Poradźcie nowemu, czyli wybór armii
Poradźcie nowemu, czyli wybór armii
Heh, dobry temat, Tomashu Ja miałem to szczęście, ze w Gorzowie miałem z kim w miarę dokładnie pogadać o armiach, trochę netu też przejrzałem W efekcie niedawno kupiłem starter Cryxu i też już się zmóżdżam nad kolorami
Cheers!
Cheers!
A ja mym pytanie. Co prawda mam już sobie bande ( a raczej bandeczkę ) kregu ale strasznie lubie piratów i sie zastanawiam nad najemnikami w WM. No i teraz pytanie. Czy dało by się grać warcasterem ( pirackim oczywiście ) jakimś solosem 2 oddziałami piratów i działem? Nie chodzi mi nawet o grywalność tylko raczej wartość punktową. Ma ktoś może jakiś pdf czy coś? Bo ja znaleźć nigdzie nie mogę
Pozdrawiam
Pozdrawiam
piraci i są zarazem grywalni i kosztują swoje to co wymieniłeś to jest około 300 pkt
ogólnie polecam AoI
http://armies-immoren.dyndns.org/warmac ... index.html
dokładna nazwa armii piratów to Talion Charter
ogólnie polecam AoI
http://armies-immoren.dyndns.org/warmac ... index.html
dokładna nazwa armii piratów to Talion Charter
Dzięki bardzo przydatne
Hym tylko nie ma takiej armii jak napisałeś tylko four star sindicate. Tam są piraci. Tylko nie wiem czemu comodor cannon nie ma. Ale rozumiem że mógłbym to brać? (sądząc po wielkości to całkiem ładnie strzela? ) I jeszcze pytanko, ilu solosów brać moge?
Hym tylko nie ma takiej armii jak napisałeś tylko four star sindicate. Tam są piraci. Tylko nie wiem czemu comodor cannon nie ma. Ale rozumiem że mógłbym to brać? (sądząc po wielkości to całkiem ładnie strzela? ) I jeszcze pytanko, ilu solosów brać moge?
Commodora można wystawić wyłącznie w armii dowodzonej przez Shae. Strzela owszem, ładnie i daleko. Ale lojalnie uprzedzam, że ponieważ ma znikomą ruchliwość to o ile nie będziesz grał na stole pozbawionym terenu to za wiele sobie z niego nie postrzelasz...Piotrax pisze:Dzięki bardzo przydatne
Hym tylko nie ma takiej armii jak napisałeś tylko four star sindicate. Tam są piraci. Tylko nie wiem czemu comodor cannon nie ma. Ale rozumiem że mógłbym to brać? (sądząc po wielkości to całkiem ładnie strzela? ) I jeszcze pytanko, ilu solosów brać moge?
- Khuman
- Ciśnieniowiec
- Posty: 7116
- Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>
Witam
chciałem zacząć przygodę z W&H a właściwie chyba jednak z H, choć mam dwóch faworytów z ody frakcji ale do rzeczy:
1. interesuje się dwoma nacjami: skorne i ruskami..
2. czy mógł ktoś troszkę przestawić świto pogląd tych dwóch ras?
3. czy to ludzie ( ruscy to widać po figurkach ) czy jakieś elfy ( skornowie mają troszke szpiczaste uszy), demony?
4. generalnie będę chciał grać na armii do samej walki wręcz ( Khorne to mój Pan ) więc która jest w tym lepsza? podkreślam że magów będę wystawiał jak najmniej się da bo nie lubię magii, więc niewilcza my jakiś komb "że ten rzuci na niego coś i robi sieczkę"
5. bo chyba nie da się grać bez maga... znaczy chodzi że jest wymóg mania jednego?
z góry dziękuję za podanie odpowiedzi na powyższe pytania
pozdrawiam
chciałem zacząć przygodę z W&H a właściwie chyba jednak z H, choć mam dwóch faworytów z ody frakcji ale do rzeczy:
1. interesuje się dwoma nacjami: skorne i ruskami..
2. czy mógł ktoś troszkę przestawić świto pogląd tych dwóch ras?
3. czy to ludzie ( ruscy to widać po figurkach ) czy jakieś elfy ( skornowie mają troszke szpiczaste uszy), demony?
