu
Chuck Norris
Posty: 592
Lokalizacja: Wrocław, SB

Post autor: Koszu »

Jerzyn pisze: grajac lizakami wystawil bys je na saurusach? o to chodzilo w drugim cytacie przytoczonym przez ciebie
pozdro :)
ustosunkujesz się do tego? :wink:

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Jerzyn pisze:
obcinanie slotow core lizakom w tej chwili tez zaczyna sie mijac z celem. ta armia jest coraz slabsza wystawiana na skinolach.
To nie wystawiaj skinków. Nikt Cię do tego nie zmusza. Saurusów wystawiaj do woli, bo to rankowa, niestrzelająca piechota.
a ty bys ich wystawil ? ;)
Jerzyn stwierdził, że obcięcie slotów dla Lizardmenów mija się z celem, bo w obecnych warunkach masa skinków jest co raz słabsza.

Ja napisałem, że może się wystawić na saurusach jeśli chce.

Jerzyn zapytał mnie czy ja bym się wystawił - na szczęście takiego dylematu nie mam.

Wnioski: Jerzyn najpierw krytykuje skinki, a potem krytykuje ich alternatywy. Zaprzeczył sam sobie i uparcie dopauje się w tym logiki ;-) Albo nie wie co pisze, albo uważa Core'y Lizardmenów za słabe :o

Zatem Paffeu, do czego się mam ustosunkować? Bo nie wiem ;-)

Awatar użytkownika
Jerzyn
Zły Dotyk
Posty: 1072
Lokalizacja: Barcelona, Moria Śmoria
Kontakt:

Post autor: Jerzyn »

wybacz, ale nie rozumiem twojej logiki rozumowania... i nie wiem w ktorym miejscu krytykowalem skinki, napisalem ze nie sa juz takie mocarne jak byly kiedys, a wystawianie armii na saurusach nie jest najszczesliwsza opcja, dlatego twoj cs obetnie lizaki do 4 oddzialow skinoli z w core'ow oprocz tego beda jeszcze temple guardzi w niektorych rozpach na slaanie
RaptorJesus jest fajny, ale trochę za duży.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Jerzyn pisze:wybacz, ale nie rozumiem twojej logiki rozumowania...
Ja Twojej... powaga. Mamy remis :-) nvm.
betnie lizaki do 4 oddzialow skinoli z w core'ow
Do 5ciu, nie do 4ech ;-)

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Furion pisze:
Kal_Torak pisze:Może zapoczątkować temat związany z samą potrzebą utworzenia odpowiedniego systemu turniejowego?
mówisz o systemie działanie turniejów czy o lidze?
Bardziej o systemie działania turniejów. Sęk w tym, że jeśli GW przyznaje, że oprócz formatu na BP (zwykle 500-600 punktów) zasady kompozycyjne armii nie są przystosowane do gry turniejowej, a trzeba przyznać, że w Polsce "system turniejowy, ligowy etc." bardzo się rozwinął to należałoby zastosować jakiś konkretne "zasady turniejowe", które gre bardziej wyrównuje. Dobre jest to, że mamy format BP, co daje wyobrażenie jak mniej więcej GW widzi ograniczenia kompozycyjne armii.

Paku
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Paku »

Heh to trzeba by było omówić:

bohaterów (sloty, max pkt.) W gw zazwyczaj nie więcej niż 25% kosztu armii.
stosunek corów do speciali, rarów
specjale (sloty)
rare (sloty)
ograniczenia PD <ograniczenia furiona są dobre>
ograniczenia DD <jak wyżej>

Ogólnie CS by Furion jest dobrą podstawą do zmiany czegokolwiek.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Kal_Torak pisze:Sęk w tym, że jeśli GW przyznaje, że oprócz formatu na BP (zwykle 500-600 punktów) zasady kompozycyjne armii nie są przystosowane do gry turniejowej,
GW stwierdza dużo różnych, dziwnych, często sprzecznych ze sobą rzeczy.

