Plotki na temat army booka do 7. edycji
Moderator: Yudokuno
aa dobra macie :D
A teraz bede spitful i to skasuje :] kto widział ten widział a ten kto nie to niech żałuje
Nie będzie nasz, na D.net napisali, że Trish wyrzeźbiła smoka dla swojej córki zdaje się, ale nie będzie oficjalnie do DE wydany....
razem z ta wiwerną będą zapewne wydane jako "Citadel Collectors range"....
to tego zauważcie że nie ma miejsca na posadzenie jeźdźca....
i z Baltimore na razie wiadomo tyle:
- spearmeni 6 pkt
- corsarze 10 pkt
- assassini jako upgrade dla jednostek za 90 pkt z ASF, opcjami trucizn itp.
- dwóch speciali jest upgradem dla oddziałów
- DR i COC się nie zmieniają
- 3 nowe modele assassinów i 2 sorceresski
- to zaklęcie zerowe dające nowe PD, niewykorzystane PD wybuchają
- COK mają S4 z jeźdźca, jak Malus jest w oddziale nie ma głupoty
razem z ta wiwerną będą zapewne wydane jako "Citadel Collectors range"....
to tego zauważcie że nie ma miejsca na posadzenie jeźdźca....
i z Baltimore na razie wiadomo tyle:
- spearmeni 6 pkt
- corsarze 10 pkt
- assassini jako upgrade dla jednostek za 90 pkt z ASF, opcjami trucizn itp.
- dwóch speciali jest upgradem dla oddziałów
- DR i COC się nie zmieniają
- 3 nowe modele assassinów i 2 sorceresski
- to zaklęcie zerowe dające nowe PD, niewykorzystane PD wybuchają
- COK mają S4 z jeźdźca, jak Malus jest w oddziale nie ma głupoty
jak narazie nic specjalnego...
szkoda tylko że 0 zaklęcie dające kości jest K3 a nie K3+1 :/ bo już przez to nie jest takie fajne, rzucając na 1 kości 50%szans na powodzenie i kolejne 66% żę zyskamy na tym, a rzucając na 2óch mamy 66% żę nie stracimy a 33% żę wogole zyskamy jak wyjdzie
Niech zgadne Kouran i Tullaris, ewentualnie ten nowy korsarz.Artein pisze:dwóch speciali jest upgradem dla oddziałów
Tullaris Dredbringer was dying. He knew this, and he cared not.... At last, he knew the truth that Khain had tried to share with him all theas years, and it was glorius.
"Kings of Ulthuan!" the Pheniks King spat the words sa a curse. "You are usurpres and thieves. You owne me a debt. In my name, and thad of my fadher, I call upon you to repey it now."
"Kings of Ulthuan!" the Pheniks King spat the words sa a curse. "You are usurpres and thieves. You owne me a debt. In my name, and thad of my fadher, I call upon you to repey it now."
Ale wy w tej Polsce ślepi jesteście
Dark Magic:
*FREE SPELL* 4+ to cast, generates D3+1 Power Dice that can only be used by caster. Any dice unused cause Strength 4 hit on the caster.
1 – Chillwind 5+ D6 Strength 4 hits. Any casualties prevent shooting.
2- Doombolt 6+ D6 Strength 5 hits.
3 – Word of Pain 8+ Same as current
4 – Blade wind 8+ 3D6 WS4 S3 (?) attacks on unit within range (12”?).
5 – Soul Stealer 10+ 12” range, Each model takes Strength 2 hit, No Armour Saves. Wounds go to caster (no more than double).
6 – Black Horror 11+ Large template, Strength test or take a wound.
Dark Magic:
*FREE SPELL* 4+ to cast, generates D3+1 Power Dice that can only be used by caster. Any dice unused cause Strength 4 hit on the caster.
1 – Chillwind 5+ D6 Strength 4 hits. Any casualties prevent shooting.
2- Doombolt 6+ D6 Strength 5 hits.
3 – Word of Pain 8+ Same as current
4 – Blade wind 8+ 3D6 WS4 S3 (?) attacks on unit within range (12”?).
5 – Soul Stealer 10+ 12” range, Each model takes Strength 2 hit, No Armour Saves. Wounds go to caster (no more than double).
6 – Black Horror 11+ Large template, Strength test or take a wound.
@THE_END: ups sorki, gdzieś teraz w temacie na warseerze mignelo mi, żę D3 moje niedopatrzenie
@Tularis: już wczesniej w plotkach było żę są jako dodatki do oddziałów, ale to tylko lepiej bo hero slot więce ja i tak nawet w tych zasadach musieli mieć i siedzieć w odpowiednim oddziale
@Tularis: już wczesniej w plotkach było żę są jako dodatki do oddziałów, ale to tylko lepiej bo hero slot więce ja i tak nawet w tych zasadach musieli mieć i siedzieć w odpowiednim oddziale
Ostatnio zmieniony 14 cze 2008, o 17:26 przez KreoL, łącznie zmieniany 1 raz.