4. generalnie będę chciał grać na armii do samej walki wręcz ( Khorne to mój Pan ) więc która jest w tym lepsza? podkreślam że magów będę wystawiał jak najmniej się da bo nie lubię magii, więc niewilcza my jakiś komb "że ten rzuci na niego coś i robi sieczkę"
5. bo chyba nie da się grać bez maga... znaczy chodzi że jest wymóg mania jednego?
z góry dziękuję za podanie odpowiedzi na powyższe pytania
pozdrawiam
-
- Kretozord
- Posty: 1568
- Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra
1. Khador to taka carska Rosja, wszyscy żołnierze to patrioci walczący o powiększenie granic swojego kraju. Storyline Wm opowiada o wojnie wywołanej przez Khador w imię odzyskania ziem które kiedyś były częścią ich imperium.
Skorne to banda badassów z dalekiego wschodu, których armie powoli lecz nieustępliwie wkraczają na scenę głównego konfliktu.
3. Skorne to skorne
4. Obie armie są bardzo naporowe, Khador ma kilka oddziałów wsparcia strzeleckiego które są użyteczne. W Skorne w zasadzie strzelania nie uświadczysz wcale.
Co do magowania, każdy warcaster/warlock (czyli generał wymagany w rozpisce) jest poniekąd magiem i zna jakieś czary. W obu frakcjach znajdziesz castera dla siebie np. w Khadorze masz Butchera którego czary i zdolności koncentrują się na zadawaniu jak największej ilości jak najcelniejszych ataków w walce wręcz.
Skorne to banda badassów z dalekiego wschodu, których armie powoli lecz nieustępliwie wkraczają na scenę głównego konfliktu.
3. Skorne to skorne
4. Obie armie są bardzo naporowe, Khador ma kilka oddziałów wsparcia strzeleckiego które są użyteczne. W Skorne w zasadzie strzelania nie uświadczysz wcale.
Co do magowania, każdy warcaster/warlock (czyli generał wymagany w rozpisce) jest poniekąd magiem i zna jakieś czary. W obu frakcjach znajdziesz castera dla siebie np. w Khadorze masz Butchera którego czary i zdolności koncentrują się na zadawaniu jak największej ilości jak najcelniejszych ataków w walce wręcz.
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash
- Khuman
- Ciśnieniowiec
- Posty: 7116
- Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>
super dziękuję jeszcze raz
teraz precyzując troszkę pytania:
1. czy muszę mieć w obu armiach jakieś warbeasty typu heavy... bo te z skorne w ogolę się nie podobają, a z Khadoru chyba bym wystawiam jednego mecha drago... czy jak nie wystawię nic cięższego gra nie będzie miała sensu?
2. jak tu jest z wysywikiem? bo nie podobają się topory w Khadorze czy jak zmienię na miecze stanie się coś złego? zmienią się zasady jednostki czy coś takiego?
3. strzelania też nie lubię więc też nie będę wystawiał takich jednostek ( ewentualnie rzucanie włóczniami jak to jest chyba u druidów ), więc czy lepiej grać w takim wypadku Skorne czy Khandorem?
4. która strona konfliktu jest "mocniejsza", warmachine czy horda ?
no nic jednego maga będę musiał przeżyć
dziękuję za kolejne odpowiedzi
teraz precyzując troszkę pytania:
1. czy muszę mieć w obu armiach jakieś warbeasty typu heavy... bo te z skorne w ogolę się nie podobają, a z Khadoru chyba bym wystawiam jednego mecha drago... czy jak nie wystawię nic cięższego gra nie będzie miała sensu?
2. jak tu jest z wysywikiem? bo nie podobają się topory w Khadorze czy jak zmienię na miecze stanie się coś złego? zmienią się zasady jednostki czy coś takiego?
3. strzelania też nie lubię więc też nie będę wystawiał takich jednostek ( ewentualnie rzucanie włóczniami jak to jest chyba u druidów ), więc czy lepiej grać w takim wypadku Skorne czy Khandorem?
4. która strona konfliktu jest "mocniejsza", warmachine czy horda ?
no nic jednego maga będę musiał przeżyć
dziękuję za kolejne odpowiedzi
-
- Kretozord
- Posty: 1568
- Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra
1. W Khadorze musisz mieć heavy jacki bo innych nie mają, a układając rozpiskę dostaje się darmowe punkty na jacki więc głupio by było nie skorzystać.
W Skorne musisz mieć 2-3 bestie (wymóg mechaniki, dzięki bestiom działa warlock). Przymusu do brania ciężkiej bestii nie ma, ale będzie mógł występować problem z brakiem masy do bicia.
