Empire Armylist by Ismael

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Niglafar
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 183
Lokalizacja: Frei Stadt Danzig

Post autor: Niglafar »

Cord: żebyś Ty z taką zaciekłością walczył o wybalansowanie inzyniera jak o halabardnika.
Spearmeni powinni być pikinierami - przemawia za mną zdrowy rozsądek, imperialna myśl technologiczna, historia wojskowości i brak możliwości brania DoW (nie ma o tym wzmianki w zakładce rare - moim zdaniem DoW zostaną zlikwidowani). oczywiście zdaję sobie sprawę że zostanę przegłosowany ale włócznia to dobre dla goblina, żołnierz imperium zasługuje na pikę.
halabardnik powinien atakowac z 2 szeregów z opcją HA no i nie wiem czy AP nie byłoby za mocne. To wciąz tylko 5p. Warto porobić testy
swordmeni mogą nie mieć HA.
fullisade nie powinno wrócić. kombo kapłan + 5 pistoliersów + master z repeterem = 14 ataków z S4 AP i hate w WALCE WRĘCZ. do tego możliwośc stand and shoota, a kapłan bez kropierza na koniu nadal podlegałby zasadzie fast cav. przegięte. można im za to dać HA, rzeczywiście modele wygladaja na używające takowy ;)
popieram pomysł sainta odnośnie ulepszeń zakonnych tylko dla KOotIC. dobrze pomyślane!

a teraz drugi najwazniejszy temat dla mnie, zaraz po halabardnikach i pikinierach. co zrobić z inżynierem?
można go zostawić z gołebiem i koniem na korbkę ale dla mnie to już brzmi kretyńsko o wygladzie nie wspominając.
można mu nawymyslac zasad wspomagająccych ostrzał artyleryjski ale nadal nie widzę by w ten sposób stał się prawdziwą alternatywą dla priesta czy BSB
ja staram się wykombinowac co zrobić by inżynier pojawiał się jako wsparcie oddziału strzelaczy (outriders, handgunners). Ma już snajperkę. Zasieki spotkały się z jakotakim przyjęciem. jakie Wy macie pomysły? fajnie byłoby zrobić z niego herosa naszpikowanego imperialnym sprzetem i zasadami specjalnymi GRYWALNYMI tak jak inżynier u skavenów (poza tym że tamtem może brać magic itemy). Może jakies specjalne przedmioty dla niego, tak jak artefakty Cult of Ulric? może jakies alchemiczne cudeńka które sprawią że pojawi się jako wsparcie oddziału mimo że ma 1A z S3 (Baltharas Gelt jakimiś tam chemikaliami rzuca, o łykaniu nie mówiąc). moim zdaniem najfajniejszy inżynier to byłby taki który nie kitrałby się ze snajperką koło hellblastera tylko dawał czadu psując krew przeciwnikowi różnymi smiesznymi efektami.
jak Wy to widzicie?
przypominam że każda opinia jest mile widziana, nie tylko "sędziów" z tematu AB by Border Princes

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

Niglafar Gdybyś zajrzał do mojego armylistu to byś zauważył że mam tam własną koncepcje inżyniera i nie jest to BS5 tylko modyfikacje karabinu powtarzalnego i hohlandki, HA bez tarczy i AP dla halabardnika za 6 pts to wcale nie przegięcie według mnie, dalej jest mniej odporny od miecznika (AS o jeden niższy I i WS też) i był by od niego dalej słabszy bo miał by mniejszą przeżywalność dlatego myślę nad jeszcze jakimś dodatkiem typu 1 I dla działu 15+ bo tak sie składa że możemy brać detki i nie chciał bym żeby detki z tego bonusu też korzystały a nikt raczej 15sto osobowej detki nie wystawi. Co do piki to zgadzam sie na przemianowanie nazwy włócznika na imperialnego pikiniera z półpiką (half pike) pozwalającą na atak z 3 szeregów danie mu ciężkiego pancerza zamiast lekkiego i tarczy za 6pts no i tą inicjatywę w liczbie 15+ też bym mu dał.