Wszystkie GT (poza Shamanowym :D ) są na ograniczeniach typu"wolna amerykanka". A to przecież TURNIEJE robione przez GW.
a trzeba przyznać, że w Polsce "system turniejowy, ligowy etc." bardzo się rozwinął to należałoby zastosować jakiś konkretne "zasady turniejowe"
Ależ takie już są, nie iem cochcesz zmieniać. Szwajcar zawsze działa, limited jest jasno określone. Nie gramy na samych bublach GW.
które gre bardziej wyrównuje.
To już zabawa w CS, patrz pierwszy post ;-)
Dobre jest to, że mamy format BP, co daje wyobrażenie jak mniej więcej GW widzi ograniczenia kompozycyjne armii.
:shock: skąd taki wniosek? To co mówisz, to co najmniej nadinterpretacja.

GW ma wyobrażenie o ciekawych rozpiskach które są nielegalne i publikowane na ich stronach / white dwarfach / army bookach. Też to uznajesz za wyznacznik czegokolwiek?

Szczerze mówiąc, nie wiem, do czego dążysz.
Mówisz coś o "systemie turniejowym żeby walka była wyrównana" więc wnioskuję, że chcesz wprowadzić ten CS do stałego standardu limited? IMHO to się nie stanie w... najbliższym czasie.

A jeżeli chcesz żeby się stało, to sprawę kieruj do swojego przedstawiciela na LL ;-)

pozdriawam
Furion

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

To co pisalem wyżej z 2-3 zdań wyszedł mi jakiś esej :) (ukierunkowany ogólnie na potrzebę wprowadzenia CSa)

Oczywiście pije do ograniczeń kompozycyjnych, a dokładnie potrzebę ich oficjalnego wprowadzenia jako limited.

Chociaz to raczej przegrana sprawa, a szkoda bo w "kulture pisania rozpisek" wątpie ;)

Awatar użytkownika
Jerzyn
Zły Dotyk
Posty: 1072
Lokalizacja: Barcelona, Moria Śmoria
Kontakt:

Post autor: Jerzyn »

cs nie wejdzie do limited za naszego zycia :P battlowego
RaptorJesus jest fajny, ale trochę za duży.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Furion pisze:[
które gre bardziej wyrównuje.
To już zabawa w CS, patrz pierwszy post ;-)
Q: CS jest zły, bo dalej armie silne są silne a armie słabe są słabe.
A: Nie taki jest cel tego CS. CS to nie jest cudowne lekarstwo na wszystkie buble GW - żeby wyrównać balans między armiami, należałoby napisać wszystkie Army Booki od nowa. Celem tego CS jest wyeliminowanie KNP i no-brainer.
zdecyduj sie bo juz zupelnie nie wiem o co ci chodzi... :roll:

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Nie udawaj, że nie umiesz czytać ze zrozumieniem ;-)
Q: CS jest zły, bo dalej armie silne są silne a armie słabe są słabe.
Nie oznacza to, że balans nie został choć troche uśredniony.

Usunięcie KNP i no-brainer to wyrównanie gry, w pewnym stopniu.
Totalne zbalansowanie jest niemożliwe.

pozdrawiam
Furion

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

przeczytałem tylko pierwszą stronę, bo trochę tego za dużo :)
A: Powstawania "schematów" nie da się uniknąć - widziałeś kiedyś turniejowe Imperium inne niż 2+4?
na turnieju singlowym nigdy nie wystawiłem 4 armat.