2. W WM&H nie ma modeli które uzbraja się w dowolny sposób, jeżeli chcesz coś skonwertować to musisz liczyć się z tym ,że jak przesadzisz i już nie będzie dało się rozpoznać co to za jednostka, to przeciwnik na turnieju może poprosić o wystawienie "oryginału". Na szczęście nigdy się z czymś takim nie spotkałem.
3. Jednostek masz w obu armiach na tyle, że można się obejść bez strzelania, w Khadorze po jakimś czasie może Cię zacząć kusić żeby wystawić jakiegoś snajpera czy najemnika strzeleckiego, w Skorne, w zasadzie, nie ma takiej opcji.
4. Wm turniejowo ma trochę lepsze wyniki, wynika to też z tego, że gra nią więcej osób. Bez obaw, różnica jest naprawdę niewielka.
W Skorne musisz mieć 2-3 bestie (wymóg mechaniki, dzięki bestiom działa warlock). Przymusu do brania ciężkiej bestii nie ma, ale będzie mógł występować problem z brakiem masy do bicia.
2. W WM&H nie ma modeli które uzbraja się w dowolny sposób, jeżeli chcesz coś skonwertować to musisz liczyć się z tym ,że jak przesadzisz i już nie będzie dało się rozpoznać co to za jednostka, to przeciwnik na turnieju może poprosić o wystawienie "oryginału". Na szczęście nigdy się z czymś takim nie spotkałem.
3. Jednostek masz w obu armiach na tyle, że można się obejść bez strzelania, w Khadorze po jakimś czasie może Cię zacząć kusić żeby wystawić jakiegoś snajpera czy najemnika strzeleckiego, w Skorne, w zasadzie, nie ma takiej opcji.
4. Wm turniejowo ma trochę lepsze wyniki, wynika to też z tego, że gra nią więcej osób. Bez obaw, różnica jest naprawdę niewielka.
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash
- Khuman
- Ciśnieniowiec
- Posty: 7116
- Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>
no to super dziękuję za poświęcanie uwagi
gram w WFB bez magii które a tej erze ( w sumie to w każdej ed. była dość jednak mocnym akcentem rozgrywki ) jest po prostu bardzo przegięta... więc nie skusi mię byle sniper strzelanie i magia jest dla słabych
chyba już wiem czym będę grał
jeszcze kilka pytań, a właściwie to jest jedno rozbite na kilka pod punktów:
1. czy jak będę grał dość "ograniczoną" liczbą modeli, albo przez to że nie podobają mi się ich zastosowania ( strzelanie itp. ) czy mają brzydkie albo dość dla mnie nieciekawe figurki ( jak niektórzy opancerzeni Khadoru, czy ich toporzyska ) czy jest sens grania taką armią? czy nie będzie to z byt monotonie czy też nie znajdę zbyt wielu zastosowań dla nich w czasie rozgrywki?
2. szukam armii która jednak szybciej obchodzi do starcia i nie wygrywa gry tylko w "szarży", i gra ma być przyjemna... będę wiedział że jak wystawię sobie to i tamto, pomimo małego niezgrania combowego to i tak będę mógł powalczyć mino wszystko
wiedząc to wszystko którą armię byś polecił jednak dla mnie? patrząc ja wygląd figurek jednak bym się skłaniał na Skorne... bo mają piękne pancerze, miecze ładną kolorystykę i super klimat ala samurajów czy wojowników bushido. ( immortale też się podobają bardzo taka "gliniana armia " )
co powiesz?
edit:
będę zbierał Skorne jednak jest to jak dobry wybór, przynajmniej tak przeczuwam
dziękuję za uwagę poświęconą
pozdrawiam
gram w WFB bez magii które a tej erze ( w sumie to w każdej ed. była dość jednak mocnym akcentem rozgrywki ) jest po prostu bardzo przegięta... więc nie skusi mię byle sniper strzelanie i magia jest dla słabych
chyba już wiem czym będę grał
jeszcze kilka pytań, a właściwie to jest jedno rozbite na kilka pod punktów:
1. czy jak będę grał dość "ograniczoną" liczbą modeli, albo przez to że nie podobają mi się ich zastosowania ( strzelanie itp. ) czy mają brzydkie albo dość dla mnie nieciekawe figurki ( jak niektórzy opancerzeni Khadoru, czy ich toporzyska ) czy jest sens grania taką armią? czy nie będzie to z byt monotonie czy też nie znajdę zbyt wielu zastosowań dla nich w czasie rozgrywki?