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Ismael ostatnie głosowania pozostawiły u mnie pewien niesmak Jest tyle poważnych tematów a Ty zakładasz pytania o najmniej istotne jak np.: nazwa bohatera czy powinien mieć ograniczenia czy nie. Gdybym miał trochę więcej czasu wziąłbym się za to na poważnie dlatego chciałbym z tym poczekać do końca sesji ale coś wrzucę od siebie.
Nie rozumiem Cię Saint kompletnie. Po pierwsze uprzedziłem, iż niektóre pytania będą drobiazgowe. W moim odczuciu ta praca miała być od A do Z dziełem Nas wszystkich. Kto według Ciebie powinien decydować o takich rzeczach jak np. głupia nazwa jednostki? Prowadzący w pojedynkę? Niestety nie ma technicznej możliwości, abyśmy się wszyscy spotkali na 3 dni, pogadali sobie i raz dwa stworzyli Nasz kodeks. Musimy się zdać na głosowanie, a to oznacza metodę małych kroczków (wszystkie decyzje - nawet pierdoły - są przegłosowywane wspólnie), albo jedna osoba robi sobie swój Armylist a pozostałych zapyta o zdanie tylko w kilku przypadkach. Nie wiem czego się spodziewałeś - tego, że w tydzień wszystko ustalimy? Bo ja spodziewam się około 200-300 głosowań, by zakończyć to co zaczęliśmy. A zaczęliśmy od zagadnień najogólniejszych. Ustaliliśmy jakie właściwie jednostki mają się znaleźć w kodeksie a to było ściśle związane z Ulrykiem. Dałeś już Nam do zrozumienia, że nie jesteś fanem tego boga i mało Cię on interesuje, ale wyniki głosowań pokazują, iż jesteś w mniejszości. Zauważ, że praktycznie wszystkie jednostki nowe w stosunku do oryginalnego kodeksu są właśnie związane z Ulrykiem. Trzeba było powyjaśniać parę kwestii, aby później wiedzieć o czym się mówi.

Dla Twojej wiedzy, mój plan jest następujący:
1) Wyklarowanie listy jednostek
2) Wyjaśnienie kilku spraw nowych, w stosunku do obecnego kodeksu
3) Wyjaśnienie spraw generalnych mających wpływ na całą armię (typu: czy powinna być jakaś ogólna zasada dla całej imperialnej piechoty itp.)
4) Szczegółowe omówienie każdej jednostki - jeszcze nie wiem, czy lepszy będzie schemat Lords-Heroes-Core-Special-Rare, czy raczej Kapłani-Magowie-Piechota-Maszyny-Kawaleria Ciężka-Kawaleria Lekka itd.

Każdą z jednostek planuję rozpatrzyć w następujących kategoriach:
- koszt punktowy
- statystyki
- ekwipunek (w pojęciu szerokim - wszystko, co jednostka może dokupić)
- zasady specjalne

Nie uważam zagadnień, które zaproponowałeś za złe. Wręcz przeciwnie, sądzę, iż są bardzo dobre. Ale jak dla mnie są całkowicie wyrwane z kontekstu. Wyprzadzają Nasze prace znacznie, a dodatkowo w żaden sposób się ze sobą nie łączą (może poza faktem, że wszystkie wymagają przegłosowania).

Jednym słowem - albo robimy coś wspólnie wolno i dokładnie, albo na szybko a wybrana osoba dopisuje całą resztę i w pojedynkę decyduje o "sprawach najmniej istotnych" (bo za taką uważasz Saint, czy dany lord ma być w armii 0-1, czy nie !).

To tyle ode mnie. Nie wiem, co sądzą o tej sprawie inni.

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Ismael - spoko...odwalasz świetną robotę. Każdy drobiazg jest ważny. Jak będziemy się śpieszyć to zrobimy taki sam gniot jak graham.
Jak dla mnie z Ulrickiem możecie sobie robić co chcecie bo i tak go nie lubię Byle żeby nie był przegięty w porównaniu do Sigmara A za aurami jestem za bo to mój pomysł.


Skoro go nie lubisz to nie powinno Cię interesować czy High Priest będzie miał 0-1 (skoro jest jeden na całe Imperium to nawet ślepy się z tym zgodzi) czy nie. Ulric to bóg wojny i w niektórych sprawach ma prawo być lepszy od Sigmara. Aury...wykombinowałeś 111 przedmiotów magicznych...to lekka przesada. Nikt o zdrowych zmysłach na to nie pójdzie. Sorki ale tego jest za dużo.
Chciałbym podkreślić koszt wyszkolenia i użyteczność danej jednostki na polu bitwy, bo przy takich zasadach nie wyobrażam sobie żeby Handgunners był równy Crossbowmenowi czy Archersowi. Chcecie ugrywalnić piechotę to ugrywalnijcie całą a nie tylko halabardników i włóczników. Dlatego uważam że koszty Handgunners - 8 pkt Crossbowmen - 7 pkt Archers - 6 pkt sprawiłoby że można by było zastanowić się nad tańszym strzelaniem.
Imperium cały czas się kojarzy ze strzelaniem. I chcesz to wzmocnić? Nie ma mowy.
Bo lubię? Bo mam 8k Imperium? Bo zamierzam mieć 10k?
Teraz mnie już nie dziwi czemu tak jesteś przeciwny limitom. A ja mam coś około na 6k i nie widzę nic złego w ograniczaniu niektórych jesdnostek. Bo takiej listy nie powinno robić się pod siebie i należy wykazać się kompromisem. Złóż sobie oddział 40 GS i już. Nikt Ci tego nie zabrania przecież.
W takim razie GS też powinni mieć te ulepszenie Sprawiedliwość musi być
Nie kapuję. Czyżby GS nagle stali się rycerzami jakiegoś zakonu, że mamy ich podnosić do rangi wewnętrznego kręgu?? Raczej nie i dlatego nie powinni mieć żadnego ulepszenia.