Cauldron of Blood: 110pts mount for Hag Queen. No mention of being immobile, so can move. All Khainite units within 12” are stubborn. Each turn 1 unit within 24" can gain an ability from the list below:
• +1 Attack
• 5+ Ward Save
• Killing Blow
This cannot be stopped/dispelled and lasts until the start of the next DE players turn.
• +1 Attack
• 5+ Ward Save
• Killing Blow
This cannot be stopped/dispelled and lasts until the start of the next DE players turn.
miodzioTHE_END pisze:Cauldron of Blood: 110pts mount for Hag Queen. No mention of being immobile, so can move. All Khainite units within 12” are stubborn. Each turn 1 unit within 24" can gain an ability from the list below:
• +1 Attack
• 5+ Ward Save
• Killing Blow
This cannot be stopped/dispelled and lasts until the start of the next DE players turn.
Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
więc nasza Hag Queen, panowie....
....jeśli ktoś nie rozumie: jest dobrzeMilney pisze:Well in that case I'll copy paste my notes here. If Druchii.net feel that they violate any rule I'll be happy to delete my posts, or if you want PM me for a copy.
Anyway, here's what I've noted down.
7th Edition Dark Elves
Army Specific:
Eternal Hatred: Dark Elves hate everyone. Against High Elves this hatred continues in subsequent rounds of combat.
Khainite: Non-Khainite characters are unable to join Khainite units. Khainite characters are free to join non-Khainite units however. (Replaces Sect enmity)
Repeater Crossbows: 24" range, 2x multiple shots, Strength 3, Armour Piercing
Repeater Handbows: 8” range, 2x Multiple shots, Strength 3. May always stand and shoot, no modifiers for long range or moving. Can take 2 for 4x multiple shots.
Magic:
Dark Elf Sorceresses are able to use Dark Magic or Lores of Shadow, Death, Fire and Metal.
Dark Elf Sorceresses no longer gain +1 to cast.
Dark Elf Sorceresses can use unlimited number of power dice to cast a spell.
Dark Magic:
*FREE SPELL* 4+ to cast, generates D3+1 Power Dice that can only be used by caster. Any dice unused cause Strength 4 hit on the caster.
1 – Chillwind 5+ D6 Strength 4 hits. Any casualties prevent shooting.
2- Doombolt 6+ D6 Strength 5 hits.
3 – Word of Pain 8+ Same as current
4 – Blade wind 8+ 3D6 WS4 S3 (?) attacks on unit within range (12”?).
5 – Soul Stealer 10+ 12” range, Each model takes Strength 2 hit, No Armour Saves. Wounds go to caster (no more than double).
6 – Black Horror 11+ Large template, Strength test or take a wound.
Lords:
• Malekith
• Morathi
• Crone Hellebron (If taken, Witch Elves count as Core)
• Dreadlord
• High Sorceress
Heroes:
• Malus
• Shadowblade
• Sorceress
• “Master”
• Hag Queen
Character Mounts:
Manticore: Still a mount option. Each turn has to pass a Ld test or becomes frenzied. If rider is killed it automatically suffers the “Raaargh” result – no test needed.
Dark Pegasus: Sorceresses can now be mounted on Dark Pegasus.
Cauldron of Blood: 110pts mount for Hag Queen. No mention of being immobile, so can move. All Khainite units within 12” are stubborn. Each turn 1 unit within 24" can gain an ability from the list below:
• +1 Attack
• 5+ Ward Save
• Killing Blow
This cannot be stopped/dispelled and lasts until the start of the next DE players turn.
Core:
Dark Elf Warriors: 6pts basic, Shields (1pt), can have magic banner (25pts).
Dark Elf Crossbowmen: 10pts basic, Shields (1pt).
Corsairs: 10pts, can exchange 1 hand weapon for handbow for free, 2nd handbow costs 3pts, no shield option. Fleeing enemies roll 3D6 and use lowest.
Dark Riders: 17pts basic, Repeater crossbows (5pts), Shields (1pt – no fast cavalry). Herald has BS5 and A2!
Harpies: Don’t count towards minimum core. 5-10. Don’t cause panic in friendly units, but can use generals leadership.
Assassin: Neither Core, nor Hero. 90pts, always hidden in unit (pretty much any DE infantry). Has poisoned attacks, 75pts allowed from Gifts of Khaine, Additional Hand Weapon 6pts, Repeater handbow 9pts. 1 per unit.
