Multiple wounds
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Multiple wounds
Jak myślicie, jak rozpatrujemy sytuację gdy np. kula armatnia trafi i zrani Relikwię Graala?
a) W opisie relikwii jestr napisane, że każda rana zadana relikwii to rana zadana tak naprawdę jednemu pielgrzymowi zamiast relikwii, więc relikwia nie otrzymuje ran dopóki sa jacyś rank&file pielgrzymi w oddziale. Więc pocisk rani relikwię, wybieramy jednego gościa oddziału i rozścierwiamy go zadając k6 ran.
b) Relikwia jest raniona, następnie dostaje k6 ran, więc ściągam k6 pielgrzymów.
Oczywiście jestem za opcją a) i póki nie wyjdą uściślenia na ten temat to będę tak wszystkim przeciwnikom wmawiał (i tak połowa z nich nie wie co to relikwia) jednakże chciałem poznać opinie na ten temat.
Pozdrawiam.
a) W opisie relikwii jestr napisane, że każda rana zadana relikwii to rana zadana tak naprawdę jednemu pielgrzymowi zamiast relikwii, więc relikwia nie otrzymuje ran dopóki sa jacyś rank&file pielgrzymi w oddziale. Więc pocisk rani relikwię, wybieramy jednego gościa oddziału i rozścierwiamy go zadając k6 ran.
b) Relikwia jest raniona, następnie dostaje k6 ran, więc ściągam k6 pielgrzymów.
Oczywiście jestem za opcją a) i póki nie wyjdą uściślenia na ten temat to będę tak wszystkim przeciwnikom wmawiał (i tak połowa z nich nie wie co to relikwia) jednakże chciałem poznać opinie na ten temat.
Pozdrawiam.
Hmm dziwne widziałem kiedyś bitwę, w której hero z młoteczkiem d3W bił po relikwii i jakoś gracz brettoński nie oponował przed zdejmowaniem, jakiś 3d3 pielgrzymów na rundę.
Ale może nieświadomie dał się wałkować.
Ale może nieświadomie dał się wałkować.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
Czyli nie ze kazdy hit jest kierowany w pielgrzyma, przydalby sie dokladny opis relikwii Zadajesz 6 woundow to schodzi 6 pielgrzymowkażda rana zadana relikwii to rana zadana tak naprawdę jednemu pielgrzymowi
Orki, oreczki, orczyce i orczątka Dla koazdego cos milego
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1188906
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1188906
Cieszę się, że większość wybrała opcję a)Marek Golan pisze:b - opis w abooku jest jednoznaczny.
'each wound caused againts the Reliquae will result in one regular rank and file model being removed'.
Marku, jeśli trafimy, przebijemy się a relikwia nie zda warda to wound jest "caused" - to jest raczej bezdyskusyjne, że rana zadana jest już przed rzutem na mulitple. No więc relikwia jest raniona, schodzi kolo z szeregu, jeśli brak kola z szeregu reliwkia przyjmuje dalsze rany z multiple. W RB jest napisane, że dla modeli które mają 1W nie rzuca się na mulitple wounds i tak jest też w tym przypadku.
Było by bez sensu gdyby strzelając armatą w środek relikwii jednym strzałem można było ściągnąć 6 chłopa a centymetr dalej w bok po tym samym oddziale już tylko dwóch czy trzech max.
@trikk Zlekceważenie oddziału o US 30 (ja taki wystawiam), który ma Stubborn, Hate, Ward Save i idzie na Ciebie nie jest dobrym pomysłem Po solidnym zmiękczeniu są ciency ale w kupie mogą naprawdę nabruździć.
To nie demokracja, nie liczy się ilość osób tylko jakość przytoczonych argumentów.Remo pisze:Cieszę się, że większość wybrała opcję a)Marek Golan pisze:b - opis w abooku jest jednoznaczny.
'each wound caused againts the Reliquae will result in one regular rank and file model being removed'.
Marku, jeśli trafimy, przebijemy się a relikwia nie zda warda to wound jest "caused" - to jest raczej bezdyskusyjne, że rana zadana jest już przed rzutem na mulitple. No więc relikwia jest raniona, schodzi kolo z szeregu, jeśli brak kola z szeregu reliwkia przyjmuje dalsze rany z multiple. W RB jest napisane, że dla modeli które mają 1W nie rzuca się na mulitple wounds i tak jest też w tym przypadku.
Było by bez sensu gdyby strzelając armatą w środek relikwii jednym strzałem można było ściągnąć 6 chłopa a centymetr dalej w bok po tym samym oddziale już tylko dwóch czy trzech max.