RoF - nigdzie nie napisałem, że mogą korzystać z detachmentu. To są rycerze tyle, że na piechotę i nie mają zasady state troops. Chyba nie doczytałeś mego AL. A ten model ST był...a to czy można go było kupic jako jedno czy przez mail odred to nie ma znaczenia. Był, nadal jest i kropka.
Super jak większość moich pomysłów
Skromność i znalezienie kompromisu to podstawa :wink:

Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

Panowie spokojnie. Nic z nerwami, nic na siłe. Warunki są takie jakie są. Szacunek przede wszystkim. A co do koncepcji i pomysłów to ja widze to następująco:

Inżynier.
Jestem za tym aby miał ekstra wyposażenie. Jakieś alchemiczno-mechaniczne. W końcu to inżynier. Poza tym BS 5 oczywiście. Do tego opcja brania ze sobą ucznia który może mieć brace of pistols (powtarzam się). Ktoś powiedział że u krasnali mały inżynier kosztuje 5. Otóż 15, więc 10 to dobra cena. Okopywanie, i zasłona dymna mi się również bardzo podobają. Niech Mistrz Inżynier będzie ciekawą opcją do grania. Zróżnicowaną i eksperymentalną warta przetestowania. Chodzi o to aby pojawił się w rozpiskach. Jestem też za opcją 2 Mortarów na 1 slot. Krasnoludy mają tak z bolcami. My tez możemy tym bardziej że Mortar jest droższy i rzadko używany.

Co do EC. Dla mnie może zostać taki mjaki jest. NIe mam pomysłu na zmiany dla niego.

Co do modlitw dla kapłanów Ulrica tu sie nie wypowiadam. Zbyt mało jestem z nimi obyty.

Piechota.
Halabardnicy - wyjściowa cena powinna być 6 Pkt. (ze wzgledu na AP), walą z dwóch szeregów (drugi S3) możliwość dokupienia HA za +1 Pkt. Poza tym LD 8.
Spermeni - walą z 3 szeregów przy szarży z dwóch, ew. +1 S przeciwko szarżującej na nic konnicy. Koszt to 6 Pkt.
Swordsmani + bez zmian
Free company - 4 pkt. Możliwość dokupienia GW za +1 Pkt.
Handgunnersi - first volley, strzelaja z dwóch szeregów (pierwszy klęczy drugo stoi) 8 Pkt.
Crossbowmens -bez zmian
Archers - 7 pkt.
Myśliwi US 5-10 longbow
Greatswods - magiczny sztandar do 50 pkt
TG - zdaje się na Was
RoF - Jak dla mnie mogą mieć ten pancerz na 2+ ale niech będą 0-1 i za 11 pkt.
Można by dać jakąś specjalna zasade dla piechoty ale nie mam pomysłu jaką. Pamiętajmy jednak o kosztach.

Co do rycerstwa.
Jestem za tym żeby upgrade był z IC. Nic poza tym

Pistoliersi
Fajnie by było jakby mieli HA ale nie wiem czy to nie będzie przegięcie. No i musieliby być drożsi. Fulisade wystarczy.
Outridersi bez zmian

Cannon i Mortar bez zmian
Hela z 6 ed.
Rakietnica bez zmian
ST - tak samo jak mówi Sa!nt
Flagellanci - T4

To chyba wszystko.
Co do Ulrica ogólnie zdam sie na Was, niemniej jednak ocenie Wasze pomysły w odpowiedniej chwili
Pozdrawiam.
Ogień oczyszcza ciało i dusze nawet największych wrogów Imperium...niech zapłoną stosy!

PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Na wstępie.
Czuję, że zaczynacie przepakowywać armię. Uważam, że tworząc listę powinny to być małe , możliwe do zaakceptowania przez innych graczy kroczki, które dopiero po zsumowaniu dadzą coś konkretnego.

Np. chcecie zostawić Teutogen Guardom opcję podnoszenia siły. Po co?
Żeby mieli 5S As 4+ Stubborn + Magiczny sztandar...? Za dużo. Wystarczy im 3S +1S za Halabardę. Będą walić wcześniej niż GS będą mieli nieco inny profil i nadal będą trudną do złamania jednostką.