2. szukam armii która jednak szybciej obchodzi do starcia i nie wygrywa gry tylko w "szarży", i gra ma być przyjemna... będę wiedział że jak wystawię sobie to i tamto, pomimo małego niezgrania combowego to i tak będę mógł powalczyć mino wszystko
wiedząc to wszystko którą armię byś polecił jednak dla mnie? patrząc ja wygląd figurek jednak bym się skłaniał na Skorne... bo mają piękne pancerze, miecze ładną kolorystykę i super klimat ala samurajów czy wojowników bushido. ( immortale też się podobają bardzo taka "gliniana armia " )
co powiesz?
edit:
będę zbierał Skorne jednak jest to jak dobry wybór, przynajmniej tak przeczuwam
dziękuję za uwagę poświęconą
pozdrawiam
-
- Kretozord
- Posty: 1568
- Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra
1. Zależy co tak naprawdę wybierzesz, są figurki które tematycznie i stylistycznie do siebie pasują ale nie są najlepszym wyborem aby razem je umieścić w jednej rozpisce. Najlepiej zastanowić się nad warcasterem/warlockiem którym chcesz grać i pod niego układać koncepcję rozpiski.
2. Komba to mit WM, zazwyczaj sprawdzają się tylko na początkujących graczy.
Co do "szybkości dochodzenia do walki" to Khador ma kilku świetnych, pośpieszających casterów, Skorne za to potrafi doskonale chronić swoją ciężka piechotę przed strzelaniem.
Co do tego co zbierać, zagraj kilka razy na proksach i myślę że ułatwi Ci to wybór.
2. Komba to mit WM, zazwyczaj sprawdzają się tylko na początkujących graczy.
Co do "szybkości dochodzenia do walki" to Khador ma kilku świetnych, pośpieszających casterów, Skorne za to potrafi doskonale chronić swoją ciężka piechotę przed strzelaniem.
Co do tego co zbierać, zagraj kilka razy na proksach i myślę że ułatwi Ci to wybór.
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash
- Khuman
- Ciśnieniowiec
- Posty: 7116
- Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>
1. no właśnie byłem na forum machina.pl i zorientowałem sie że taktykę ustawia "kaster"... choć można wybrać castera pod jednostki?
2. no to fajnie bo nie lubię kombujących gier są nudne
3. już Khador na pewno odpadł... Skorne raczej tak ale jak możesz powiedz troszkę o Protectorate of Menoth, podoba mi się uniach klimat inkwizycyjny... kilka słów o jednostkach i tych "magach"
z góry dziękuję
2. no to fajnie bo nie lubię kombujących gier są nudne
3. już Khador na pewno odpadł... Skorne raczej tak ale jak możesz powiedz troszkę o Protectorate of Menoth, podoba mi się uniach klimat inkwizycyjny... kilka słów o jednostkach i tych "magach"
z góry dziękuję
-
- Kretozord
- Posty: 1568
- Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra
1. Tak ale, wymaga to więcej rozeznania niż w odwrotną stronę.
3. Protektorat to banda oszołomów jak spod krzyża którzy czują się lepiej jak ktoś z ich kumpli ginie. Warcasterzy to głównie support, 3 nadaje się do zwary.
3. Protektorat to banda oszołomów jak spod krzyża którzy czują się lepiej jak ktoś z ich kumpli ginie. Warcasterzy to głównie support, 3 nadaje się do zwary.
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash
Jak chcesz grać Skornem to zapraszam do czytania moich battle raportów, może coś pomogą
http://www.warmachina.pl/forumik/viewto ... 686ae55aeb
http://www.warmachina.pl/forumik/viewto ... 686ae55aeb
-
- Kretozord
- Posty: 1568
- Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra
Najlepiej zarejestrować się na warmachina.pl, znajdziesz tam znacznie więcej osób grających legionem niż tutaj
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash
- Khuman
- Ciśnieniowiec
- Posty: 7116
- Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>
aha..kurka_z_podworka pisze:1. Tak ale, wymaga to więcej rozeznania niż w odwrotną stronę.
3. Protektorat to banda oszołomów jak spod krzyża którzy czują się lepiej jak ktoś z ich kumpli ginie. Warcasterzy to głównie support, 3 nadaje się do zwary.
te protektory to niezłe zjeby
jednak zostanę przy Skorne...
na pewno pomożegalahar pisze:Jak chcesz grać Skornem to zapraszam do czytania moich battle raportów, może coś pomogą
http://www.warmachina.pl/forumik/viewto ... 686ae55aeb