Multiple wounds

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Remo
Falubaz
Posty: 1247

Multiple wounds

Post autor: Remo »

Jak myślicie, jak rozpatrujemy sytuację gdy np. kula armatnia trafi i zrani Relikwię Graala?

a) W opisie relikwii jestr napisane, że każda rana zadana relikwii to rana zadana tak naprawdę jednemu pielgrzymowi zamiast relikwii, więc relikwia nie otrzymuje ran dopóki sa jacyś rank&file pielgrzymi w oddziale. Więc pocisk rani relikwię, wybieramy jednego gościa oddziału i rozścierwiamy go zadając k6 ran.

b) Relikwia jest raniona, następnie dostaje k6 ran, więc ściągam k6 pielgrzymów.

Oczywiście jestem za opcją a) i póki nie wyjdą uściślenia na ten temat to będę tak wszystkim przeciwnikom wmawiał :D (i tak połowa z nich nie wie co to relikwia) jednakże chciałem poznać opinie na ten temat.

Pozdrawiam.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

a po co rzucac multiple wounds skoro ta kula tak naprawde trafila pielgrzyma?

opcja A

Awatar użytkownika
Podyahoo
Pseudoklimaciarz
Posty: 22

Post autor: Podyahoo »

Wersja A plus pozostałe trafienia-zranienia w linii strzału.

Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

Hmm dziwne widziałem kiedyś bitwę, w której hero z młoteczkiem d3W bił po relikwii i jakoś gracz brettoński nie oponował przed zdejmowaniem, jakiś 3d3 pielgrzymów na rundę.

Ale może nieświadomie dał się wałkować.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

Awatar użytkownika
Robak
Chuck Norris
Posty: 481
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Robak »

każda rana zadana relikwii to rana zadana tak naprawdę jednemu pielgrzymowi
Czyli nie ze kazdy hit jest kierowany w pielgrzyma, przydalby sie dokladny opis relikwii ;) Zadajesz 6 woundow to schodzi 6 pielgrzymow :twisted:
Orki, oreczki, orczyce i orczątka :) Dla koazdego cos milego :)
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1188906

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

b - opis w abooku jest jednoznaczny.
'each wound caused againts the Reliquae will result in one regular rank and file model being removed'.

Awatar użytkownika
Podyahoo
Pseudoklimaciarz
Posty: 22

Post autor: Podyahoo »

Hmm... a ile ran ma w profilu relikwia ?

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

uh, nie ma to jak skasować cały klocek z relikwią 3 strzałami z armaty ;/

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Po pierwsze 5+warda, po drugie d6 ran a nie 6 ran, po trzecie, nie sądzę, żeby relikwia stanowiła główny cel dla armat ;)
Release the Przemcio!

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Marek Golan pisze:b - opis w abooku jest jednoznaczny.
'each wound caused againts the Reliquae will result in one regular rank and file model being removed'.
Cieszę się, że większość wybrała opcję a) :D
Marku, jeśli trafimy, przebijemy się a relikwia nie zda warda to wound jest "caused" - to jest raczej bezdyskusyjne, że rana zadana jest już przed rzutem na mulitple. No więc relikwia jest raniona, schodzi kolo z szeregu, jeśli brak kola z szeregu reliwkia przyjmuje dalsze rany z multiple. W RB jest napisane, że dla modeli które mają 1W nie rzuca się na mulitple wounds i tak jest też w tym przypadku.

Było by bez sensu gdyby strzelając armatą w środek relikwii jednym strzałem można było ściągnąć 6 chłopa a centymetr dalej w bok po tym samym oddziale już tylko dwóch czy trzech max.

@trikk Zlekceważenie oddziału o US 30 (ja taki wystawiam), który ma Stubborn, Hate, Ward Save i idzie na Ciebie nie jest dobrym pomysłem :wink: Po solidnym zmiękczeniu są ciency ale w kupie mogą naprawdę nabruździć.

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

ja zgadzam się z interpretacja Marka Golana, za każdą ranę zadaną relikwii ginie 1 rank and file.
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Fedek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Zielona Góra/Gorzów Wlkp.

Post autor: Fedek »

Remo pisze:
Marek Golan pisze:b - opis w abooku jest jednoznaczny.
'each wound caused againts the Reliquae will result in one regular rank and file model being removed'.
Cieszę się, że większość wybrała opcję a) :D
Marku, jeśli trafimy, przebijemy się a relikwia nie zda warda to wound jest "caused" - to jest raczej bezdyskusyjne, że rana zadana jest już przed rzutem na mulitple. No więc relikwia jest raniona, schodzi kolo z szeregu, jeśli brak kola z szeregu reliwkia przyjmuje dalsze rany z multiple. W RB jest napisane, że dla modeli które mają 1W nie rzuca się na mulitple wounds i tak jest też w tym przypadku.

Było by bez sensu gdyby strzelając armatą w środek relikwii jednym strzałem można było ściągnąć 6 chłopa a centymetr dalej w bok po tym samym oddziale już tylko dwóch czy trzech max.