Ideą Imperium jest nie złamać w pierwszej turze, a ustać szarżę wymanewrować, i złamać w kolejnych turach rzędami i przewagą liczebną i w tym kierunku powinny zmierzać zmiany.
High Priest Ulrica odporność na panikę tylko i wyłącznie jak będzie siedział w TG,
Za mocne. Chcesz mieć taką umiejętność, to trzeba podnieść wartość High Priesta o jakieś 30 pts. bo tyle warta jest odporność na panikę.
No a jak oddział halabardników spadnie poniżej 15 modeli? To co wtedy? Ld się obniża?
Może za ostro, ale zwariowaliście, jakim cudem 14sto latek (nikomu nie ujmując) ma pojąć zasady z 15/20 a może 400!!! modelami...? Gracze innych armii muszą rozumieć zasady imperium. Czyli muszą być one proste i czytelne...(daletgo WW hamer nazywam - halabarda, by rozumieli, że w zasadach to to samo) Wystarczy, że przed każdą bitwą muszę po kolei objaśniać jak działają detachmenty itd.
Thrawn pisze:Powtórzę się ale Swordsmen, Crossbowmen, Archers, Militia - bez zmian. Chyba że dasz dobre uzasadnienie, które mnie przekona. Jestem otwarty na propozycje.
OK z tym, że Archers 7 pts. - jest to uzasadnione obniżenie kosztów. Nie mają zbroji, nie mają wysokiego BS, jedynie skirmish i zasada detachement.
za duży save jak dla piechoty Imperialnej to nie krasnoludzkie puszki.
Zgadzam się. AS 4+ to maks dla piechoty Imperium.
Jeden, dwa punkty, my tu mówimy o save'ie na 4+ na fastach a przeciwnicy mają 18 kostek do powera na 2k
Co do tych 18 kostek , to dajmy seal of destruction bez limitu - jest ich więcej w Imperium, a możemy tylko 1 wystawić. Nie możemy mieć najlepszej magii, to możemy mieć silną "neutralizację" magii przeciwnika.

2-3 Magów i na co im te kości, gdy nie będą mieli co rzucać...
Z inżynierem Niglafar fajny pomysł dał z zasiekami
Wybacz, ale to pomysł cienki , jak barszcz... NO OFFENCE. Jest to piep... mechaniki gry. Po kołkach ciosanych Bretońskich, po Szańcach i stabbornie Krasnoludów, po ASF HE, po ward save na całej armii w kilku armiach. W tej grze ma się liczyć taktyka. tzn. ustawienie jednostek, wymanewrowanie, zrobienie uniku, a nie ustalenie"combo", które powielone w 200 rozpiskach będzie nie zawodne. Nie możemy doadawać kolejnej zasady w której, czy szarżujemy, czy nie to i tak "ryba". Zobaczcie, jak ASF HE "załatwił" nam detachmenty... Robiąc Kontrszarżę mam maks +4 do CR, ale oni wyplacają wcześniej ekstra 6A S5... - nie wymyslajmy zasad zmieniająctch podstawy, czyli, kto szarzuje, ma z tego tytułu przywileje (Może po prostu wymusić na organizatorach turniejów więcej murków i zooranych pó, domkówl na planaszach, bo 2 lasy, to są zawsze....)
Jestem przeciwny tego typu zasadom.
Upgrade'm rycerstwa tylko z inner circle. POPIERAM!!!
JA też popieram. Za to jestem przeciwny importowaniu zasad Legendarnych Zakonów z WD. Wady zasady Zeal - już wcześniej podałem... tzn. że ze sztandarem Demon Slayera robi zawsze F&O --> "combo" z d...

Halabardnicy, HA OK, ale nie grzebcie w nich więcej. Tu chodzi o jakieś sztandary, przedmioty pozwalajcie przetrwać tą turę szarży, a nie o większa ilość modeli w oddziale, który i tak będzie złamany...
Ostatnio zmieniony 5 cze 2008, o 08:38 przez pelcu, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Niglafar
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 183
Lokalizacja: Frei Stadt Danzig

Post autor: Niglafar »

pelcu: TG wywodzą się z WW i są wybierani jako obstawa Ar-Ulrica. Skoro WW mogą mieć IC nic nie stoi na przeszkodzie by TG też mieli. Zauważ że będą mieli S5 i AS4+. A bloodletterzy w corach demonów mają S5 w statach i 5+ WARDA, dodatkowo sieją feara i mają KB i kosztują tyle samo. w porównaniu z nimi TG sa wyważeni
Wiem że bloodletterzy sa przegięcie, ale TG to special. Elita. I chyba lepiej by pojawili się oni niżz 4ty cannon.
Popieram Cię - większa inicjatywa dla jednostek z US 15+ nie jest dobrym pomysłem. zbyt zagmatwane. i słabe uzasadnienie
co do inżyniera. nie jestem urażony. zasieki to tylko pomysł, zasłona dymna też, ale wymyślmy coś by ten pan stanowił alternatywe dla priesta czy BSB. Ty też główkuj, jeśli znajdziesz coś lepszego niż moje pomysły chętnie na nie zagłosuje ale zróbmy coś by ten palant nie musiał siać zniszczenia gołebiami.... to żenujące