Special:
Witch Elves: 10pts, WS4, I6. 2 hand weapons, frenzied, poisoned attacks.
Shades: 16pts, WS and BS5, can be upgraded to have 2 hand weapons or a great weapon. Can also take light armour.
Executioners: 12pts, S4, Great Weapons, Killing Blow.
Cold One Knights: 27pts, 1A, Stupidity.
Cold one Chariot: 100pts, T5 3+ Armour Save, Ld 9.
Black Guard: 13pts, Stubborn, ItP, Ld 9.
Special characters bought as Unit Champions.
Black Guard character has Crimson Death, and makes his unit unbreakable.
Executioner character makes his unit cause Fear.
Rare:
Reaper Bolt Thrower: 100pts, 2-for-1, no longer suffers -1 for multiple shots.
Hydra: 175pts, 5 wounds, Regeneration. Breath weapon has strength equal to number of wounds left.
Gifts of Khaine (main changes):
Shurikens: 3x Multiple Shots, Strength +1, 8”.
Rune of Khaine: +D3 attacks.
Venom Sword now Gift of Khaine (1 per army!)
Cloak containing Steed of Shadows bound spell. Power Level 3 (1 per army!).
Black Lotus: Re-roll 1’s to wound.
Dark Venom: All wounds caused in challenges (if enemy killed) are doubled for combat resolution.
Magic Items (changes to current items):
Deathmask now enchanted.
Seal of Ghrond now enchanted.
Crimson Death now cheaper (25pts).
Lifetaker now 30” range, Strength 4, 3x multiple shots, hits on 2+ (no re-roll to wound).
Armour of Darkness now 1+ (without shield).
Armour of Eternal Servitude: 35pts, Heavy Armour, Regen.
Ring of Hotek: 12” range.
Black Amulet: 70pts, 4+ Ward (against all attacks). Rebound in close combat.
Banner of Nagarythe: Cheaper, 125pts.
Dread Banner: Cheaper, 40pts.
Lots of new items!
There you go. I didn't go into detail over character stats as well remembering all the individual bits would have been a headache! I just tried to cover all the major rumour issues and took down those details. Things that aren't covered in detail you can assume remain the same (like Hydras still have 4+ Scaly Skin aswell as thier new Regen save, Crossbowmen still have Light Armour etc.).
If there's anything you want clarified just ask. I didn't cover the new items as there are *alot*. Suffice to say, the rumoured "Sacrificial Dagger" is in there. 25pts it allows a Sorceresses to remove one model to roll an extra dice to cast a spell after the original dice are rolled (but before dispel attempts).
If you want specifics on new items just ask but as I said there were alot and I was mainly focussing on the army list
*splat* That was a copy-paste from a PM I sent someone interested in the new rules.
Again, apologies if that violates anything I'll try and edit it to remove any objectionable material.
Chyba nie do końca sprawdzone informacje. Zmiany w DR będą prawdopodobnie kosmetyczne, punktowo powinni dorównać ellyrianom, może też wróci dawny pomysł, by tracili fast cav w zamian za drobny upgrade do pancerza. A o COC już była mowa, wydaje mi się, że możnaby spodziewać się lepszego AS, no i charakterystyki załogi powinny być porównywalne z COK, w końcu to elita.- DR i COC się nie zmieniają
Nie wydaje mi się.szkoda tylko że 0 zaklęcie dające kości jest K3 a nie K3+1
Powinien być łatwiejszy do rzucenia. No i mogliby z niego zrobić "last one turn" a nie RiP3 – Word of Pain 8+ Same as current
Zasięg za mały, 24" byłoby ok. No i S3 to żart.4 – Blade wind 8+ 3D6 WS4 S3 (?) attacks on unit within range (12”?).
W sumie w tej postaci Dark Magic nie wygląda na zbyt mocną. A powinna być zabójcza.
Sądziłem, że talisman.Seal of Ghrond now enchanted.
Ostatnio zmieniony 14 cze 2008, o 17:41 przez Jankiel, łącznie zmieniany 1 raz.
Wszystko fajnie tylko co się stało z przerzutem na trafienie w każdej rundzie dla BG,dane wydają się szczegółowe, czyżby takie przeoczenie, myślałem że to już było pewne, to by duża strata była. No i jak w końcu z tymi 2A?
Dobrze że mamy dostęp do nowych lorów ale czy w takiej sytuacji ten czar 0 ma każda czarodziejka sama w sobi czy dostaje go biorąc dark magic?
Dobrze że mamy dostęp do nowych lorów ale czy w takiej sytuacji ten czar 0 ma każda czarodziejka sama w sobi czy dostaje go biorąc dark magic?