* ograniczenie do 720pkt herosach jest bardzo niezrównoważone + zakaz triplonia herosów. ogolnie rozpy które wygrywają turnieje z racji najbardziej wygiętych nie posidają smoków itp. więc dlaczego smoki wliczają się w ograniczenie 720pkt. ???
- rozpiski smok + 2 caddych przestają istnieć mimo ze nigdy nie były przegięte DarkElfy,Chaos,WE na smoku. w chaosie nie mieści się nawet jeden caddy i odpada wersja smok + chelka, no tak mortale są tak wygięte ze trzeba je pociąć ;/
- demony mogą wystawić greater demona i koniec ;/ bo więcej się nie mieści, natomiast elektrownia + storm banner + 20 jezzaili wchodzi, więc gdzie tu równowaga?
- tk są tak "przegięte" z zmuszamy ich do wystawienia bsb lub wyrzucenia jednego licza, bo i tak się nie zmieści na 720pkt, trzciego skorpa i drugiej klopy nie będzie. armia staję się słabsza od Dark elfów.
- vc nie tracą nic, bo zastąpienie jdnego vampira 10 wilkami i 5 batami na które normalnie brakuje miejsca nie jest żadną stratą.
- var altar moze i jest dobry na vc ale n armie strzelające jest słaby więc jego cięcie jest niezrozumiale.


nie da się zrobić dobrego CS-a, jeżeli wogóle jest to możliwe, takimi ogólnikami w paru zdaniach. przyciąłeś słabe DE i TK a niezłe amie takie jk we,breta,vc zostają bez strat.
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Drakar Dociekliwy
Mudżahedin
Posty: 342
Lokalizacja: Poznań/Włocławek

Post autor: Drakar Dociekliwy »

Nie wiem czy ktos juz poruszyl ta kwestie, jak tak to przepraszam za powtorzenie.

Duzo ludzi narzeka na armie demonow i cieszy sie z ograniczen CSFuriona,ale... Jak wedlug Was moze wygladac pojedynek klimaciarza zbierajacego samego nurgla na tych zasadach? Podam Ci przykladowa rozpiske na ktorej gram (oczywiscie, to tylko tak wklepalem w AB, ale jest bardzo zblizona do tego co gram na 2350 pkt):
@ Greater Unclean One - 610 pkt
Magic Level 3
Balesword [75]

@ Herald of Nurgle - 390 pkt
Magic Level 1
BSB - Banner of Hellfire [100]
Staff of Nurgle [50]
Palanquin of Nurgle [50]

@ Herald of Nurgle - 215 pkt
Magic Level 1
Staff of Nurgle [50]

@ Herald of Nurgle - 215 pkt
Magic Level 1
Staff of Nurgle [50]

@ 12 Plaguebearers of Nurgle - 162 pkt
Standard
Musican

@ 12 Plaguebearers of Nurgle - 156 pkt
Standard

@ 12 Plaguebearers of Nurgle - 156 pkt
Standard

@ 6 Chaos Furies - 72 pkt

@ 6 Chaos Furies - 72 pkt

@ 3 Beast of Nurgle - 300 pkt

Models in Army: 56
Casting Pool: 8
Dispell Pool: 7

Legion of Nurgle: 2348 pkt
Przeciez zasada:
- Łączny koszt herosów, razem z mountami wszelkiej maści, nie może przekraczać 720 pts.
- Danego typu herosa nie można wystawić więcej niż dwa razy.
- W armii można wystawić jednego Herosa o koszcie punktowym przekraczającym 720pts, tym samym będzie to jedyny heros w danej armii.
pozbawia mnie jakiejkolwiek szansy na dobra zabawe, nie jestem PG, lubie grac z klimatem, ale przeciez jakbym mial sie do tego zastosowac, to moja gra chyba ograniczylaby sie do rzucania przez 2 tury na wardy, bo przyjmujac ze wezme GUO to nie wystawie ani jednego heralda i nawet plagi regenki by nie mialy, po drugie co ja bym wystawil?
Moze wielu z Was powie ze to plewnie grac samym nurglem, ale ja jakos daje sobie rade, niekiedy zaskocze przeciwnika i takim klockiem z heraldem i plagami potrafie zjesc klocek BK. Jak ja moge pojechac na taki turniej, gdzie sa zasady CSFuriona?
Klub Fantasy "FENIX" ('Stara Remiza', ul. Żabia 8, Włocławek)
Gry bitewne, RPG, karciane, planszowe.
Każdy poniedziałek od 15.oo do 19.oo. ZAPRASZAMY :!: :!: :!:

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

CS nie jest dla klimaciarzy. CS jest dla nobrainerów
Release the Przemcio!

Zablokowany