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Jeżeli chodzi o piechotę, to jeżeli ma ona dostać jakąś dodatkową zasadę generalną a kosztować zbliżoną wartość (a chyba wszyscy tego chcemy), musi to być jedynie drobny, delikatny bonus. Z tego powodu odpada stubborn w pierwszej turze, bo imo jest to warte na luzie +2 pts, o ile nie więcej.

Dzisiaj wymyśliłem coś takiego:

Sons of Sigmar - Empire troops are inspired by presence of their main Patron's Priest on the battlefield. When within 12" of the Warrior Priest of Sigmar or Archlector of Sigmar, unit may use his Ld in the same manner as General's.

Miałyby to wszystkie jednostki w armii, poza charakterami oraz jednostkami Ulryka. W praktyce na 2000 pts byłby to mały bonus od warrior priestów dla całej piechoty core, maszyn oraz szybkiej kawy, bo cała reszta ma Ld 8 lub więcej (a Archlector i tak by wchodził ewentualnie tylko jako generał i dawał swoje Ld normalnie). Ewentualnie na powyżej 3000 pts źródłem wyższego Ld byłby też Archlector, który nie jest generałem. Myślę, że jest to całkiem niezłe, nie musiałoby wpływać na podniesienie kosztów jednostek i podkreślałoby rolę Sigmara jako głównego boga Imperium, o czym wspominał Saint. Co o tym myślicie?

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

pelcu pisze:
Jeden, dwa punkty, my tu mówimy o save'ie na 4+ na fastach a przeciwnicy mają 18 kostek do powera na 2k
Co do tych 18 kostek , to dajmy seal of destruction bez limitu - jest ich więcej w Imperium, a możemy tylko 1 wystawić. Nie możemy mieć najlepszej magii, to możemy mieć silną "neutralizację" magii przeciwnika.

2-3 Magów i na co im te kości, gdy nie będą mieli co rzucać...
Dziś w autobusie: ;) w nawiązaniu do części mojego posta.

Enchented item.
Alchemist Badluck Stone -30 pts. one use only.
A.Raz w trakcie gry, gdy przeciwnik rzuca czary wypadnie 1 na pojedynczej kostce powoduje to Misscast. Mag musi rzucić na Tabelę właściwą dla jego armii. ???
B. Pierwszy efekt + Działa na maga w odleglości 24" od posiadacza. Za 25 pts.
Co o tym przedmiocie sądzicie? Może, najpierw dyskusja, potem wrzucimy to do głosowania. Ile powinno kosztować?

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

AL Ismaela bardzo mi przypadł do gustu :). Głównie dlatego, że znajdują się w nim w zasadzie wszytskie cechy charakterystyczne imperium o jakich pisalem w poprzednim tematcie o AL Sa!nta.

Jeśli miałbym coś dodać to napewno nieco bym powiększył liczbę zakonów, tak aby każdy bóg miał swój zakon jako przedstawiciela (ale to by oznaczało że byłoby ich więcej niż 4). Religia imperium to bardzo ważny aspekt imperium i bardzo urozmaica składanie rozpisek oraz historii armii. Ograniczanie się do 4 rodzajów jest błędnym założeniem, zważywszy że inne AB posiadają znacznie więcej tym podobnych apsektów i to znacznie bardziej skomplikowanych np. kindredy lesnych elfów których jest wiecej niz 4/5 i przy czym posiadają mase ograniczeń i zasad dodatkowych które wymagały uściśleń i faqów. Podobnie się ma sprawa z błogosławieństwami lizaków. Dobranie po jednym najważniejszym zakonie każdego boga, tak aby uwidocznić tą cechę charakterystyczną imperium myślę że wpłynęłaby bardzo pozytywnie na całokształt AL tworzony na tym forum. Oczywiście zasady specjalne zakonów powinno się dobierać na podstawie historii zakonu lub/i opisu jego bóstwa.