@trikk Zlekceważenie oddziału o US 30 (ja taki wystawiam), który ma Stubborn, Hate, Ward Save i idzie na Ciebie nie jest dobrym pomysłem :wink: Po solidnym zmiękczeniu są ciency ale w kupie mogą naprawdę nabruździć.
To nie demokracja, nie liczy się ilość osób tylko jakość przytoczonych argumentów.
Interpretacja z AB jest jasna (przytoczona przez Marka Golana). A relikwia ma 6 ran, więc zapis z RB ma sie do niej nijak.
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

po przeczytaniu zasad relikwiarza uwazam, ze marek ma w tej sprawie racje :> each wound caused against the reliquae dosc jednoznacznie pisze, ze to jest d6 woundow z armaty.

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

trikk pisze:ja zgadzam się z interpretacja Marka Golana, za każdą ranę zadaną relikwii ginie 1 rank and file.
Tak, ale przed rzutem na multiple wounds, chyba że chcesz udowodnić że rana nie jest zadana jeśli nie rzuci się k6 na multiple?

Rana zadana relikwii = ranie zadanej pielgrzymowi z szeregu jeśli takowy jest, jeśli go nie ma ranę przyjmuje relikwia która ma US 6 i dla niej można rzucić multiple wounds.

@Fedek, tak jak napisałem powyżej - zadawaj relikwii nawet k20 ran ale ściągnij pielgrzymów najpierw, dopóki zranienie relikwii skutkuje zranienim chłopa to rzut k6 ran wydaje mi się zbędny.

Jest jeszcze inna możliwość: za każdym razem można rzucić na 4+ co ma pierwszeństwo:
-zapis, że zadanie rany relikwii powoduje ściągnięcie chłopa, czy
-zapis w zasadach specjalnych maszyny, że każda zadana rana powoduje rzut k6 ile tych rzeczywiście zadano.

Awatar użytkownika
Fedek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Zielona Góra/Gorzów Wlkp.

Post autor: Fedek »

Nie wiem jak można wyraźniej wyrazić to, że za każdą ranę zadaną relikwii, zamiast z niej, ściągamy jednego chłopa. Skoro relikwia otrzymuje d6 ran to dlaczego ma zejść tylko 1 chłop.
Było by bez sensu gdyby strzelając armatą w środek relikwii jednym strzałem można było ściągnąć 6 chłopa a centymetr dalej w bok po tym samym oddziale już tylko dwóch czy trzech max.
Idąc tą logiką, było by bezsensem strzał w relikwie zdejmujący jednego chłopa, a strzał centymetr dalej 3.

Koniecznie chcesz się silić na logikę i sens, ale w grze plastikowymi żołnierzykami to niestety tylko "fluffowe pierdzenie". A stety, czy niestety liczy się RAW.
Obrazek

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Nie rozumiesz, rana zadana relikwii to nie rana zadana pielgrzymowi, to nie jest tak.
Za każdą rane, którą zgarnie relikwia, ginie 1 pielgrzym.
Release the Przemcio!

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Shino pisze:po przeczytaniu zasad relikwiarza uwazam, ze marek ma w tej sprawie racje :> each wound caused against the reliquae dosc jednoznacznie pisze, ze to jest d6 woundow z armaty.
Troszkę to uprościłeś. Rzut na przebicie to nie jest rzut na k6 ran. Robisz "roll to wound" ja robię ward save, nie wychodzi mi więc rana jest "caused", więc mówię: "brawo udało Ci się, po zranieniu relikwii jeden chłop z szeregu obrywa, teraz możesz rzucić swoje k6 ran"

Ja mam napisane, że zadanie rany relikwii skutkuje ściągnięciem chłopa, jeśli mi udowodnisz, że rana nie jest zadana dopóki nie rzucisz k6 ze specjalnej zasady maszyny to przyjmuję wersję Marka.

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Fedek pisze:
Było by bez sensu gdyby strzelając armatą w środek relikwii jednym strzałem można było ściągnąć 6 chłopa a centymetr dalej w bok po tym samym oddziale już tylko dwóch czy trzech max.
Idąc tą logiką, było by bezsensem strzał w relikwie zdejmujący jednego chłopa, a strzał centymetr dalej 3.
I dlatego jak najbardziej mnożesz strzelać po tych trzech i zabić wszystkich, ale zabijesz ich trzech bo tylu było w szeregu a nie sześciu...

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Remo, po oblaniu warda rana nie jest caused. rana jest caused po rzucie na d6. I to nie jest tak, że zamiast ranić relikwii ranisz pielgrzyma. Ranisz relikwie, a zadane rany przechodzą na piechociarzy.
Release the Przemcio!

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

trikk pisze:Remo, po oblaniu warda rana nie jest caused. rana jest caused po rzucie na d6. I to nie jest tak, że zamiast ranić relikwii ranisz pielgrzyma. Ranisz relikwie, a zadane rany przechodzą na piechociarzy.
:?: "Models that are wounded still have a chance to avoid damage..."
"Roll a D6 for each wound suffered by your troops..." (RB. str. 29 "Taking Armour Saves")

"For each attack that the Knight hits and wounds with on the charge (before Saves etc,). he may..." (Bretonnia AB str. 58)

Jeżeli po tych cytatach dalej twierdzisz że rana jest zadawana póżniej niż Armour Save a jeszcze lepiej - dopiero po rzucie k6 na multiple wounds to ja już nie mam argumentów (btw, jak narazie tylko ja je przytaczam, a nie na zasadzie "bo tak")

ODPOWIEDZ