@trikk Zlekceważenie oddziału o US 30 (ja taki wystawiam), który ma Stubborn, Hate, Ward Save i idzie na Ciebie nie jest dobrym pomysłem Po solidnym zmiękczeniu są ciency ale w kupie mogą naprawdę nabruździć.
Interpretacja z AB jest jasna (przytoczona przez Marka Golana). A relikwia ma 6 ran, więc zapis z RB ma sie do niej nijak.
Tak, ale przed rzutem na multiple wounds, chyba że chcesz udowodnić że rana nie jest zadana jeśli nie rzuci się k6 na multiple?trikk pisze:ja zgadzam się z interpretacja Marka Golana, za każdą ranę zadaną relikwii ginie 1 rank and file.
Rana zadana relikwii = ranie zadanej pielgrzymowi z szeregu jeśli takowy jest, jeśli go nie ma ranę przyjmuje relikwia która ma US 6 i dla niej można rzucić multiple wounds.
@Fedek, tak jak napisałem powyżej - zadawaj relikwii nawet k20 ran ale ściągnij pielgrzymów najpierw, dopóki zranienie relikwii skutkuje zranienim chłopa to rzut k6 ran wydaje mi się zbędny.
Jest jeszcze inna możliwość: za każdym razem można rzucić na 4+ co ma pierwszeństwo:
-zapis, że zadanie rany relikwii powoduje ściągnięcie chłopa, czy
-zapis w zasadach specjalnych maszyny, że każda zadana rana powoduje rzut k6 ile tych rzeczywiście zadano.
Nie wiem jak można wyraźniej wyrazić to, że za każdą ranę zadaną relikwii, zamiast z niej, ściągamy jednego chłopa. Skoro relikwia otrzymuje d6 ran to dlaczego ma zejść tylko 1 chłop.
Koniecznie chcesz się silić na logikę i sens, ale w grze plastikowymi żołnierzykami to niestety tylko "fluffowe pierdzenie". A stety, czy niestety liczy się RAW.
Idąc tą logiką, było by bezsensem strzał w relikwie zdejmujący jednego chłopa, a strzał centymetr dalej 3.Było by bez sensu gdyby strzelając armatą w środek relikwii jednym strzałem można było ściągnąć 6 chłopa a centymetr dalej w bok po tym samym oddziale już tylko dwóch czy trzech max.
Koniecznie chcesz się silić na logikę i sens, ale w grze plastikowymi żołnierzykami to niestety tylko "fluffowe pierdzenie". A stety, czy niestety liczy się RAW.
Troszkę to uprościłeś. Rzut na przebicie to nie jest rzut na k6 ran. Robisz "roll to wound" ja robię ward save, nie wychodzi mi więc rana jest "caused", więc mówię: "brawo udało Ci się, po zranieniu relikwii jeden chłop z szeregu obrywa, teraz możesz rzucić swoje k6 ran"Shino pisze:po przeczytaniu zasad relikwiarza uwazam, ze marek ma w tej sprawie racje :> each wound caused against the reliquae dosc jednoznacznie pisze, ze to jest d6 woundow z armaty.
Ja mam napisane, że zadanie rany relikwii skutkuje ściągnięciem chłopa, jeśli mi udowodnisz, że rana nie jest zadana dopóki nie rzucisz k6 ze specjalnej zasady maszyny to przyjmuję wersję Marka.
I dlatego jak najbardziej mnożesz strzelać po tych trzech i zabić wszystkich, ale zabijesz ich trzech bo tylu było w szeregu a nie sześciu...Fedek pisze:Idąc tą logiką, było by bezsensem strzał w relikwie zdejmujący jednego chłopa, a strzał centymetr dalej 3.Było by bez sensu gdyby strzelając armatą w środek relikwii jednym strzałem można było ściągnąć 6 chłopa a centymetr dalej w bok po tym samym oddziale już tylko dwóch czy trzech max.
"Models that are wounded still have a chance to avoid damage..."trikk pisze:Remo, po oblaniu warda rana nie jest caused. rana jest caused po rzucie na d6. I to nie jest tak, że zamiast ranić relikwii ranisz pielgrzyma. Ranisz relikwie, a zadane rany przechodzą na piechociarzy.
"Roll a D6 for each wound suffered by your troops..." (RB. str. 29 "Taking Armour Saves")
"For each attack that the Knight hits and wounds with on the charge (before Saves etc,). he may..." (Bretonnia AB str. 58)
Jeżeli po tych cytatach dalej twierdzisz że rana jest zadawana póżniej niż Armour Save a jeszcze lepiej - dopiero po rzucie k6 na multiple wounds to ja już nie mam argumentów (btw, jak narazie tylko ja je przytaczam, a nie na zasadzie "bo tak")