Bardzo ciekawym założeniem jest wprowadzenie jednostek ulryka do AL Imperium. Ulryk i Sigmar to dwa główne bóstwa Imperium. Skoro jednak jest gwardia ulryka, bohaterowie ulryka, wolf kini oraz biale wilki przydaloby się konsekwentnie dodać "warriors of ulrick", którzy tworzą podstawę tego wyznania jak state troopsy imperium. Poprostu brakuje tej podstawy. Psy można sobie oczywiście darować, ale brak wojowników ulryka pozbawia korpusu tego wyznania skoro już złożono ramiona, rece i glowe. Proponuję aby wojownicy ulryka byli w specialach. Natomiast jeśli generałem armii jest bohater wyznania ulryka to wchodzą do corów. Pozwoli to złożyć już pełną armię ulryka, co również pozoytywnie wpłuynie na uniwersalność i bogactwo tego AL do Imperium.

Jeśli chodzi o state troopsy to proponowałbym aby halabardnicy i włócznicy kosztowali 5 punktów z lekka zbroja i tarczą. Byliby w ten sposób o punkt tańsi od swordsmenów. Dodatkowo halabardnicy by mieli już wcześniej wymieniane ASF, a włócznicy mogliby mieć część zasad pikinierów np. +1 do siły przeciw kawalerii gdy ta na nich szarżuje, albo ASF z +1 do siły przeciw kawalerii ale tylko z 2 rzędów lub sam ASF. Wydaje mi się, że wtedy uzyskałoby się pewien balans pomiędzy tymi jednostkami bez zmiany ich statystyk.

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Nie obrażaj się, ale przepakowujesz... :D

Awatar użytkownika
Niglafar
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 183
Lokalizacja: Frei Stadt Danzig

Post autor: Niglafar »

jestem przeciwnikiem ASF na wszystkim co nie jest magicznym przedmiotem za minimum 30p. a warriors of Ulric niewiele się różnią od milicji i/lub swordmenów tak naprawdę. jedyne co ich rózni to opcja dostania GW, nie warto dla tego tworzyć nowego oddziału
natomiast psy bojowe byłyby ciekawym urozmaiceniem. Sigmaryci polują z nimi na czarownice i króliki a Ulrykowcy na beastmenów ;)

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Osz ku... dwa dni mnie było i masakra, większe zaległości niż na uczelni, ale poważnie, lecimy z koksem!

Halabardnik - 5pkt; walka z dwóch szeregów, drugi bez +1 do S; AP dla halabardy; LA + SH na standardzie, za +1 HA zamiast SH; Ld 7 !!. Panowie, rycerstwo ma Ld 8, a elitą jest GS i Swordy, Halabardnicy to podstawowe jednostki imperium, nie elita!

Spearmen - 5pkt; walka z trzech szeregów, LA + SH lub HA na standardzie. Dobre zmiany, a nie przepakowują za bardzo oddziału

Swordsmen - bez zmian!

Crossbowmen, Archer, Free Company
- Koszt bez zmian! W standardzie Light Armour! 8pkt płacimy za albo zasięg daleki albo skirmish, nie dla zmiany punktowej

Handgunners - koszt ten sam, LA, BEZ First Voley - po to kusza jest, że na 30 wali. Poza tym master of dizaster DwarfHandgun nie ma first voley więc i my nie powinniśmy mieć. Cieszmy się, że na trafienie na 1 handgun się nie zacina :D

Huntsmen - od 5 modeli!

GreatSwords - kiedy Generał w oddziałe, Immune to Panic!, sztandar up to 50pkt

Reiksguard on Foot - dobrze ktoś mówił, Thrawn bodajże. To Rycerze, nie powinni mieć zasady State Troops. FPA + Shield + Magic Banner up to 50pkt + Immune to Panic, cena jak GS - to i tak będzie rozsądny oddział do obrony, do ataku znajdą się lepsze, a jakby doszły detki byłby przekozaczony. BRAK możliwości Inner Circle! Widział ktoś najwyższego rycerza bez konia??

Teutogen Guard
- cena jak GS, Wolf Hammer jak halabarda zwykła, nie Halabardników. Czyli +1S. Pamiętajmy, że w Cult of Ulric nie było nie mal strzelania, słaba magia, dlatego oddziały do walki wręcz były przegięte. Tutaj już to nie jest samo Middenheim, musimy o tym pamietać!! Oczywiście FPA, Banner za 50pkt, Stubborn,zasada Ulryka (reroll to wound) i mamy dobry oddział i tak! Bez detki, to jakiś rodzaj rycerzy przecież! BEZ Inner Circle, jak z RoF, bez konia to nie byłby najwyższy rycerz.
Proponuje także dodać tutaj coś, gdy jest High Priest w nich, który JEST Generałem. Ale nie koniecznie Immune to Panic. Trzeba rozdzielić Sigmaritów i Ulrykowców.
Knightly Order - dlaczego tylko Inner Circle ulepszenie do zakonu? To te zakony mają tylko wewnętrzny krąg? Zgadzam się, że drogie ulepszenia, wtedy za rozsądną cenę będziemy mieli taki oddział rycerstwa, jaki będzie nam potrzebny, i nie bedzie przegięcia. Tak samo nie widzę sensu, żeby tylko jeden zakon mógł być w armii.

Dam to osobno!

TO ARMIA IMPERIUM, NAJLEPSZA Z CAŁEGO CESARSTWA! Czemu mamy robić takie ograniczenia? Jak będzie drogie to i tak przegięcia nie będzie, za to wybór.

Co do skomplikowania zasad, to spoko. To tej pory nie znam się na tych rodach czy tam urodzeniach Lizaków, WE czy VC mają po sto jakiś tam ulepszeń, szmery bajery, 5 razy dozywanie do oddziału, potem 5 razy popychaczka na to. Nikt się nie zgubi jak powiesz - O, te pantery to mają taki a taki przerzut.

Dalej. Co do Modlitw Ulryka, zajmę się tym i wrzucę jutro.

Flagelanci
- T4 i reszta spoko.

Pistoliers - zostają jak jest ale z HA na standardzie.

Maszyny - tutaj widzę większość sie w większości zgadza, ja też.

Inżynier - nie wiem, jeszcze pomyśle. Śpieszyć się nie ma co. Na pewno przywrócić przedmioty. CZY KTOŚ ZNA SLOT HERO, KTÓRY NIE MA MAGICZNYCH PRZEDMIOTÓW?? :/

No i na koniec, jeszcze o kapłanach. Na High Priest of Ulric zagłosowałem, zarówno na nazwę jak i na brak ograniczenia 0-1. Proste. Wysokich kapłanów w Imperium jest mnóstwo, tak samo jak wysokich kapłanów Sigmara. Ale w armii mamy Lektorów Sigmara, których jest 2 + Volkmar, ale dlatego mają War Altar! Al-Ulric to przywódca kultu w całym Imperium i powinien być traktowany jak Volkmar przecież! Dlatego HPoU nie ma dostępu do takiej zabawki jak Papamobile, ale może być przydatny do czegoś innego.

Aha, i co do Light Armorek - dodałem je na strzelców i Free bez podniesienia kosztów, no bo przeważnie i tak nic nie daje, ale zawsze gdzieś ta 6 wypadnie, przegięcia nie będzie. Dla załogi maszyn bez LA, za bardzo krępuje ruchy jak wymachujesz wyciorem :D

AURY - za dużo!! Są bardzo ok!! Ale za dużo. Dam je razem z modlitwami jutro, ale myślę coś o 3 + 3 + 3.
3 ogólne, typowe błogosławieństwa, typowe dla każdego bóstwa.
3 tylko Sigmara
3 tylko Ulryka

Panowie, nie może tworzyć kolejnego rozdziału magicznych przedmiotów, ale możemy zaproponować coś, co już jest. Były przecież BloodLine, są truciny jakieś, są teraz zamiast tych Bloodlinów jakieś inne zdolności i co więcej, mają osobne punkty niż magiczne przedmioty. Ja te aury widzę jak np. Wielkie Imiona Ogrów. Czyli dość tanie, wpisują się w koszt magicznych przedmiotów.
Wtedy dobrze wyważone mogą uzupełnić herosa, ale nie muszą. Przegięcia znowu nie ma, a jest ciekawie. :)

Się napisałem, tyle ode mnie na razie:)

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Aha, jeszcze co do piechoty - myślę, że tak, danie znowu magicznych sztandarów na elite ( GS, TG, RoF ) a sztandar za generała na zwykły oddział to i tak będzie duży bonus, tym bardziej że planujemy przecież trochę dopakować armię, a raczej ją odświeżyć.

Co do umiejętności dla Sigmara, to proponuje właśnie State Troops. Zobaczcie, że wielu uważa, że Ulryk nie powinien tego mieć, ma za to przeżuty ranienia i przeważnie większą siłę. Miłe, dobre rozróżnienie, każdy wybiera co chce. Bez jakiś dodatkowych zasięgów od Lektora czy Priesta, oni już dają Hate!!

Jeszcze co do postu wyżej. Kilka razy rzuciłem Immune to Panic - ta umiejętność wg mnie wiele straciła przez to, że i Panika działa inaczej. Mi rzuty na paniki nawet jak mam sporo oddziałów, zdarzyły się może w całej 7ed kilkanaście razy. Dlatego przyjemna i fluffowa umiejętność dla Elity a nie dająca zbyt wielkiego przegięcia. Tym bardziej, że i tak przeważnie Detki nam zwiewają albo wszystko :D

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

Jeśli chodzi o halabardnika to według mnie powinniśmy startować z AP i HA zamiast LA i SH za 6pts i myśleć dalej co z nim dalej zrobić bo nawet wtedy jest słabszy od miecznika bo ten jest dość przeżywalny i może nic nie wyciąga ale sam trudny do ubića jest. Sztandary za 25pts przydały by sie też piechocie no i jakieś nowe opcje tych sztandarów, dobrze zrobione sztandary mogą także pomóc w balansie.

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Niby tak, ale za cenę miecznika mamy wtedy 6A z S4 i 5A z S3 - oba z AP, AS na 5+. Myślę, że całkiem nieźle. W ataku znacznie lepszy od Sworda a nadal nie taki sam w obronie. Chyba o to chodzi:) Pamiętajmy, że największe zalety dla oddziałów Imperium to Detachment Rule no i bohaterowie z dopałkami.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3166
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Skoro mowa o bohaterach to muszę się podzielic jednym pomysłem: rozchodzi się mianowicie o kapłana i jego modlitwy. Otóż grałem parę bitew z kapłanami w różnych konfiguracjach i rzuciła mi się w oczy jedna ich wada. Nie chodzi tu o ich statystyki ale o modlitwy. Wiadomo, to jest gra i pewne rzeczy muszą byc jak są, stąd rozproszenie modlitwy kapłańskiej jest możliwe (nawet jeśli zupełnie się z tym nie zgadzam i uważam to za bezsens, jakiś mag jest w stanie zanegowac wiarę kapłana, dziwne). W skrócie mój pomysł to usunięcie jednego zapisu z modlitw: RIP przy równoczesnym podniesieniu ceny o jakieś 10 pkt za tego herosa (o 15 za lorda). Nie dawałoby to przegięc a normalizowałoby jego działanie, bo bez sensu jest jak dla mnie, że Sigmar olewa kolesia bo ten zaczął się do niego inaczej modlic ;-) Co sądzicie?

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Proszę o pomoc w wyjaśnieniu jednej kwestii, a mianowicie hierarchii wśród kapłanów Ulryka.

Dotyczy to zagadnienia 12. Jak powinien się nazywać Lord – wyższy kapłan Ulryka i czy powinien mieć ograniczenie 0-1.

U Sigmara wygląda to chyba tak: 1 x Wielki Teogonista (obecnie Volkmar, special charakter) - 2 x Archlector of Sigmar - Wielu Warrior Priestów.

U Ulryka z pewnością jest 1 x High Priest Ar-Ulric (obecnie Emil Valgeir, special charakter ze Storm of Chaos) - tu moje pytanie - czy są jacyś ważniejsi/lepsi kapłani - Wielu Warrior Priestów.

Jako, że nie chcemy chyba dodawać do Naszego listu Ar-Ulrica ( w końcu to special), chyba słusznie byłoby założyć, że jest z 2-3 ważnych kapłanów, jego bezimiennych zastępców i to właśnie oni powinni być Naszym Lordem z kręgu Ulryka.

Co o tym myślicie?

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

ismael pisze:Co o tym myślicie?
Aye! Dla ułatwienia sprawy nazwałem go tak jak go nazwałem. Żadnego special charactera nie miałem w zamyśle. Spokojnie można przyjąć Twoją tezę.

-SaH- dobrze widzieć, że ktoś na większość tematów patrzy tak samo jak ja. Są rozbieżności ale to jutro (oj dziś znaczy się ale w dzień, nie teraz bo idę spać) odpowiem.

Dobrej nocy życzę wszystkim Hrabiom Elektorom :wink:

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Jak już to napisałem w Army List by BP:

oddziały Ulryka, ale w sumie wychodzi na to, że tylko Teutogen Guard pod to podpada, zdecydowanie nie powinien mieć Detachmentów. Uzasadnienie dałem tam, nie będę dublował postów.

a po drugie, zobacznie: 11A z Halabardników, jeśli wprowadzimy zmiany, na które większość się zgadza. 3 szeregi walczące u Spearmenów, teraz nie wiadomo czy jeszcze nie z +1S do kawalerii czy inne cuda. Do tego 3!! Oddziały Elity, które już są zaakceptowane, nie wiadomo do końca jeszcze jak, wiadomo na razie, że będą mogli mieć magic bannery - no to hipotetyczna sytuacja: Mam GS z griffonem (bo pewnie wróci za 50pkt) do tego Teutogenów z War Bannerem, 28 Spearmenów po 7 w rzędzie + BSB ze Imperial Bannerem, do tego 25 Swordmenów i w nich powiedzmy Elector, który pewnie da im możliwość magicznego sztandaru do 25pkt (50?) + detki oczywiście na 4 oddziałach (jak na razie, mam nadzieje ze je zabierzemy TG), reszta armii nie ważna: Czy na prawdę uważacie, że w takim momencie wystawiając takie coś potrzeba jeszcze jednej dodatkowej zasady do naszej piechoty?!?!?!?!

ODPOWIEDZ